Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Inventarisatie Kaartversie  

67 leden hebben gestemd

1. 1. Welke kaartversie heb jij?

• Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 310E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 309E7A2
    • Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 310E7A2
    • Anders (geef reactie in dit topic)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 309E7A2:

HellRaver

Sjölp

Labramatiër

johij

Specialmade

waldo

artu

master00

smetjesmee

PietSch

shadowlord

depierretotal

Tilly

Thinkxxl

Warmentuuter

RobertW

eetze

Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 309E7A2:

Widowmaker

duske

zetpee

deroos

Haske

Brooklyn

Ricky

Aanschaf in Januari t/m Augustus 2011 met versie 310E7A2:

tekkel (26/08/2011)

Aanschaf in September t/m December 2011 met versie 310E7A2:

harter

Ysie

Bert Jan

rasim

Rickiee

marcel63

rollyturbo

Anders:

WIA (309E79D Juli 2011)

kplop (309E7A2 Juli 2010)

cornelis (309E79C Januari 2011)

Labramatiër (309E79D Mei 2011)

First Kia (309E79D Mei 2011)

woskam (309E79D Mei 2011)

Machiel (309E79D Januari 2011)

jovader (?)

kroespeter (109AER September 2010)

Rick (?)

bowie97 (?)

expeuk (Oktober 2010)

KeesA (?)

• Like 1
Geplaatst

Bedankt!

Ik zal na de kerstdagen proberen een bericht in elkaar te knutselen voor KMNL. Ben nu even heel druk en heb de

gedachten er even niet op gefocust, maar dat gaat zeker komen.

Is er iemand die dit topic wil doorspitten en wil aangeven wie wel/niet correct door de dealer geholpen kon worden?

Deze informatie wil ik toevoegen. Blijkbaar kunnen we het niet overlaten aan de dealers, zoals KMNL veronderstelde.

Geplaatst

25-10-2010

Upgrade september 2011

Software versie : 5.1.3.

BT versie : 2.6.8.

NAV versie : 2011.05.25

Database versie : 309E7A2

Firmware versie : 1.41­_ SL

Geplaatst

Ga er maar van uit dat de complete lijst NIET door de dealer gecompenseerd gaat worden.

En dat is niet zo HellRaver.. mij/ons kan je er bv al 2x van je lijst schrappen.

Smart zou graag een lijst zien van die personen die NAV update betaald hebben om een vuist te maken naar KMNL.

Geplaatst

Ik heb al eerder de vraag bij Navtec gesteld en daar uit blijkt dat KIA altijd achterloopt met de uitgeleverde database. Hierbij nogmaals de Navtec reactie:

Bedankt voor uw interesse in onze producten.

Op de website http://www.mijnkia.nl/ vindt u aanvullende inhoudelijke informatie over de huidige kaartupdate. Houdt u daarbij alstublieft rekening met het volgende.

NAVTEQ levert de database aan verschillende systeemfabrikanten., onder andere voor uw navigatie systeem.

De fabrikant van uw systeem betrekt bij ons op een bepaald moment een database voor het product dat zij gaan maken. Zij voegen hier bepaalde software aan toe en maken het eindproduct. Hier zit enige tijd tussen, vaak 6-9 maanden. Een pas uitgekomen versie van een navigatie systeem, zal dus altijd gebruik maken van een oudere database als op het moment van uitgave.

Daarnaast wordt door veel fabrikanten 1 keer per jaar een nieuwe versie uitgebracht. De tijd die tussen het aanschaffen van de kaart en het moment van uitgave zit, moet u dus meerekenen.

Zo kan het zijn dat bepaalde informatie van 1 a 2 jaar geleden nog niet wordt weergegeven door uw systeem.

Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Customer Service Centre

PO Box 501

7300 AM APELDOORN

THE NETHERLANDS

www.navteq.com/contactus

Als Kia/LG software engineers de mogelijkheid in bouwen dat men data kan verversen op het navigatie systeem moet het eenvoudig zijn de geïnstalleerde database te vervangen.

Als men in het Windows systeem kan komen zoals in de eerdere versie moet het ook mogelijk zijn TOMTOM voor windows CE te installeren

Geplaatst

Wie o wie wil dit topic doorspitten op de leden wie wel en wie niet door de dealer gratis

aan een verse kaartupdate is geholpen, zodat ik dit als item kan toevoegen aan KMNL?

Geplaatst

Wie o wie wil dit topic doorspitten op de leden wie wel en wie niet door de dealer gratis

aan een verse kaartupdate is geholpen, zodat ik dit als item kan toevoegen aan KMNL?

Nou wat let je?

Geplaatst

Drijf het nou niet op de spits Hellraver.......niet doen!

Gast Warmentuuter
Geplaatst (aangepast)

Ik volg deze discussie nu al een tijdje maar Hellraver ik geloof toch echt dat je super gefrustreerd bent.

Eerst dacht ik nog dat je hier heel gemotiveerd en fanatiek deze topic starten maar het lijkt je te frustreren.

Zelf vind ik het ook vreemd natuurlijk dat ik een auto koop van twintigduizend euro en er kaarten op zitten van 2009.

Mijn dealer heeft kontakt gehad met Kia en die geeft aan dat het de juiste kaarten waren dat ik de auto kocht in aug 2011.

Na een discussie met de dealer komt het er op neer dat ik gewoon het usb stickje moet kopen want die zegt precies nu wat Kia nl zegt.

Daar ben ik ook wel een beetjes pissig om maar wil niet zeggen dat ik dit moet afreageren.

Laten we de krachten blijven bundelen en dat het voor de auto's van 2011 een update komt tegen nul euro.

Ook voor de mensen die deze al hebben gekocht.

Dus Smart ik moet deze ook gewoon kopen bij dealer.

Die heeft zijn medewerking verleend maar Kia geeft aan dat het de juiste waren op moment van aanschaf.

aangepast door Warmentuuter
Geplaatst

Drijf het nou niet op de spits Hellraver.......niet doen!

Ach gussie... Ga je anders huilen?

Wat ik bedoelde te zeggen is: Je hebt het nu al meer dan eens gevraagd, wat ik aanlever is niet goed dus waarom loop je niet zelf alles nog eens na zodat je gelijk de info hebt die je zoekt?

Geplaatst

Ik volg deze discussie nu al een tijdje maar Hellraver ik geloof toch echt dat je super gefrustreerd bent.

Eerst dacht ik nog dat je hier heel gemotiveerd en fanatiek deze topic starten maar het lijkt je te frustreren.

Zelf vind ik het ook vreemd natuurlijk dat ik een auto koop van twintigduizend euro en er kaarten op zitten van 2009.

Mijn dealer heeft kontakt gehad met Kia en die geeft aan dat het de juiste kaarten waren dat ik de auto kocht in aug 2011.

Na een discussie met de dealer komt het er op neer dat ik gewoon het usb stickje moet kopen want die zegt precies nu wat Kia nl zegt.

Daar ben ik ook wel een beetjes pissig om maar wil niet zeggen dat ik dit moet afreageren.

Laten we de krachten blijven bundelen en dat het voor de auto's van 2011 een update komt tegen nul euro.

Ook voor de mensen die deze al hebben gekocht.

Dus Smart ik moet deze ook gewoon kopen bij dealer.

Die heeft zijn medewerking verleend maar Kia geeft aan dat het de juiste waren op moment van aanschaf.

Sorry maar ik heb het kaart verhaal al lang naast me neergelegd hoor... het heeft me €119 gekost maar daar zal ik geen boterham minder om eten.

Natuurlijk neem ik dat mijn dealer en KMNL kwalijk maar daarmee is de zaak wel afgedaan.

Wat ik echter niet begrijp is dat Smart vraagt om een topic te openen om te inventariseren hoe het zit met de kaartupdate.

Dat doe ik netjes en zet alles netjes in excel sheets, vervolgens bedenkt hij dat hij toch andere info wil hebben, namelijk wie zijn kaart nu wel of niet gratis heeft gehad.

Mij lijkt die info niet van toepassing om dit aan te kaarten bij KMNL aangezien er genoeg mensen met hetzelfde probleem zitten die niet op dit forum komen maar goed dat is mijn mening.

Waarom moet dit dan door iemand anders gedaan worden? Hij kan het zelf toch ook even doorspitten? Hij is degene die de info aan KMNL wil voorleggen en weet dus ook exact welke info en in welke vorm hij het wil hebben.

Ik weet dat hij al genoeg doet, maar daar heeft hij dan ook een mooi reisje naar Seoul voor gehad :P

Geplaatst

Dat doortijgeren viel mee mannen

20/12 Specialmade betaald (onder protest)

20/12 Hellraver betaald

21/12 Labraetcetera gratis

22/12 Thinxxl gratis

29/12 RobertW betaald

Verder blijf ik bij mijn bericht #94 en #96

KiaMNL doet een "verdeelenheers" en zadelt de dealer op met een probleem.

Die 119,- is het geld niet maar jeukt wel als je net in juli je auto hebt gekocht met maps van 2009. (lap en stier)

Geen idee wat het marketing budget van KiaMNL is maar een gedeelte zou ik gebruiken om dit naar behoren op te lossen.

Daar kan geen advertentiecampagne tegen aan.

Als KiaMNL geen positieve move maakt richting dealers, blijft het een lastige zaak met een negatieve uitstraling voor het merk.

Als het goed is, is er een nieuwe director marketing die dit soort dingen misschien wel snapt.

We gaan het zien.

Ondertussen iedereen een geweldig 2012 toegewenst :wink:

NB fratsen over reisjes zijn een beetje flauw, had jezelf aangemeld als KCG lid, grappenmaker, haha!

Geplaatst

Bedankt voor het doorspitten, jij ook de beste wensen!

Natuurlijk is die laatste opmerking een beetje flauw, vandaar ook de smiley...

Wilde gewoon even de boel nuanceren ;) maar goed ik hoop dat z'n reisje in 2012 wel gaat lukken...

Geplaatst

Als ik het goed heb dan hebben Thinxxl en Labraetcetra de auto gekocht bij dezelfde autogroep ( 3 of 4 filialen in NL )

Dus het ligt ook aan de "service-gevoel" van de dealer wat er mogelijk is.

En geloof me Thinxxl en ik zijn clever genoeg om de komende prijzen van de onderhoudsbeurten te bekijken of ze niet de update aan het terughalen zijn.. ;)

Verder heb ik het idee dat KMNL opnaaien geen zin heeft.. ja.. ik ken het sTOM-sTOM standpunt van BW !! Maar mijn voorkeur gaat uit naar inbouw.. simpel.

Kennen jullie soms het merk Hyundai ?? Die moeten zonder uitzondering € 169,00 betalen voor de kaartupdate.

Geplaatst

Ik zal proberen deze week een bericht aan KMNL in elkaar te knutselen.

Ben helaas alleen een beetje druk werk/privé.

Ik hou jullie zekers op de hoogte van de results!

Geplaatst

Als ik het goed heb dan hebben Thinxxl en Labraetcetra de auto gekocht bij dezelfde autogroep ( 3 of 4 filialen in NL )

Dus het ligt ook aan de "service-gevoel" van de dealer wat er mogelijk is.

Correct, btw familie ?

En geloof me Thinxxl en ik zijn clever genoeg om de komende prijzen van de onderhoudsbeurten te bekijken of ze niet de update aan het terughalen zijn.. ;)

Het wordt een hete februari. haha!

Verder heb ik het idee dat KMNL opnaaien geen zin heeft.. ja.. ik ken het sTOM-sTOM standpunt van BW !! Maar mijn voorkeur gaat uit naar inbouw.. simpel.

sTom sTom, kom op man, jij weet na al die 58 jaar toch wel waar je rijd :-)

Kennen jullie soms het merk Hyundai ?? Die moeten zonder uitzondering € 169,00 betalen voor de kaartupdate.

Nooit van gehoord, ow, je bedoeld joendaai, tja die sukkels betalen de hoofdprijs..

Hebben ook geen decent forum zoals dit en zeker geen HCG.

Bij vele merken is dat niet anders en wij zijn eigenlijk blij (of zouden dat moet zijn) met de communicatie die er nu is.

Toch ?

Smart, we horen/zien het :wink:

.

Geplaatst

Het ligt absoluut aan het service gevoel van de dealer, dat KIA niet dealervriendelijk is, is met alle respect mijn zorg niet en dat begreep deze dealer heel erg goed. Daarnaast ga ik er vanuit dat dealers wel degelijk afspraken kunnen maken met Kia Nederland over een deelvergoeding van de update!!

Tevens bevestigt deze dealer het gevoel dat ik reeds kreeg in de showroom tijdens de aankoop. Wat ik wel heb geleerd is dat bij de volgende onderhandeling, waar dan ook dat updates van navigatie onderdeel van de deal worden:-)

• Like 1
Geplaatst

Toppie hoor Smart, als je dan toch een berichtje in elkaar draait voor KIANL misschien kan je dan gelijk een vraagje erbij stellen hoe ze denken over waxoil (sorrry ik weet het is mijn probleem maar kon het niet laten ) aangezien je een goede verstandhouding hebt met KIANL. toch voor alle werk bedankt.

Hans

Geplaatst

Ja, helaas Hans, bigwade heeft gelijk.

Wij pakken algemene problemen op die door de Kia rijders worden ervaren en

geen individuele problemen die je normaliter met je dealer kunt oplossen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...