Jump to content

Koppeling picanto 2011 3 deurs 1.0 airco

Recommended Posts

Guest Marcvane86
Posted

Hoi allemaal,

Het volgende probleem in mn nieuwe auto is weer opgedoken.

Kan nu het koppelingspedaal ongeveer 6 cm bewegen voordat de koppeling zijn werk gaat doen.

Niet echt fijn dus heb 3300 km gereden en sta nu dus alweer stil want schakelen wil ie niet zo graag meer.

Waarschijnlijk ontkoppeld ie dus niet helemaal meer.

Morgen ochtend de pico bij de dealer binnen rijden en ga niet meer weg voordat we eens heel serieus gepraat hebben over terug geven auto en restitutie van mijn geld.

Ben de pico op het moment helemaal zat.angry.gif

Eerst hele vervelende rammels in dashboard zijn die weg, dan je lv raammechaniek niet goed laat je dit repareren zitten er weer rammels in de kofferklep en op 3 plaatsen in het dashboard en tot overmaat van ramp nu ook de koppeling niet goed.

Daarnaast heeft ie het verbruik van een grote SUV.

Begin onderhand te twijfelen dat ik toch beter voor een ford ka kan gaan.

Heb weinig zin om met al die kinderziektes te blijven rijden zoals ze het bij de dealer noemen.

Groet Marc

Posted

ga niet meer weg voordat we eens heel serieus gepraat hebben over terug geven auto en restitutie van mijn geld.

Ben bang dat het 'm dat niet zal worden Marc,

velen zijn reuze enthousiast je hebt 7 jaar garantie ze moeten gewoon de problemen goed voor je oplossen en dan moet je gewoon gaan genieten van je mooie Picanto !

het is niet zo heel erg moeilijk: maak een lijstje met alle punten die volgens jou niet horen en laat ze dat oplossen/repareren en klaar :)

Posted

Ik heb mijn picanto een week moeten missen, maar toen ik m terug kreeg, viel me ook mijn koppeling op die een grote vrije slag had. Niet dat het niet tot de 15000 km beurt kan wachten, maar wel om even in de gaten te houden.

Guest Marcvane86
Posted

Vandaag wezen praten de koppeling is deels bijgesteld, de kabels rekken uit. Lekkere kwaliteit.

Ze hebben nu alle klachten serieus bekeken onderdelen besteld en ik ga over 2 a 3 weken de auto voor 2 dagen brengen.

Mocht het na die reparatie niet goed zijn gaan we een traject in van terug gave auto.

Hoop dat ik kan blijven genieten van een goeie picanto maar we gaan het zien.

Posted

Ik was net mijn oliepeil wezen checken(ok); en ik zag de koppelingskabel zitten met een wartel. Dus ik dacht.. dat kan nooit moeilijk af te stellen zijn. En inderdaad even de kabel stukje strakker trekken en de wartel paar slagen draaien. In tien seconden was de vrije slag van mijn koppeling weer normaal.

Guest Marcvane86
Posted

Dit is inderdaad peace of cake om te doen, maar hoort niet bij zon jonge auto. Wie weet binnenkort service oplossing van Kia.

Tot die tijd ff paar slagen bij draaien.

Ik was net mijn oliepeil wezen checken(ok); en ik zag de koppelingskabel zitten met een wartel. Dus ik dacht.. dat kan nooit moeilijk af te stellen zijn. En inderdaad even de kabel stukje strakker trekken en de wartel paar slagen draaien. In tien seconden was de vrije slag van mijn koppeling weer normaal.

Posted

Beste marc,

Herken jouw probleem.

Ook ik heb een vrije slag van zo`n 6 cm op het koppelingspedaal van mijn Kia Picanto.

Het beteft een 5 deurs kia picanto 1.0 Comfort Pack, (Zwart) van mei 2011.

Gisteren de kia dealer gebeld en e.e.a. uitgelegd.

Hij vertelde hierover nog geen klachten gehad te hebben maar dat het hem opviel toen hij zelf in het nieuw model Picanto reed.

vandaag naar Kia almere geweest, even in de showroom het koppelingspedaal van een willekeurige nieuwe Picanto ingetrapt maaruh... geen speling.

Voor volgende week vrijdag een afspraak gemaakt bij deze garage om naar het probleem te kijken.

ben benieuwd.

groet,

Peter

Guest Marcvane86
Posted

Bij mij is vorige keer de kabel bijgesteld, alleen nu begint ie alweer speling te krijgen 3 a 4 cm, hoever kan zo'n kabel uitrekken pfffff

Ik moet over een week toch weer afspraak maken voor alle dingen die ze nog moeten doen gaan ze maar andere kabel monteren ook want geloof niet dat ze eeuwig kunnen rekken zonder te breken.

Groetjes

Beste marc,

Herken jouw probleem.

Ook ik heb een vrije slag van zo`n 6 cm op het koppelingspedaal van mijn Kia Picanto.

Het beteft een 5 deurs kia picanto 1.0 Comfort Pack, (Zwart) van mei 2011.

Gisteren de kia dealer gebeld en e.e.a. uitgelegd.

Hij vertelde hierover nog geen klachten gehad te hebben maar dat het hem opviel toen hij zelf in het nieuw model Picanto reed.

vandaag naar Kia almere geweest, even in de showroom het koppelingspedaal van een willekeurige nieuwe Picanto ingetrapt maaruh... geen speling.

Voor volgende week vrijdag een afspraak gemaakt bij deze garage om naar het probleem te kijken.

ben benieuwd.

groet,

Peter

Posted

Dat kan toch niet!

Lijkt me sterk dat de kabel kan gaan uitrekken. B)

Wordt de buiten ommanteling niet in elkaar gedrukt?

Of verloopt de stelschroef, niet goed geborgt?

Verbuigd er een steun van de kabels ?

Ben

Posted

Kom zelf uit deze branche, vroeger moest de koppelings- kabel bij 1000km worden bijgesteld,olie verversen en de remsegmenten bijstellen. Tegenwoordig hoeft dat niet meer je moet je wel voorstellen dat na enige km's te hebben deze onderdelen zich hebben gezeten dus dienen te worden bijgesteld.

Mijn koppelingskabel trap ik ook voor de helft in maar zal dan ook niet wachten tot het jaar of 10000km om zijn.

Henk.H.

Guest Marcvane86
Posted

Volgens mijn dealer rekte de kabel gewoon want de borging is wel goed en gemarkeerd en die blijft wel staan.

Binnenkort gaat ie terug bijna de 5000 km gereden zodat kia de verbruiksmeting kan gaan doen.

Groet marc

Posted

Hoi allemaal,

Wat schetst mijn verbazing, ook ik heb inmiddels een grote vrije slag in het koppelingspedaal.:o

Dit moet in een vrij korte tijd zijn ontstaan.

Ik volg dit forum regelmatig en zodoende bekend met dit probleem, maar was blij dat ik er nog geen last van had.

Dus dat was van korte duur.

Zal de komende dagen eens kijken of ik zelf wat kan doen of anders maar weer de dealer bellen.:(

Ben

Posted

Heb ook reeds redelijk veel speling op koppelingspedaal.

Waar kan ik die kabel juist vinden?

Heb es gezien, en zie slechts 1 kabel, maar is dit de gaskabel of koppeling? (loopt helemaal naar beneden, rechts beneden, als je voor de wagen staat)

bedankt

Posted

Als je je koppelingskabel ziet, weet je al hoe simpel het af te stellen is. Net als bij de handrem van je fiets. Niet te strak zetten he.

DUIDELIJKE FOTO'S gevraagd :-)

of handleiding ala Bowie97

Posted

image_url-4422-1318370332.jpg

het is inderdaad de kabel aan de rechterkant, die helemaal naar beneden loopt.

je trekt de kabel net boven de wartel naar boven, draait de wartel 'n stukje omlaag en laat de kabel weer los (de wartel moet weer over het nokje vallen dat de kabel borgt).

even aan je koppelingspedaal voelen of de speling nu genoeg is en klaar is kees.

• Like 1
Posted

Voor die foto zat ik gisteravond om 23.45 onder mijn motorkap :)

De Picanto merkt trouwens als de motorkap niet goed gesloten is; als je de auto probeert af te sluiten, knipperen je knipperlichten niet; zodat je merkt dat er iets niet in orde is.

En weet iedereen wel dat je om de achterzitting helemaal vlak om te kunnen leggen, je het zitgedeelte eerst naar voren om moet klappen?

Posted

Voor die foto zat ik gisteravond om 23.45 onder mijn motorkap :)

De Picanto merkt trouwens als de motorkap niet goed gesloten is; als je de auto probeert af te sluiten, knipperen je knipperlichten niet; zodat je merkt dat er iets niet in orde is.

En weet iedereen wel dat je om de achterzitting helemaal vlak om te kunnen leggen, je het zitgedeelte eerst naar voren om moet klappen?

Jij zat om 23.45 onder motorkap, ik daarnet om 11.45, dacht, zal het doen als ik wat wakkerder ben :)

Maar krijg geen beweging in die kabel? Kan die niet iets omhoog trekken om dan aan te spannen.

Heb ik nu niet genoeg kracht, of zit het bij de ene wagen strakker dan bij andere?

Nochtans wel speling van ongeveer 5cm op pedaal.

Idd, achterzetel zitgedeelte eerst wat naar voren trekken en dan omhoog, aadige verkoper me uitgelegd bij aankoop.

Posted

Heb ook reeds redelijk veel speling op koppelingspedaal.

Waar kan ik die kabel juist vinden?

Heb es gezien, en zie slechts 1 kabel, maar is dit de gaskabel of koppeling? (loopt helemaal naar beneden, rechts beneden, als je voor de wagen staat)

bedankt

Zit toch 7 jaar "garantie" op.

Posted

Hoi,

Toch zelf ook maar onder de motorkap gekeken voor het koppelings pedaal.

Viel bij mij nog tegen om de stelring te verdraaien.

Die stelring drukt zich vast in de onderliggende dikke rubberen :huh: vulring.

Rubberen vulring? B) dan zal de stelring, als de motor warm wordt, zich nog verder in het rubber drukken.

Dit verklaard waarschijnlijk de ontstane speling, in plaats van het uitrekken van de kabel.

Als dat zo is dan zal er binnenkort wel een modificatie komen voor de rubberen vulring.

We wachten af.

Ben

Posted

Die stelring(wartel) wordt geborgd in die 'rubberen vulring'. Er zit een nokje wat de stelring op zijn plek houdt. Dan kan ik me voorstellen dat de stelring zwaar draait, als je de kabel niet eerst omhoog trekt (zodat de stelring vrij komt van het nokje). Ik zie dat de foto weer weg is; hoe kan ik die rechtstreeks in het forum posten?

Posted

Ook ik had het bekende probleem met de koppeling maar het zelf stellen is inderdaad een klusje van 5 seconden, dus om de moeite gaat het niet, al is het wel absurd uiteraard dat we hier met z'n allen zelf lopen te klussen terwijl we een splinternieuwe auto hebben gekocht sad.gif

Morgen ochtend ben ik bij de dealer voor de bekende 'stuur' software update dus ik zal het zeker even melden.

Posted

Ik kan moeilijk met de handen bij die stelring komen, omdat er waarschijnlijk veel minder ruimte is.

Dit komt of mijn handen zijn te groot :lol: of en dat denk ik eerder, omdat ik een 1.2 motor heb, dus een cilinder extra.

Ben