Sjölp Geplaatst 4 Maart, 2012 Geplaatst 4 Maart, 2012 Waar halen jullie toch de tijd vandaan om zoveel te poetsen? Ik ben al blij wanneer ik de tuin op orde kan houden en de auto twee keer per maand gewoon kan wassen, zonder hem in de wax te zetten (die ultrashine protector zit er gelukkig snel op) Quote
smartone Geplaatst 5 Maart, 2012 Geplaatst 5 Maart, 2012 Het betere weer moet eraan gaan komen. Ben dus van plan de auto te gaan vertroetelen. Ik zat zelf als startset aan de meguiars 5 stappen set te denken.(nxt). Auto is zilvergrijs en 3 jaar oud. Is dit een goed begin of hebben jullie een betere. (ongeveer zelfde prijsklasse). groetjes René Quote
Ferry82 Geplaatst 13 Maart, 2012 Geplaatst 13 Maart, 2012 Bump Ik heb vandaag me velgen gepolijst en zijn nu mooier als nieuw http://imageshack.us/photo/my-images/689/fotokfe.jpg/ Morgen komt er een CQuartz beschermlaag op zodat ze netjes blijven en heel het jaar makkelijk zijn schoon te maken. Quote
kialoog Geplaatst 13 Maart, 2012 Geplaatst 13 Maart, 2012 Zo, dat ziet er idd gladjes en glimmend uit, mooooi. Quote
jutter Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Netjes gedaan Ferry! Complimenten! Waarmee heb je ze gepolijst? Quote
Ferry82 Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Bedankt! Ik heb gewerkt met deze 2 producten.(had hier geen eerdere ervaring mee) http://www.carclean.nl/product.aspx?id=101540 http://www.carclean.nl/product.aspx?id=101575 Zo krijg je echt elke velg weer als nieuw. Mijn velgen hadden nog niet veel kilometers gedraaid maar toch paar krasjes deze heb ik er allemaal uit kunnen krijgen! Quote
jutter Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Bedankt! Ik heb gewerkt met deze 2 producten.(had hier geen eerdere ervaring mee) http://www.carclean.....aspx?id=101540 http://www.carclean.....aspx?id=101575 Zo krijg je echt elke velg weer als nieuw. Mijn velgen hadden nog niet veel kilometers gedraaid maar toch paar krasjes deze heb ik er allemaal uit kunnen krijgen! Bedankt voor de tip! Het lijkt wel of er al/nog een coating op zit, of is dat gezichtsbedrog? Als je de CQuartz beschermlaag er op hebt, wil je dan je bevindingen hier ook plaatsen? Ik vind zoiets namelijk mateloos interessant! Quote
Ferry82 Geplaatst 14 Maart, 2012 Geplaatst 14 Maart, 2012 Nee er zit nog geen laag op zodra ik de CQuartz heb aangebracht zal ik mijn bevindingen weer plaatsen. Quote
Bink058 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Vandaag de mudguards laten plaatsen, daarna de auto schoongespoten en met Iron-X behandeld, geclayd en in de wax gezet met:Meguiars Gold Class Carnuba Plus Premium Paste Wax. Was een hels karwei maar het resultaat mag er wezen. Quote
Remko .me Geplaatst 21 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2012 Dat ziet er zeker goed uit!! Nice! Had jij nou ook de handgrepen besteld? Quote
Bink058 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 @Remko, nee die heb ik niet besteld. Heb ze nog wel liggen voor een Corsa model 2008 (irmscher) Zou ze er steeds opzetten maar liggen nog steeds in de la van de kast Ik twijfel nog een beetje of ik ze wel of niet zal doen. Quote
Remko .me Geplaatst 21 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2012 @Remko, nee die heb ik niet besteld. Heb ze nog wel liggen voor een Corsa model 2008 (irmscher) Zou ze er steeds opzetten maar liggen nog steeds in de la van de kast Ik twijfel nog een beetje of ik ze wel of niet zal doen. Ik snap het... ik was zelf echt laaiend enthousiast! Maar weet niet of het too much is met de raamlijsten... al is bij wit eigenlijk niks too much. Ik heb de achterklep ook pas gedaan nadat ik hem bekeken heb in het echt. Ik vind de achterklep zeer geslaagd.... maar is een mening.. sommige vinden het niet zo. Quote
Bink058 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 De achterklep vind ik ook mooi, dit hebben meer automerken en het geeft de auto meer klasse. Quote
Remko .me Geplaatst 21 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 Maart, 2012 De achterklep vind ik ook mooi, dit hebben meer automerken en het geeft de auto meer klasse. Als je RVS wilt, je kunt ook zelf plakken.... is niet zo moeilijk. Ik heb de prijzen die de dealer rekent voor RVS zonder montage, stuur maar PM als je interesse hebt. ---- BTW, ben wel benieuwd naar je ervaring met de mudguards! Je auto ziet er trouwens gelikt uit, mooi schoongemaakt. Ging het een beetje makkelijk met deze goede spullen? Die wax is fijn he!? Quote
Bink058 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 De wax is makkelijk aantebrengen en korrelt niet, geeft ook een mooie diepe glans. De auto knalt er meer uit dan met de waxoil die erop zat Ik hou je op de hoogte wat betreft de mudguards, ze zijn niet storend aanwezig. P.s: die Iron-X meurt als de ziekte maar alle vliegroest is verdwenen. Quote
Hansi2124 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Hoe lang moet je eigenlijk wachten met een nieuwe auto om de eerste waxlaag zelf aan te brengen?Ik heb de DJ-Diamond white.... Quote
Smart Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Oh een diamantlaag is zekers geen probleem Normaal gesproken kun je na één maand nadat de laklaag is aangebracht de auto in de was/wax zetten. Ervan uitgaande dat de auto reeds 2 weken gespoten is ná levering aan de dealer, dan dus na 2 weken. De op waterbasis aangebrachte lakken zijn vaak na een maand volledig uitgehard. Quote
Hansi2124 Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Wordt de auto niet vervoerd als deze "kant en klaar" is om gelijk naar de dealer te brengen? Aangezien de auto al 4 weken geleden bij de dealer stond, zou ik de Rio komend weekend in de was kunnen zetten? Quote
Sjölp Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Normaal gesproken kun je na één maand nadat de laklaag is aangebracht de auto in de was/wax zetten. En vermits de Rio met het bootje helemaal uit Zuid-Korea komt mag hem dus vanaf dag één in de wax zetten Toen wij onze bestelbon tekenden wist de dealer dat de auto al gemaakt was en over 8 weken zou aankomen. Quote
Smart Geplaatst 21 Maart, 2012 Geplaatst 21 Maart, 2012 Aangezien de auto al 4 weken geleden bij de dealer stond, zou ik de Rio komend weekend in de was kunnen zetten? Volmondig JA, geen probleem! Quote
Remko .me Geplaatst 22 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Maart, 2012 Iemand een waxoyl behandeling hebben van 12,95..... http://link.marktplaats.nl/533240461 Hoe bedoel je....... ok ik hou weer op over waxoyl. Oh voor de overtuigende mensen hier. Poorboys Sealant tegenover de Waxoyl (spul waarvoor de dealer 195 euro vraagt)... http://www.youtube.com/watch?v=-lbTPsGbxaI Waxoyl verliest het al na 50 dagen, en hierboven het filmpje na 70 dagen...... Quote
Hansi2124 Geplaatst 22 Maart, 2012 Geplaatst 22 Maart, 2012 We gaan een mooie poets-zaterdag tegemoet, denk ik. Quote
Presiozo Geplaatst 22 Maart, 2012 Geplaatst 22 Maart, 2012 Mooi weer is het in ieder geval:) al heb ik steeds door de zon van die lelijke plekken na het poetsen. Word er helemaal gek van. Blijf poetsen:( soort kalk resten ofzo Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.