Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Achterlichten modificatie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wilde net de achterlichten vervangen. Maar achterlicht wil er niet af na verwijderen 4 boutjes. Blijft op 1 punt vast zitten. Het punt waar een zwart plastic bout zat. Durf er geen kracht op te zetten.

twee boutjes aan de buitenkant van de klep en twee (in) de klep dan moet de achterlicht unit los zijn.

Verder zitten er, bij mij weten, geen andere bevestigingen.  Misschien klemt het een beetje.  Suc6

Grtz.

Specialmade 

Geplaatst

Ik weet dat maar 4 boutjes zijn. Tussen het schroefdraad en metaal auto waar de zwarte bout zit wat wit spul. Lijkt wel autowas. Het zit echt muurvast. Ik heb nog niet het andere achterlicht geprobeerd te verwijderen. Dorst niet verder te gaan.

Geplaatst

Inderdaad, 4 moertjes (steek- of dopsleutel 10 mm)

De unit zal plakken door een beetje kit of iets..........

Wellicht met een platte schroevendraaier de unit proberen te lichten.

Het zou ook kunnen dat daar een streepje kit zit of dubbelzijdige tape?

Misschien geeft een foto iets verduidelijking! Het is nu donker.......... :?

Ik heb wel bij de linker die ik los haalde, de tapeindjes in de klep en de zwarte moertjes (buitenkant klep) een paar gangen op het tap-eindje laten zitten.

En toen door middel van het zwarte moertje (blinde moertje) de unit naar buiten gedrukt, zodat ik wist dat deze los was!

Geplaatst

Ga het vanmiddag na de kerstbrunch nog eens proberen. Ik heb nog zo'n plastic gereedschap waar autoradio/navigatie inbouwers dashboard mee losmaken. Ik had ook plastic moer laten zitten op laatste eindje en toen duwen maar helaas dat werkte ook niet. En mijn huisje staat in Heemstede.

Geplaatst

Het is gelukt. Het linker ging binnen paar minuten. De rechter was een probleem. Het bleef hangen op schroefdraad die tegen rand aan klemde waardoor ik achterlicht niet los kreeg. Met veel moeite toch achterlicht eruit gekregen. Maar ook nieuwe achterlicht ging er met moeite in. 1 gat zit net 1 mm verkeerd.

Geplaatst

Okee, mooi en nu wachten op de foto's :-)

Ik persoonlijk vindt het een enorme verbetering!

Echt een passende/waardige modificatie op de SP3.

Geplaatst

Op verzoek van wimis een foto. Bij daglicht, dus niet zo mooi te zien, maar ze branden. Foto met telefoon in de regen snel gemaakt dus helaas niet zo scherp.

sportage-1.jpgsportage2.jpg

• 7 maanden later...
Geplaatst

Misschien een beetje off. topic, maar toch even een vraag: ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een SP3 2.0 automaat uit 2010.

Nu is mij opgevallen dat van de onderste achterlichtunits het plastic laagje af begint te bladderen. Er zijn geen beschadigingen oid.....

Lijkt mij niet normaal binnen vier jaar.

Is dit een bekend probleem en kan ik hiervoor aanspraak maken op garantie?

Verder een heerlijke auto!

Grtz, Jack

Geplaatst

Lastig te zien maar lijkt op een bescherm laagje wat los begint te raken....

Lijkt mij toch een gevolg van een kleine (bijna) onzichtbare beschadiging!

Langs de dealer lijkt mij!

Geplaatst

Ik zou de dealer er naar laten kijken. Het hoort in ieder geval niet zo. Laat hun er maar een uitspraak over doen.

Geplaatst

Laats was ik bij de dealer en daar was iemand met een sportage die deze problemen had met zijn richtingaanwijzers achter. Zouden nieuwe besteld worden onder garantie. Op naar de garage dus denk ik.

• 1 maand later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Zeker weten!

Alleen begin ik steeds meer zin te krijgen de achterlichtmodificatie uit te voeren: zijn zo toch wel een beetje zielige lichtjes....

Het lijkt me alleen nogal wat gedoe en nieuwe units bestellen uit de States is ook wat: totaal geen ervaring mee....

Twijfels, twijfels....

Geplaatst

Er zijn ervaringsgenoten op het forum die je van tips kunnen voorzien.

Geplaatst

Op Ebay staan er ook genoeg. Maar de prijzen varieren wel enorm.

Iemand er achter al LED units in?

Geplaatst

Ik heb via ebay de originele uit Korea. Installeren simpel en plug en play. Je hoeft niets te veranderen aan stekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...