oZZZy Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Hallo, Na iets minder dan 3 maanden levertijd hebben we de nieuwe Sportage in bezit gekregen. Fijne auto, prachtige looks, behalve dan..... Bij de aflevering constateren we dat de motorkap aan de ene kant een beschadiging en aan de andere kant een afwijking in de carrosserienaad heeft. Na hiervan melding te hebben gemaakt kon de auto na enkele weken naar de autospuiter. Nadat de auto van de spuiter terugkwam, constateren we nogmaals dat genoemde afwijking nog aanwezig is. Daarentegen is de beschadiging wel netjes verholpen. Omdat beide partijen (koper en verkoper) ontevreden zijn over het resultaat wordt besloten om de auto nogmaals naar de spuiter te sturen. Helaas constateren we na de volgende terugkomst dat deze afwijking nog niet is verholpen. Een toevallig aanwezige verkoper geeft aan dat deze afwijking binnen de normen valt die je van een Koreaans merk als KIA mag verwachten en dat we in feite deze afwijking moeten accepteren. Tsja, daar sta je dan. Wat nu? Je mag toch enigszins verwachten dat dergelijke afwijkingen bij een fonkelnieuwe auto niet aanwezig mogen zijn? Dit is zeker niet bij de koop verteld! Kortom, hier zijn we het dus niet mee eens! In ieder geval gaan we zsm met onze eigen verkoper, die toen afwezig was, rond de tafel. We zijn nu erg benieuwd naar de ervaringen van andere Sportage 3 bezitters. Quote
Preston Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 We zijn nu erg benieuwd naar de ervaringen van andere Sportage 3 bezitters. oZZy , een foto zou wel handig zijn. Quote
bigwade Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Tja, afwijking binnen de normen is een geweldige dooddoener..... net zoals, guttagut U bent de eerste..... Ik heb het ook als je voor de auto staat is rechts iets anders dan links. Mij stoort het niet meer na het bekijken van een hoop andere merken. En eh..... als je hard rijd zie je het niet. Suc6 Quote
oZZZy Posted September 5, 2011 Author Posted September 5, 2011 oZZy , een foto zou wel handig zijn. Auto staat nu bij de dealer; kan dus nog geen foto tonen... Quote
Jantje.2 Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 geef de auto maar aan ons mee.. dan krijg je hem terug en kloppen er wel meer lijntjes niet! Nee grapje, stomme opmerking van zo'n verkoper.. maar het kan zijn dat je het gewoon niet netjes gaat krijgen.. Quote
kialoog Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 name='oZZZy' carrosserienaden Ja, ook hier een klantervaring en die daar al over heeft gesproken met de dealer, plaats delict: aan de achterkant de bagageklep. Aan een kant steek ik er het metalen deel van de contactsleutel er helemaal doorheen en aan de andere zijde kan dat absoluut niet, gewoon milimeters verschil dus. En het antwoord van dealer was, ja ik zie het ook maar uh dat is een acceptabele afwijking. Voorloop auto's zouden daar last van mogen/kunnen hebben maar als een auto al meer dan een paar maanden of langer in productie is/wordt dat twijfelachtig. Ik wees nog op het stukje tekst dat ik gevonden had in het mooie blad van Kia over de fabriek in Slowakije, dat de fabricage van auto's daar wel zo perfect tot op de honderdste milimeter precies gaat, ja aan mijn hoela, dat valt wel mee zo te zien, en bij de laatste inspectie hebben ze waarschijnlijk blinden zitten, drukt een beetje de kosten en vandaar misschien de 7 jaar garantie, maar daar komt ook al aardig de klad in lees en hoor ik hier en daar al. Maar ja zoals ze zelf al stellen het is maar een Kia (alleen aan de prijzen zou je dat bijna niet meer durven zeggen) en naast de schoenen gaan lopen (lees arrogant want ze verkopen iets meer wereldwijd) is nu ook al aan de orde want over service gesproken: erbarmelijk gewoon of ze kunnen het gewoon niet aan de toename van klanten. Quote
oZZZy Posted September 5, 2011 Author Posted September 5, 2011 Maar ja zoals ze zelf al stellen het is maar een Kia (alleen aan de prijzen zou je dat bijna niet meer durven zeggen) Voor die prijzen mag je toch wel iets verwachten, nietwaar? Quote
Smart Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 .......die je van een Koreaans merk als KIA mag verwachten..... Hoezo, je eigen merk om zeep helpen? Quote
oZZZy Posted September 5, 2011 Author Posted September 5, 2011 .......die je van een Koreaans merk als KIA mag verwachten..... Hoezo, je eigen merk om zeep helpen? Inderdaad, hij maakte zelfs de opmerking dat je een KIA niet met BMW, Audi, etc. mag vergelijken, want dan heb je het weer over andere prijzen. Natuurlijk begrijp ik dat ook wel, maar je mag toch wel iets meer verwachten van auto's boven de 20k! 1 Quote
bigwade Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 .......die je van een Koreaans merk als KIA mag verwachten..... Hoezo, je eigen merk om zeep helpen? Inderdaad, hij maakte zelfs de opmerking dat je een KIA niet met BMW, Audi, etc. mag vergelijken, want dan heb je het weer over andere prijzen. Natuurlijk begrijp ik dat ook wel, maar je mag toch wel iets meer verwachten van auto's boven de 20k! Beste oZZZy, je hebt best gelijk en er zit op bijv. de motorkap zat schroeven dat ding fraai te stellen. We hebben het er bij de toetermiddag nog over gehad. Maar een 22K auto wordt hetzelfde behandeld als de duurste 45K auto in de fabriek. Het is een proces dat volumes moet draaien. Ook bij VW zie je dan verschillen. Kan het beter, ja natuurlijk, en daar zijn ze mee aan het werk. Ik voorspel dat Kia binnen 3 jaar Opel heeft overgenomen en het dan op de duitse manier gaat doen. Heb jij nu met je wijkende lijntjes geen reet aan, tuurlijk. Ik heb die afwijkingen ook, maar binnen sluit alles perfect en is na 19700km geen kraak te horen. Auto is dusdanig geïsoleerd dat de 135DB toeter binnen stilletjes is, HAHA ! Suc6 Quote
Jantje.2 Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 hahahaha ja kia, vw, audi, bmw en dergelijken zijn nog geen koenigsegg (of hoe da ook schrijft) waar ze 3 weken bezig zijn om alleen al alle naden gelijk te maken! Quote
Dick van Dyke Posted September 9, 2011 Posted September 9, 2011 hahahaha ja kia, vw, audi, bmw en dergelijken zijn nog geen koenigsegg (of hoe da ook schrijft) waar ze 3 weken bezig zijn om alleen al alle naden gelijk te maken! Nou, lekkere mallen hebben ze dan daar als ze drie weken nodig hebben om alsnog de boek een beetje recht te krijgen (hahaha....) Quote
elmerblues Posted September 9, 2011 Posted September 9, 2011 Koenigsegg schrijf je als volgt: koenigesggeesssccgggggnesseggg. Dit volgens Top Gear. Over de SP3 naden: ik vind de tankdop-klep er stukken slechter inpassen dan de motorkap. De kromming van de klep en naadafstand tot de omringende carosserie kloppen niet. Op de passing van de achterklep valt ook wel wat aan te merken. En als je heel, heel goed kijkt zie je ook wel wat kleine lakfoutjes. En lakverdikkingen onderaan de deuren. Ze zitten inderdaad wat groffer in elkaar dan zeg een Q3 of tiguan die 2x zo duur zijn. Maar hemel een Volkswagen ook niet op, een fox zit ook niet zo geweldig in elkaar qua maatvoering. En onze volledig verzinkte Audi A3 begon ook al na 8 jaar te roesten. Als je maar goed genoeg zoekt, vind je altijd wel wat. Altijd. Quote
Recommended Posts