Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon in Picanto 2011 (projectie-lamp)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ziet er netjes uit Kriss, wat een verademing he ? :tt1:  Xenon i.c.m. de lenzen van de Kia's is echt geweldig.

Pimpmaster / xtra40

ik moet nog steeds mijn xenon-opstart probleem fixen, rechtstreeks vanaf de accu of een extra relais ?
Wat is jullie advies ?

Geplaatst

ik adviseer deze kabel http://www.ebay.nl/itm/New-9005-HB3-9006-HB4-Car-HID-Xenon-Fuse-Relay-Wire-Wiring-Harness-041-/161026397672?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item257debd5e8

dat is dus direct gevoed vanaf de accu geschakeld door een relay welke weer aan en uitgezet word via de bedrading die nu uit een koplamp komt super simpel en het scheeld je wat ergernis 

en je auto electronica is op deze manier ook ontzien daar kan niets meer mee gebeuren 

255509_108296235993913_2121807017_n.jpg

Geplaatst

Ziet er netjes uit Kriss, wat een verademing he ? :tt1:  Xenon i.c.m. de lenzen van de Kia's is echt geweldig.

Pimpmaster / xtra40

ik moet nog steeds mijn xenon-opstart probleem fixen, rechtstreeks vanaf de accu of een extra relais ?

Wat is jullie advies ?

Hey maus,

Andere Eelco hier! Weet je het nog, we hebben toen contact gehad over onze pilot setjes.

Mijn probleem is opgelost door herstart setjes die ik gratis heb gekregen van pilot xenon shop(waar ik de set besteld had)

En nooit meer problemen gehad, starten altijd gelijk op!

Wellicht een tip voor je

Geplaatst

hey Eelco hier Eelko wat jij bedoeld zijn deze alleen dan van pilot zelf 

deze kun je er ook nog bij doen http://www.ebay.nl/itm/111026786323?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2852wt_1397

QH748_1_ALL.jpg

deze plaats je tussen de stroom aanvoer draden en halen de piekspaningen weg waar door de stroom wat gelijdelijker aankomt en dus ook beter opstart 

Geplaatst

xtra40 en Eelco:

Top!! ik ga vanavond direct even 2 kabels bestellen, als het zo snel al verholpen zou zijn, (waar ik uiteraard vanuit ga) dan ben ik weer zo blij als een vogeltje :)
1 vraagje nog aan xtra40:  kan 't niet te maken hebben met mijn Pilot-Pro ballasten ? dat ik gewoon 2 nieuwere types moet regelen via Pilot Nederland ?

Ik heb een beetje 't idee dat die ballasten gewoon niet starten als er te weinig power is ?...

edit:  ik ga er mee aan de slag! en zal spoedig m'n bevindingen posten. TOP heren!

Groet,
MauS

Geplaatst

je moet 1 zo een kabel hebben en 2 van die error canselers die kabel is voor bijde koplampen 

ik heb geen ervaring met pilot ik gebruik de bijna goedkoopste sets van ebay 

maar ik heb wel meer gelezen dat de wat oudere pilots problemen geven 

Geplaatst

Even aan het zoeken geweest en zie dat deze toppic het actiefste is over Xenon dacht ik.

Misschien kunnen julli mij gerust stellen met een paar antwoorden die ik niet kan vinden.

Ik heb mijn verlichting even getest. En tot mijn schrik smolten de transport beschermers. Ik had namelijk begrepen dat Xenon "koud"licht was.

Dus nu durf ik de H7 lampen niet goed in mijn Projectie lamp te monteren, ben nu bang dat de spiegel en of lens smelten.

20130517_145757_zps76472268.jpg

20130517_150242_zpsb8d96df6.jpg

Ik heb een Disign uitvoering Picanto met start stop, ik begreep dat die een apparte accu hebben? Kan ik de Xenon dan uberhaubt wel monteren?

En is er ook iemand met foto's waar de ballasten makkelijk gemonteerd kunnen worden?

Ik wou ze met dubbelzeidig tape aan de zijkand van de koplamp plakken, is dat slim?

Geplaatst

Geen probleem je kunt ze gewoon monteren je gewone halogeen lampen worden ook heel erg heet

Probeer die maar eens in zo een klein bakje aan te doen hahahahaha

En die accu is wel speciaal maar van een paar xenon lampen word ie niet bang hoor. De xenon verbruikt zelfs minder stroom dan een halogeen lamp

Geplaatst

Ik had namelijk begrepen dat Xenon "koud"licht was.

Ja en nee. In verhouding tot halogeen/gloeilampen zijn ze koud, maar ze worden nog steeds aardig warm.

Om je gerust te stellen: een standaard Xenon verbruikt ongeveer 35W, waarvan een deel in de ballast verloren gaat,

een standaard Halogeen lampje verbruikt 55 tot 60W. Maar ondanks het FLINK lagere stroomverbruik geven Xenons

veel meer licht: ze zijn een stuk efficienter dan gloeilampen of halogeens.

Geplaatst

Kijk dat stelt mij weer gerust, bedankt daar voor.

Ik was net zo blij met het setje, zoals te zien op de foto was ik al enthousiast over het licht overdag en zonder spiegel.

Ik las ook nog wat over korte en lange H7 Xenon, past in mijn Kia de gewone standaard Xenon lamp.

(Ik heb trouwens een set van Xenonworld.)

En is er nog iemand die de plek heeft gevonden voor de Ballasten?

Of staan er al ergens foto's? Ik had ze via de zoek functie "xenon picanto" nog niet gevonden.

Geplaatst

korte xenon lampen heb je nodig als je reflector koplampen hebt bij somige zit dan het uiteinde van de lamp tegen het reflector kapje aan en dat kan stooring geven 

heb je de projectie lampen dan zul je hier geen last van hebben 

ballasten heb ik geen fotos van gemaakt maar ik heb ze met een bout opgehangen onder de koplampen daar zit plek zat voor en moeren kant en klaar 

Geplaatst

Oke bedankt.

Ik heb de koplamp er nog niet helemaal uit durven halen, maar ik begrijp dat ik daar dus dan genoeg ruimte tegen kom?

Geplaatst

Trouwens wel fijn mensen die er al veel van weten.

Vind het soms wat eng aan mijn nieuwe auto sleutelen. :oops:

Ik ben veel oudere auto's gewend.  :wink:

• Like 1
Geplaatst

even voor de zekerheid,can bus is niet nodig op de picanto toch?

en Ed,de set die jij hebt past dat zonder aanpassingen in de bestaande situatie op de lamp? 

Geplaatst

can bus is niet nodig maar ik raad an om een relay schakel kabel er altijd bij te nemen zo als ik hier al de linken heb geplaatst   

255509_108296235993913_2121807017_n.jpg

Geplaatst

bedankt xtra ik zag al dat je dat aanrade idd,en wat als ik die er niet tussen doe?starten ze dan niet in de auto stand of iets?

en ik heb keuze uit korte 40mm en normale 45mm.ik begrijp dat de 45mm bij projectie makkelijk kan.

Geplaatst

zullen gerust opstarten hoor maaarrrrr

er zijn bij de sportage aan regel kasten opgeblazen door de piek spanningen die ontstaan tijdens het opstarten van de lampen 

en het niet opstarten word ook vermindert door dat de xenon set direct word gevoed door de accu 

en voor die 5 euro is het ook niet echt een hele investeering maar wel een beetje zekerheid

Geplaatst

Heel eerlijk had ik de set er nog niet verder in durven zetten maar ga dat van het weekeind doen.

Lampen passen wel gewoon op de plaats van de Halogeen lampen.

Ik ga ook eens kijken na de E-bay kabeltjes, hoewel het mij nooit lukt daar wat te kopen.

Geplaatst

oke nou als je een paypal rekening hebt moet dat goed komen 

of je moet vlak in de buurt van edam wonen dan kan ik altijd ff helpen en kan je het bij mij ophalen

Geplaatst

Bedankt Xtra40 ik woon alleen in Veendam

Pay-pal moet ik dan even uitzoeken, heb het ooit eens geprobeerd maar lukte toen niet.

Als ik de stekkers op de foto zo even tel heb ik twee van die kabels nodig? Links en Rechts?

Geplaatst

nee hoor je hebt maar 1 kabel nodig der zitten 3 stellers aan en een kabel voor op de accu dus 2 stekkers voor de lampen en een stekker om de boel aan en uit te schakelen en dat aan en uit schakelen hoeft maar door een koplamp te worden gedaan 

Geplaatst

Oke toppie.

Ga de verkoper een mail sturen of ik niet anders kan betalen, paypal is wel wat ingewikkeld.

Geplaatst

nee hoor je hebt maar 1 kabel nodig der zitten 3 stellers aan en een kabel voor op de accu dus 2 stekkers voor de lampen en een stekker om de boel aan en uit te schakelen en dat aan en uit schakelen hoeft maar door een koplamp te worden gedaan 

Xtra40 bestelling zojuist geplaatst!

Ik laat hier weten als 't is opgelost (en hoe blij ik dan ben) :tt1:  (dat lelijke opstart probleem dat past echt niet bij die jonge kia-tjes,... een golfje uit 1988 met 10.000k xenon snap ik... maar niet bij mijn Pico) :no::winkiss:

Oke toppie.

Ga de verkoper een mail sturen of ik niet anders kan betalen, paypal is wel wat ingewikkeld.

Ed, heb net zelf voor het eerst via PayPal betaald echt ideaal,  het was binnen 3 minuten voor elkaar.

een aanrader , zeker gezien PayPal zeer zeer veilig is.

• Like 1
Geplaatst

Ja bij mij duurt het iets langer met PayPal. Ik heb geen creditcard namelijk.

Dan moet je je met een om weg registreren.

Maar is onder weg.

Geplaatst

als je even goed leest op paypal dan zie je dat je deze ook kunt koppelen aan je gewone betaal rekening 

en mocht je der niet uitkomen kun je ze altijd even bellen 

op deze manier kun je betalingen doen zonder dat je een credit card hebt 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...