flipperdeflap Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Ik probeer e.e.a. zo soepel mogelijk op te vangen door de koppeling rustiger dan normaal op te laten komen en zodoende het gat te overbruggen, zodat ik de terugval kan beperken.. maar het rijden is geen echt pretje als je daar iedere keer van z'n 1 naar z'n 2 aan moet denken (rij voornamelijk in stadse omgeving)... en dat vanaf 12-05-2010 Quote
Banneman Geplaatst 26 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 26 Oktober, 2011 In het begin dacht ik het is wennen. Ik kwam ook uit een ander merk, een oudere auto en ander type automodel. MIjn best gedaan om de overgang zo soepel mogelijk te laten worden. Als je als een slak rijdt dan lukt het een beetje de overgang soepel te krijgen. De koppeling moet dan slippen. Wat dit op de langere termijn doet weet ik niet en ook niet hoe dan omgegaan wordt met de garantie. Zodra er normaal of ietwat pittiger wordt gereden, ga je schokken. Stevig optrekken begin ik niet meer aan. Om andere reden is dat overigens ook niet verstandig, maar dat verder terzijde. Ik heb ook andere ervaren rijders gevraagd om het te proberen, maar ook die geven aan hetzelfde probleem te hebben. Quote
Ysie Geplaatst 26 Oktober, 2011 Geplaatst 26 Oktober, 2011 Ben ik blij dat je dat bij een diesel niet hebt. Is toch niet normaal dat zoiets kan? Quote
woskam Geplaatst 26 Oktober, 2011 Geplaatst 26 Oktober, 2011 Ik ben blij dat er hopelijk iets aan wordt gedaan en dat je niet meteen een "mopperaar"wordt genoemd. Ik wacht ook al vanaf januari op een oplossing. Quote
bigwade Geplaatst 2 November, 2011 Geplaatst 2 November, 2011 Mis nog mailadressen van Flipperdeflap en JRA bijhekomen op lijst Kialoog totaal 9 dus Bij geen reactie van deze 2 ga ik aan de slag voor de andere 7 grtz Quote
bowie97 Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Na er over nagedacht te hebben zal ik me ook als "inhouders"melden. 2liter 2wd Benzine 5bak. Het stoort niet altijd, maar er zijn momenten dan valt het gewoon op. het is net alsof er een hik in zit. Bigwade ik stuur je mijn mailadres nogmaals. Quote
bigwade Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Na er over nagedacht te hebben zal ik me ook als "inhouders"melden. 2liter 2wd Benzine 5bak. Het stoort niet altijd, maar er zijn momenten dan valt het gewoon op. het is net alsof er een hik in zit. Bigwade ik stuur je mijn mailadres nogmaals. die heb ik nog. nb de mailserver bij Kia staat vanwege het navi gedoe rood te gloeien en dus staat dit nog heel even op "hold" Quote
kialoog Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 @ Bigwade, ik lees dat je druk bezig bent voor ons, maar even voor alle duidelijkheid, mij niet op de lijst inhouders boeken (of begrijp ik je verkeerd) Inhouden bij mijn 1.6 GDI totaal geen last van hoor. Quote
harter Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Na er over nagedacht te hebben zal ik me ook als "inhouders"melden. 2liter 2wd Benzine 5bak. Het stoort niet altijd, maar er zijn momenten dan valt het gewoon op. het is net alsof er een hik in zit. Bigwade ik stuur je mijn mailadres nogmaals. Ik ben er nu ook beter op gaan letten en ik heb dit eigenlijk hetzelfde als Bowie. Het stoort niet altijd, maar het is inderdaad wel aanwezig. BW hierbij dus ook mijn aanmelding. Mijn emailadres heb je volgens mij al Quote
bigwade Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Kialoog, helder Harter ik ga wel even zoeken. formuliertje komt er aan. NB dit gaat echt voor de mensen die er ernstig last van hebben. Verwacht ook even niet te veel, ik bundel het en zorg dat het op de juiste plaats komt, meer kan ik niet doen. Maar 7-10 dezelfde klachten gebundeld, doen meer dan iedereen voor zich, denk ik maar. Quote
harter Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Kialoog, helder Harter ik ga wel even zoeken. formuliertje komt er aan. NB dit gaat echt voor de mensen die er ernstig last van hebben. Verwacht ook even niet te veel, ik bundel het en zorg dat het op de juiste plaats komt, meer kan ik niet doen. Maar 7-10 dezelfde klachten gebundeld, doen meer dan iedereen voor zich, denk ik maar. Duidelijk BW maar of je er nu ernstig last van hebt of niet als het iets is wat niet hoort dan moet KIA het gewoon oplossen. Dank al vast voor je inzet. Quote
Banneman Geplaatst 16 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 16 November, 2011 Beste mensen, Zijn er nog rijders die een reactie over het inhouden hebben van hun dealer? Laat ons het weten Quote
frankd Geplaatst 16 November, 2011 Geplaatst 16 November, 2011 Het enige dat de dealer zij was dat hij er nog niet van had gehoord en dat hij zou informeren bij kia nederland. Quote
bigwade Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 De formulieren van de 8 deelnemers en de vraag voor een oplossing liggen inmiddels bij KiaMNL We gaan het zien. Quote
harter Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 De formulieren van de 8 deelnemers en de vraag voor een oplossing liggen inmiddels bij KiaMNL We gaan het zien. Thanks BW voor je inspanningen. Maar in mijn beleving waren er toch veel meer forumleden met klachten Quote
bigwade Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Thanks BW voor je inspanningen. Maar in mijn beleving waren er toch veel meer forumleden met klachten Vast, maar die mogen aansluiten, toch ? Met deze 8 met ± gelijke ervaringen kunnen we alvast wat. Het "ubentdeeerste" effect haal je er nu namelijk uit. Ik hoop dat het serieus opgepakt wordt. Quote
frankd Geplaatst 17 November, 2011 Geplaatst 17 November, 2011 Alvast bedankt BW voor alle moeite, we wachten het af. Ondertussen geniet ik nog steeds van elke km. Quote
KCG Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Zojuist ontvangen van KiaMNL: Terugvallen toerental Kia Sportage 2.0 Enkele eigenaren van de Kia Sportage 2.0 ervaren een ‘terugval’ van het toerental. KMNL heeft dit onderzocht en vastgesteld dat de oorzaak ligt in te vroeg doorschakelen. Indien er (te) vroeg wordt doorgeschakeld kan het toerental onder de 2000 toeren komen te liggen. Hierdoor wordt de terugval ervaren. De motor van de Kia Sportage heeft dan meer moeite om weer op voldoende toeren toeren te komen en de auto op gang te krijgen. Om de terugval te verminderen is het van belang dat er wordt doorgeschakeld bij een hoger toerental waardoor na het doorschakelen het toerental boven de 2000 toeren blijft, bijvoorbeeld bij 2.200-2.400 toeren. Quote
elmerblues Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Vertaling: geef eens een beetje gas en trek dat hok door, stelletje oude l*llen! Dat nieuwe rijden is niet besteed aan een 2 liter, dan had je maar een 1.niks moeten kopen! Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Zo das ook weer opgelost, slotje..... :D Quote
bigwade Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 Zo das ook weer opgelost, slotje..... :D Zou mooi zijn, laten we deze toch nog maar even open houden.. Voor de zekerheid. Quote
frankd Geplaatst 1 December, 2011 Geplaatst 1 December, 2011 jammer dat het probleem erge word naarmate de toeren hoger zijn, hebben ze niet goed geluisterd Quote
Kofferbak Geplaatst 2 December, 2011 Geplaatst 2 December, 2011 Vertaling: geef eens een beetje gas en trek dat hok door, stelletje oude l*llen! Dat nieuwe rijden is niet besteed aan een 2 liter, dan had je maar een 1.niks moeten kopen! Die 1.niks trekt die 2.niks er helemaal uit als er een ouwe l.. op de bok zit van die 2.niks als die inhoud problemen heeft...... Ware het niet dat die 1.niks, als je hem flink de sporen geeft en hem in zijn 1 met gas op de plank doortrekt tot zo'n 6000 toeren en vlot overschakeld naar z'n 2 om hem dan weer met gas op plank door te jagen........even lijkt te denken van wat wil het baasje nou.......zal ik wel of zal ik niet....... en daarna pas weer begint met versnellen. Echt inhouden kan je het niet noemen, maar echt vlot oppakken nu ook weer niet, had zelf zoiets van; komop trut.....beetje vlotter mag ook wel. Nu heeft ie net even meer dan 2000km gelopen, dus het kan zijn dat ie nog wat aan souplesse moet winnen en de benzinetoevoer nog wat in moet slijten om zodoende wat meer energie het blok in te laten lopen. Misschien hebben ze het er wel ingebakken omdat ze anders met die 2.niksen blijven zitten Zal hem zo heel af en toe, als ie lekker warm is en er niemand voor me zit, lekker op toeren jagen, van z'n 1 naar z'n 2 en ook in de 2e even flink doorhalen, maken we hem even wat soepeler........ tenminste dat hoop ik Eigenlijk dus helemaal geen klagen, want tijdens normale(ouwe l.ll.tj.s stijl/nieuwe manier van rijden) en een wat vlottere rijstijl reageert de 1.6GDi uit de kunst en rijd heerlijk soepel en pakt ook bij lage toeren heel gewillig op. Niet echt inhouden dus tijdens extreem snel optrekken, maar wel iets van een aarzeling is er dan te bespeuren, maar als ik eerlijk ben....... als je zo altijd rijd, dan kost dat zeeën met benzine en zal je ook elk jaar in aanmerking komen voor een Kerstpakket van de bandenboer Quote
Ferry82 Geplaatst 2 December, 2011 Geplaatst 2 December, 2011 @Kofferbak mooi omscheven ik denk en ervaar precies hetzelfde Groet van een zeer tevreden 1.niks Quote
bigwade Geplaatst 2 December, 2011 Geplaatst 2 December, 2011 Dames, Heren.. We zijn eigenlijk op zoek naar een oplossing voor onze leden. Grappen en grollen zijn leuk, maar nu even niet Het advies van KiaMNL om anders te gaan rijden, met meer gas, geeft een beetje aan dat het probleem van de ( 8 ) leden niet echt heel serieus genomen wordt, en dat is jammer. Een ander lid op dit forum zou zijn auto gaan chip-tunen, of heeft dit gedaan, om de problemen voor zichzelf op te lossen. Of het opschakelprobleem daarmee is opgelost weten we niet. BTW de 1punt niksjes mogen een eigen topic aanmaken om verder te grappen/grollen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.