Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste,ik ben in het bezit van een nokia C5-00.

Ik heb deze gsm gekoppeld aan de sportage via de instructies op het scherm in de wagen.

Nu is de gsm gekoppeld maar elke keer als ik de motor start krijg ik een melding op mijn gsm of ik wil

koppelen met de sportage.Nu had ik graag gehad dat dit automatisch gebeurt.Ook kan ik de telefoonboek niet aanklikken.Wat doe ik verkeerd?Iemand hier ervaring mee? :blink::blink:

grtz Luc1

Posted

hallo,

ik vrees ervoor dat je altijd problemen zult blijven hebben met nokia

ik had speciaal een nokia c3 touch en type gekocht, voor de bluetooth functie.

en ik heb dezelfde problemen ondervonden, wel verbinding, geen telefoonboek en telkenmale de vraag om te verbinden.

samen met de verkoper van gsm shop in de auto gezeten tot op een gegeven moment de telefoon bericht gaf dat hij niet kom communiceren met het andere apparaat (nav, radio en telefoon)

ik heb hem dan omgewisseld voor een samsung galaxy mini, hiermee totaal geen problemen

dit ter info

• Like 1
Posted

Beste,ik ben in het bezit van een nokia C5-00.

Ik heb deze gsm gekoppeld aan de sportage via de instructies op het scherm in de wagen.

Nu is de gsm gekoppeld maar elke keer als ik de motor start krijg ik een melding op mijn gsm of ik wil

koppelen met de sportage.Nu had ik graag gehad dat dit automatisch gebeurt.Ook kan ik de telefoonboek niet aanklikken.Wat doe ik verkeerd?Iemand hier ervaring mee? :blink::blink:

grtz Luc1

Hallo. Ik heb ook een Nokia C5. Op de telefoon kun je aangeven dat het koppelen automatisch gebeurd. Hierna laadt het systeem ook het telefoonboek mits dat in het telefoongeheugen staat. Het geheugen van de SIM kaart wordt niet gepakt. Bij mij werkt alles goed. Succes.

Posted

Daar zit ook vaak het probleem met het koppelen van de telefoon.

Er is (direct) na het koppelen de gelegheid (meestal links onderaan

het telfoon scherm)om dit voortaan automatisch te doen. Je dient hier

dus eigenlijk toestemming voor te geven. Veel suc6

Grtz.

Specialmade

Posted

@borns002

kan je eens uitleggen hoe je dat op de telefoon kan ingeven?

Alvast bedankt

grtz Luc1

Laat je telefoon het systeem zoeken. Instellingen dan bluetooth dan zoeken naar apparaten even wachten tot de SP 3 wordt aangegeven deze selecteren en dan koppelen. Dan krijg je de vraag of dit automatisch moet gebeuren. Dit beantwoord je met ja. Ik hoop dat dit helpt. Anders laat je de dealer dat doen. Overigens staat in de gebruikershanleiding van de telefoon ook stap voor stap hoe dit gedaan moet worden. Succes

Posted

De nokia C3 nochtans geen enkel probleem bij de standaard radio bleutooth (geen NAV), het enige die niet echt wil werken is de "VOICE CONTROL" functie, het programmeren van de nrs met stem werkt perfect maar ze nadien oproepen werkt niet, ik krijg steeds van de lieve NL Dame stem "PARDON of annuleren te horen.

:lol: kvind het wel leuk ruzie maken tegen je auto als je "trut" zegt dan antw zij "Pardon" of annuleren hahaha

Posted

De nokia C3 nochtans geen enkel probleem bij de standaard radio bleutooth (geen NAV), het enige die niet echt wil werken is de "VOICE CONTROL" functie, het programmeren van de nrs met stem werkt perfect maar ze nadien oproepen werkt niet, ik krijg steeds van de lieve NL Dame stem "PARDON of annuleren te horen.

:lol: kvind het wel leuk ruzie maken tegen je auto als je "trut" zegt dan antw zij "Pardon" of annuleren hahaha

Herken dit volledig, heb zelf een samsung star wifi maar denk dat het type of merk GSM er weinig toe doet, heb ook de standaard radio met bleutooth, heb me ook een avond bezig gehouden met mijn belangrijkste contacten toe te voegen en in te spreken enz. dit lukte ook allemaal maar als ik met een commando iemand wil opbellen bvb. "BELLEN" en "GSM Mieke" dan heb ik 1 kans op tien dat 'ze' het commando begrepen heeft, meestal is het 'pardon' en ik nogmaals commando weer 'pardon' tot ik het ook beu ben en iets lelijk roep waarop ze ook domweg weer 'pardon' antwoord...

Enfin ik til er niet te zwaar aan, navraag bij mijn dealer leerde dat er nog geen update's voor de gewone radio bleutooth voorhanden zijn maar misschien binnen een jaar of zo wel, voorlopig kies ik mijn oproepen met de gsm zelf uit, is wat meer opletten als je aan het rijden bent maar lukt me ook goed. Wat jammer dat Kia geen alternatief voorzien heeft om ipv de stembediening bvb door je contacten te bladeren op het scherm van de radio of kombi-instrument...

Posted
Wat jammer dat Kia geen alternatief voorzien heeft om ipv de stembediening bvb door je

contacten te bladeren op het scherm van de radio of kombi-instrument...

Dit is bij mij wel mogelijk, tenminste met mijn Nokia 6600 slide. Ik heb nu een ander probleem.

Mijn telefoon meld zich niet meer zelf aan via bluetooth op het systeem. Alleen als ik het

telefoonhoorntje indruk meld hij zich aan op het systeem. Dit is gekomen nadat ik een nieuwe

ISG accu heb gekregen en niet na de software update. Wie weet de ultieme oplossing?

Posted

Dit is bij mij wel mogelijk, tenminste met mijn Nokia 6600 slide. Ik heb nu een ander probleem.

Mijn telefoon meld zich niet meer zelf aan via bluetooth op het systeem. Alleen als ik het

telefoonhoorntje indruk meld hij zich aan op het systeem. Dit is gekomen nadat ik een nieuwe

ISG accu heb gekregen en niet na de software update. Wie weet de ultieme oplossing?

Bij mij koppelt ie 3 op 4 keer wel maar dus 1 op 4 niet, meestal de 2 de of 3 de maal dat ik in de wagen 'kruip' koppelt ie niet vanzelf en koppel ik hem dan handmatig met de GSM, als ik het al niet vergeet...

Is ook zo'n klein ambetantigheidje waar ik mee leer leven maar zou het toch leuker vinden moest het perfect werken, electronica en moderne telematica heeft zo zijn voor en nadelen of kuren hé...

Onze voorouderen moeten op dat gebied véél gelukkiger geweest zijn want ze hadden daar allemaal gene last van! ;):D

Posted

Hallo Smart,

Al eens geprobeerd de radio/bluetooth terug te stellen naar Frabrieks-instellingen en daarna alles opnieuw in te stellen. Dit voorstel van Bowie97 heb ik met mijn systeem ook gedaan en daarna geen "rare" dingen meer meegemaakt. Wellicht het proberen waard.

Grtz.

Specialmade

Posted

Hallo Smart,

Al eens geprobeerd de radio/bluetooth terug te stellen naar Fabrieksinstellingen en daarna

alles opnieuw in te stellen..... Wellicht het proberen waard.

Heb ik ook geprobeerd, maar is helaas niet gelukt. Na de reset naar de fabrieksinstelling

heb ik ook alle bluetoothverbindingen opnieuw ingesteld, meerdere malen zelfs, maar dat

had helaas niet het gewenste resultaat.Bedankt voor het meedenken!;)

Posted

Ik heb net als 29Bart11een Samsung Galaxy Mini (S5570) maar heb wel problemen met het adresboek. Ik moet of vanaf het telefoonboek uit te Galaxy zelf selecteren of het nummer handmatig invoeren. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Posted

Ik heb net als 29Bart11een Samsung Galaxy Mini (S5570) maar heb wel problemen met het adresboek. Ik moet of vanaf het telefoonboek uit te Galaxy zelf selecteren of het nummer handmatig invoeren. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ziva.. staan je adressen in het geheugen van de telefoon ? Vanaf simkaart leest systeem het niet

Posted

Bij mij koppelt ie 3 op 4 keer wel maar dus 1 op 4 niet, meestal de 2 de of 3 de maal dat ik in de wagen 'kruip' koppelt ie niet vanzelf en koppel ik hem dan handmatig met de GSM, als ik het al niet vergeet...

Is ook zo'n klein ambetantigheidje waar ik mee leer leven maar zou het toch leuker vinden moest het perfect werken, electronica en moderne telematica heeft zo zijn voor en nadelen of kuren hé...

Onze voorouderen moeten op dat gebied véél gelukkiger geweest zijn want ze hadden daar allemaal gene last van! ;):D

Dit heb ik ook heel lang gehad; om de zoveel keer kreeg ik de melding 'koppeling mislukt' als ik de auto in stapte en de auto gestart had (want hij zoekt vanzelf de verbinding op; en dat is door de optie in de telefoon 'vertrouwd' op 'ja' te zetten).

Tot ik eens een post las op deze site (ben vergeten waar hij stond) en in die post schreef iemand dat je bij je bluetooth-instellingen van de telefoon niet alleen de optie 'vertrouwd' op 'ja' moet zetten maar ook bij je telefoon de bluetoothoptie 'codering' op 'uitgeschakeld' moet zetten. Normaal staat deze op 'ingeschakeld'.

Sinds ik die optie op 'uitgeschakleld' heb gezet heb ik nooit meer de melding 'koppeling mislukt' gehad.

Posted

Dit heb ik ook heel lang gehad; om de zoveel keer kreeg ik de melding 'koppeling mislukt' als ik de auto in stapte en de auto gestart had (want hij zoekt vanzelf de verbinding op; en dat is door de optie in de telefoon 'vertrouwd' op 'ja' te zetten).

Tot ik eens een post las op deze site (ben vergeten waar hij stond) en in die post schreef iemand dat je bij je bluetooth-instellingen van de telefoon niet alleen de optie 'vertrouwd' op 'ja' moet zetten maar ook bij je telefoon de bluetoothoptie 'codering' op 'uitgeschakeld' moet zetten. Normaal staat deze op 'ingeschakeld'.

Sinds ik die optie op 'uitgeschakleld' heb gezet heb ik nooit meer de melding 'koppeling mislukt' gehad.

Dank voor de uitleg maar een melding 'koppeling mislukt' heb ik nog nooit gehad, ik zie gewoon dat de telefoon bij het instappen na starten niet koppelt met de radio doordat het Bleutooth icoontje niet op het display komt waarna ik dan (als ik er op gelet heb tenminste) de telefoon handmatig koppel met "Sportage" en mevrouw dan zegt 'verbinding voltooid', mijn GSM is een Samsung STAR wifi en opties vertrouwd of codering vind ik er niet in terug, wel 'apparaat goedkeuren' wat ik aangevinkt heb, ook 'veilige modus' op aan gezet en 'zichtbaarheid van telefoon' staat ook op aan uiteraard...

De eerste rit die ik met de wagen doe koppelt ie praktisch altijd, tweede rit dan meestal niet, begrijp niet goed waardoor het komt... :rolleyes:

Posted

Dank voor de uitleg maar een melding 'koppeling mislukt' heb ik nog nooit gehad, ik zie gewoon dat de telefoon bij het instappen na starten niet koppelt met de radio doordat het Bleutooth icoontje niet op het display komt waarna ik dan (als ik er op gelet heb tenminste) de telefoon handmatig koppel met "Sportage" en mevrouw dan zegt 'verbinding voltooid', mijn GSM is een Samsung STAR wifi en opties vertrouwd of codering vind ik er niet in terug, wel 'apparaat goedkeuren' wat ik aangevinkt heb, ook 'veilige modus' op aan gezet en 'zichtbaarheid van telefoon' staat ook op aan uiteraard...

De eerste rit die ik met de wagen doe koppelt ie praktisch altijd, tweede rit dan meestal niet, begrijp niet goed waardoor het komt... :rolleyes:

Maak je geen zorgen, je bent niet de enige die het niet meer helemaal kan begrijpen, zelf ook problemen met de Galaxy S(1) GT-I9000.

Ik krijg alles gekoppeld en verbonden en werkend, ook het telefoonboek gaat erin, ik kan gebeld worden en dat werkt heel prettig en

het gesprek is duidelijk en goed te voeren, echt klasse. Zelfde als bij jou, telefoon koppelt niet altijd automatisch, soms wel en soms niet,

ben er nu met nog maar 2 weekjes mee aan het stoeien geweest nog niet achter wat daar nu precies de oorzaak van is, heb in de telefoon

ook toestemming gegeven om altijd te mogen koppelen met de Sportage.

Nog erger wordt het als je met spraakcommando's de auto een telefoonverbinding laat verzorgen, op zich werkt dat prima, heb het een aantal

malen gedaan met engels als voertaal, by name, name, yes en verbinding. Helaas is het daarna over met de pret, als je namelijk gebeld wordt,

gaat de telefoon wel ter plekke over op de telefoon zelf, maar niet meer via de auto verbinding, ondanks dat Blu Tooth symbooltje nog steeds actief is.

Om de 1 of ander voor mij nog niet duidelijke oorzaak gaat het bij de telefoon ook mis, deze wordt na zo'n spraakopdracht door de Sportage plots

een batterij junkie, hij vreet vermogen, binnen 10 uur een volle leeg....... na gisterenavond een demo gegeven te hebben en vergeten Blu Tooth

uit te zetten was vanmorgen mijn accu weer leeg :(

Ook bij de dealer geweest, schijnen meer probleempjes te zijn met het spraakcommando, advies niet gebruiken gekregen.

BTW, gebruik Android versie 2.2, zal hem later nog even upgraden naar 2.3 en melden als er dan verbeteringen zijn opgetreden......

Posted

Tja Bleutooth toestanden, ieder merk heeft zo'n beetje zijn eigen protocol, moesten alle telecom-giganten wat meer de koppen bijeensteken zou het qua compabiliteit véél vlotter verlopen maar ieder doet zowat zijn eigen ding en de een probeert de ander met nieuwigheden de loef af te steken, soms werkt den simpelste nokia beter dan den duurste i-phone, we gaan moeten een beetje de blutsen bij de builen erbij nemen vrees ik... :(

• 1 month later...
Posted

Heeft iemand al comptabiliteit ervaringen van het bellen met een Samsung Galaxy SII I9100 ? Ben aan een nieuwe smartphone toe maar ik wil zeker weten of minimaal de telefoonlijst wordt geaccepteerd. Bedankt voor jullie reacties.

• Like 1
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Posted

Hoi,

Ik heb ervaren dat na het koppelen (pairen) van de telefoon de carkit graag het telefoonboek wil copieren van tel naar kit.

Op mijn telefoon kreeg ik dan een melding (klein driehoekje in een pulldown schermpje) met de vraag of er contacten gecopierd mochten worden.

Eenmaal geacepteerd en nu altijd werkend.

Mijn telefoon is een Samsung galaxy TXT B5510.

Hoop dat het zo ook bij jou is. Succes.

Posted

Hallo leden, ik heb een iPhone 4, middels BT aangesloten op het systeem. Kan ook muziek afspelen via BT. Maar mijn vraag is de volgende weet iemand hoe ik mijn contacten als telefoonboek in het systeem kan krijgen, en hoe ik die kan oproepen.

Bijvoorbaat dank,

CvK

• 2 weeks later...
Posted

Hallo leden, ik heb een iPhone 4, middels BT aangesloten op het systeem. Kan ook muziek afspelen via BT. Maar mijn vraag is de volgende weet iemand hoe ik mijn contacten als telefoonboek in het systeem kan krijgen, en hoe ik die kan oproepen.

Probeer eens de zoekfunctie: bv. zoeken op 'telefoonboek' of 'koppelen' of 'gsm' in dit forum.

Het speelt in ieder geval een rol of je contacten op je SIM-kaart of in het geheugen van het toestel zelf staan.

Hopelijk heb je niet hetzelfde probleem als hier...