Jantje.2 Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Goede middag, Ik heb even advies nodig van mensen die hun weg weten met het wetboek etc. Een vriendin van mij is meerdere keren mishandeld door haar (inmiddels) ex-man en nu na de scheiding blijft hij haar bedreigen en is ze al meerdere keren verhuist om die reden. De politie doet er tot nu toe niet meer aan dan zeggen, zolang hij u niet meer fysiek mishandelt kunnen wij niks doen (deden ze ook niet toen hij dat nog wel deed maar goed..) Nou begint diezelfde vent mij ook te bedreigen omdat ik haar tijdens de scheiding heel veel geholpen heb en ondanks dat ik de politie de diverse smsjes, e-mails en berichten op hyves en facebook heb laten lezen kreeg ik vandaag een brief dat mijn aanklacht tegen hem geen schijn van kans zal maken. Mijn vraag is wat de eventuele gevolgen zullen zijn als ik het nu na maanden van bedreigingen zelf maar is op ga lossen met die vent? krijg ik dan een zware boete of kan ik me dan voorbereiden op onvrijwillige vakantie? Quote
bigwade Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Dat laatste igg nooit doen.. Juridisch adviesburo oid. Heb helaas bij " wat doet den kiarijder voor de kost". nog geen advocaat gespot. Quote
Smart Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Een bedreiging is een serieuze zaak en kan niet zomaar door de politie naast zich neergelegd worden. 1. altijd aangifte doen wegens bedreiging, ook al zegt iemand bij het loket dat dit hierop geen actie wordt ondernomen. Ze zijn verplicht dit op te nemen; 2. bewaar dreigmails, -smsjes, enz. goed; 3. neem contact op met de Coördinator Veiligheidshuis Amersfoort (030-2234861) en leg dit voor als casus http://www.veilighei...rsfoort/contact of (www.veiligheidshuis.nl); 4. raadpleeg www.jurofoon.nl of www.juridischloket.nl. Succes ermee! Quote
Jantje.2 Geplaatst 13 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2011 De aangifte is toen der tijd opgenomen en in behandeling genomen. Resultaat is dat ik een brief kreeg dat de OvJ hier geen zaak in ziet... Even voor de duidelijkheid, het punt van normen en waarden ben ik inmiddels wel voorbij zeg maar.. Quote
Preston Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Als jij een hotelkamer krijgt met gratis eten en drinken... zijn je mogelijkheden helemaal verkeken om haar te helpen . Hoe vervelend het ook is een OvJ kan met de NL wetgeving in de hand hier niet veel mee. Is/was "Stalken " opgenomen in de aangifte ? Daar kunnen ze iets meer mee dan "bedreiging" . Misschien heeft mediaton een kans ? Quote
Gast Angelique Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Lastig....in NL wordt je in de regel alleen afgerekend op wat je doet en niet wat je van plan bent om te doen. JIj moet dus je handen thuis houden. Je moet wel alles bijhouden en noteren en bewaren. Stalken wordt wat hoger opgenomen dan bedreigen en soms kun je (voor wat het waard is) een benaderings/straatverbod opgelegd krijgen, maar dat schiet niet echt op. Je kan ook klagen bij zijn telefoonprovider en mailprovider, omdat dit als misbruik van de diensten wordt gezien. Geen oplossing voor je helaas, maar wil jullie wel veel sterkte wensen, dit zijn zenuwslopende situaties. Quote
Jantje.2 Geplaatst 13 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2011 Als jij een hotelkamer krijgt met gratis eten en drinken... zijn je mogelijkheden helemaal verkeken om haar te helpen . Hoe vervelend het ook is een OvJ kan met de NL wetgeving in de hand hier niet veel mee. Is/was "Stalken " opgenomen in de aangifte ? Daar kunnen ze iets meer mee dan "bedreiging" . Misschien heeft mediaton een kans ? "Door het stook gedrag van jou en vervolgens zijn vriendschap verkloot want ik mocht van mijn ex jou niets aandoen dat is de enige raden dat je nu nog rond loopt" "En dat moet ik geloven niet dus. En persoonlijk ben jij de aanstichter van dit alles dus wie weet wat ik doe als ik weer in de buurt ben?" Dat zijn 2 van de nog zwakke berichtjes van zijn kant, kan aan mij liggen maar dat is geen stalken meer... Overigens moet ik zeggen dat aan de hand van zijn type-gebrek en gebrek aan vermogen tot een goede zins opbouw, ik het vermoeden heb dat hij problemen heeft met drank ofzo :lol: Quote
Gast Angelique Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Ik zou sowieso zo'n figuur van je social media blocken en er vooral niet op reageren. Negeren KAN in dit soort gevallen nog wel eens erg krachtig werken. Quote
Smart Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Bel eens met die coördinator zoals in mijn vorige bericht en leg hem deze casus voor. Ik zou zelf persoonlijk niet alles op dit forum plaatsen....... Quote
bigwade Geplaatst 13 September, 2011 Geplaatst 13 September, 2011 Daar sluit ik mij bij aan.. NB hele draad kan tzt ook gewoon verwijderd worden. Quote
Peterrrrr Geplaatst 19 September, 2011 Geplaatst 19 September, 2011 Daar sluit ik mij bij aan.. NB hele draad kan tzt ook gewoon verwijderd worden. Ik zou het zelf oplossen... Quote
Smart Geplaatst 19 September, 2011 Geplaatst 19 September, 2011 Hey, onze eigense Hooligan....... Quote
Jantje.2 Geplaatst 19 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 19 September, 2011 Ik zou het zelf oplossen... Denk dat het daar wel op neer gaat komen.. Bedreigingen stromen nog steeds binnen via telefoon en andere social media.. Politie zegt ondanks dat alles nog steeds niets te kunnen doen.. Quote
Smart Geplaatst 19 September, 2011 Geplaatst 19 September, 2011 Heb je wat met mijn raad gedaan Jantje? Ik kom zelf uit het vak, weet je. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.