Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

koppelen van telefoon

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo leden, ik heb een iPhone 4, middels BT aangesloten op het systeem. Kan ook muziek afspelen via BT. Maar mijn vraag is de volgende weet iemand hoe ik mijn contacten als telefoonboek in het systeem kan krijgen, en hoe ik die kan oproepen.

Bijvoorbaat dank,

CvK

Ik heb mij vorige week een SonyE. XPERIA ray aangeschaft, een heel leuk toestel maar heb nu hetzelfde probleem. Alles werkt perfect maar mijn telefoonboek krijg ik niet in het systeem. Ook de gemaakte, ontvangen en gemiste gesprekken worden niet ondersteund. Ik heb voorheen nooit problemen gehad om telefoon en contacten aan het Sportage systeem te koppelen, waren wel altijd Nokia's. Zeer vervelende en gevaarlijke situatie omdat men steeds het nummer eerst moet opzoeken en dan manueel intikken.

Misschien moet ik het boeltje maar eens resetten, iemand enig idee hoe ik dat moet doen? Thanks

Geplaatst

@Jocar,

Ik ben ook in het bezit van een Sony Experia telefoon en heb geen enkel probleem met

het probleem zoals jij omschrijft. Wellicht is het handig als je, net als ik gedaan heb, alle

bluetooth verbindingen reset c.q. verwijdert. Dit geldt voor de telefoon en de SP3. Daarna

zorgen dat je telefoon zichtbaar is voor de SP3 en de verbinding laten maken. Let op dat

bij het verbinding maken op je telefoon wordt gevraagd of deze verbinding automatisch mag

worden gemaakt. Vink deze optie aan en rond de installatie verder af. Indien je de telefoon-

contacten op je telefoon, dus niet op de simkaart, hebt staan zou alles moeten werken.

Bellen, gebeld worden, telefoonlijst ook gemiste oproepen etc werken zoals het hoort.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

Ter kennisgeving: het koppelen van een Samsung Galaxy SIII (S3) aan een standaard radio gaat ook prima in een SP3. Ook het overzetten van de telefoonlijst gaat goed (wordt om gevraagd) en de contacten op de telefoonlijst worden gevonden. Wel alleen via spraak natuurlijk.

Ik blijf het een gemis vinden dat je niet handmatig door de telefoonlijst kan scrollen op de radio. Maar goed, dat zou dan weer niet hands-free zijn natuurlijk.

Geplaatst

@Jocar,

Ik ben ook in het bezit van een Sony Experia telefoon en heb geen enkel probleem met

het probleem zoals jij omschrijft. Wellicht is het handig als je, net als ik gedaan heb, alle

bluetooth verbindingen reset c.q. verwijdert. Dit geldt voor de telefoon en de SP3. Daarna

zorgen dat je telefoon zichtbaar is voor de SP3 en de verbinding laten maken. Let op dat

bij het verbinding maken op je telefoon wordt gevraagd of deze verbinding automatisch mag

worden gemaakt. Vink deze optie aan en rond de installatie verder af. Indien je de telefoon-

contacten op je telefoon, dus niet op de simkaart, hebt staan zou alles moeten werken.

Bellen, gebeld worden, telefoonlijst ook gemiste oproepen etc werken zoals het hoort.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Thanks Specialmade, ik heb alles wat jij schreef geprobeerd ondertussen, ook het BT systeem van de Sportage terug naar fabrieksinstellingen gezet. Tevergeefs echter :no:

Ik heb mij dan maar wat sluwer laten maken door Google en het Sportage instructieboekje.

Volgens dat boekje ondersteunt het systeem alleen Bluetooth met PBAP (Phone Book Access Profile) en nu blijkt mijn Xperia ray net dat profiel niet te ondersteunen. Op de mijne zit namelijk A2DP (??).

Dus ik zal dat niet in orde krijgen veronderstel ik, gewoon pech dus en mij slecht geïnformeerd blijkbaar, heb ook zoiets nog nooit voorgehad :?

Kan wel eens vragen bij de dealer of dit ondertussen niet met een update verholpen is.

Anyway, aan iedereen die een nieuwe handy koopt, toch maar effe checken dan of er PBAP opzit (op de meeste wel natuurlijk) :wink:

Geplaatst

@Jocar,

Als ik deze site bekijk > http://www.intomobil...ony/xperia-tipo zijn A2DP en PBAP 2 verschillende dingen...

je zal er nog even verder in moeten duiken.. denk ik

Klopt :-) Ben net effe bij de dealer geweest en die snappen er ook de ballen van, daar dacht zelfs iemand dat het iets met de synchronisatie van de smartphone met Google te maken had.

Nou ja, ik zie het voorlopig niet meer zitten en sta altijd open voor goede tips... :wink:

Geplaatst

Ten einde raad heb ik de smartphone dan maar terug in fabrieksinstellingen gezet en via PC aangesloten op Sony Companion.

Na 20 minuten updaten en upgraden naar Android 4.0 zag alles er plots heel anders uit.

En ja hoor, aangesloten op BT vroeg het systeem nu "telefoonboek kopiëren?"

Dus alles werkt voortreffelijk en hoop dat het nu zo blijft :clap:

Waar is de tijd van het gewone mobieltje, zo'n moderne smartphone is eigenlijk niks voor groentjes :)

Geplaatst

Ten einde raad heb ik de smartphone dan maar terug in fabrieksinstellingen gezet en via PC aangesloten op Sony Companion.

Na 20 minuten updaten en upgraden naar Android 4.0 zag alles er plots heel anders uit.

En ja hoor, aangesloten op BT vroeg het systeem nu "telefoonboek kopiëren?"

Dus alles werkt voortreffelijk en hoop dat het nu zo blijft :clap:

Waar is de tijd van het gewone mobieltje, zo'n moderne smartphone is eigenlijk niks voor groentjes :)

Gelukkig dat nu bij jou ook alles werkt.

Vond het al vreemd want ik heb dezelfde telefoon en heb geen enkel probleem hiermee.

Ja, de moderne techniek gaat snel en je moet er wel bij blijven :wink:

Nu blijft het vast wel werken hoor !!!!

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...