Kofferbak Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geachte medeforummers, Aanstaande vrijdag wordt mijn Sportage 1.6 in de kleur Phoenix Silver met plus pack en panoramadak geleverd. We hebben er reeds in gezeten, hij staat al bij de dealer, maar waar ik mijn wederhelft gelijk in moet geven, de hoofdsteun van de bijrijdersstoel staat wat ver naar voren en dat zit niet lekker, je zit als je met je rug gewoon recht tegen de rugleuning van de stoel zit en met je hoofd tegen de hoofdsteun met een ongemakkelijke houding naar voren. De hoofdsteun staat wat overdreven naar voren, pas als de hoofdsteun helemaal in de bovenste stand wordt gezet kun je je hoofd pas rechtop houden, dan zit ten we met de bovenkant van het hoofd tegen de onderkant van de hoofdsteun aan, in de hoofdsteun wordt dan het kussentje helemaal naar achteren gezet en dan gaat het nog enigzins, fijn is het allesbehalve. Volgens de dealer waren we niet de eerste met deze opmerking, maar verder eigenlijk niet doorgevraagd, mijn wederhelft kennende wordt dit een probleem, dus vandaar mijn vraag: Zijn er meer mensen met deze ervaring en is het op een of andere manier opgelost? BTW, leuk forum heb het zo'n beetje helemaal doorgespit, later komen de foto's en zal ik wel mijn verbruiksgegevens met u delen, dat houd ik bij elke tankbeurt bij..... Quote
29bart11 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Hallo, ik heb hetzelfde probleem maar dan in de kia sorento 2011 ook hier staat de hoofdsteun te ver naar voor ik had gedacht om de beugels van de hoofdsteun naar achter te plooien, maar ik zit met actieve hoofdsteunen deze hangen vast in de stoel met een kabel. ik heb zojuist hierover een topic geopend onder de sorento mvg bart Quote
kruis Geplaatst 24 Oktober, 2011 Geplaatst 24 Oktober, 2011 Ik ervaar exact hetzelfde 'probleem' (als bestuurder). Quote
29bart11 Geplaatst 25 Oktober, 2011 Geplaatst 25 Oktober, 2011 voor allen met hoofdsteun problemen ik heb zojuist de stangen naar achter geplooid met een buizenplooier die de loodgieter gebruikt. hoe ben ik tewerk gegaan : 1. plastieken kapje aan achterkant hoofdsteun lostrekken, 9 kans op 10 breken de clipsen binnenin, achteraf terug vastkitten met silicone 2 veer verwijderen van het mechanisme, hierdoor kan met het 'actief element naar voor duwen' 3 kabeltje losmaken uit het houdertje, vergelijkbaar met een fietsremkabel; 4.kabel verder boven uit de geleiding duwen. 5. nu kan met de hoofdsteun van de zetel verwijderen, kabel gaat door de holle stangen van de hoofdsteun. 6. met een schroevendraaier een lipje openzetten om de buisjes uit de hoofdsteun te verwijderen 7. daarna de buisjes plooien in de gewenste stand met een buizenplooier. 8. dan alles weer monteren stangen in de hoofdsteun schuiven kabel door holle stang duwen hoofdsteun in de zetel plaatsen kabeltje door het open mechanisme steken en in het houdertje clipsen bovenaan de kabel in de geleidin steken veer terug aanbrengen beetje vet aan de bewegende smeren en daarna het afdekkapje achteraan de hoofdsteun terug plaatsen (in mijn geval er terug in plakken) ben er ongeveer een uurtje met bezig geweest. wel voorzichtig zijn bij het plooien van de buisjes mijn vrouw zal tevreden zijn, elke keer als ze mee reed als passagier had ze last van nekpijn ik hoop dat dit verleden tijd is. Quote
Kofferbak Geplaatst 26 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 26 Oktober, 2011 Hallo.... Zo, je bent best in de weer geweest, ben alleen bang dat ik zelf niet zo handig ben. Toch print ik dit uit en laat dit aan mijn dealer lezen, ik wil het door de dealer in orde laten maken en mijn garantie behouden. Denk dat het toch voornamelijk de verantwoording van de dealer/importeur is om ook het zitcomfort van de bijrijder goed voor elkaar te hebben. Ik begrijp wel uit je verhaal dat het je ernst was, en dat je het probleem serieus hebt aangepakt, ik heb je dan ook bedankt voor de uitleg. Vanzelfsprekend houd ik je hier ook op de hoogte van mijn verloop van de zaak. Nog 2 nachtjes slapen....... en dan kan ik mijn schoonheid in de armen sluiten Quote
KVM Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 bij mijn sportage zijn de hoofdsteunen verplaatsbaar naar voor en achter, door onderaan het kussen van de hoofdsteun te trekken of te duwen Quote
harter Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 bij mijn sportage zijn de hoofdsteunen verplaatsbaar naar voor en achter, door onderaan het kussen van de hoofdsteun te trekken of te duwen Dat meen je niet. Dan zal bart "not amused" zijn dat het zo simpel te stellen is nu heeft hij zijn hele loodgieters uitrusting voor de dag gehaald om zijn vrouw te plezieren. Quote
cobus Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 Dat meen je niet. Dan zal bart "not amused" zijn dat het zo simpel te stellen is nu heeft hij zijn hele loodgieters uitrusting voor de dag gehaald om zijn vrouw te plezieren. klopt hoofdsteunen zijn prima en simpel te verstellen Quote
Smart Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 Bij de Venga kun je de hoofdsteunen ook verstellen door ze iets naar voren te trekken. Dit gaat in een aantal stapjes. Quote
smetjesmee Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 bij mijn sportage zijn de hoofdsteunen verplaatsbaar naar voor en achter, door onderaan het kussen van de hoofdsteun te trekken of te duwen Kofferbak wist dat al en merkte dit trouwens op in de beginpost, and I quote: " in de hoofdsteun wordt dan het kussentje helemaal naar achteren gezet en dan gaat het nog enigzins " Hij - of zijn vrouwtje tenminste - zit met een ander probleem dan hetgeen wij denken... Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 8 November, 2011 Geplaatst 8 November, 2011 klopt hoofdsteunen zijn prima en simpel te verstellen Wat een giller, nadat je net je halve kia verbogen hebt kun je het gewoon verstellen, :D :D Quote
Kofferbak Geplaatst 10 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2011 Wat een giller, nadat je net je halve kia verbogen hebt kun je het gewoon verstellen, :D :D Na het buigen heeft de Sportage nu enigzins de vorm van een banaan gekregen, de bijrijder zit nu goed Nee dus , niet dat de hoofdsteun nu optimaal staat, hij staat in weze nu iets te hoog, is er toch wel mee te leven, je geeft de bijrijdersplek gewoon zo'n spelletjesgeval met een spannend spel en dan is de lust tot achterover hangen al snel vergeten Quote
bigmac Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Hier is een pagina van KIA over de afstelling van je hoofdsteunen http://www.kiamanuals.org/kia-746.html Quote
Kofferbak Geplaatst 10 November, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 November, 2011 Hier is een pagina van KIA over de afstelling van je hoofdsteunen http://www.kiamanuals.org/kia-746.html Heel erg aardig, maar het helpt niet echt als de hoodsteun zelf niet lekker meewerkt. Veilig is goed, veilig is nodig, veilig is fijn, maar veilig moet niet hinderen of oncomfortabel zijn. Als je van rechtop zitten houd is de bijrijderstoel in mijn geval niet ideaal/optimaal, doch met de rugleuning onder een hoek gaat het wel, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 10 November, 2011 Geplaatst 10 November, 2011 Heel erg aardig, maar het helpt niet echt als de hoodsteun zelf niet lekker meewerkt. Veilig is goed, veilig is nodig, veilig is fijn, maar veilig moet niet hinderen of oncomfortabel zijn. Als je van rechtop zitten houd is de bijrijderstoel in mijn geval niet ideaal/optimaal, doch met de rugleuning onder een hoek gaat het wel, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Ik heb het zelf ook eens getest maar je moet wel ontzettend als een paal gaan zitten wil het irritant worden. Maar iedereen ervaart het gelukkig (of helaas ) anders. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.