vand.m Geplaatst 22 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 22 December, 2011 Vand.m, Helaas weet ik uit eigen ervaring dat het ook jaaaaren kan duren eer alle partijen eruit zijn. Een goede vriendin van mij heeft in Nederland een ongeluk gehad waarbij buiten de materiële schade ook letselschade was. Vooral haar dochter (toen 4 jaar) heeft inmiddels al zeker 8 operaties gehad aan haar oog. Na een jaar of 8 a 9 was alles pas geregelt via de RB, dit omdat de tegenpartij moeilijk deed. Voor zover ik weet is er een schikking geweest. Ik hoop het van harte dat jullie dit proces niet hoeven mee te maken, want dat maakt het verwerkingsproces er niet gemakkelijker op. Ik wens jullie beide heel veel sterkte en moet om te blijven vechten. Vergeet vooral niet om het van je af te schrijven zoals je nu doet. @ Smart, bij deze zal ik U voortaan veranderen in je/jij, zodat JIJ lekker door kunt bloeien met JE leven Dank voor de bemoedigende woorden! Het is helaas bekend dat letselschade altijd langslepende processen zijn. Tactiek van de verzekeringsmaatschappijen. Met de letselschade bij ons zal het allemaal gelukkig wel meevallen. Althans we kunnen tot nu toe niet veel restverschijnselen ontdekken. Je weet natuurlijk nooit wat het in de toekomst gaat brengen. Ik heb ooit iets meegemaakt met een van mijn zonen (mishandeling) en dat is juridisch open gehouden voor de toekomst. Mocht dus later blijken dat er letsel is gebleven of opeens verergerd is dan kan er alsnog geclaimd worden. De klachten zijn bij ons ook nog niet helemaal verdwenen maar er zit wel verbetering in. Dus dat geeft hoop. Ik denk dat ik het meest last heb van het trauma(de ervaring) die ik heb opgelopen. Maar ga dat is in geld uitdrukken! Maar van je afschrijven is idd. een goede remedie. Dat zal ik dus zo af en toe hier doen! Heeft een ander misschien ook nog wat aan. BTW. Tips,ervaringen Juridisch of anders zijn altijd welkom! Groet, vand.m Quote
vand.m Geplaatst 30 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2011 Even weer een update! Van mijn Rechtsbijstand verzekering net een bericht gekregen dat de goederen die zich in de auto bevonden ten tijde van het ongeval naar dagwaarde zullen worden vergoed. Dat zal lekker veel zijn. Eerder moest ik van de RB deze goederen bij de reisverzekering claimen. Die betaalde overigens niet uit ivm. aftrek van gebruiksjaren en een eigen risico van € 100,00. Komt er dus op neer dat je kosten moet gaan maken om dezelfde goederen weer aan te schaffen. Kijk ik hoef er niets aan over te houden maar dat het dus altijd geld kost staat wel vast. Allemaal omdat de veroorzaker en ook de schuldige in zijn zandauto van weet ik veel hoeveel ton heb zitten snurken of zich met andere dingen bezig hield dan autorijden en opletten. Maar ja, ik ben nog altijd dankbaar dat wij er nog zo vanaf zijn gekomen. Ook het huren van een auto wordt naar Belgisch recht maar voor ten hoogste 14 dagen vergoed. Dan wordt er ook nog een aftrek van 10% gehanteerd voor stilstand van de eigen auto (ook al is deze total loss gegaan). Nu ben ik nog in afwachting van een bezoek van een schaderegelaar van mijn RB om thuis het e.e.a te komen bespreken over de letselschade en de overige goederen. Tot de volgende update. Groet, vand.m Quote
MrBubbels Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 tjonge tjonge wat een heftig iets zeg om gek van te worden ik wens jullie heel veel stekte met de verwerking hiervan. ps wie is die forummer peterrrrrrr Hans Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 Peterrrrrrr is een sympathieke Kia verkoper in Breda. http://www.kiaclub.nl/user/1566-peterrrrr/ Als de zoekfunctie op dit forum niet echt goed werkt, tokkel je je zoek item in in google met "+kiaclub.nl" Werkt heel goed Quote
vand.m Geplaatst 18 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2012 Het laatste verslag over het Total loss verhaal. De twijfels die ik had over hoe de verzekering alles zou gaan oplossen is me gelukkig meegevallen. De buitenschade expert is op huisbezoek geweest en heeft alles keurig met ons door genomen en besproken. Allerlei tips en adviezen zijn de revue gepasseerd. Uiteindelijk hebben we met zijn allen gekozen voor een totaal bedrag waar we ook tevreden mee kunnen zijn. Het bedrag is direct overgemaakt dus nergens meer op wachten en nu gewoon een streep eronder zetten. Dat gaan we nu ook doen. Ik vind het niet gepast hier bedragen te gaan noemen. Op den duur wil je er vanaf en weer verder met je leven. Dat je er nog steeds regelmatig aan denk zal wel langzaam slijten. Maar deze afwikkeling van het geheel helpt wel om er nu een definitieve streep onder te zetten. Ik vind het een pluim voor Centraal Beheer en Achmea om met een net en acceptabel bedrag over de brug te komen. Misschien zijn ze iets duurder dan een andere verzekering maar ze lossen het dan ook wel netjes op. Ik hoop dat andere wat aan mijn verhaal hebben gehad of er wat mee kunnen. Wij gaan iig. weer verder met ons leven en zetten er vanaf nu een dikke streep onder. Groet, vand.m Quote
bigmac Geplaatst 18 Januari, 2012 Geplaatst 18 Januari, 2012 Mooi dat het goed en netjes afgehandeld is, inderdaad, dan kun je weer vooruit kijken. Ik heb zelf ook eens (10 jaar geleden) een total-loss schade meegemaakt met 35 km/h, waarbij de immateriele schade door een gering bedrag (met 2 nullen) vergoed werd; als je dat onvoorwaardelijk accepteert betekent dat ook dat je later niet weer claims op de verzekeringsmaatschappij kunt leggen, mochten er toch nog ergens klachten zich openbaren. Maar goed, dat was bij mij niet het geval; het enige probleem dat ik had, was dat ik 2 dagen moeilijker de trap op kon vanwege spierpijn. Quote
Smart Geplaatst 18 Januari, 2012 Geplaatst 18 Januari, 2012 Gefeliciteerd dat het naar tevredenheid is opgelost. Een hele dikke streep vand.m __________________________________________we sluiten het boek! Quote
MrBubbels Geplaatst 18 Januari, 2012 Geplaatst 18 Januari, 2012 Peterrrrrrr is een sympathieke Kia verkoper in Breda. http://www.kiaclub.n...1566-peterrrrr/ Als de zoekfunctie op dit forum niet echt goed werkt, tokkel je je zoek item in in google met "+kiaclub.nl" Werkt heel goed top weet weer genoeg misschien volgende auto ben Peterrrr kopen !! Quote
vand.m Geplaatst 19 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2012 Dank je Smart! het boek kan idd. dicht! En @bigmac, nog even wat de buitenschade expert vertelde tegen ons. Het bedrag wat werd uitgekeerd betekende niet dat er evt. later geen claim meer zou mogen worden ingediend. Er is en clausule voor die een latere claim alsnog toelaat. Ooit ook al eens een keer met de kinderen mee gemaakt en ook toen is een claim later indienen ook open gelaten. Niet dat we dat verwachten maar je weet maar nooit. Hoop het natuurlijk niet! Groet, vand.m 1 Quote
Peterrrrr Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Eigenlijk de eerste keer dat ik dit topic lees, wordt er regelmatig mijn naam genoemd... Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Eigenlijk de eerste keer dat ik dit topic lees, wordt er regelmatig mijn naam genoemd... Ja, niet zo sympathiek....hahaha! Quote
Micle Geplaatst 21 Februari, 2012 Geplaatst 21 Februari, 2012 Fijn dat je het boek definitief kan sluiten. Zoals je zegt moet je niet stil blijven staan, maar weer verder met je leven. Bij deze wens ik jou en je familie een fantastich verloop van je leven en dat je zoiets nooit meer mee hoeft te maken. (dit geldt natuurlijk voor iedereen) Micle Quote
vand.m Geplaatst 22 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Februari, 2012 Dankje Micle! We hopen het idd. ook nooit meer mee te maken! Misschien zie ik je op de : Toeter-Xenoninbouwdag 2012 Groet, vand.m Quote
Peterrrrr Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 IDD Smart Zo symphatiek ben ik ook weer niet hoor ! ben ook weinig actief meer op dit moment... 2 dochters vreten energie ! Quote
Smart Geplaatst 22 Februari, 2012 Geplaatst 22 Februari, 2012 ....ben ook weinig actief meer op dit moment... 2 dochters vreten energie ! Je bedoelt 3 vrouwen in huis.....heb meelij Jet!! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.