Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Achterlichten modificatie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

en als eind resultaat !!!

en inderdaad de gewone lampjes erin laten zitten en dat geeft een goed licht.

Met witte kentekenledjes!

post-748-0-34005900-1333566406_thumb.jpg

post-748-0-84303600-1333566639_thumb.jpg

aangepast door MrBubbels
Geplaatst

en als eind resultaat !!!

en inderdaad de gewone lampjes erin laten zitten en dat geeft een goed licht.

Met witte kentekenledjes!

Heb jij gewone ledlampjes voor je kentekenverlichting gebruikt of de "speciale" canbus uitvoering. Waar heb je ze gekocht?
Geplaatst

Persoonlijk zou ikzelf opteren om de amerikaanse lichten te laten toezenden en te plaatsen.

Petje af voor wie zijn eigen lichten zelf wil veranderen.

Maar ik redeneer zo dat ik niet al te veel wil beginnen boren ed. bij zo'n mooie en nieuwe wagen.

Ook het feit dat deze lichten origineel zijn, weliswaar in amerika maar toch nog steeds origineel, kan er weinig mislopen.

Oude afhalen, nieuwe plaatsen en klaar.

Call me lazy B) , maar plug and play is zo veel eenvoudiger :lol: .

Geplaatst

Heb jij gewone ledlampjes voor je kentekenverlichting gebruikt of de "speciale" canbus uitvoering. Waar heb je ze gekocht?

Het zijn ledjes met canbus dus zowel met als zonder canbus te gebruiken, bij mijn oude kia werken ze nog steeds na anderhalf jaar!!! ik heb ze via via gekocht. Ik heb er nog een paar op voorraad.Zie ook mijn Te Koop aangeboden "kentekenledjes"

Geplaatst

Persoonlijk zou ikzelf opteren om de amerikaanse lichten te laten toezenden en te plaatsen.

Maar ik redeneer zo dat ik niet al te veel wil beginnen boren ed. bij zo'n mooie en nieuwe wagen.

Ook het feit dat deze lichten origineel zijn, weliswaar in amerika maar toch nog steeds origineel, kan er weinig mislopen.

Ja hoor mee eens,

Geplaatst

Ik heb de gok genomen en 2 weken geleden, toen ik de auto nog geen 24 uur voor de deur had staan, via de DHZ van bowie97 de stoute schoenen aangetrokken en de modificatie uitgevoerd. Ik moet zeggen, ik heb zelf 2 linker handen, maar het was zeer goed te doen, als je het maar met beleid doet.

En nu was ik ongeveer 15 euro kwijt in totaal....... en dat is dan toch weer een heel groot verschil, zeg ik als Hollander...

Maar ik ben het met je eens, plug en play is natuurlijk eenvoudiger. Ik had het geld er wel voor over gehad als de LED variant de prijs had die jij er voor betaald had....maar die kost zo'n 650 dollar.... helaas....

Geplaatst (aangepast)

Voor diegenen uit België die de units willen laten afkomen van Amerika heb ik volgende info:

Aankopen en verzendingen van een land gesitueerd buiten de Europese Unie

B. Zendingen met vrijstelling

Wanneer u zendingen met een te verwaarlozen waarde invoert, kunt u onder bepaalde omstandigheden genieten van een vrijstelling van rechten en belastingen. Dat wil zeggen dat u bij invoer geen douanerechten en BTW moet betalen.

• Wat is een zending met een te verwaarlozen waarde?
    De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt.
    Onder “zending met een te verwaarlozen waarde” verstaat de administratie een zending met een te verwaarlozen waarde moet bovendien bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan:
  • 22 EUR inzake BTW;
  • 150 EUR inzake rechten bij invoer.

Deze zending die altijd rechtstreeks vanuit een land gesitueerd buiten de Europese Unie, naar een bestemmeling in de Europese Unie (in feite België) worden gezonden.

Bijgevolg kunnen er zich 3 situaties voordoen:

1. Wanneer de totale intrinsieke waarde van de zending niet meer bedraagt dan 22 euro wordt er in alle gevallen volledige vrijstelling van rechten bij invoer en BTW verleend.
  2. Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
  3. Wanneer de waarde van de zending meer bedraagt dan 150 euro dienen de rechten bij invoer en de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.

Dus indien de twee units onder de € 150 uitkomen dient enkel de BTW betaald te worden en niet meer de invoerrechten.

Maar:

3.Mogelijke kosten verbonden aan zendingen

De Douane krijgt tegenwoordig ook er veel vragen i.v.m. de kosten die bij dergelijke zendingen worden aangerekend.

Wanneer u goederen via een postdienst of via een ander koeriersbedrijf (Post, UPS, DHL,…) invoert, moeten er uiteraard ook douaneformaliteiten worden vervuld. Doorgaans doet in dat geval de postdienst of het koerierbedrijf voor u de douaneformaliteiten, maar rekent daarbij wel onkosten aan, naast de eventueel verschuldigde belastingen. Er wordt opgemerkt dat de douane geen uitstaans heeft met de zogenaamde “Douane aanbiedingskosten”, die soms worden gevraagd, zelfs als er helemaal geen inklaringsformaliteiten plaatsvinden. Deze worden door de vervoerder voor eigen rekening geïnd.

Indien u goederen uit een land buiten de Europese Unie ontvangt kan u met volgende kosten te maken krijgen:

• er moet een douaneaangifte worden gedaan en een douanebestemming worden gegeven aan de zending (bijvoorbeeld : betaling van de belastingen bij invoer)
    In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport van deze zending uitvoert een aangifte bij de Douane.
    Het post- of koeriersbedrijf kan u een rekening sturen voor:
    • inklaringskosten
      (de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane); zelfs zonder openen van de colli en controle door de douane kunnen de post of de koerierbedrijven voor eigen rekening “douane aanbiedingskosten” vragen.
    • afhandelingskosten
      (de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet);
    • de eventueel te betalen belastingen;
      (invoerrechten, BTW en accijns, hoeveel belastingen u bij invoer moet betalen is afhankelijk van het goed dat u invoert.)
    • soms worden andere verschuldigdheden vermeld als “voorafbetaling van sommen” (in het Frans “avances de fonds”) waarmede de douane feitelijk niets te maken heeft;

Om aangifte bij de Douane te kunnen doen kan het post- of koeriersbedrijf u vragen:

• wat er in de colli zit dat voor u bestemd is
  • wat de waarde van de goederen in de colli is
  • bewijs van betaling, factuur enz…

De koerierdiensten moeten de geadresseerde evenwel de vrijheid laten om eventueel zelf of door een door de geadresseerde vrij gekozen vertegenwoordiger de douaneformaliteiten (indienen van een douaneaangifte) te laten verrichten. Indien de bestemmeling zelf de douaneaangifte wil verrichten moet hij er evenwel rekening mee houden dat hij door het gebrek aan technische kennis heel wat tijd kan verliezen om die formaliteiten correct te verrichten.

Tenslotte heeft de douane geen inspraak bij het bepalen van de kosten die u door het post – of koerierbedrijf worden aangerekend. De post- of koerierbedrijven bepalen die kosten op louter commerciële gronden. Alleen controleert de douane dat het bedrag van de op de rekening vermelde te betalen belastingen overeenstemt met het bedrag van de belasting dat aan de douane is betaald.

Bron: http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

Groetjes,

Neo.

aangepast door Neo
Geplaatst

Net even zitten chatten met een amerikaanse Kia dealer (medewerkster) over de amerikaanse achterlichten.

> Kristen: Welcome to our live chat!

> Rob: i maybe have a strange question

> Kristen: Yes please.

> Rob: I'm living in europe, the netherlands to be exact, and i'm driving a new kia sportage

> Kristen: Ok.

> Rob: the inner taillights from the european model aren't lit, in the us they are if i'm not mistaken

> Rob: i'm told the lights are exactly the same

> Kristen: I'm not sure of all the details. Let me direct your query to the appropriate person.

> Kristen: Just to be sure, your first name is Rob?

> Rob: yes, Rob

> Kristen: Thank you. May I know your Phone Number or Email address so I can route your request to the appropriate person?

> Rob: you can have my email adres and to prevent it from coming into the spambox (because of international extensions) please use my gmail address

> Kristen: Thank you, I will forward your query to the appropriate person and you will be contacted shortly.

> Kristen: On behalf of our sales and management team, "Thank You for visiting our website"!

> Rob: can you place into the mail if it is possible to ship a set to europe?

> Kristen: Ok, I will forward your information and let them know your preference.

Ik ben benieuwd. Als er reactie komt, zal ik het hierbij plaatsen.

Geplaatst

Ik weet niet precies wat je nu met die chatsessie wil bereiken, maar de achterlichten van de europese versie en amerikaanse versie verschillen echt wel hoor. De partnumbers zijn ook niet hetzelfde.

Geplaatst

Ik weet niet precies wat je nu met die chatsessie wil bereiken, maar de achterlichten van de europese versie en amerikaanse versie verschillen echt wel hoor. De partnumbers zijn ook niet hetzelfde.

Partnummers zullen inderdaad wel verschillend zijn maar dat lijkt me logisch. Dat wil niet zeggen dat ze passen.

In een ander topic wat ik nu niet zo snel kan vinden, wordt aangegeven dat het zou moeten passen.

En och, informeren kan nooit geen kwaad.

Geplaatst

Tuurlijk zijn de partnummers verschillend zijn ook twee verschillende lampen een met een fittinggat en een met 3 fittinggaten.

Die van Fourgreen passen heb ze er zelf inzitten.

Je moet even zoeken wat het goedkoopste is inclusief verzending. producten uit USA zijn meestal duurder en verzenden kost daar ook veel $$$$$$$$$

hier wat linkjes.

924063W000 LAMP ASSY-RR COMB I/S RH - Hyundai/Kia - SPORTAGE 2011 of hier uit USA of hier nog een uit Korea

924053W000 LAMP ASSY-RR COMB I/S LH - Hyundai/Kia - SPORTAGE 2011 of hier uit USA of hier nog een uit Korea

de lampfittingen cpl

924903W000 HOLDER & WIRING-RR COMB I/S - Hyundai/Kia - SPORTAGE 2011 of hier uit USA Maar in Korea zijn ze goedkoper

van de laatste weet ik de verzendkosten niet.

Geplaatst

Partnummers zullen inderdaad wel verschillend zijn maar dat lijkt me logisch. Dat wil niet zeggen dat ze passen.

In een ander topic wat ik nu niet zo snel kan vinden, wordt aangegeven dat het zou moeten passen.

En och, informeren kan nooit geen kwaad.

De Amerikaanse achterlichten (voor op de achterklep) zijn voorzien van 2 extra lampen en passen wel degelijk op de Europese versie. Ik heb ze een aantal weken geleden uit Amerika meegenomen en inmiddels gemonteerd op mijn Sportage. Past en werkt perfect! (plug and play).

Ik heb 2 Europese achterlichten in de aanbieding...de waaghalzen onder ons kunnen deze dan aanpassen naar de USA versie zoals hierboven te lezen is :wink: .

Geplaatst

Die is lekker bezig wel een oplossing en lijkt goedkoop! :D

http://www.youtube.c...1&v=5Cy1jzAYEmE

Had dit filmpje ook al eens tegengekomen op t'net, als je het mij vraagt is dit de "SUPER-FOEFELARé-methode", zo'n led snoer die gewoon los ligt en van de linkse liggen de leds misschien naar boven en van de andere naar onder, moet mooi zicht zijn kan ik me voorstellen...

Geplaatst

Wat een gepruts zeg met die led strip in die achterlamp op dat filmpje. Ik zou er niet mee rond willen rijden.

• 11 maanden later...
Geplaatst

Ik heb mijn achterlichten gemodificeerd zoals Bogy beschreven heeft en er is geen bedrading aanwezig voor remlichten. aan de rechterkant alleen achterlicht en achteruitrijlamp en aan de linkerkant hetzelfde met ook nog de kenteken verlichting.

Hey Pipercub,

Ben ook van plan van de achterlichten aan te passen ,zoals Bowie97.

Maar heb jij korte of lange T10 fittings gebruikt?blijkbaar zitten in de Amerikaanse versies langere fittings in die een mooier lichteffect geven?

Heb zo eens geneust op ebay maar kan niet direct langere vinden...en hoe weet ik of ze niet te lang gaan zijn of tegen het buitenglas gaan komen en inbranden...

Of is er ruimte genoeg...

Waar heb jij jouw fittingen besteld?

Grtz Mike

• Like 1
Geplaatst

Ik heb standaard t10 fittingen gebruikt die truckers plaatsen in hun lampen op de cabine om deze overdag zachtjes te laten branden. Ik heb ze gekocht in een technische groothandel in automaterialen.

Hier een link.

http://www.highlight-led.de/Lampenfassungen-Lampenfassung_fuer_T10_w5w_Lampen_mit_Kabel_i430_1904.htm

als voorbeeld.

50348.jpg

• 3 weken later...
Geplaatst

Voor ongeveer 25€ heb je de originele lampfittingen inclusief stekker.

2x achterlicht (met lange fitting) 1x achteruitrijverlichting.

Part nummer: 924903W000

Bijvoorbeeld hier:

http://www.fourgreen.com/store/scripts/HOLDER-WIRING-RR-COMB-I-S_p_6045172

of hier

http://www.kiacarparts.net/parts/2011/Kia/Sportage/index.cfm?searchText=924903W000&siteid=214819&year=2011&make=KIA&model=SPORTAGE&submodel=&vehicleid=1447870

Hier het plaatje. (je ziet 2 fittingen op het plaatje maar het zijn er 3)

http://www.kiacarparts.net/parts/2011/KIA/SPORTAGE/LX/?siteid=214819&vehicleid=1446991&diagram=2303575&diagramCallOut=6

Ik heb de complete set laten komen van Fourgreen die was goedkoper. (alles origineel van Hyundai/KIA)

Geplaatst

Beste Bowie,

Welke van de 3 links heb je besteld? Ik ben namelijk ook geintresseerd in deze optie.

Dan is dit set gewoon een plug en play?

Mischien heb je het gemonteerd of in afwachting ik

Zie graag je reactie tegemoet.

Mvg,,

• 6 maanden later...
Geplaatst

Naar aanleiding van dit topic ook een setje achterlichten via eBay vanuit Korea laten overkomen. De units zaten in de originele Mobis doosjes die vervolgens weer goed verpakt in een grote schuimverpakking zaten. Kosten inclusief verzending, invoer-B.T.W. en inklaringskosten: €130,-

Plaatsen is een fluitje van een cent en in 10 minuten gedaan, de stekkers passen één op één.

Het resultaat mag er zijn!

post-7633-0-04817200-1382208307_thumb.jpg

post-7633-0-43716800-1382208316_thumb.jpg

post-7633-0-93690900-1382208325_thumb.jpg

• Like 2
Geplaatst

Je kan de Ebay verzender vragen of hij het als gift markeert, dan hoef je niks bij te betalen  :wink:

zelfs als het een gift is moeten ze de waarde er op zetten en moet je er invoerrechten voor betalen helaas

beter is het om te vragen of ze dan het bedrag dan even op 20 a 25 dollar willen zetten dat helpt meestal het beste 

heb al meerder keren gehad dat de douane gewoon de doos opent en controleerd wat het is en wat het  hier kost

ik zit zelf nog op wat spulen te wachten dus ook ik ben benieuwd elke keer wat ze nu weer gaan verzinnen  

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...