Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Remko.me's Poetscollectie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, pakket is besteld en wordt zo spoedig mogelijk verzonden :)

Nu wachten tot het een mooie (warmere) dag wordt en dan aan de slag met mijn spullen!

Als hij helemaal picobello is wordt het tijd voor een meeting!

Geplaatst

Hi BW, ik had verwacht dat iemand anders wel zou reageren.

Stomen is zeker wel iets, een nieuwe manier om je auto schoon te maken, erg milieubewust, maar.........

met stoom krijg je krassen, de krassen worden voornamelijk veroorzaakt doordat er doeken gebruikt worden met te korte vezels. De krassen krijg je door zand wat aan de auto gekleefd zit. Dit krijg je helaas alleen weg door te foamen of door met de hoge druk af te spoelen. Ik begrijp dat tijdens het stomen geen voorwas zit, dus verschuif je het zand.

Het kan daarentegen wel gebruikt worden voor tussenbeurt, maar dan nog zit je met bovenstaande als je zand op je auto hebt zitten.

• 2 weken later...
Geplaatst

Vanmiddag gefoamt met de FM10, Magifoam 15ml op 1,5 liter water.

Super resultaat en erg schoon!

Foamen is dat je de auto met hogedruk besproeit met foam.

Het vuil trekt dan van je auto los.

IMG_2839.jpg

IMG_2842.jpg

IMG_2846.jpg

Geplaatst

Hoi Remko,

Goede uitleg van je! Ik heb ook een witte auto SP3 casa white 2012. Ze zeggen dat die lak geen vernislaag heeft en daardoor minder hard is!

Ik had Meguiars aangeschreven over welke shampoo ik moet gebruiken en die adviseerde voor een witte auto de NXT omdat die wat meer glans geeft op een lichte auto.Ik heb de auto nu pas (1/12 maand oud) voor het eerst met de 2 emmer methode gewassen.

Nu doe ik na elke keer 1 deel van de auto met die Wash Mitt gewassen te hebben die Wash Mitt in de 2e emmer met schoon water en spoel die goed uit. Maar die 2e emmer is binnen de kortse keren enkle schuim geworden. Doe ik iets fout?

Verder over wt je hierboven schreef over FM10, Magifoam !

Gebruik je dan een hogedruk spuit zoals een Karcher? En wat dan? Aanzuig slangetje in een emmer met water met daarin opgelost

FM10, Magifoam 15ml op 1,5 liter water? En dan? Met de 2 emmer methode en de Wash Mitt de auto wassen en daarna schuim er met de hogedruk spuit weer vanaf spuiten en de auto drogen met deWater Magnet Drying Towel ? Ik heb zo kit gekocht waar van alles in zit.

En waar is die Magifoam te koop? Zag er wel mooi uit op de foto!

Groet,

vand.m

Geplaatst

@Remko. me: Wat een moeite allemaal om het kenteken niet te kunnen lezen......! :lol:

Geplaatst

Hoi Remko,

Goede uitleg van je! Ik heb ook een witte auto SP3 casa white 2012. Ze zeggen dat die lak geen vernislaag heeft en daardoor minder hard is!

Ik had Meguiars aangeschreven over welke shampoo ik moet gebruiken en die adviseerde voor een witte auto de NXT omdat die wat meer glans geeft op een lichte auto.Ik heb de auto nu pas (1/12 maand oud) voor het eerst met de 2 emmer methode gewassen.

Nu doe ik na elke keer 1 deel van de auto met die Wash Mitt gewassen te hebben die Wash Mitt in de 2e emmer met schoon water en spoel die goed uit. Maar die 2e emmer is binnen de kortse keren enkle schuim geworden. Doe ik iets fout?

Verder over wt je hierboven schreef over FM10, Magifoam !

Gebruik je dan een hogedruk spuit zoals een Karcher? En wat dan? Aanzuig slangetje in een emmer met water met daarin opgelost

FM10, Magifoam 15ml op 1,5 liter water? En dan? Met de 2 emmer methode en de Wash Mitt de auto wassen en daarna schuim er met de hogedruk spuit weer vanaf spuiten en de auto drogen met deWater Magnet Drying Towel ? Ik heb zo kit gekocht waar van alles in zit.

En waar is die Magifoam te koop? Zag er wel mooi uit op de foto!

Groet,

vand.m

NXT is zeker een goede shampoo, wat fijn daaraan is is dat hij volgens mij silicone bevat, waardoor je een super glans krijgt. Sommige willen dit niet en kiezen een pure shampoo. Je probleem met de tweeemmer methode is dat de ene emmer (vieze water) vol raakt. Ik spoel altijd (klein beetje) om in de vuil water emmer en wring hem uit op de straat, hierdoor krijg je minder sop in je emmer. Ik herken je probleem wel, soms pak ik gewoon even een nieuwe emmer.

Ik gebruik een simpele hoge druk van de praxis. werkt uitstekend. Uiteindelijk heb je geen hoge druk nodig en hoef je enkel en alleen af te spoelen, shampooen en weer afspoelen. De hoge druk zorgt ervoor dat vuil van de auto wordt afgespoten voordat je shampoo gebruikt, dus op zich wel goed.

Ik heb de FM10 vanuit Duitsland gehaald.

http://www.amazon.de...30198514&sr=8-1

Het is de Foam Master 10, 1liter variant. Je moet daarin handwarm water doen en daarbij 10ml van magifoam. (of iets meer afhankelijk van hoe dik je het schuim wilt hebben. Je pompt even goed en je spuit zo de schuim op je auto. Laat het inweken tot al het schuim van je auto is gegleden. Je zult merken dat je schuim het vuil grotendeels meeneemt. Een witte auto wil nogal eens wat vuil vasthouden, en krijg je de zwarte gloed er niet af... als je foamt heb je dit probleem niet.

Magifoam kun je hier kopen;

http://www.carclean....M1L_101948.aspx

YouTube filmpje:

Je hebt daar 10 tot 20ml per poetsbeurt nodig.

Je begint met foamen (dus de auto is droog en breng de foam aan)

Na het foamen spoel ik de auto af met hoge druk en daarna maak ik met een shampoo de auto verder schoon. Afspoelen doe ik vervolgens zonder hoge druk (niet meer nodig en scheelt je een hoop tijd metdroogmaken). (bij hoge druk krijg je nogal wat kleine druppeltjes)

Hoop dat het zo iets duidelijker is.

Geplaatst

Leuk topic over het algemeen om te lezen. Ik denk dat ik ook Magifoam ga kopen om de auto te wassen. Eventueel ook de Foam Master 10, maar ik heb zelf ook een hogedrukspuit met apart reservoir (als ik dat nog ergens kan vinden ;) ).

Je zegt:

Na het foamen spoel ik de auto af met hoge druk en daarna maak ik met een shampoo de auto verder schoon.

Doe je dat met diezelfde Foam Master en een andere shampoo? Dus je maakt met die eerste foam de hele 1 liter op?

Geplaatst

Nee;

Je vult de FM10 met handwarm water, voeg 10tot 15ml magifoam toe. (Je doet dus heel lang met die 1000ml magifoam!)

Spuit de auto in tot je een egaal mooie laag schuim op je auto heb zitten. (Ik gebruik ongeveer 2 keer een volle FM10, dus maximaal 30ml van de magifoam aangemengd met water) Laat de schuim eraf druipen tot je auto vrijwel geen schuim meer op zich heeft zitten.

Daarna spoel je de auto af met de hogedruk, dus gewoon water, niet meer foam of shampoo!

Daarna ga je de auto wassen met een emmer water met shampoo.

Snap je wat ik bedoel?

teveel magifoam in de FM10 doen (dus meer dan die 15ml) zorgt ervoor dat je te dik schuim krijgt!)

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Zo de foam op goed werken op je dorpels? De dorpels van de Venga zijn nu met een ruwe coating gespoten en moeilijk met een wash mitt of spons schoon te maken. Er lijk altijd wel vuil te blijven zitten. De laatste keer heb ik ze met en zachte boender schoon gemaakt. Werkt wel maar als het makkelijker kan met foam.

Geplaatst

Zo de foam op goed werken op je dorpels? De dorpels van de Venga zijn nu met een ruwe coating gespoten en moeilijk met een wash mitt of spons schoon te maken. Er lijk altijd wel vuil te blijven zitten. De laatste keer heb ik ze met en zachte boender schoon gemaakt. Werkt wel maar als het makkelijker kan met foam.

Klopt helemaal. Wat foam doet is aanpakken van vuil op alle plekken, je laat het intrekken waardoor het vuil makkelijker los komt en je later met een spons of wash mitt zo weg kunt krijgen.

Als je het echt niet schoon krijgt ook niet met foam, moet je het even laten weten... maar bij mij werkt dat wel altijd.

Geplaatst

@Remko, hoe heb je de vliegroest verwijderd ? Mijn auto zit in de beruchte Waxoil. Ik hoor dat Iron-X geschikt is om te gebruiken maar ben bang dat de waxlaag wordt aangetast.

Geplaatst

Ik heb zojuist Magifoam en Dodo Juice - Diamond White hard wax besteld bij Carclean.nl

Ben er klaar voor. Nu de auto zelf nog :wink:

Nice, prima keuze! Die Dodo Juice White Diamond is TOP! Ik gebruik die ook, ga je zeker geen spijt van krijgen!

Geplaatst

Dankje Remko! Ik snap het helemaal! Ik heb wel een karcher en op youtube staan ook wel wat filmpjes waarbij ze een 1ltr. tankje op de karcher hebben gezet. Zag er ook goed uit. Is alleen wat duurder ik dacht 75 euro voor zon`n tankje! Zou het niet met een hogedruk tank voor planten gaan?

Groet,

vand.m

Geplaatst

In het Makro krantje van de komende week (non food pag 37) staat een drukspuit van 10,70 eu (Hozelock type 4127, http://tinyurl.com/7okdur9)

Met verstelbare spuitmond, inhoud 7 liter geschikt voor algen verwijderaars.

Zal dat foamspul dan ook wel kunnen hebben.

Is dat wat ?

edit:

Voor het geld hoef je het niet te laten

Deze http://tinyurl.com/6mep3m6 is 119,- ex verzenden.

Geplaatst

Volgens mij is dat niet een foamer maar een spuit...

Kijk de foammaster10 (FM10) is echt bedoeld om schuim te produceren, geen idee of de Hozelock dat ook kan.

Ziet er wel goed uit, dat dan weer wel. Misschien gewoon proberen!

Geplaatst

Mij lijkt dat het schuimeffect in het spul zit ?

Die drukbussen en spuitmondjes zullen niet echt anders zijn, toch ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...