Gast Timo0103 Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Mijn advies, laat hem eens op de rollenbank zetten en kijken waar de dip zit in de software. Alleen op deze manier kom je er achter waar het hem in zit. Quote
arnold57 Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Hoi allemaal, Ik ervaar hetzelfde probleem met een 2.0 handgeschakeld uit 01-2012. bij vlot overschakelen pakt de auto eerst eventjes op om vervolgens in te houden met name van 1 naar 2 en van 2 naar 3. Vooral als je snel met het verkeer mee wil gaan dan is het heel irritant, en bij terug schakelen om even snel op te trekken gebeurt hetzelfde, concreet heeft de auto na ieder schakelmoment een dip. Ik kan er zelf inmiddels redelijk mee omgaan maar mijn vrouw dus helemaal niet, dit verpest enorm veel rijgenot van een voor de rest prachtige en geweldige auto. Ik ga er binnenkort mee terug naar de dealer ben benieuwd. Ik heb het al na 2wkn gemeld maar het antwoord was toen dat hij er nog nooit van gehoord had. Greetz. Arnold Quote
woskam Geplaatst 29 Maart, 2012 Geplaatst 29 Maart, 2012 Hoi allemaal, Ik ervaar hetzelfde probleem met een 2.0 handgeschakeld uit 01-2012. bij vlot overschakelen pakt de auto eerst eventjes op om vervolgens in te houden met name van 1 naar 2 en van 2 naar 3. Vooral als je snel met het verkeer mee wil gaan dan is het heel irritant, en bij terug schakelen om even snel op te trekken gebeurt hetzelfde, concreet heeft de auto na ieder schakelmoment een dip. Ik kan er zelf inmiddels redelijk mee omgaan maar mijn vrouw dus helemaal niet, dit verpest enorm veel rijgenot van een voor de rest prachtige en geweldige auto. Ik ga er binnenkort mee terug naar de dealer ben benieuwd. Ik heb het al na 2wkn gemeld maar het antwoord was toen dat hij er nog nooit van gehoord had. Greetz. Arnold ook na 14000 km is het nog niet weg, ik blijf het ook irritant vinden en als dit zo blijft zal ik bij een volgende wel beter opletten en meer proef kilometers maken voor ik weer een KIA koop. Ik wil graag dat de auto doet wat ik wil en niet anders om. Quote
ArnoldK Geplaatst 8 Oktober, 2012 Geplaatst 8 Oktober, 2012 Het heeft even geduurd maar ben nu naar de dealer geweest. En toen ik naar de dealer ging zij die meteen al dat er waarschijnlijk niets aan te doen was,´´´´ echter wie schetst mijn verbazing dus wel...... Kia nederland vertelde de dealer dat een bepaald merk bougies die in sommige KIA,s zaten gingen doorslaan .. Welnu de dealer heeft nieuwe bougies in de auto gezet en het probleem is van 100% naar 20% gegaan, ik rij voor mijn gevoel nu echt in een andere auto. Mijn dealer is van Kouwen Aalsmeer. Greetz, Arnold Quote
Banneman Geplaatst 8 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 8 Oktober, 2012 Als starter van dit topic kan ik jullie melden dat het vervelende inhouden met mijn 2.0 B hand, het irritante gebrom bij 3500 toeren en de indertijd geruststellende mededeling van KIA NL dat er niets aan te doen was en er ook geen oplossing zou worden gezocht, voor mij reden was om over te stappen naar de 1.6 GDI. Ik heb daar tot nu toe geen enkele spijt van!!! Een veel soepelere motor en weinig verlies aan merkbare kracht. Wel valt mij het benzineverbruik van de 1.6 tegen t..o.v. de 2.0. Daar had ik meer van verwacht. Maar het belangrijkste is dat ik weer fatsoenlijk en met plezier kan rijden sinds maart van dit jaar na een jaar lang ellende, teleurstelling en spijt van de overstap naar KIA. De kans is groot dat mijn volgende auto weer een KIA wordt. Ik kan een ieder met deze problemen met de 2.0 B hand aanraden om over te stappen naar de 1.6 en met je dealer (die vervolgens KIA NL daarbij betrekt) een redelijke deal te maken. Bij mij is dat gelukt. Met ergernis in je auto blijven rijden is niet leuk. 1 Quote
woskam Geplaatst 9 Oktober, 2012 Geplaatst 9 Oktober, 2012 Ik heb al twee keer nieuwe / andere bougies gemonteerd gekregen, maar ook nog lang niet soepel schakelen. Ik zal er mee leren leven. .Grtss Quote
speedy62 Geplaatst 25 Oktober, 2012 Geplaatst 25 Oktober, 2012 Ik heb in febr 2010 in SP3 2 liter gekocht. Bij snel optrekken en overschakelen van 1 naar 2 houd deze behoorlijk in. Van de 2e naar 3e niet meer zo. Kan de dealer hier iets aan doen? Tevens hoor ik in de 2e versnelling rond de 2000 toeren een stotterend, steeds hoger wordend fluitend geluid. Dealer weet ook hier geen raad mee. Ik vind dit een irritant geluid. Laat eens iets weten. mijn emailadres is speedy62@gmail.com. Quote
Specialmade Geplaatst 25 Oktober, 2012 Geplaatst 25 Oktober, 2012 Ik heb in febr 2010 in SP3 2 liter gekocht. Bij snel optrekken en overschakelen van 1 naar 2 houd deze behoorlijk in. Van de 2e naar 3e niet meer zo. Kan de dealer hier iets aan doen? Tevens hoor ik in de 2e versnelling rond de 2000 toeren een stotterend, steeds hoger wordend fluitend geluid. Dealer weet ook hier geen raad mee. Ik vind dit een irritant geluid. Laat eens iets weten. mijn emailadres is Speedy62, Het is beter om dit soort vragen te laten beantwoorden per PM. Het vermelden van telefoon nummers en E-mailadressen kan je beter niet niet doen i.v.m. mogelijk vervelende gevolgen. Iedereen kan dit namelijk lezen. Grtz. Specialmade Quote
speedy62 Geplaatst 13 November, 2012 Geplaatst 13 November, 2012 Hierbij meld ik me (voorlopig als volgt): Naam: Seek123 Uitvoering: SP3 2L 2WD 5 bak handgeschakeld Probleem: inhouden bij opschakelen, m.n. van 1 naar 2 Beste mensen, Bij het overschakelen, vooral van 1 naar 2, merken we dat de motorkracht terugvalt om vervolgens een "duw" naar voren te krijgen. Dit is voor zover ik kan nagaan bij de 2.0 benzine handgeschakeld en de 1.6 gdi aan de orde. Tot nu toe is het afgedaan door KIA als zijnde een gevolg van emissievoorschriften. Dit kan zo zijn, maar het rijcomfort en de verwachtingen die we daar bij de koop bij hadden, heeft daar sterk onder te lijden en niet acceptabel voor een auto van rond de 30 mille. Om dit punt beter op de KIA-agenda te krijgen, verzoek ik een ieder die er last van heeft zich aan te melden via een persoonlijk bericht aan mij of een bericht op het betreffende topic in dit forum: www.kiaclub.nl/topic/6219-soepel-opschakelen/page__st__ Vermeld je naam en uitvoering sportage. Mogelijk dat we via een persoonlijk bericht nog nadere info van je opvragen. Mede namens andere "lotgenoten" alvast bedankt voor jullie medewerking. Is dit probleem nu door dealer te verhelpen? Ik heb er oo klast van. Naam speedy62 Quote
heraf123 Geplaatst 20 November, 2012 Geplaatst 20 November, 2012 Hallo mede-slachtoffer Mijn Kia SP3 2.0 CVVT handgeschakeld,heeft het zelfde probleem met overschakelen. Ik heb nu alle reviews gelezen op diverse forums, ze leiden allemaal niet tot een oplossing. Ik heb zelf ook al geprobeerd het met de dealer te laten oplossen. Maar dan is er weer die MUUR, omdat je alleen staat. Als we 1 front vormen tegen de KIA-CLOWNS. Want mijn ervaring is, dat zowel rayonmanager en de daarbij aangesloten dealers ons aardig besodemieteren. Ze weten het probleem bij de handgeschakelde 2.0 ltr en blijven ze als broodjes verkopen, zonder maar 1 keer iets tegen de koper te zeggen over dit euvel. Ik heb het namelijk zelf uitgeprobeerd, KIA Nederland moet dit oplossen Quote
speedy62 Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Beste mensen, Bij het overschakelen, vooral van 1 naar 2, merken we dat de motorkracht terugvalt om vervolgens een "duw" naar voren te krijgen. Dit is voor zover ik kan nagaan bij de 2.0 benzine handgeschakeld en de 1.6 gdi aan de orde. Tot nu toe is het afgedaan door KIA als zijnde een gevolg van emissievoorschriften. Dit kan zo zijn, maar het rijcomfort en de verwachtingen die we daar bij de koop bij hadden, heeft daar sterk onder te lijden en niet acceptabel voor een auto van rond de 30 mille. Om dit punt beter op de KIA-agenda te krijgen, verzoek ik een ieder die er last van heeft zich aan te melden via een persoonlijk bericht aan mij of een bericht op het betreffende topic in dit forum: www.kiaclub.nl/topic/6219-soepel-opschakelen/page__st__ Vermeld je naam en uitvoering sportage. Mogelijk dat we via een persoonlijk bericht nog nadere info van je opvragen. Mede namens andere "lotgenoten" alvast bedankt voor jullie medewerking. Ik ben sinds februari 2011 in bezit van een Sportage III, 2 liter. Bij lekker optrekken in 1 maar ook 2 houd de motor flink in . Volgens dealer niets aan te doen. Mijn email adres is speedy62@gmail.com Quote
zwafra Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Ik ben sins 2010 in bezit van een Sportage 2.0 ltr (164pk) en heb er inmiddels ruim 44000 km mee gereden en herken deze problemen niet ..het is dus niet zo dat alle 2.0 ltr benzine dit probleem hebben ..ik rij nog steeds met volle tevredenheid met mijn Sportage..het lijkt mij trouwens een afstel/software probleem . Quote
woskam Geplaatst 3 Januari, 2013 Geplaatst 3 Januari, 2013 Beste Zwafra, en hoe is het bij het wegrijden en de trekkracht onder in? Ik heb een caravan en moet erg veel gas geven om de motor niet te laten afslaan. Kan je ook iets zeggen over het verbruik? Quote
zwafra Geplaatst 4 Januari, 2013 Geplaatst 4 Januari, 2013 Ik rij ook wel eens met een caravan (hobby 540) en hoef niet echt een andere rijstijl aan te wenden om de auto met caravan soepel te laten rijden ...heb niet het gevoel dat de motor wil afslaan en het geheel komt soepel van zijn plek .. Het gemiddeld verbruik is gemiddeld zo'n 1 op 11 ( zonder caravan ) en dat is gemeten door het aantal kilometers te delen door het aantal getankte liters ( kijk niet naar de boardcomputer want die geeft een te positieve waarde aan ) Met Caravan zijn de verbruikscijfers uiteraard ongunstiger maar dat heb ik nog niet echt gemeten...Ik heb overigens enige tijd geleden een sportluchtfilter gemonteerd en vond daarna de auto wel lekkerder rijden ..en heb nadat ik de post heb doorgelezen nog eens goed gekeken wat er bedoelt wordt met dat er "bij het schakelmoment het motor vermogen terugvalt " en er vandaag nog eens goed op gelet maar kan er bij mijn Sportage niets ontdekken wat er tijdens het optrekken onprettig is ... Quote
frankd Geplaatst 5 Januari, 2013 Geplaatst 5 Januari, 2013 wij hebben ook een sp3 2.0. Bij rustig optrekken heeft de motor geen last van dat inhouden. Wil je echter snel optrekken en trek je door in 1, dan houdt de motor even in in 2. Ik heb er regelmatig een autoambulance(1700kg) of caravan(1500kg) achter hangen en heb geen problemen met wegrijden, ook niet op hellingen( komt misschien wel door de AWD). Wel merk ik als ik berg op rij met caravan en halverwege blijkt hij het in 4 niet te trekken, dan schakel ik terug naar 3, dan houdt de motor ook even in. Dit laatste vind ik veel vervelender dan bij het optrekken. Het verbruik solo zit rond de 1 op 10 door de korte stukken die we rijden, met caravan tussen de 1 op 8 en 1 op 6 Quote
bikerboy Geplaatst 31 Augustus, 2013 Geplaatst 31 Augustus, 2013 Hallokes , Ben nieuw en heb het forum al enkele malen geraadpleegd. Ondervind probs met de sp3 2.0(maart 2013)(handgeschakeld. Ben al verschillende keren op bezoek geweest bij de garage maar deze doen of hun neus bloed. Er ligt nu een mail te wachten om te verzenden naar Kia Belgie. Mijn autootje is net een slak , het schakelen is inderdaad een ramp, trekken doet de auto ook niet. Ben van plan geweest te laten chippen, maar dit zal het probleem niet oplossen. In de garage vertelde men mij dat ik de eerste was die kwam melden dat de auto niet trekt.....Is toch een benzine hé. Heb al gedacht aan veranderen van merk ,spijtig want Sportage is mooi ,maar hij moet wel voorruit gaan. Misschien iemand hier een oplossing. Quote
mika kjelld Geplaatst 31 Augustus, 2013 Geplaatst 31 Augustus, 2013 mijn zwager rijdt een ix35 die had er ook last van die heb er zo een sport lucht filter in gezet en die heb geen last meer Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.