Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Remko.me's Poetscollectie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mij lijkt dat het schuimeffect in het spul zit ?

Die drukbussen en spuitmondjes zullen niet echt anders zijn, toch ?

Weet ik niet eigenlijk.... misschien dat je gelijk hebt. Sowieso schuimt het mondje want als je shampoo erin doet krijg je ook een schuim effect. Alleen de magifoam is bedoeld voor het vuil los te weken.

Geplaatst

Spuit de auto in tot je een egaal mooie laag schuim op je auto heb zitten. (Ik gebruik ongeveer 2 keer een volle FM10, dus maximaal 30ml van de magifoam aangemengd met water) Laat de schuim eraf druipen tot je auto vrijwel geen schuim meer op zich heeft zitten.

Daarna spoel je de auto af met de hogedruk, dus gewoon water, niet meer foam of shampoo!

Daarna ga je de auto wassen met een emmer water met shampoo.

Is dat laatste nog echt nodig ?

Geplaatst

Ligt aan je vervuiling. Als je het naspuit met de hogedruk is bijna al je vuile weg, aan jou de keuze. Ik shampoo liever altijd daarna.

Misschien is het wel iets voor jou? :)

Geplaatst

Ik wil wel een sample aan je geven, als ik toch nog bij je langs kom.

Heb je nog een hogedrukspuit? De FM10 is niet zo duur in Duitsland, en bevalt het niet heb je er altijd iets aan om de douche schoon te maken ;)

Geplaatst

Goed plan :wink:

Voor de prijs van de FM10 heb je 4 van die Makrodingen, dus daar wil ik best wel eens mee beginnen.

Hoge drukspuit heb ik nog niet, maar die wil ik ook voor andere dingen gaan gebruiken dus die komt er vast wel.

Doe je even een voorstel via PB w.b. ophalen prijs foto award 2011 ?

Geplaatst

Hoi, Remco me,

Ik ben met poetsartikelen aan het overstappen van Mequairs naar Poorboys.

Nu wilde ik Poorboys Natty's red aanschaffen, echter zag ik een reactie van jou op een ander forum over deze wax (gele gloed op witte Rio)

Kan ik nu niet beter de gewone Natty's aanschaffen voor de witte Rio.

rio 41

Geplaatst

Volgens mij kun je het met een plantenspuit ook verschuimen. Ik had zo tank nog staan en heb die even met wat shampoo en water gevuld en het schuimt.

Ik ga zo fles magifoam een keer bestellen.Ik probeer een foto erbij te doen.

Groet,

vand.m

post-4147-0-90818800-1330357823_thumb.jpg

Geplaatst

Hoi, Remco me,

Ik ben met poetsartikelen aan het overstappen van Mequairs naar Poorboys.

Nu wilde ik Poorboys Natty's red aanschaffen, echter zag ik een reactie van jou op een ander forum over deze wax (gele gloed op witte Rio)

Kan ik nu niet beter de gewone Natty's aanschaffen voor de witte Rio.

rio 41

Persoonlijk vind ik de gelere gloed wel mooi, sommige zeggen dat het te maken heeft met de zon etc, maar ben er van overtuigd dat het net minder glans gaf dan de Dodo Juice White Diamond en daardoor geler aandoet.

Er zijn wel meer waxen van PB die geen 'rode' waxen zijn.

Ik weet niet waar je woont? maar je mag mijn PB Red wax wel komen lenen, kun je het proberen, bevalt die dan koop je hem pas.

Geplaatst

Dan ben ik erg benieuwd waarom je het sterk afraad.....en welke meningen hier over verdeeld zijn?

Wax en Sealant dan namelijk precies hetzelfde alleen is de een op natuurlijk basis en de andere op een chemische basis.

Wax bestaat gewoon veel langer en is daarom bekender maar daarom ook beter?

Nee, beter zeg ik niet. Ik vind de sealant veel te plastic, maar dat is echt een persoonlijke mening. Er zijn geen duidelijke theorieën wat beter is, maar ik zeg dat dit puur een eigen ervaring is.

De standtijd van de waxen die ik gebruik zijn voor mij gevoel langer, ik zeg weer mijn gevoel.

Ik reageer even hier, omdat ik vliegroest topic over vliegroest wil houden.

Geplaatst

Ha Remco prima om hier verder te gaan echter snap ik je antwoord niet helemaal wat bedoel je met plastic? En met welke sealant heb je deze ervaring?

De glans en beading is namelijk geweldig met dit product(Carpro Reload).

Verder zijn er zeker ook veel goede waxen maar dit is geen detaling forum en het merendeel hecht denk meer waarde aan een makkelijk te gebruiken product.

Geplaatst

Hoi Ferry,

Dat is CQuartz begrijp ik.....

Ik heb geen ervaring met CQ, maar is dat een sealant dan?

Kijk een sealant biedt bescherming, ik heb het wel eens gebruikt, maar vond de glans te plastic, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Voor de rest, je tip is goed en hieronder quote ik je. Mijn voorkeur gaat naar een wax, maar een sealant is ook prima als iemand hiervoor kiest!

Heb je tips welke sealants het beste zijn?

Ik kan iedereen ipv wax het volgende aanraden want dit is zeer makkelijk aan te brengen en werkt veel beter!

http://www.carclean....400_101832.aspx

Spulletje blijft makkelijk 3 maanden zitten op de lak en met en flesje doe je makkelijk een jaar schat ik!

Bovendien kan je dit alle soorten materialen aan de buitenzijde gebruiken zoals ruiten, kunstof, banden, velgen, bumpers en chroom en heb je dus niet voor alles een ander flesje nodig.

Dus dit is meer dan prima voor een starter welke zijn auto nieuw wil houden:

Begin: Shampoo wassen > Iron X > Shampoo wassen > Reload.

Onderhouden: Shampoo wassen

Na 3 maanden: Shampoo wassen > (Iron X > Shampoo wassen >) Reload. Eventueel mag je de stappen tussen haakjes ( ) overslaan.

Onderhouden: Shampoo wassen

Na 6 maanden: Shampoo wassen > Iron X > Shampoo wassen > Reload.

Verder heb je nodig: 2 emmers, goede VEILIGE spons/washmitt, Droogdoek en Microvezeldoek.

Ik heb jammer genoeg geen foto's maar zal ik zeker binnenkort even maken na een wasbeurt.

Succes en ook ik help graag iedereen verder!

Geplaatst

CQuartz is ook een sealant :) die wel tot een jaar stand houd. Deze wil ik zeker nog proberen aanrader op de velgen!

Alle producten die ik tot nu toe van CarPro gebruikt heb vind ik mega goed!

Dus lees je eens in over bijvoorbeeld de Reload en mocht je enthousiast raken geef het een kans!

Voordeel en vooral bij witte autos er zitten geen kleurstoffen aan zoals je nu misschien hebt gemerkt met de wax?

Ook denk ik dat een sealant de zwarte waas makkelijker laat verwijderen. (wassen met spons/ mitt blijft wel nodig)

Misschien begrijp ik nu opeens wat je bedoeld met plastic sommige waxen geven een wetlook en misschien spreekt jouw dit meer aan.

gr. Ferry

Geplaatst

@Remko.me / Alex VB,

In het begin van dit draadje is door o.a. Warmentuuter en Smart de Turtle wax Ice genoemd.

Hier is echter geen antwoord op gegeven of dit nu wel of niet goed is. Kun je aangeven wat,

naar jou mening, het verschil is tussen Mequairs, Poorboys en Turtle wax Ice. Van de Turtle

wax weet ik dat het geen witte waas achterlaat bij rubbers en andere kunststof delen.

Op zich vind ik dat al een groot voordeel omdat ik vroeger me altijd een slag in de rondte

stond te poetsen om die beruchte witte waas weg te krijgen van de kunststof delen.

Ben dus benieuwd naar het antwoord.

Grtz.

Specialmade

Geplaatst

@Remko.me / Alex VB,

Van de Turtle wax weet ik dat het geen witte waas achterlaat bij rubbers en andere kunststof delen.

Op zich vind ik dat al een groot voordeel omdat ik vroeger me altijd een slag in de rondte

stond te poetsen om die beruchte witte waas weg te krijgen van de kunststof delen.

Ben dus benieuwd naar het antwoord.

Grtz.

Specialmade

Veel waxen laten inderdaad een witte waas achter als je (zwarte) kunstof bumpers raakt. Je moet dus extra voorzichtig zijn of de boel met (speciaal) tape afplakken.

Geplaatst

95% van de waxen laten een witte waas achter op kunststof delen. Ik plak deze af met speciale tape van 3M.

Geplaatst

In het Makro krantje van de komende week (non food pag 37) staat een drukspuit van 10,70 eu (Hozelock type 4127, http://tinyurl.com/7okdur9)

Met verstelbare spuitmond, inhoud 7 liter geschikt voor algen verwijderaars.

Zal dat foamspul dan ook wel kunnen hebben.

Is dat wat ?

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?

Gast Warmentuuter
Geplaatst

@Remko.me / Alex VB,

In het begin van dit draadje is door o.a. Warmentuuter en Smart de Turtle wax Ice genoemd.

Hier is echter geen antwoord op gegeven of dit nu wel of niet goed is. Kun je aangeven wat,

naar jou mening, het verschil is tussen Mequairs, Poorboys en Turtle wax Ice.

Grtz.

Specialmade

Hallo Specialmade,

Is kort geleden heb ik een pakket gekocht van Meguairs. http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Brilliant_Solutions_New_Car_Kit_G3200_101955.aspx

Een complete set waarmee de produkten uit kan proberen.

Ik moet zeggen werkt ook zeer prettig en ik heb hier een stukje over geschreven in mijn blog.

De Ultimate wax van meguairs geeft inderdaad een witte waas maar poetst heel makkelijk uit.

Die witte waas heeft Turtle wax ice niet en het voordeel is dat je het in de volle zon kan gebruiken.

Brengt ook makkelijk op en poetst ook weer makkelijk uit en in combinatie met Turtle wax ice shampoo blijft de wax zeker een halfjaar werkzaam. Die ervaring heb ik nog niet met Meguairs want dat zit er nog maar drie maanden op.

Maar dat ziet er nog steeds goed uit en zoals het er nu uit ziet blijft dit ook wel zeker een halfjaar werkzaam.

Kunststof poetsen met Turtle wax ice kan wel maar persoonlijk poets ik kunststofdelen liever niet.

Mijn ervaring is toch dat dit op den duur grijs uitslaat en blijf je die delen poetsen.

Zie ook: http://www.kiaclub.nl/topic/8940-zwarte-plastic-delen-slaan-grijs-uit/

Beide vind ik prettig om mee te werken.

Turtle wax ice is goedkoper.

groet,

Warmentuuter

Geplaatst

Turtle Wax Ice is uitstekend werkzaam op kunststof en rubberen delen van je auto en slaat niet wit of grijs uit.

Wel moet je dit product in de zomermaanden, of in ieder geval met warm weer gebruiken, anders kun je het

zeer moeilijk uitpoetsen. Het laat namelijk een film-/olielaagje achter, die bij vochtig weer niet uit te poetsen valt.

Tegenwoordig gebruik ik de Mequiar's NXT 2.0 Wax en bevalt mij uitstekend.

Geplaatst

Je begint met foamen (dus de auto is droog en breng de foam aan)

Na het foamen spoel ik de auto af met hoge druk en daarna maak ik met een shampoo de auto verder schoon. Afspoelen doe ik vervolgens zonder hoge druk (niet meer nodig en scheelt je een hoop tijd metdroogmaken). (bij hoge druk krijg je nogal wat kleine druppeltjes)

Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Hoi Remko,

Ik heb inmiddels de Magifoam 1 ltr. in de showroom wezen halen! Nu staat er op de fles eerst de auto nat te maken en dan het schuim erop te spuiten. Nu schreef jij het op een droge auto te schuimen! Is dat omdat het op een natte auto te snel er af loopt en dus te kort kan inweken? Als het miezerige weer voorbij is ga ik het met de plantenspuit proberen.!

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik maak ook altijd de auto eerst nat voor ik er SuperSnow op spuit... zo staat het ook op de verpakking.

In mijn ogen weekt het vuil dan beter los. Overigens is bijvoorbeeld de nevelstand op de tuinslang meer dan voldoende.

Geplaatst

@Warmentuuter, Smart en Alex VB,

Dank voor de reacties. Begrijp en zie nu dat de meerderheid toch voor Meguairs kiest.

Dat je Turtle Ice niet met lagere temperaturen moet gebruiken, omdat het dan moeilijk uit te

poetsen is, was mij niet bekend. Dat het in de zon te gebruiken was wist ik wel. Ik had op

het (inter)net een paar filmpjes gezien en het leek mij een makkelijk te gebruiken product wat, volgens

de demo's nog goed uit de test kwam ook. Met Meguairs heb ik geen enkele ervaring maar ik ga het

zeker een keer uitproberen. Zo'n complete set zoals Warmentuuter aangeeft moet dan ook maar

eens mijn start set worden

. :adanku:

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...