babbel Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Als ik mijn kenteken invoer op de site van de RDW bij voertuiggegevens staat er bij zuinigheidslabel B en bij CO2 uitstoot 109 g/km. Ik heb een Picanto 1.2, dus volgens mij moet dat zijn label A en CO2 uitstoot 105 g/km. Zij er al meer mensen die dit gedaan hebben en die dezelfde gegevens krijgen? Zal binnenkort eens bij mijn dealer navragen hoe dit kan. Quote
patten Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Nee, dat klopt echt wel. Het gaat om de uitstoot in verhouding tot het gewicht van de auto. Daarom rijden er ook dikke/grote Audi's en VW's etc rond met een A-label. Co2 uitstoot en energie label moet je los van elkaar zien. Voorbeeld: Dikke Audi A6 Avant 180 PK met 152 gram uitstoot: A-label. Zie: http://directlease.nl/DLNl/nl/type.do?id=99176&reset=true (even klikken op "meer specificaties") Hieronder staat hoeveel een auto zuiniger moet zijn dan een soortgelijk model in dezelfde klasse. O.b.v. de zuinigheid t.o.v. gemiddeld krijgt een auto een energie label. Staat los van de uitstoot. Minder uitstoot is een gunstig gevolg van de zuinigere auto's. http://www.thegreencar.nl/EnergieLabel-energielabeling-zuinigheidslabel-energie-auto.aspx?gclid=CLaY4sLdkKoCFYdH3godv0BYyQ Als ik mijn kenteken invoer op de site van de RDW bij voertuiggegevens staat er bij zuinigheidslabel B en bij CO2 uitstoot 109 g/km. Ik heb een Picanto 1.2, dus volgens mij moet dat zijn label A en CO2 uitstoot 105 g/km. Zij er al meer mensen die dit gedaan hebben en die dezelfde gegevens krijgen? Zal binnenkort eens bij mijn dealer navragen hoe dit kan. Quote
ozzy79 Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Zojuist gecheckt bij de RDW. Wij hebben ook een 1.2, maar er staat voor onze auto wel zuinigheidslabel A en uitstoot 105 g/km. Misschien heeft je dealer het fout doorgegeven bij het op naam zetten? Quote
Jet Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Hoi Ik heb het zojuist ook gecontroleerd (heb dezelfde uitvoering als jij) en bij mij staat er ook label B maar de CO2 uitstoot staat bij mij op 109 g/km. In de brochure (pagina 2) staat CO2 uitstoot 105 g/km (alhoewel op bladzijde 9 staat 105/109; zonder ISG) en energielabel A. En op pagina 11 nog deze zin: Het kan voorkomen dat, als gevolg van een aanpassing in de berekeningsmethode van de overheid of wijzigingen in de specificaties van de auto, een in deze prijslijst genoemde CO2 uitstoot en/of energielabel niet overeenkomt met de door het RDW gebruikte waarde. Dit kan tot gevolg hebben dat het vastgestelde BPM-bedrag op het moment van tenaamstelling van het kenteken afwijkt van het in deze prijslijst genoemde bedrag. Kia Motors Nederland en haar verkooporganisatie zijn in dat (eventuele) geval niet aansprakelijk voor afwijkingen in de prijsstelling. Mogelijke verschillen zijn te allen tijde voor rekening van de koper. Quote
bigmac Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Bij een exteriorpack met 15" wielen heb je een hoger verbruik en dus een hogere co2 uitstoot. Staat ook in de folder van kia, maar wel beetje verstopt. Dus de versies met lichtmetalen wielen hebben een hogere co2. 1 Quote
Jet Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Aha ! Thx bigmac, dat verklaart mijn hogere CO2 uitstoot meteen Quote
babbel Posted July 20, 2011 Author Posted July 20, 2011 Bedankt, dat verklaart alles, heb idd ook 15' velgen. Quote
Effenix Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Bij een exteriorpack met 15" wielen heb je een hoger verbruik en dus een hogere co2 uitstoot. Staat ook in de folder van kia, maar wel beetje verstopt. Dus de versies met lichtmetalen wielen hebben een hogere co2. Betekent dat je dan ook gewoon wegenbelasting moet betalen? Quote
Jet Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 De grens voor wegenbelasting is 110 g/km dus daar blijf je met exteriorpack net onder. 1 Quote
Smart Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Het staat allemaal keurig op papier......maar de praktijk wordt behoorlijk geweld aan gedaan! Wanneer stopt deze onzin nou eens bij al die autofabrikanten en overheden? Quote
Recommended Posts