Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

antidiefstal moeren(bouten)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iemand een idee waar men antidiefstalmoeren(bouten)kan kopen voor de sportage 3.

Had dit gevraagd bij de levering van de wagen maar de dealer vertelde dat dit van KIA uit niet verkrijgbaar was :(

Misschien passen er van een ander merk?Iemand hier ervaring mee?

grtz Luc1

Geplaatst

Ik heb die bouten bedongen bij de bestelling van mijn Sportage 3 en denk dat garage Den Braber uit Ede ( Nl ) deze wel zal kunnen leveren.

Suc7

Geplaatst

elke dealer kan dit leveren aangezien elke dealer wel zaken doet met een banden leverancier... Het zij profile tyrecenter.. het zij kwikfit.. al die organisaties leveren deze artikelen.. Zoals smart ook al aangaf, als dealer zijnde moet je voor je klant gewoon een beetje extra moeite doen.. Bij de brezan/lasaulec/harry banis is het een kwestie van een telefoontje van 2 minuten en het wordt op het bedrijf afgeleverd!

Geplaatst

Elke dealer kan normaliter gewoon een setje van die dingen regelen. Het betreft hier gewoon standaard schroefdraad.

Bij mijn Cee'd adviseerde mijn dealer destijds om het "witmerk" te nemen. Dit gebruikten ze bij zo ongeveer elke Kia die het pand uit reed. Kosten, slechts 19,94 incl. BTW. De Kia "originals" waren een veelvoud van de prijs.

Kortom, die dealer moet niet zeuren en gewoon een set leveren! Lijkt me geen hogere wetenschap....

En zoals Smart het al noemde, die dealer mag best wat extra moeite doen om de klant tevreden te stellen. Je koopt een auto van X-duizend Euro. Niet een pak suiker.... Die dealer zal/moet toch echt genoeg ingangen hebben om eenvoudig aan zo'n setje moeren te komen. Zoniet, dan riekt dit gewoon naar desinteresse/onwil.

Geplaatst

De dealers zijn niet zo scheutig vooral als je de auto hebt ingeruild voor een mooie prijs en je moet dan 7 maanden wachten.

Mijn inruilauto is dus heel wat minder waard, en de dealer zegt (en terecht) dat kost mij een behoorlijke duit ik ben dus niet van plan om voor Kerstman te spelen.

Met andere woorden: Ik vroeg om een I-Pod kabeltje van Hyundai (wat de helft van de prijs is die KIA rekent) als extraatje. Ik zal hem op de factuur zetten was het antwoord.

Dus ze zijn niet meer zo van de "grateloze".

Ik zal nog proberen een liter Shell olie los te peuteren, en dat zal het dan wel zijn denk ik.

Geplaatst

De dealers zijn niet zo scheutig vooral als je de auto hebt ingeruild voor een mooie prijs en je moet dan 7 maanden wachten.

Mijn inruilauto is dus heel wat minder waard, en de dealer zegt (en terecht) dat kost mij een behoorlijke duit ik ben dus niet van plan om voor Kerstman te spelen.

Met andere woorden: Ik vroeg om een I-Pod kabeltje van Hyundai (wat de helft van de prijs is die KIA rekent) als extraatje. Ik zal hem op de factuur zetten was het antwoord.

Dus ze zijn niet meer zo van de "grateloze".

Ik zal nog proberen een liter Shell olie los te peuteren, en dat zal het dan wel zijn denk ik.

We hebben het hier niet over gratis ofzo he.. Maar gewoon dat een dealer dit wel degelijk voor je kan regelen.

Geplaatst

Iemand een idee waar men antidiefstalmoeren(bouten)kan kopen voor de sportage 3.

Had dit gevraagd bij de levering van de wagen maar de dealer vertelde dat dit van KIA uit niet verkrijgbaar was :(

Misschien passen er van een ander merk?Iemand hier ervaring mee?

grtz Luc1

Heb die van mij ook vooraf bij de dealer besteld en zaten er gewoon op bij aflevering van de auto.

MvrGr

Geplaatst

Voor mijn 19" velgen heb ik bestelt

accessoires McGard slotbouten McGard slotbouten 24137 - M12x1,5 - 37.0/19 (#23927) 1 € 54.15

velgenshop.nl

Ze zijn er nog steeds niet afgehaald :lol:

Geplaatst

Ik heb ook McGard wielsloten.

De best verkrijgbare wielsloten die ook bestand zijn tegen pekel e.d.

Geplaatst

Daar noem je wel inderdaad het verschil tussen de goedkopere en duurdere slotbouten. Bij die goedkopere slotbouten (rond de 20-30 euro) spat het chroom er na de eerste winter gelijk af of komt de roest er na 2 seizoenen doorheen. Die chroomlaag is gewoon veel slechter en dunner dan van de duurdere varianten. Maar alle waar naar zijn geld...

Ik heb slechte ervaringen met aftermarket 'goedkoop' chroom. Of het nou kentekenplaathouders, sierstrips of sierringen zijn.

(Hou wat dat betreft mijn hart vast met de 'chinese' grille, maar het ziet er vooralsnog goed uit...eerst maar eens een paar winters meemaken :lol: )

Geplaatst

Gisteren moest ik onze SP3 ophalen na de navi-systeemupdate (niet de kaarten!)

Ik vroeg naar anti-diefstalbouten van KIA, en die kwamen op 35 euro + BTW excl. montage.

Het zijn galvanisé-bouten waarop een chroom-dopje moet geschoven worden.

Lijkt met niet echt eerste klas materiaal...dry.gif

Ik ga voor de McGard slotbouten. Die had ik op mijn andere auto's ook...

Geplaatst

Goede keus die McGard slotbouten. Niet veel meer dan de originele maar wel vele malen beter.

En de montage is natuurlijk kinderspel.

Geplaatst

Misschien een domme vraag maar je hoeft toch maar 1 set (4 stuks) slotbouten aan te schaffen en hierna per velg 1 slotbout aan te brengen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...