Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zit even rond te kijken welke lampen kan ik vervangen .

ik bedoel welke lamp kan ik vervangen voor LED, kwam wel al tegen op dit forum dat er gebruikers zijn die hun kenteken verlichting hebben vervangen voor led (LED 12V 10x36mm Wit ).

Nu ben ik op zoek naar de verschillende type lampen die in mijn sportage zitten

Bijvoorbeeld

Kenteken verlichting : LED-Soffittenlamp 12V 10x36mm Wit

leeslampje: ?

binnenverlichting: ?

stadslichten/pakeerlichten: ?

Remlichten:?

achterlichten:?

Bochtverlichting:?

Enz.Enz.

Heeft iemand een lijstje

in het instructieboekje kan ik wel vinden welk type gloeilamp maar bestaat er ook een lijstje welke Led daarvoor in de plaats kan

post-3614-0-11252100-1309687009_thumb.png

Posted

volgens mij is er voor elk gloeilampje ondertussen wel een led-vervangen. Kijk anders even op de site van autostyle.

Posted

Toevallig heb ik ook al ff zitten surfen op dat onderwerp.

Blijkbaar bestaan er nog geen LED-varianten die dezelfde lichtopbrengst leveren als de standaard dimlichten en koplampen.

Voor al de rest zal je wel iets vinden denk ik.

Posted

Toevallig heb ik ook al ff zitten surfen op dat onderwerp.

Blijkbaar bestaan er nog geen LED-varianten die dezelfde lichtopbrengst leveren als de standaard dimlichten en koplampen.

Voor al de rest zal je wel iets vinden denk ik.

Klopt, daarom ook mijn advies om de dimlichten niet te doen.

Stadslichten, mistlampen etc. dat gaat prima. De lampjes zijn bij elke lokale automaterialen winkel wel te krijgen. Gewoon de lampjes opnoemen die in je boekje staan en dan om een LED-variant vragen. Alleen kenteken lampjes moet je even de lengte van de buisjes opmeten.

• Like 1
  • 1 month later...
Posted

Ik heb de binnenverlichting (leeslampjes voor en achter + kofferruimte), achteruitrijlichten en nummerplaatverlichting vervangen door LED.

Hier kun je zien door welke

Hé Sjölp,

Puike input van je op je doorverwijzing !

Die kentekenplaatverlichting, bewust warm wit ? want volgens mij ben je een Xenonlook fan ? Is natuurlijk veel mooier op een Evogue (met standaard Xenon). Ik vind die "2 kleuren" koplampen ook niks, dus dat gaat zometeen als eerste aangepakt worden...... (krijg binnen een week of 2 mijn "X-clusive" .........)

Ook die oranje "gloed" van de richtingaanwijzers "peertjes" vind ik jammer. Oranje LED is er, heb je daar al ervaring

mee ? Ik zit zelf te denken om de achteruitrijlampen "om te draaien" met de richtingaanwijzers ......

Misschien best "exclusief" wat denk je daar van ? En die LED deurdrempels, die prijs, klopt dat. En de voeding ? waar heb je die vandaan gehaald..................

En al die peertjes in de "mistlampen" onder vooraan, wat is dat allemaal ...................... ?? (zoals je merkt, ik heb 'm nog niet op de oprit staan)

Groet, Dick van Dyke

Posted

Tip om oranje gloed weg te halen bij de knipperlichten.

De "zilver" lampen van Philips !

Binnenkort de foto's ..........

Posted

Welk type LED's kan er gebruikt worden voor de mistlampen?

Fitting is PGJ13 niet verwarren met PG13

Hier een voorbeeld van ebay

$%28KGrHqEOKjME5UWdC11iBO%28bD%28%290t%21%7E%7E60_12.JPG

en nog een ander voorbeeld

$%28KGrHqUOKisE4riIyU5fBOUZyK%28guQ%7E%7E48_12.JPG

Maar of die voldoende licht geven weet ik niet.

De mogelijkheden zijn voor niet led hier te zien

Die nummers moeten ook bij de led lamp staan. 862, 881, 884, 885, 886, 889, 892, 893, 894 of 898

Pas op voor goedkope aanbiedingen die Ledlampen zijn minder van kwaliteit.

Posted

Tip om oranje gloed weg te halen bij de knipperlichten.

De "zilver" lampen van Philips !

Binnenkort de foto's ..........

Ja, die heb ik ook. Staat superkoel, echt een verbetering. Wel dure lampjes...

Posted

Ik vermoed dat deze worden bedoeld. De Philips Silvervision die het oranje knipperlampje vervangt.

Posted

Ik vermoed dat deze worden bedoeld. De Philips Silvervision die het oranje knipperlampje vervangt.

Die bedoel ik inderdaad.

Waar kan ik ze het beste bestellen (op internet)

En weet je toevallig of er in alle 4 de richtingaanwijzers deze lampen zitten. Alvast dank !

Mvrgr, Dick van Dyke

Posted

Waar kan ik ze het beste bestellen (op internet), en weet je toevallig of er in alle 4 de richtingaanwijzers deze lampen zitten.

Alleen voor de richtingaanwijzers achter helder glas bedoeld, omdat de Silvervision niet meer dan noodzakelijk moet opvallen t.o.v.

de reflector. Dus koplampen én eventueel de achterlichten. Op internet is alles te koop, dus volmondig JA! Anders via Halfords o.i.d.

Posted

Zodat ik ook snap waarom zo'n lamp gekozen wordt: Philips 21W set Silvervision

Philips SilverVision lampen hebben een zilveren coating maar geven oranje licht. Een lamp die uitstaat is ontzichtbaar in de lichtunit.

€19,95, setje van 2

Posted

Hieronder een foto van mijn sportage met silvervision bolletje als knipperlicht. Zie avatar van mij om het te vergelijken met een normaal oranje bolletje.

Met een silvervision is nog een heel klein beetje oranje in de reflector zichtbaar als je goed kijkt, maar mag geen naam hebben. Zeker van veraf niet zichtbaar. Het smoelt stukker 'cooler', al vind ik het zelf B)

Achter heb ik het niet gedaan, het effect is daar minder omdat je al bijna door de knieen moet om het verschil te zien, zo laag zitten daar de knipperlichten.

silvervision.jpg

Posted

Hieronder een foto van mijn sportage met silvervision bolletje als knipperlicht. Zie avatar van mij om het te vergelijken met een normaal oranje bolletje.

Met een silvervision is nog een heel klein beetje oranje in de reflector zichtbaar als je goed kijkt, maar mag geen naam hebben. Zeker van veraf niet zichtbaar. Het smoelt stukker 'cooler', al vind ik het zelf B)

Achter heb ik het niet gedaan, het effect is daar minder omdat je al bijna door de knieen moet om het verschil te zien, zo laag zitten daar de knipperlichten.

silvervision.jpg

Ziet er strak uit !

Precies wat ik wil.

Dank.

Posted

Vandaag even ( dus niet ) de bocht en de mistlampen vervangen door vier 68-SMD Xenon Wit HID 881 LED lampen

DSC00922.JPG

DSC00916.JPG

Plaatje bij duisternis volgt nog.

Zal ook nog een DHZ maken van het vervangen. Is niet zo simpel als het lijkt zeker niet als je Xenon verlichting hebt.

Je zult maar langs de weg staan fff een lampje vervangen is er niet bij.

Posted

En zo ziet her in het donker uit

DSC01819a.JPG

Licht opbrengst is minder dan met vorige verlichting maar dat was ook 38 watt maar dan geel licht en dit is echt wit.

Posted

DSC01819a.JPG

Licht opbrengst is minder dan met vorige verlichting maar dat was ook 38 watt maar dan geel licht en dit is echt wit.

Zeer mooi!!!!!! Dat is de eerste verandering dat ik doe als ik mij SP3 mag gaan afhalen. Zo veel mogelijk lampen vervangen door LED...

Zalig licht en heel mooi initiatief!!!

Posted

DSC01819a.JPG

Chique Bowie, zeer chique !

Heb je als hoofdverlichting ook Xenon ?

Dit lijkt (nu ?) zo geel ..........

Greetz, Dick van Dyke

Posted

Chique Bowie, zeer chique !

Heb je als hoofdverlichting ook Xenon ?

Dit lijkt (nu ?) zo geel ..........

Greetz, Dick van Dyke

Ja ik heb xenon en dat gele kan door de richtingaanwijzer lampen komen.

Het xenon is wel minder wit dan de led verlichting.

En om eerlijk te zijn is de lichtopbrengst van de mist led verlichting minder dan de standaard mistlampen.

Kijk het nog deze week aan misschien toch weer terug voor de mistlampen op normale lampen maar dan helder wit.

wordt vervolgt.