Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand het elektrische schema van de elektrische aansluiting in de achterklep? Reden is om de achterlichten te modificeren waarbij ook de remlichten in de achterklep-unit worden aangebracht en geactiveerd. Daarvoor moet er wel een elektrische aansluiting zijn.

Wie heeft deze info?

Posted

Heeft iemand het elektrische schema van de elektrische aansluiting in de achterklep? Reden is om de achterlichten te modificeren waarbij ook de remlichten in de achterklep-unit worden aangebracht en geactiveerd. Daarvoor moet er wel een elektrische aansluiting zijn.

Wie heeft deze info?

Ik heb mijn achterlichten gemodificeerd zoals Bogy beschreven heeft en er is geen bedrading aanwezig voor remlichten. aan de rechterkant alleen achterlicht en achteruitrijlamp en aan de linkerkant hetzelfde met ook nog de kenteken verlichting.

Posted

@ sharky

Hallo , mijns inziens moet er wel ergens een stroomkabel voor de remlichten naar de achterklep lopen , want derde remlicht brand toch ook mee met de remlichten en is toch ingewerkt in de achterklep ??

Jammer genoeg kan ik het één en ander nog steeds niet bekijken want heb die van ons nog steeds niet ( wacht sinds 31/01) Hopelijk komt daar eerstdaags verandering in , zodat ik ook eens kan starten met het één & ander .

Efkens zoeken en u vindt zeker die draad ; zal kwestie zijn van die iets te verlengen of wat verder door te trekken .

Hou ons op de hoogte ;

Mvg Rolly

Posted

Even uit interesse: je wil dan de achterlichten in de achterklep gaan gebruiken als remlichten en dus niet zoals de Bowie change (gebruiken als gewone verlichting)?

Maar goed, er loopt geen remlichtbedrading naar de achterlampen. Je zal de interieurbekleding van de achterklep los moeten halen en een draad van het 3e remlicht af moeten trekken naar beide lampunits.

Posted

Even uit interesse: je wil dan de achterlichten in de achterklep gaan gebruiken als remlichten en dus niet zoals de Bowie change (gebruiken als gewone verlichting)?

Maar goed, er loopt geen remlichtbedrading naar de achterlampen. Je zal de interieurbekleding van de achterklep los moeten halen en een draad van het 3e remlicht af moeten trekken naar beide lampunits.

Inderdaad ; zo had ik het ook begrepen - dan kan men sockets plaatsen met dubbele dienst en gebruiken voor zowel als achterlicht en als remlicht .

Greetz Rolly

Posted

Het is bowie97 en een prachtige PDF staat hier:

edit: bowie het is een halve PDF.....

Weet iemand de hele te staan ?

Een post lager bestand was te groot om in een keer in een post te zetten.

http://www.kiaclub.n...dpost__p__65955

Achterlichten deel A

http://www.kiaclub.n...&attach_id=2855

http://www.kiaclub.n...dpost__p__65956

Achterlichten deel B

http://www.kiaclub.n...&attach_id=2856

<_<

En er zit inderdaad een kabel voor de remlichten in de achterklep voor het derde remlicht.

Alleen om daar bij te kunnen zul je de hele bekleding van de achterklep los moeten maken.

:o

Posted

Vind het persoonlijk al een stuk mooier als ze gewoon meebranden met de buitenste, is ook al een redelijke klus maar om dan ook nog remlichten erbij, is er al wat over vind ik en men zal hier ook moeten oppassen indien men al dergelijke verregaandere modificaties toepast i.v.m. de garantie, als er een elektrisch probleem is en de dealer of Kia stelt vast dat er teveel aan de origine bekabeling is geprutst zal alle geleden schade voor zichzelve zijn...

Enfin elk doet wat ie wilt maar dit wilde ik toch eens meegeven, mijn ervaring leert me dat origineel het best en het betrouwbaarst is, te verregaande modificaties kunnen met de huidige electronica véél problemen met zich meebrengen! :rolleyes:

• 2 weeks later...
Posted

Heb inmiddels de achterlichten gemodificeerd ziet er goed uit wil de mensen bedanken die ervoor gezorgd hebben dat de klus makkelijk te doen is met de beschrijving zoals in de PDF-bestanden staat omschreven,

Greetz Dragbak.

• 5 weeks later...
Posted

Las trouwens op een buitenlandse Kia site dat de amerikaanse achterlichten units (dus al uitgevoerd met de extra achterlichten) 1:1 passen in de europese modellen. Stekker klikken klaar. Handig voor de mensen die niet willen boren/hakken. Kosten: 90$ per unit. Alleen nog een gekke amerikaan vinden die ze voor je wilt versturen :lol:

Posted

Alleen nog een gekke amerikaan vinden die ze voor je wilt versturen :lol:

Ellen den Otter wil dat graag voor de liefhebber regelen hoor. ( en ze is egnie gek ;) )

Ze rekent wel wat behandelingskosten maar naar mijn gevoel best redelijk

Er moet dan wel opgegeven worden hoe/wat/waar er besteld moet worden en betaling loopt via ING dus lekker makkelijk.

Van US naar EU

Posted

Ellen den Otter wil dat graag voor de liefhebber regelen hoor. ( en ze is egnie gek ;) )

Ze rekent wel wat behandelingskosten maar naar mijn gevoel best redelijk

Er moet dan wel opgegeven worden hoe/wat/waar er besteld moet worden en betaling loopt via ING dus lekker makkelijk.

Van US naar EU

Oke nou als iemand weet waar die units compleet en al te bestellen zijn dan wil ik ze graag via deze weg kopen.

Want om even in de termen van Elmerblues te blijven dat hakken en boren is voor mij niet weggelegd.

Posted
:huh: Misschien een bedenking, indien we aan het Kia onderdeelnummer zouden geraken kunnen we deze toch ook via het normale dealernetwerk in Belgie of Nederland bestellen? Of indien iemand een magazijnier goed kent en deze zoekt het onderdeel op met een Amerikaans chassisnummer of hij schakelt bepaalde filters in, moet normaal gezien kunnen denk ik??? :huh:
Guest asterix
Posted

Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n Amerikaans setje.

Marcel

Posted

Even onder voorbehoud de partnummers voor de amerikaanse lichtunits in de achterklep:

LH part # is 92405 3W000

RH part # is 92406 3W000

Als het goed is zijn de units inclusief de bedrading.

Mannen, ik heb deze info van een andere site dus ik kan niets verder garanderen v.w.b. de juistheid van al deze info over de amerikaanse units. Dus e.e.a. is op eigen risico!

Posted

Even onder voorbehoud de partnummers voor de amerikaanse lichtunits in de achterklep:

LH part # is 92405 3W000

RH part # is 92406 3W000

Als het goed is zijn de units inclusief de bedrading.

Mannen, ik heb deze info van een andere site dus ik kan niets verder garanderen v.w.b. de juistheid van al deze info over de amerikaanse units. Dus e.e.a. is op eigen risico!

Als jij de onderdelen nou even besteld en ons laat weten of het compleet is Elmer. :D

Posted

Prima harter, als jij even 120 euro stort op mijn rekening bestel ik de onderdelen wel en kijk of ze compleet zijn en passen :lol:

Alle gekheid op een stokje, de partnummers kloppen vrijwel zeker.

Posted

Dat heb ik er in ieder geval wél voor over, zou mooi zijn als we deze hier in Belgie of Nederland voor die prijs kunnen bestellen, de looks van de Sportage in het donker zijn in ieder geval véél fraaier met die modif... ;)

IVM die parts numbers hier>>> http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/68771-sportage-lx-rear-light-5.html lees je er meer over...

• 4 months later...
Posted

Voor diegene die het niet zelf kunnen/willen.

Niet via Ebay maar rechtstreeks bij FourGreen.

Units zijn compleet met elk 3 fittingen en lampen, moertjes zijn niet aanwezig.

Oude er uit nieuwe erin klaar.

Linker unit

Rechter unit

Kosten totaal € 156,45 (Afhankelijk van koerswijzingen en inklaringskosten)

Van Dollars naar Euro op 10-03-2012 koers 1 euro = 1,27122 dollar

Lampen en verzendkosten $168,59 = € 132,62

BTW bij invoer € 10,83 (let op dit kan meer worden bij intensive controle)

Inklaringskosten € 17,00 (voor EMS betaal je dit altijd)

10-03-2012 besteld.

12-03-2012 verzonden.

14-03-2012 bij inklaring in Amsterdam

20-03-2012 ontvangen.

Wat is het verschil

Zelf doen.

-Je moet durf hebben.

-Rustige hand.

-Fittingen kopen.

Kant en klaar.

-Fittingen zijn langer.

-Reflector is aangepast aan lange fitting.

-Sneller klaar

PS.

Heb de originele lampen erin gelaten deze geven een beter licht beeld dan de led lampen.

Het rode gedeelte is nu mooier verlicht dan de zelf aangepaste.

post-2348-0-86202300-1332484006_thumb.jpg

Posted

Voor de geïnteresseerden onder ons heb ik 2 gebruikte originele achterlicht units in de aanbieding voor 99,- Euro totaal (excl. transportkosten) om zelf te modificeren naar de USA uitvoering (met extra lampen).

Beide units verkeren in nieuwstaat (zie foto's).

Als je interesse hebt, stuur dan even een mailtje a.u.b. via dit forum.

Mvgr,

Kiasport

post-3262-0-57125600-1332686779_thumb.jpg

post-3262-0-58908000-1332686788_thumb.jpg

post-3262-0-42297700-1332686795_thumb.jpg

• 2 weeks later...