Gast Jeroen66475 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Ook ik had het bekende probleem met de koppeling maar het zelf stellen is inderdaad een klusje van 5 seconden, dus om de moeite gaat het niet, al is het wel absurd uiteraard dat we hier met z'n allen zelf lopen te klussen terwijl we een splinternieuwe auto hebben gekocht Morgen ochtend ben ik bij de dealer voor de bekende 'stuur' software update dus ik zal het zeker even melden. Nou zo bekend is de update voor de stuurbekrachtiging ook weer niet. Vandaag voor de 2e keer bij de dealer geweest voor de Picanto van mijn buurman maar volgens hen is er geen update voor. Maar...ze zouden (met heel veel frisse tegenzin) ''nogmaals gaan zoeken''. Ik hoef niet te bellen, zij bellen mij. Ja ja (zucht) Quote
picaman Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 Ik kan moeilijk met de handen bij die stelring komen, omdat er waarschijnlijk veel minder ruimte is. Dit komt of mijn handen zijn te groot of en dat denk ik eerder, omdat ik een 1.2 motor heb, dus een cilinder extra. Ben Idd, hier hetzelfde "prob", heb ook 1.2, dus veel plaats om erbij te komen is er niet. Eerder hierboven reeds gezegd, ik kan de kabel niet omhoog halen, om de wartel wat te draaien, de kabel zit echt vast. Toch heb ik ook een speling van ongeveer 5-6 cm op pedaal. Zijn er nog mensen die de kabel niet losser krijgen? Anders spring ik ook eens bij dealer langs, is ten slotte garantie voor iets. mvg, Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Ik zeg even langs andere dealer rijden. Er is zeker een sw update te krijgen, maar het kan zijn dat ie al is geladen. Niet alle pico's hebben nog de oude sw. Nou zo bekend is de update voor de stuurbekrachtiging ook weer niet. Vandaag voor de 2e keer bij de dealer geweest voor de Picanto van mijn buurman maar volgens hen is er geen update voor. Maar...ze zouden (met heel veel frisse tegenzin) ''nogmaals gaan zoeken''. Ik hoef niet te bellen, zij bellen mij. Ja ja (zucht) Quote
Gast Marcvane86 Geplaatst 27 Oktober, 2011 Geplaatst 27 Oktober, 2011 De auto is afgelopen week bij de dealer geweest. De koppelings kabel is compleet vervangen probleem zit hem in het uiteinde van de kabel daar zit een rubber mofje wat blijkbaar steeds vervormd. Nu afwachten hoe het gaat met de nieuwe kabel. Quote
Gast velour100 Geplaatst 1 Februari, 2012 Geplaatst 1 Februari, 2012 Gisteren mijn auto naar de garage gedaan voor een kleine beurt. Ook ik (Picanto 1.0 5deurs) merkte na verloop van tijd dat de koppeling meer speling kreeg + dat het schakelen ook minder precies werd. Kom ik de auto ophalen, moest ik nog tekenen op een bepaald briefje, dat de kabel van de koppeling vervangen was. (Dit was voor garantie doeleinden) Iemand anders ook meegemaakt dat de kabel vervangen is? Ik dacht dat het verstellen van de kabel al voldoende was, zoals ik het hier tenminste uit het forum begreep. Of was dat geen definitieve oplossing. Hoe dan ook, ik moet nu weer flink wennen, omdat het aangrijpingspunt van de koppeling behoorlijk anders is dan eerst. Ik hoefde eerder maar een klein beetje de koppeling op te laten komen, om de auto al in beweging te krijgen. Nu zit het aangrijpingspunt veel hoger. Quote
phoenix2149 Geplaatst 2 Februari, 2012 Geplaatst 2 Februari, 2012 Van wat ik begrepen heb zou de kabel worden vervangen worden met betere montage in plaats van dat rubberen mofje war eerder over is gesproken? Of misschien wel een betere kwaliteit kabel die niet zo snel uit rekt? Ik zou het nog eens na vragen bij de dealer. Ik weet niet hoe lang het duurt om een koppeling kabel te vervangen, maar als je om de haverklap je auto kwijt bent om die kabel aan te laten draaien of te vervangen word je niet vrolijk van. Quote
bigmac Geplaatst 2 Februari, 2012 Geplaatst 2 Februari, 2012 Ik heb mijn kabel 1 keer zelf bijgesteld bij ca. 10000 km, bij de 15000 km beurt niets vernomen dat de koppelingskabel vervangen zou moeten worden en nu na bijna 22.000 km nog steeds probleemloos. Dus enkel die eerste keer dat er te veel speling in zat en verder niet meer. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.