Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er nieuwe velgen op zijn Picanto 2011 laten monteren?  

15 leden hebben gestemd

1. 1. Wie heeft er nieuwe velgen op zijn Picanto 2011 laten monteren?

• Ja, officiele Kia velgen van de dealer.
    • Ja, in een webshop besteld en erop laten monteren.
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste Picanto'ers!

Ik krijg over een paar weken mijn Kia Picanto binnen. (3drs, 1.2)

Nu vroeg ik bij de dealer voor de aankoop al of je er andere velgen op kan zetten.

Hierop werd geantwoord dat het wel kan, maar je dat dan via de dealer moet doen en er officiële Kia velgen op moeten.

Want als ik dat niet deed zou de garantie kunnen vervallen, of niet helemaal vervallen, maar dan zou de dealer bij een defect het de velgen kunnen verwijten en andersom... waardoor je dus geen garantie hebt.

Wat is jullie mening hiervan, hoe staat jullie dealer hier tegenover?

Bij de dealer kosten velgen al gauw 800 euro en in webshop heb je voor 400 euro ontzettend mooie velgen!

Mvg,

Picanto-Erp

Geplaatst

Laat je niet gek maken door de dealer.

Het is natuurlijk afhankelijk van de grootte van de velg, maar normaal gesproken

kan de garantie niet komen te vervallen door de aanschaf elders van alu velgen.

De dealer is bezig met een soort koppelverkoop, waarbij de (onwetende) klant

angst wordt ingeboezemd door dit soort onzinpraat. Je ziet alom auto's rondrijden

met alu velgen. Als al die autobezitters hun garantie zouden verliezen, hadden we

de spreekwoordelijke poppen aan het dansen....!;)

Ga bij de aanschaf niet teveel inchmaten té groot. Beperk je tot één/twee maten

groter. Hoe groter des te oncomfortabeler en mogelijk meer aanpassingen

noodzakelijk aan vering/demping.

suc6 ermee!

Geplaatst

Het is wel van de gekke dat een dealer dit soort praktijken er op na houdt.

Zoals Smart ook al aangeeft dan zouden de meesten van ons een "garantie probleem"

hebben want als ik zo rond kijk dan zie ik erg veel Kia rijders met "andere" licht

metalen velgen incl. mijzelf. Overigens mijn dealer weet ook dat ik op beide auto's

lichtmetalen velgen heb en heeft alleen een compliment gemaakt dat het erg mooie velgen

waren. Da's de juiste benadering.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Overigens mijn dealer weet ook dat ik op beide auto's lichtmetalen velgen heb en heeft alleen

een compliment gemaakt dat het erg mooie velgen waren. Da's de juiste benadering.

Helemaal mee eens! Gelukkig bestaan deze dealers nog. Ik heb mijn velgen wel via de dealer

geleverd gekregen en er is nooit sprake geweest van welke garantieuitsluiting dan ook.

Geplaatst

Ik zou me later even voorstellen maar wou hier even antwoorden.

Ik heb net een nieuwe Picanto gekocht en bij het afsluiten bij de dealer sprak ik mijn wens uit van LMvelgen maar dat ik die van Kia niet zo mooi vond en veel te duur vond.

Hij atwoorde daar op dat zij ook wel een andere leveransier hadden, en kwam wel met een heel scherp bod. (daar kon ik met een webshop niet aan tippen.)

Dus LMvelgen en winterbanden besteld via de dealer zij zetten de winterbanden eerst op de orgineele stalen velgen, en de orginele banden op de LMvelgen.

Dus verder vragen loont ook wel eens en er zijn dus ook wel andere dealers.

Geplaatst

Ik zou me later even voorstellen maar wou hier even antwoorden.

Ik heb net een nieuwe Picanto gekocht en bij het afsluiten bij de dealer sprak ik mijn wens uit van LMvelgen maar dat ik die van Kia niet zo mooi vond en veel te duur vond.

Hij atwoorde daar op dat zij ook wel een andere leveransier hadden, en kwam wel met een heel scherp bod. (daar kon ik met een webshop niet aan tippen.)

Dus LMvelgen en winterbanden besteld via de dealer zij zetten de winterbanden eerst op de orgineele stalen velgen, en de orginele banden op de LMvelgen.

Dus verder vragen loont ook wel eens en er zijn dus ook wel andere dealers.

hallo,

mogen wij ook weten aan welke prijs je ze aangekocht hebt, en bij welke dealer?

Denk dat hier nog leden mss interesse hebben in dergelijke velgen.

Mogelijk om een foto te plaatsen van de velgen?

Bedankt alvast.

groeten,

• 7 maanden later...
Geplaatst

hallo,

Ik heb even een vraagje,

Ik wil op de standaard LM velgen die onder de pico zitten straks winterbanden doen in dezelfde maat en dan een set nieuwe velgen kopen en daar de zomerbanden die op de originele velgen zaten,overzetten op de nieuwe velgen.

alleen de meeste velgen die ik mooi vind hebben 5/5,5 of zelfs 6J!

iemand enig idee of de standaard banden van 165/60/14 er dan op gaan passen?

Geplaatst

hallo,

Ik heb even een vraagje,

Ik wil op de standaard LM velgen die onder de pico zitten straks winterbanden doen in dezelfde maat en dan een set nieuwe velgen kopen en daar de zomerbanden die op de originele velgen zaten,overzetten op de nieuwe velgen.

alleen de meeste velgen die ik mooi vind hebben 5/5,5 of zelfs 6J!

iemand enig idee of de standaard banden van 165/60/14 er dan op gaan passen?

Kijk eens op diverse velgen leveranciers sites. B.v. www.velgen-online.nl.

Daar geef je auto en type in en je zit precies welke velgen/banden geschikt

zijn voor jouw auto. Keuze te over

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Kijk eens op diverse velgen leveranciers sites. B.v. www.velgen-online.nl.

Daar geef je auto en type in en je zit precies welke velgen/banden geschikt

zijn voor jouw auto. Keuze te over

Suc6

Grtz.

Specialmade

hey thx voor je antwoord,daar heb ik al gekeken alleen dan zijn de velgen een 5,5J of 6J breed en ik wil namelijk weten of de originele banden (5J)op die maat overgezet kunnen worden,of dat ze dan getrokken gaan staan of dat het gewoon kan?

EDIT:heb het al gevonden het kan http://www.banden-pn...bel-advies.html

Geplaatst

Heb de originele 15" 5deurs velgen van KIA. Ik vind ze prachtig staan onder het titanium grijs.

Maar dat garantie zou vervallen wat een onzin. Sterker nog, hier op het forum is een link, even geen tijd om te zoeken, waarin wordt beschreven dat je ook bij een erkende garage onderhoud mag laten plegen en dat dan de garantie NIET komt te vervallen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...