Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inventarisatie Kaartversie  

67 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kaartversie heb jij?

• Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 310E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 310E7A2
    • Anders (geef reactie in dit topic)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen, ook ik heb gisteren de update gehaald (nog in het oude jaar besteld dus nog 119 euro) en heb ook betaald onder protest.

Mijn dealer heeft nog mijn mailwisseling open staan bij kianl aangezien ik ook nog wat andere issue's heb met de navigatie. Laten we het zo zeggen dat de unit best een leuk ding is maar veel te duur in de boeken staat, althans bij mij gaat het verwachtingspatroon omhoog als het apparaat voor 1499 in de prijslijst staat, aftermarket is er een unit verkrijgbaar voor 579 die meer kan en gewoon verschilende soorten navigatiesoftware kan draaien.

Ik zal wel een zeur zijn, maar ik verwacht dat een apparaat van zo veel geld gewoon zijn werk goed, eigenlijk gewoon zeer goed doet en blijf ook bij elk bezoek en contact erop hameren dat dit gewoon tegenvalt. De auto zelf is gewoon goed daar horen ze mij ook niet over

Geplaatst

Oké, zoëven namens KCG een mail gestuurd naar KMNL.

Wij vinden namelijk (nog steeds) dat iedere bezitter van een Kia met navigatiesysteem, geleverd in 2011, recht heeft op een gratis Navteq kaartupdate.

Wij wachtende hun reactie af en informeren jullie zo gauw wij meer weten.

• 2 weken later...
Geplaatst

In januari 2012 KIA Venga afgeleverd met onderstaande versie:

Software : 4.5.7.2Q1

BT versie : 1.5.0

Nav. versie : 2010-05-04

mapdataversie : 109AER

Firmware: 1.2.9_YN

Dit lijkt me toch een verouderde versie op een nieuwe auto.

Geplaatst
Dit lijkt me toch een verouderde versie op een nieuwe auto.

Toch niet, is namelijk de laatste versie van november 2011!

Geplaatst

Toch niet, is namelijk de laatste versie van november 2011!

Hoe kom je aan die info?

Want alle softeware lijkt hopeloos verouderd als ik hem vergelijk met mijn Venga uit December 2011:

Software : 4.5.7.2Q1 oud -> nieuw Softwareversion : 5.1.3

BT versie : 1.5.0 oud -> nieuw BT Version : 2.6.8

Nav. versie : 2010-05-04 oud -> nieuw Navigation Version 2011.05.25

mapdataversie : 109AER oud -> nieuw Map database version : 310E7A2

Firmware: 1.2.9_YN oud -> nieuw Firmware Version : 1.4.1_YN

Geplaatst

Kia Venga Brooklyn 1.4

afgeleverd 9-01-2012 met de onderstaande navigatie gegevens.

Software : 4.5.7.2Q1

BT Versie : 1.5.0.

Nav. Versie : 2010-05-04

Mapdataversie : 109AER

Firmware : 1.2.9_YN

Dit lijkt me toch een zeer verouderde versie op een nieuwe Venga.

Groetjes.

UutGrunn

Geplaatst

Ik vermoed foutje van Smart, kan gebeuren.

Man heeft ook meer aan het hoofd.

310E7A2 moet de laatste kaart zijn.

Kia doet even verdeel en heers en laat het over aan de welwillendheid van de dealers en zegt

niks te kunnen doen vanwege afspraken met de kaartenboer.

Ja duh, dikke neus zeg ik dan.

@UutGrunn

als jij DIT JAAR je auto hebt gekregen, heeft een dealer zitten slapen.

Die systeem en kaart update krijg je zonder kosten, lijkt mij.

Laat ons weten.

Geplaatst

Ja inderdaad, heb zitten slapen. Zag 10 staan en ging er meteen vanuit dat het een verse kaartversie was.

Kan gebeuren.....shit happens!

Sorry Uutgrunn!

Geplaatst

Ja inderdaad, heb zitten slapen. Zag 10 staan en ging er meteen vanuit dat het een verse kaartversie was.

Kan gebeuren.....shit happens!

Sorry Uutgrunn!

Het is is je vast vergeven :P

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb nog een andere versie dan in de keuzelijst:

309E79D, van 21-8-2010.

Jammer dat deze lastig te vinden zijn... Voor mijn voorloper (Qashqai) had ik er binnen een paar minuten eentje gevonden ;)

Geplaatst
Ik heb nog een andere versie dan in de keuzelijst: 309E79D, van 21-8-2010. Jammer dat deze lastig te vinden zijn... Voor mijn voorloper (Qashqai) had ik er binnen een paar minuten eentje gevonden ;)

Dat is gewoon dezelfde als de 309E7A2 alleen heet hij 309E79D als je de softwareupdate van augustus 2011 (dus niet de kaartupdate) nog niet hebt, deze kun je gratis laten doen door de dealer.

Daarna zul je zien dat hij 309E7A2 heet, maar is wel nog steeds dezelfde (verouderde) kaart. De nieuwe (310E7A2) zul je voor €169 moeten kopen maar ook hier zitten nog wel wat fouten in.

Geplaatst

Ja, helaas Hans, bigwade heeft gelijk.

Wij pakken algemene problemen op die door de Kia rijders worden ervaren en

geen individuele problemen die je normaliter met je dealer kunt oplossen.

Helaas is dit niet met dealer te regelen aangezien hij zich verschuilt achter KIA.nl , hij zegt namelijk dat dit verplicht wordt gesteld door de importeur!!

Geplaatst

Helaas is dit niet met dealer te regelen aangezien hij zich verschuilt achter KIA.nl , hij zegt namelijk dat dit verplicht wordt gesteld door de importeur!!

Wat wordt precies door de importeur (KMNL) verplicht gesteld aan de dealer?

Geplaatst

Laten we dit topic vooral gebruiken voor de kaartupdate......zover dat al mogelijk is!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo Kia rijders,

Ik heb op 1 februari 2012 mijn Kia Venga opgehaald bij Mannekes in Waddingsveen. Ik had al direct in de gaten dat de kaart redelijk gedateerd is, ik heb de volgende gegevens:

Apperaat ID: 001EB2A11868

Software version: 5.0.1

BT Version: 1.5.0

Navigation version: 2010-08-21

Map database version: 309E79D

Firmware version1.3.8.-YN

Ga er wel van uit dat dit opgelost wordt. Ga zodra ik ff tijd heb er verder achteraan. Kan van de week wel bellen, want ik ben zaterdag 3 maart langs geweest, maar de verkoper wist niet wat hij er mee aan moest. Moest het met het magazijn en de directie opnemen. Ik vind wel dat dit de eerste test is hoe de service is bij deze dealer. Tot nu toe ben ik perfect te woord gestaan en geholpen. Zowel de aankoop als levering gaf een warm en goed gevoel. Ik hou jullie op de hoogte. Oja een Fot zal ik plaatsen.

Jos Gouda :clap:

PS. Ik stem maar bij het punt van einde 2011. 2012 ontbreekt (nog)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Hallo Kia rijders,

Apperaat ID: 001EB2A11868

Software version: 5.0.1

BT Version: 1.5.0

Navigation version: 2010-08-21

Map database version: 309E79D

Firmware version1.3.8.-YN

:clap:

309 is de oude versie.

Je weet niet geschoten is altijd mis.

En je hebt de auto gekocht dat er al een nieuwe update was.

Dus dit had de dealer moeten opvallen met de nul beurt.

Opnieuw de vraag stellen

• 2 weken later...
  • Administrators
Geplaatst

is het misschien handig om in het eerste topic de meest recente kaart en software updates te vermelden?

zo blijven mensen steeds op de hoogte van wat het laatst is uitgegeven

Geplaatst

Kia Venga Brooklyn

1.4 februari 2012

photo-thumb-6128.jpg

Goede morgen, Kia rijders,

Is er al iets beekend over een toezegging van Kia Nederland over de kaartupdate. Naar ik had begrepen is er overleg met de club en KIa Nederland over dit onderwerp. Zelf wacht ik op een antwoord van mijn dealer die in overleg is met Kia Nederland over een gratis update.

Laat wel horen wat het antwoord is. Wel is vorige week het systeem Geüpdatet. Het nederlands werk nu ook via de stem.

Oja nog iets vervelends gebeurd. Er is een fiets van een scholier tegen de achterklep en bumper gevallen. Deukje en krassen. Schade 750 tot 800 Euro. Waren niet verzekerd. Wel heeft het meisje netjes een briefje achter de ruitenwisser achtergelaten. De vader en moeder hebben toegezegd de schade te betalen. Maar ja, je hebt er wel weer werk van. Nu maar hopen op een goede afloop

Groeten, Jos, Gouda

Geplaatst

Hoi Jos,

Vervelend die schade. Hopelijk wordt het netjes hersteld.

M.b.t. jouw vraag over de kaartupdate van Kia Nederland, moet je voor het antwoord hier kijken.

Geplaatst

Oja nog iets vervelends gebeurd. Er is een fiets van een scholier tegen de achterklep en bumper gevallen. Deukje en krassen. Schade 750 tot 800 Euro. Waren niet verzekerd. Wel heeft het meisje netjes een briefje achter de ruitenwisser achtergelaten. De vader en moeder hebben toegezegd de schade te betalen. Maar ja, je hebt er wel weer werk van. Nu maar hopen op een goede afloop

Groeten, Jos, Gouda

WA verzekering van de ouders???????

• 2 weken later...
  • Administrators
Geplaatst

mensen,

is de kaartupdate van 25-05-2011 de laatste van Kia NL?

Die zit namelijk in de Venga Brooklyn van José. Ze zouden er de laatste update op zetten dus vandaar de controle :winkiss:

Geplaatst

Jheroen, druk even een paar seconden op het wieltje (navi) en geef even door welke info je dan te zien krijgt.

Aan de hand daarvan kunnen we zien of je de laatste versie hebt ontvangen. Tenzij er forummers zijn die dit

nog op hun netvlies hebben staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...