bierboer Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 hallo ik heb een vraag over de accu, kan ik deze gewoon opladen met een gewone lader of moet ik hier een speciale lader voor hebben, en moeten er klemmen los. en ik wil graag weten of ik een lader op zonnen-energie niet achter op de hoedenplank kan vast maken en dan in de sigaretten stekker zo dat deze altijd automatisch oplaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Als je ISG hebt schijnt dit niet te kunnen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Inderdaad, Jantje heeft gelijk. De Venga met ISG kan niet met een gewone oplader opgeladen worden. Sterker nog: je mag ook niet iemand met startproblemen helpen, anders beschadigd jouw accu nog. Uiteraard hebben ze bij de dealer die speciale oplader. Oh ja, een nieuwe ISG-accu kost zomaar € 246,00!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peerke Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Maar t wordt in geval van nood echt wel gedaan. De trouwe lezer herinnert zich t topic over mijn lege accu nadat we een weekje de auto op een vliegveldparking ( strenge winterperiode) terugvonden. Hulpdiensten gebruikten toen een draagbare startaccu. De dealer heeft ons toen na onderzoek een nieuwe accu gegeven, maar de electronica heeft dit gedoe niet leuk gevonden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Dat het gebeurt geloof ik meteen, maar niemand zit natuurlijk te wachten op schade. Jouw geval kan ik mij nog zeer goed herinneren....! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Wel een beperking van ISG, je mag echt niets meer met de accu... Vroeger had ik altijd een set startkabels in de kofferbak om een ander te kunnen helpen, nu liggen ze op zolder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Patten, dit geldt niet alleen voor auto's met ISG.. Elke moderne auto kan je door een start hulp om zeep helpen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Er zijn voor AGM accu's speciale acculaders en starthulpen te verkrijgen. Ik zou een solarlader niet gebruiken om bij te laden. Bij deze een link waar ze deze laders verkopen http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI4NDQwMTk5ODk=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_TAB_CAR&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub8&aktiv=8&navi=oben_1 groet, Warmentuuter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Bij deze een link waar ze deze laders verkopen. Niet echt voor de particulier met die prijzen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts