sjaakvanholland Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 geachte forumgebruikers kan iemand al iets zeggen over de te verwachte verkoopprijzen van de nieuwe rio? op de site van kia is er nog niets over te vinden gr sjaakvanholland Quote
ydh Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Van het weekend bij de kia dealer geweest.. Ze wilde wat natte vinger werk prijzen afgeven: voor een 14% categorie model exlusive uitvoering (dus alles erop en eraan) verwachten ze een prijskaartje van +~ 17.5k. Een automaat uitvoering hiervan komt al snel rond de 20k +. startptijzen: ik meen +~ 14k (weet dat niet helemaal zeker meer) Quote
ozzy79 Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Joh, dat kan toch bijna niet? De i20 met een 1.4 motor in de meest luxe uitvoering is ong 16.500... Dan zou de Rio daar boven komen! Bovendien heb ik op Duitse websites gelezen dat het een prijsvechtertje gaat worden, die het moet opnemen tegen de Polo. Daar verwacht men dat de 3-deurs instap-Rio nog net onder de 10.000 zal zitten, de 5-deurs hoogstwaarschijnlijk 10.790 (bron: http://kurier.at/freizeit/motor/4062514.php) Quote
ydh Posted July 26, 2011 Posted July 26, 2011 Joh, dat kan toch bijna niet? De i20 met een 1.4 motor in de meest luxe uitvoering is ong 16.500... Dan zou de Rio daar boven komen! Bovendien heb ik op Duitse websites gelezen dat het een prijsvechtertje gaat worden, die het moet opnemen tegen de Polo. Daar verwacht men dat de 3-deurs instap-Rio nog net onder de 10.000 zal zitten, de 5-deurs hoogstwaarschijnlijk 10.790 (bron: http://kurier.at/freizeit/motor/4062514.php) Tsja.. Ik zeg al.. Natte vinger werk.. Het zijn niet mijn woorden... Kan alleen maar zeggen: hoop dat juist jij gelijk hebt en niet de verkoper van de kia dealer.. we wachten af.. Nog paar weekjes.. Quote
Amsterdam Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Tsja.. Ik zeg al.. Natte vinger werk.. Het zijn niet mijn woorden... Kan alleen maar zeggen: hoop dat juist jij gelijk hebt en niet de verkoper van de kia dealer.. we wachten af.. Nog paar weekjes.. In een Duits autoblad kwam ik het volgende tegen: 1.2 vanaf 9.990,- 1.4 vanaf 10.990 1.1 diesel vanaf 11.490 1.4 diesel vanaf 12.490 Dit zijn natuurlijk Duitse prijzen,maar verwacht dat de NL rijzen hier niet ver vanaf zullen zitten. Het instapmodel zit qua prijs psychologisch net mooi onder de 10.000.. Nog even geduld dus, het zal inderdaad niet lang meer duren. Quote
ozzy79 Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 De prijzen zijn bekend, staan vanaf vanmorgen op de website van Kia... Het valt me flink tegen, de 3-deurs base uitvoering met een 1.2 kost €11.699. Zie verder http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Prijzen-specs-Kia-Rio-AUG2011.pdf Quote
bob Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 zelfs bij de duurste uitvoering zijn lmv een optie Quote
jens Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 Ofwel een Kia Rio is duurder dan een Volkswagen Polo. Vast een kwestie van smaak, maar een Polo vind ikzelf ook een stukje mooier. Even ter vergelijking: Volkswagen Polo 1.2 Easyline 3d = €11.800 op de oprit. Kia Rio 1.2 cvvt= €12.700 op de oprit. En dan heeft de Polo er nog standaard een beter pakket opzitten. Redelijk schokkend als je het mij vraagt.. Quote
Effenix Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 Ofwel een Kia Rio is duurder dan een Volkswagen Polo. Vast een kwestie van smaak, maar een Polo vind ikzelf ook een stukje mooier. Even ter vergelijking: Volkswagen Polo 1.2 Easyline 3d = €11.800 op de oprit. Kia Rio 1.2 cvvt= €12.700 op de oprit. En dan heeft de Polo er nog standaard een beter pakket opzitten. Redelijk schokkend als je het mij vraagt.. Inderdaad dat is een kwestie van smaak. Mijn voorkeur is dan toch echt de Rio. Ben je niet een beetje appels met peren aan het vergelijken? Rio heeft 4 cilinders en de polo er maar 3. Vond ik nadat ik even snel was wezen kijken op de site van VW. Misschien weet iemand nog meer verschillen? Quote
elmerblues Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Rio 7 jaar garantie, VW maar 2 jaar (bijkopen kan). Niet iets wat je zomaar even wegwuift. Quote
elmerblues Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Even in het kort (lijst zal niet volledig zijn) Voordelen RIO t.o.v. polo: -Rio 7 jaar garantie, VW maar 2 jaar (bijkopen kan). -In de Rio is een zesbak standaard op de 1.4 modellen. Bij VW een 5bak. -De Rio 1.4 levert 105pk, de polo 1.4 85pk. -De Rio 1.2 levert 85pk, de polo 1.2 60pk (basismodel). -Op Rio zijn elektrisch inklapbare spiegels en autolight leverbaar, niet op de polo. - iets lagere afleverkosten (mits je waxoyl laat vervallen) Voordelen polo t.o.v. rio: - meerprijs 5drs is lager (470 euro versus 900 euro) - bluetooth mogelijk op alle modellen, bij rio alleen op allerduurste uitvoering - Xenon leverbaar Als je een polo identiek aankleedt als de rio superpack, en met vergelijbare motorisering qua pk's, ben je wel duurder uit bij de polo. Quote
ozzy79 Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 De nieuwe Rio is wel behoorlijk zwaar geworden. Had ik eigenlijk niet verwacht. 1.2 CVVT: 1104 kg 1.4 CVVT: 1141 kg 1.1 CRDi: 1191 kg 1.4 CRDi: 1239 kg Vooral de 1.2 benzine zal er aardig aan moeten trekken om de Rio vooruit te krijgen. Een gemiddelde Polo weegt maar 970 kg! Quote
elmerblues Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Wel heel mooi dat ze nog net in de lagere klassen vallen: 1141 valt net in de klasse t/m 1149 en 1239kg valt nog net in de klasse t/m 1249. Mijn sportage 1.6 weegt 1280kg, hadden ze die 30 kilo nou net niet kunnen besparen Quote
ydh Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 In een Duits autoblad kwam ik het volgende tegen: 1.2 vanaf 9.990,- 1.4 vanaf 10.990 1.1 diesel vanaf 11.490 1.4 diesel vanaf 12.490 Dit zijn natuurlijk Duitse prijzen,maar verwacht dat de NL rijzen hier niet ver vanaf zullen zitten. Het instapmodel zit qua prijs psychologisch net mooi onder de 10.000.. Nog even geduld dus, het zal inderdaad niet lang meer duren. Quote
ydh Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Had de dealer dus toch gelijk.. Jammergenoeg niet de Duitse blaadjes ... Quote
ydh Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 De prijzen zijn bekend, staan vanaf vanmorgen op de website van Kia... Het valt me flink tegen, de 3-deurs base uitvoering met een 1.2 kost €11.699. Zie verder http://www.kia.nl/~/media/NL/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Prijzen-specs-Kia-Rio-AUG2011.pdf Quote
ydh Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Helaas...... heeft die dealer van me toch z'n gelijk gekregen.. Ik vind de plus paketten enorm tegenvallen.. Niet eens navigatie in de duurste pakketten. De moet er los bijbestel worden en leren bekleding is niet eens mogelijk... Tenzij je het er zelf in laat stikken natuurlijk.. Nu ga ik zeker mezelf verder oriënteren op de Polo. Quote
Smart Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Helaas...... heeft die dealer van me toch z'n gelijk gekregen. Ik vind de plus paketten enorm tegenvallen.. Niet eens navigatie in de duurste pakketten. De moet er los bijbestel worden en leren bekleding is niet eens mogelijk... Tenzij je het er zelf in laat stikken natuurlijk.. Nu ga ik zeker mezelf verder oriënteren op de Polo. Niet zo klagen, het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken. Niet elke auto is even luxe of compleet te maken. Ook de Polo ontbreekt het nodige wat wel weer op de Rio te verkrijgen is. BTW! Heb je al eens in de nieuwe Rio gezeten of rondom heen gelopen? Ik wel en volgens mij is het appels met peren vergelijken. De Rio spreekt m.i. weer een hele andere doelgroep aan, dan de Polo-rijders. Quote
ydh Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Helaas...... heeft die dealer van me toch z'n gelijk gekregen. Ik vind de plus paketten enorm tegenvallen.. Niet eens navigatie in de duurste pakketten. De moet er los bijbestel worden en leren bekleding is niet eens mogelijk... Tenzij je het er zelf in laat stikken natuurlijk.. Nu ga ik zeker mezelf verder oriënteren op de Polo. Niet zo klagen, het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken. Niet elke auto is even luxe of compleet te maken. Ook de Polo ontbreekt het nodige wat wel weer op de Rio te verkrijgen is. BTW! Heb je al eens in de nieuwe Rio gezeten of rondom heen gelopen? Ik wel en volgens mij is het appels met peren vergelijken. De Rio spreekt m.i. weer een hele andere doelgroep aan, dan de Polo-rijders. Ach grut.. De 'alziende' BW moeit zich er weer eens mee. ik geef een mening en geen klacht. Mijn verwachting was pakketen zoals van toepassing op oa de sportage. T exlusive pakket bevalt mij zo goed, dat had ik graag op de rio gezien. Dan had ik helemaal niet meer naar de Polo gaan kijken. Quote
ydh Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Helaas...... heeft die dealer van me toch z'n gelijk gekregen. Ik vind de plus paketten enorm tegenvallen.. Niet eens navigatie in de duurste pakketten. De moet er los bijbestel worden en leren bekleding is niet eens mogelijk... Tenzij je het er zelf in laat stikken natuurlijk.. Nu ga ik zeker mezelf verder oriënteren op de Polo. Niet zo klagen, het leven bestaat nu eenmaal uit keuzes maken. Niet elke auto is even luxe of compleet te maken. Ook de Polo ontbreekt het nodige wat wel weer op de Rio te verkrijgen is. BTW! Heb je al eens in de nieuwe Rio gezeten of rondom heen gelopen? Ik wel en volgens mij is het appels met peren vergelijken. De Rio spreekt m.i. weer een hele andere doelgroep aan, dan de Polo-rijders. Ach grut.. De 'alziende' BW moeit zich er weer eens mee. ik geef een mening en geen klacht. Mijn verwachting was pakketen zoals van toepassing op oa de sportage. Mijn mening is dat die pakketindelingen echt een meerwaarde vormen tov met name Duitse automobielen.. Nu gaan ze eigenlijk 'ze germanz' achterna.. Jammer! T exlusive pakket bevalt mij zo goed op mijn SP3 dat had ik graag op de rio gezien. Dan had ik helemaal niet meer naar de Polo gaan kijken. dat mag toch gezegd worden... Quote
bigwade Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Alziende BW (hoe kom je er op) zegt helemaal niks. Je reageert op een post van ons gewaardeerde lid Smart. natuurlijk zijn onze namen zeer lastig uit elkaar te houden, Smart vs bigwade.. Daarom zijn onze avatars dan ook zo verschillend, voor het duidelijke onderscheid, duss.. grtz!! Quote
Smart Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 De naam van ons gewaardeerde lid bigwade wordt in een verkeerde context gebruikt...... Quote
ydh Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Inderdaad. Mijn excuses. Jammer dat jullie t zelfde plaatje gebruiken. Maar goed.. Klaar met deze onzin.. Ik ga t forum weer gebruiken waar t voor bedoeld is.. Quote
Smart Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Inderdaad. Mijn excuses. Jammer dat jullie t zelfde plaatje gebruiken. Maar goed.. Klaar met deze onzin.. Ik ga t forum weer gebruiken waar t voor bedoeld is.. Als je goed kijkt is het niet hetzelfde plaatje........ Quote
Johann Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 Wat mij opvalt aan de meerprijzen voor het Plus pakket en het Super Pakket is dat de netto catalogusprijs excl. BTW niet voor alle uitvoeringen gelijk is. Bij een "BPM vrije" uitvoering is de prijs hoger (€ 584,03) dan voor een niet "BPM vrije" uitvoering (€ 503,62) Voorbeeld Pluspakket: 1.2 CVVT & 1.1 CRDi 584,03 695,00 0,00 695,00 (nettoprijs - prijs+BTW - BPM - Consumentenprijs) 1.4 CVVT & 1.4 CRDi 503,62 599,31 95,69 695,00 (nettoprijs - prijs+BTW - BPM - Consumentenprijs) Kennelijk wil Kia de nettoprijs voor beide pakketten hetzelde houden, maar wie een BPM vrije auto wil kopen, betaalt voor het pluspakket 95 euro teveel en voor het Super pakket is dit 194 euro. Quote
Recommended Posts