Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon in Picanto 2011 (projectie-lamp)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt Xtra40.

Als het goed is maken ze nu twee bedragen naar mij over daar mee moet ik de registratie kunnen afronden op mijn gewone rekening na ik begrijp.

Geplaatst

ja dat klopt die 2 bedragen moet je ter controle ingeven ( 1 malig)

en dan is het geregeld de eerste keer als je dan betaald duurt de betaling wel iets langer en als dat dan helemaal goed is gegaan 

dan kun je los gaan met bestellen en betalen  :wink:  :wink:

Geplaatst

Kijk ik ben benieuwd gaat dus een wereld open als ik ook op E-bay kan kopen.

Maar euh niet zo netjes ik dwaal af.

Gaat hier natuurlijk om Xenon.

Ik wacht even op het kabeltje en dan zou ik met het inbouwen foto's maken.

Misschien leuk voor de volgende.

• Like 1
Geplaatst

Kijk ik ben benieuwd gaat dus een wereld open als ik ook op E-bay kan kopen.

Maar euh niet zo netjes ik dwaal af.

Gaat hier natuurlijk om Xenon.

Ik wacht even op het kabeltje en dan zou ik met het inbouwen foto's maken.

Misschien leuk voor de volgende.

Ik wacht ook op de kabeltjes,..(dezelfde) zag dat ze verzonden waren, maar volgens de verzendinfo duurt het nog wel 2 tot 3 weken voordat ze hier op de deurmat vallen,.

Hebben ze dat spul niet in NL te koop ? (dan houdt ik die ik op Ebay heb besteld gewoon als reserve... :wink: )

Ik zal Eelco even een prive berichtje sturen waar bij welke shop hij zijn herstart setjes heeft gekocht,

(ja ik weet het... ik kan slecht tegen (lang) wachten haha)

Geplaatst

Ja technische kan ik het zelf maken maar hoe kom ik aan passende stekkers?

Mocht je wat weten in NL hoor ik het graag.

Geplaatst

Ja technische kan ik het zelf maken maar hoe kom ik aan passende stekkers?

Mocht je wat weten in NL hoor ik het graag.

waar voor moet je passende stekkers hebben dan ???

Geplaatst

O ja nu ik er zo over nadenk is dat ook niet eens nodig inderdaad.

Kan natuurlijk gewoon de kabels die naar de originele lamp stekkers gaan gebruiken, wat dom nog niet aan gedacht.

Ha ha bedankt ik ga eens even knutselen.

Ka ook wel een schema tekenen als er mensen zijn die daar belang bij hebben.

Moet ik even een maken.

• 2 weken later...
Geplaatst

update voor xtra40 en andere geïnteresseerden

mijn probleem was:

(het soms niet opstarten van 1 of alle 2 de xenon dimlichten)

Opgelost met de volgende oplossing:

Ik had er al warning-cancellers tussen van Pilot, voordat ik mijn op ebay gekochte warning cancellers (capicitors) er tussen wilde doen dacht ik,... ik sluit het allemaal is rechtstreeks aan dus zonder de blokjes van Pilot ...

En jawel, de lampen starten nu sneller en direct op.

Ik ben een blij man :tt1:

voor xtra40:

Ik heb ze nog getest met de kabel met relais (dus rechtsrtreeks vanaf de accu)

dit maakte helaas geen verschil, het enige (nadelige) verschil is dat de lampen een fractie van een seconde trager opstarten dan via de originele Kia kabels. Ik heb ook nog de 'capicitors' er tussen gedaan om te kijken wat er dan ging gebeuren met als resultaat: 't zelfde..

De kabels hou ik gewoon op reserve of voor iemand die ze kan gebruiken.

Desondanks toch bedankt voor je tips xtra40.

Geplaatst

@maus 

die kabel set die schakeld je verlichting wel wat vertraagt in maar word dan gevoed van af de accu ik heb dit eigenlijk eerder gedaan om me wagen electronica

te beschermen zo als je misschien wel heb gelezen gaat er bij de sportage in combinatie met de pilot (de oudere met 1 kastje) wel een een body control unit kapot gaat 

met een extra schakelkabel heb je dit dus uitgesloten dus is het ook voor meer veiligheid 

Geplaatst

@maus 

die kabel set die schakeld je verlichting wel wat vertraagt in maar word dan gevoed van af de accu ik heb dit eigenlijk eerder gedaan om me wagen electronica

te beschermen zo als je misschien wel heb gelezen gaat er bij de sportage in combinatie met de pilot (de oudere met 1 kastje) wel een een body control unit kapot gaat 

met een extra schakelkabel heb je dit dus uitgesloten dus is het ook voor meer veiligheid 

Oke, ja ik snap nu je punt Xtra40, veilig is het zeer zeker, en de vertraging is moet ik zeggen maar minimaal hoor, maar het is wel heeel iets trager dan stock.

Nu heb ik vanmiddag zovaak (het xenon) aan en uit gedaan en getest (en totaal niet stil gestaan bij het sportage verhaal met de body control unit)

dat als het kapot zou moeten gaan dan was dat vanmiddag zeker gebeurd... :blush:  en dan was het .... :o maar gelukkig (nog) niet gebeurd.

War versta je onder de oudere met 1 kastje ? was dat een pro-line ?

Een gewaarschuwd mens telt zeker voor 2 en dankje voor je tips omtrent mijn probleem.

(ik weet dat jij hier een electric-kia expert bent... :smartass: )

• Like 1
  • 3 jaar later...
Geplaatst

Ik lees dat ik voor een spiegelbal een H7 (heb ook even in de koplamp gekeken) nodig heb. Echter Groot licht word geproduceerd door de zelfde lamp. Toen ik nog en C1 reed had ik Bi-Xenon nodig. Is dat dan ook nodig bij de Picanto? Of word de lamp gewoon opgetilt door een systeem waardoor ze hoger komen te staan?

Tevens zijn jullie er al achter welke Xenon het dichts bij de Led DRL kleur komt? welke heb ik dan nodig?

Kort gezegd.

Welke set heb ik voor de picanto nodig die op het meest op de DRL blijft en storingsvrij.?

Alvast bedankt.

Geplaatst

De koplampen mer een reflector (dit is de normale koplamp ) heb je een H4 lamp nodig dus een bixenon

De projector koplamp heeft een H7 lamp ( dit is de koplamp met de lesverlichting er in )

Het witste licht is een set met 6000k lamp dit komt het meest in de buurt van de leds

Geplaatst

De tip is ook voor een storings vrij systeem om je xenon verlichting met een externe schakel kabel aan te sluiten

Op deze manier ga je om de auto electronica heen

De Picanto heeft geen melding als er een lampnstuknisbdus je kunt elke set gebruiken

De ene is tevreden met een goedkope set en de andere zweert bij een dure set

Maar ik heb een wat goedkoper set en ben daar erg tevreden mee al 4 jaar

Geplaatst

Xtra40 mag ik zo vriendelijk zijn om te vragen welke set jij hebt? Ik zat inderdaad ook aan 6000k te denken. Slimballast zijn kleiner en makkelijk weg te stoppen.

Ik zie graag welke set je hebt incl. Ontstoringskabels.

Geplaatst

Euu weet niet of ik met mijn telefoon daar bij kan aangezien ik op Vacantie ben maar ik bestel altijd op eBay

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Jammer dat in Belgie een wasinstallatie en auto niveau regeling verplicht is anders ging ik ook voor xenon

Geplaatst

Ik vermoed van niet; ik weet dat bij bijv. import van auto's (mijn DeLorean onder andere) uit de USA auto's in NL en BE aan andere regels moeten voldoen, waaronder voor de verlichting.

Vreemd genoeg mogen ze daarna wel in ALLE Europese lidstaten rondrijden...

Geplaatst

In Nederland moet dat eigenlijk ook

Maar het hoeft niet meer getoetst te worden bij keuringen

En zo lang je geen verblindende verlichting voert krijg je er ook geen bekeuring. Meer voor en de kleur mag niet te blauw zijn uiteraard

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...