Alex VB Geplaatst 23 September, 2011 Geplaatst 23 September, 2011 (aangepast) Beste leden/ Forumbezoekers, Zoals jullie ongetwijfeld zullen weten is er tbv DE KIA rijders in Nederland een KIA Contact Groep die op regelmatige basis met mensen van KIA Motors Nederland rond te tafel gaan zitten en diverse problematieken bespreken. Deze groep bestaat uit 4 mensen die vandaag weer zo'n bijeenkomst/vergadering met KIA Motors Nederland heeft. Het feit is nu dat er op ons forum steeds meer (Neder) Belgen acte de presence geven en actief meedoen op ons forum. Hiervoor niets dan lof.. Echter hebben onze Belgische leden/ forumbezoekers ook behoefte aan een KIA Contact Groep gezien de problemen die ook in België met KIA zijn ontstaan. Bijv de lak aan communicatie mbt levertijden SP3 etc. Nu dus de vraag. Wie van onze Belgische clubleden voelt zich geroepen om plaats te nemen in deze KCG BE om samen met KMBE (KIA Motors België)tot oplossingen te komen? Uit ervaring met KMNL weet ik dat dit voor de KIA rijder zijn vruchten afgooit. Het enige wat gevraagd wordt is dat je meedenkt, Luistert en af en toe (4x/jaar) tijd kan vrijmaken om met KMBE te vergaderen/te overleggen. Passie voor je wagen is belangrijker dan de technische kennis. Voel je hier wat voor stuur me dan een PM!! 26 September, 2011 aangepast door Alex VB Quote
Ysie Geplaatst 23 September, 2011 Geplaatst 23 September, 2011 Is heel tof maar ik denk dat dat best weggelegd is voor mensen die toch iets of wat kennis hebben van wagens. Hopelijk zijn er hier mensen die hun geroepen voelen. Quote
Smart Geplaatst 23 September, 2011 Geplaatst 23 September, 2011 Je moet wel iets van auto's weten, maar je hoeft geen techneut en/of monteur/verkoper te zijn, die hele dagen met auto's werken. Gewoon een gezond stel hersens. Het gaat met name om het op een juiste manier kunnen overbrengen van problematiek en ervaringen van Kia-rijders richting KMBE. Daarna een vertaalslag maken richting het forum. Quote
Alex VB Geplaatst 26 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 26 September, 2011 Als men weet dat een wagen 4 wielen heeft, een stuur, remmen etc is men ver genoeg en kandidaat om deel te nemen aan de KCGBE. Als men iets wil bereiken moet men zich organiseren.. Quote
Smart Geplaatst 9 Oktober, 2011 Geplaatst 9 Oktober, 2011 Hebben zich al Belgische leden gemeld of leeft dit niet bij de Belgen? Dat zou jammer zijn want het is echt waardevol wanneer je duidelijke afspraken kunt maken die vanuit de importeur naar de verdelers worden gecommuniceerd. Het geeft ook meer zekerheid naar de klant wanneer de verdeler zich de eventuele problemen aantrekt, omdat de importeur dit reeds via de nieuwsbulletins heeft gecommuniceerd. Wij, als KCG, zetten ons ook belangeloos in voor de Nederlandse Kia-rijder. En laten we wel wezen, ook Kia NL en de dealers varen er wel bij als er tevreden klanten rondrijden. Quote
Alex VB Geplaatst 12 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 12 Oktober, 2011 Tot nu toe maar 1 definitieve aanmelding en 1 onder voorbehoud.. Blijkbaar leeft dit niet onder de Belgische KIA rijder... Dit is inderdaad jammer. Ik wacht nog een paar weken en zie dan of het nuttig is hiermee door te gaan.. Quote
Jantje.2 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Ze zijn heel goed in klagen over alles, maar pas op als ze er zelf wat mee/tegen kunnen gaan doen Quote
Azzaro Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Ik vrees dat ik je daar enigszins gelijk moet in geven Jantje 2... Dat is idd typisch voor Belgen, ze klagen over de politiek, migrantenbeleid, belastingen enz...... of over hun Kia enzzzzz............... MAAAARRRRRR als het de moment is om eens de koe bij de horens te vatten en gezamelijk op straat te komen of staken of protestactie dan zie of hoor je plots geen KAT meer, en het is hier dus een beetje hetzelfde, ik heb mijzelve hier alvast voor opgegeven hoewel ik geen zee van tijd te over heb maar ik wil me hier wel voor engageren en tijd maken, ik kan er zelf wat van opsteken en anderen mee helpen. Dus bij deze wil ik dan ook een warme oproep doen aan de andere Belgen op dit forum als ze zich ook maar enigszins wat geroepen voelen zich ook aan te melden, vele handen maken immers licht werk, iedereen heeft er trouwens alle baat bij een goede communicatie te kunnen voeren met KIA, dus DOEN!!! Greetz Azzaro. Quote
Smart Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Een goed pleidooi Azzaro. Nu de Belgische politiek ook vorderingen maakt, wordt het nu tijd om ook met een KiaContactGroep in België te starten. Er zijn al twee kandidaten. Kom op mensen, laat je horen daar in België!! Quote
Ysie Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Ik heb een mailtje gestuurd dat ik mezelf ook wil opgeven, echter heb ik niet veel tijd noch heel veel verstand van autotechniek maar zoals hierboven perfect beschreven staat wij klagen en zagen en hopen dat een ander de stenen uit het vuur zal halen. Is het proberen waard en hopelijk kan ik het combineren met mijn wegk en Co.- ouderschap. Quote
Ysie Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Zou het wel mogelijk zijn om eens te beschrijven wat het allemaal precies inhoud, dat ik niet aan iets begint wat ik niet kan waarmaken. 1 Quote
Smart Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 Hoi Ysie, fijn dat jij ook bereidt bent om je te willen inzetten. Omdat Alex er nu niet is, zal ik proberen deze vraag te beantwoorden. Wat wij als KCG op de achtergrond doen is om problemen die bij meerdere Kia-rijders speelt en die niet naar behoren kunnen/worden opgelost bij de dealer, voor te leggen aan Kia NL. Dit kunnen nooit individuele problemen zijn. Altijd is er sprake van een algemeen probleem. Daarnaast spelen er zaken waarvan wij vinden, dat Kia NL deze zouden moeten oppakken en richting de dealers moet communiceren. Dit doen wij uiteraard in goed onderling overleg. We stellen 2/3-jaarlijks een agenda met een aantal bespreekpunten op en leggen dit voor aan KMNL. Dan bespreken we dit op het hoofdkantoor in Seoul, uhhh ik bedoel in Breukelen.....hahahaha! Met de directie bespreken we ook zaken via de mail en dit bevalt wederzijds heel goed. We communiceren zeer direct en vrij snel kunnen we soms de zaken alweer terugkoppelen op het forum. De KCG kun je vergelijken met een ondernemingsraad. Je behartigd de belangen van zowel de Kia-rijder als van Kia Nederland. Veel tijd hoeft daar niet in te zitten, wanneer iedereen een stukje van de werkzaamheden op zich neemt. Zoals wij nu in de topics met elkaar communiceren, doe je dan ook met enige regelmaat via de mail. Eerst maar eens zien of Kia België genegen is om op dezelfde manier met jullie te communiceren, zoals wij dat in Nederland met elkaar doen. Wij en KMNL zijn er blij mee dat wij gezamenlijk een modus hebben gevonden, waar alle partijen tevreden over zijn. Alles gebeurt in een open, eerlijke en soms ook wel vertrouwelijke sfeer. Maar alles wat wij terugkoppelen is gefiatteerd door KMNL zelf. Soms zelfs ook door Kia Europe. Suc6 ermee! 1 Quote
Alex VB Geplaatst 13 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 13 Oktober, 2011 Ik kan en kon het niet beter vertellen of verwoorden.. Je hoeft idd. geen techneut te zijn om je interesse in het merk te tonen naar KMBE toe en de andere KIA-Rijders.. Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Beste forumleden Niet alle Belgen zijn in slaap gevallen, maar soms spelen er bepaalde factoren mee waardoor ze "doen alsof"..., maar onderschat ze niet! Ik moet toegeven... ik ben de persoon die mij opgegeven had "onder voorbehoud". Het grootste struikelblok was de tijd die - naar ik meen - in een project als KGBE moet gestopt worden. Gisterenavond heb ik er met mijn werderhelft nog even over gesproken, en ik durf zeggen dat ik mijn slag thuisgehaald heb. Alex VB, je mag mij als volwaardige kandidaat beschouwen en mij schrappen van de lijst van de twijfelaars... Met dank aan mijn vrouwtje. Hopelijk vinden we nog enkele enthousiastelingen die zich onbaatzuchtig willen inzetten voor hun medechauffeurs... grtz, Kurt 2 Quote
Jantje.2 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Goedzo smetjesmee! En er zit minder tijd in dan je denkt (denk ik) Quote
Ysie Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Mij mag je ook opschrijven. Idem als hierboven . Quote
Alex VB Geplaatst 14 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2011 Jantje heeft tijd teveel blijkbaar .. Dit betekent dat we een groep van 4 hebben met mij meegerekend.. Ik zal contact opnemen met KMBE om te kijken of ze ons te woord willen staan net als de mensen van KMNL. Ik denk dat het ook handig is dat jullie voorgesteld worden aan de mensen van KCG NL. Zo weten jullie ook wie de mensen achter deze groep zijn. Quote
smetjesmee Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Dit betekent dat we een groep van 4 hebben met mij meegerekend.. Ik zal contact opnemen met KMBE om te kijken of ze ons te woord willen staan net als de mensen van KMNL. Ik denk dat het ook handig is dat jullie voorgesteld worden aan de mensen van KCG NL. Zo weten jullie ook wie de mensen achter deze groep zijn. OK... we gaan ervoor. Hopelijk worden de contacten tussen KCG BE en KMBE net zo goed als bij onze Nederlandse vrienden. Goed idee om ons voor te stellen aan hen. En euuh... bij de geboorte van een nieuw 'kind' hoort daar geen taart bij BW...? Quote
Smart Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Ik lees goede berichten in dit topic. Van harte proficiat met de geboorte van de KCG BE! Ik spreek mijn hoop uit dat KMBE zich bereidt toont om op een juiste wijze met jullie in contact te geraken. Mogelijk dat KMNL daarin nog een rol kan spelen. Heel veel suc6! Quote
Alex VB Geplaatst 16 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 Oktober, 2011 De heren aftersales zitten met zijn alle in Zuid- Korea.. dus het contact zal ff moeten wachten.. Quote
Smart Geplaatst 16 Oktober, 2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Klopt, en de heren directeuren ook.....! Quote
Azzaro Geplaatst 16 Oktober, 2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Ben tevreden om te zien dat KCG Belgium een feit is, ideaal ware dat er nog een 4de man zou bijkomen die met een Ceed of Rio of dergelijke rijd gezien wij alle drie met een Sportage 3 rijden, maar ik zal er in ieder geval werk proberen van te maken om ook eens in de non related sportage 3 forums te gaan neuzen om te zien wat daar allemaal leeft, komt in orde zou ik zeggen, we gaan ervoor!!! Quote
Ysie Geplaatst 16 Oktober, 2011 Geplaatst 16 Oktober, 2011 Yep, we zullen er voor gaan, met natuurlijk de hulp van Nederland? Quote
smetjesmee Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Tuuuuurlijk met de hulp van onze noorderburen ! We zouden toch niet willen dat ze zich beginnen te vervelen...? PS. Het valt idd. op dat de nieuwe leden SP3-rijders zijn. Misschien hebben de andere leden dit topic over het hoofd gezien...? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.