Jmtpes Posted November 4, 2011 Posted November 4, 2011 Hoi allemaal, Ik zat in mijn 'spaanse' handleiding te bladeren. Ik zag iets staan over zonnebrilhouder en later opgezocht in de brochure. Stond wel aangevinkt in de brochure. Hoort een zonnebrilhouder standaard in een Kia picanto comfort, want ik kan deze niet vinden? Kan ik ook de buitentemperatuur vinden bij mijn boardcomputer? Ook deze kan ik niet vinden Quote
bigmac Posted November 4, 2011 Posted November 4, 2011 mijn zonnebrilhouder in de Nederlandse Comfort zit boven het linkerportier, waar aan de andere kant de handgreep zit. Handig ding. Buitentemperatuurmeter zit niet op de 'standaard comfort'. Quote
picanto3 Posted November 11, 2011 Posted November 11, 2011 Hoi, Vandaag mijn Picanto 1.2 Comfort 3-deurs opgehaald. Ik zal later foto's plaatsen. Ook bij mij geen buitentemperatuurmeter. Ik vind dat met de winter voor de deur wel jammer. Bij de dealer heb ik wel gezien dat het bij een andere Picanto wel aanwezig was. Waarschijnlijk was dat dat een Comfort + Exterieur versie. Waarschijnlijk zit ie ingebouwd in de andere buitenspiegels. Wie weet of het mogelijk is om toch een temperatuursensor aan te sluiten op de aansluitkast van een Picanto Comfort. Ik neem aan dat er in de fabriek dezelfde aansluitkasten worden gebruikt en dat het alleen maar 'inprikken' is. Ik hoop dat iemand een creatieve oplossing weet. Groet, Patrick Quote
molenland Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Hallo Ben net nieuw op dit forum. Zal me even voorstellen. Mijn naam is Erwin en ik heb net twee dagen een Kia Picanto 1.0 CVVT met comfort- en exterior pack. Fijne auto. Reagerend op dit topic: ook op de Picanto met comfort- en exterior pack zit geen buitentemperatuurmeter helaas. Althans niet kunnen ontdekken. Verder prima auto op wat kraakjes na, die uit de B stijl vandaan lijken te komen. Groet, Erwin Quote
picanto3 Posted November 12, 2011 Posted November 12, 2011 Hallo Ben net nieuw op dit forum. Zal me even voorstellen. Mijn naam is Erwin en ik heb net twee dagen een Kia Picanto 1.0 CVVT met comfort- en exterior pack. Fijne auto. Reagerend op dit topic: ook op de Picanto met comfort- en exterior pack zit geen buitentemperatuurmeter helaas. Althans niet kunnen ontdekken. Verder prima auto op wat kraakjes na, die uit de B stijl vandaan lijken te komen. Groet, Erwin Hoi Erwin, Welkom op het forum en gefeliciteerd met je Picanto. Is het niet de hoogteverstelling van je gordels die kraken? Dat lijkt mij enige bewegende deel in de B-stijl. Terug naar de buitentemperatuurmeter; ik kan mij toch echt herinneren dat ik in de showroom op een com+ext pack een temperatuuraanduiding heb gezien in het menu van de trip-computer. Helaas is de brochure en manual niet duidelijk welk type het wel/niet moet hebben. Kan er iemand uitsluitsel geven? Groet, Patrick Quote
molenland Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 @Picanto3 Nee, het is niet de hoogteverstelling van de gordels. Ik vermoed dat het de rubber strips zijn, waarin het raam naar beneden glijdt. Als ik daar wat op druk, kraken die. Misschien wat WD40 erin? Dat kraken is was niet hoorbaar tijdens de eerste ritten, maar nu het kouder wordt buiten wel. Zou niet mogen bij een auto met slechts 200 km op de teller. Verder helemaal kraakvrij, mijn Picanto Quote
bigwade Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 Wij hebben met onze i10 (2008) ook krakende gordelhouders als het kouder wordt. Met name bestuurderskant. Garage kan er niks aan doen, zeggen ze. Zelf erger ik me er aan maar mijn echtgenote hoort het niet (meer) en vind het wel oké zo en zij rijdt er 99% van de tijd in. Quote
Guest Marcvane86 Posted November 13, 2011 Posted November 13, 2011 De temp aanduiding zit alleen op de style pakket auto's heb ik begrepen van mijn dealer. Heb zelf namelijk comfort en exterior en daar zit het niet op. groetjes marc Quote
molenland Posted November 15, 2011 Posted November 15, 2011 @picanto3 en bigwade: Bedankt voor de suggesties. Kraakje in de B-stijl is inmiddels door de dealer verholpen. Het was inderdaad de rubber strip, waar het raam in op en neer glijdt. Beetje siliconenspray doet wonderen. Nu heerst er serene rust in de bolide. Heerlijk! Blijft geweldig hoe stil deze Picanto is. Zelfs op de snelweg met 120 km per uur. Verbruik trouwens 5,2 liter op 100 km gemiddeld tot nu toe. Lijkt me OK. Quote
Recommended Posts