Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Remko.me's Poetscollectie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iemand een waxoyl behandeling hebben van 12,95..... http://link.marktplaats.nl/533240461

Hoe bedoel je.......

ok ik hou weer op over waxoyl.

Oh voor de overtuigende mensen hier.

Poorboys Sealant tegenover de Waxoyl (spul waarvoor de dealer 195 euro vraagt)...

http://www.youtube.com/watch?v=-lbTPsGbxaI

Waxoyl verliest het al na 50 dagen, en hierboven het filmpje na 70 dagen......

I rest mij case.. Filmpje staat hier al eens geplaatst, maar kan niet vaak genoeg gebeuren..

Geplaatst

Beste Poets fanaten,

Ik heb een vraagje , ben in bezit van de CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm doen jullie deze na iedere wasbeurt van je auto in de wasmachine?

Geplaatst

Ik heb de Rio met Magifoam gewassen (een half uurtje laten trekken), afgespoten en met schoon water nogmaals afgenomen. Daarna droog gezeemd.

Hierna met Dodo Juice White Diamond gepoetst met een gewone zachte doek. Na het opbrengen ongeveer 10 minuten gewacht en daarna uitgepoetst met een microvezeldoek. Ging zonder moeite. Zeker als je zoals ik alleen Turtle wax met teflon gewend bent. Mooi resultaat.

Ik ben niet zoals sommigen hier een echte poetsfanaat. Het moet er wel mooi uitzien, maar is voor mij niet zaligmakend. Een hele dag doorbrengen met auto poetsen is niet aan mij besteed. :wink:

Geplaatst

De drying towel heoft niet na iedere poetsbeurt gewassen te worden. Bij mij doe ik ze 1x in het kwartaal de wasmachine in..

@Hansi,

Ondanks dat je geen poetsfanaat bent gebruik je wel kwaliteit. Remko was dat tot een tijd geleden ook niet ;)

Geplaatst

Beste Poets fanaten,

Ik heb een vraagje , ben in bezit van de CSF Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm doen jullie deze na iedere wasbeurt van je auto in de wasmachine?

Ja absoluut doen waarom risico lopen dat achtergebleven zandkorrels swirls gaan veroorzaken tijdens een volgende droogbeurt????

De doek droogt beter na paar keer wassen! 30-40graden wassen!

Tevens deze oranje doek eerste 3x apart wassen!!!! tenzei je oranje kleding of dergelijken wil.

Ik heb deze zelf ook dus spreek uit ervaring heerlijke droogdoek.

Geplaatst

Oke bedankt voor de snelle reactie, met welk spul houden jullie je interieur schoon.

Gr.

Poorboys All Purpose Cleaner wel verdunnen met water.

Geplaatst

De plekken op je wagen zijn kalk resten die ontstaan door het kalkrijk water.

Gebruik eens de Meguiar's NXT 2.0 shampoo of een vergelijkbaar product van Poorboys of Dodo juice

Daarbij is het afspoelen van je wagen ook belangrijk. Kijk eens in 1 van de how to topics die ik gemaakt heb, daar staat het haarfijn uitgelegd.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Vandaag heb ik de Meguairs Clay op de motorklep, dak en bovenkanten van de deuren uit geprobeerd.

Wat is dat een wonderlijk spul en wat werkt dat makkelijk.

De Venga is weer spiegelglad en dat ik klaar was zag me clay er licht bruin uit.

Dus je haalt er goed de vervuiling mee af terwijl ik de auto rijkelijk in de sop had gezet.

Daarna in de Ultimate wax gezet en de banden in de wetlook dus alles ziet er weer als nieuw uit.

Met veel plezier lees ik ook iedere keer weer deze topic.

Want dankzij Remko en Alex worden er vele Kia rijder voorzien van tips waardoor je Kia er als nieuw blijft uit zien.

Nog even dan ruil ik um nooit meer in :-) :-) :-) :-)

groet,

De Warmentuuter

Geplaatst

De plekken op je wagen zijn kalk resten die ontstaan door het kalkrijk water.

Gebruik eens de Meguiar's NXT 2.0 shampoo of een vergelijkbaar product van Poorboys of Dodo juice

Daarbij is het afspoelen van je wagen ook belangrijk. Kijk eens in 1 van de how to topics die ik gemaakt heb, daar staat het haarfijn uitgelegd.

Bedankt! ik ga eens kijken. mijn doek is in ieder geval binnen.

Geplaatst

Remko.

Ik heb een lichte kras op de deur...

Wat kan je me aanbevelen om weg te poetsen .

Dacht aan scratch remover... maar mss heb jij een beter middeltje ??

Geplaatst

Je hebt twee middelen:

Meguiars ScratchX 2.0 - 207ml: http://www.carclean.nl/product/Meguiars/ScratchX_2.0_207ml_G-10307_101262.aspx

Meguiars Ultimate Compound - 450ml: http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Compound_450ml_G17216_101271.aspx

Dat laatste gebruik ik vaker dan de ScratchX. Het haalt ook swirls weg als je bijvoorbeeld per ongeluk met wassen krassen op je auto hebt gemaakt.

Voor de juiste werking gebruik je een polijstpad.

http://www.carclean.nl/product/Monello/White_Polishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109_101176.aspx

Afnemen met een microvezeldoek.

Herhalen tot de kras weg is.

Fijne van deze polijstmiddelen is dat je veilig bezig bent en je finish uitstekend is, dus geen wazige veeg of iets dergelijks krijgt.

Geplaatst

Tanx, zal het gaan aanschaffen.

Díe zit nog niet in de collectie...

Gelijk met de komende poetsbeurt uitvoeren.

Geplaatst (aangepast)

Ik ben druk bezig om een basis schoonmaak setje samen te stellen. Dan kan ik de auto hopelijk schoon genoeg krijgen om hem vervolgens in de wax te zetten en die tijdens een volgende wasbeurt de waxlaag behouden. Dat foamen lijkt me ook wel wat, maar wij hebben zelf eigenlijk geen wateraansluiting (wel bij mijn schoonouders). Anyway, ik zit te denken aan zo'n mobiele foamer, maar naja, wellicht volgende maand. Lijkt me wel chill om de auto naar een wasbox te rijden, daar in het foam te zetten en vervolgens in de wasbox af te spuiten. Meer mensen die het zo doen?

Mijn lijstje ziet er nu zo uit (voor een zwarte nieuwe Kia Rio)

CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,99 €

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml € 12,50

3 x Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator € 1,75

2 x Monello - Peluche Verde - 45x45cm € 4,99

Monello - Wash Mitt € 13,99 € 13,99100714

Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml

Bij elkaar al 80 euro. Veel meer geld heb ik er momenteel niet voor over. Deze wax heeft veel positieve reacties, of kan ik toch beter 20 euro meer besteden? Nog meer tips? Ik heb bv. 3 applicators units besteld met het idee dat je die sneller vervangt o.i.d.

Ook twee poets doeken, 1 kan nooit voldoende zijn, denk ik. Tips zijn welkom! Kleien en polijsten ga ik nu nog niet doen, als het schoonmaken bevalt begin ik daar wel aan :-)

aangepast door Stevie
Geplaatst (aangepast)

De wax die je gekozen hebt is goed Steve, die werkt erg fijn op zwarte autos.... spreek uit ervaring.

Ik deel deels de opmerking van Ferry;

http://www.carclean....105_102199.aspx

Dit is echt een fantastisch pakket. De scratch shield zorgen ervoor dat je als je de twee emmer methode gebruikt de zand niet van de bodem meeneemt en hiermee krast op je auto.

Ben je bekend met de twee emmer methode?

De pads die je gekozen hebt zijn echt mega fijn, ik heb die ook!!

De shampoo Lavare vind ik super prettig werken, heeft mij echt goed verrast.

Keuzes keuzes keuzes.... wat je hebt gekozen is ook enorm goed en als je al emmers hebt kun je gewoon daarvoor kiezen!!

De droogdoek in het pakketje die Ferry laat zien heb ik geen ervaring mee, die jij laat zien wel... WAUW dies echt goed.

De wax is super goed, ik heb een paar keer de RED gebruikt op mijn witte auto, en die is ook mega fijn en blijft lang zitten en goede bescherming!!

aangepast door Remko .me
Geplaatst

Lol, ineens 20 euri duurder. Nee, ik had het nog niet gekocht maar ik had denk ik ook niet gekozen voor die set :-)

Ik kan hier ook wel twee emmers scoren voor 5 euri en tsja, die dingen die het 'vuil' tegenhouden...het twee-emmer systeem zonder die vuiltegenhouders lijkt me ook voldoende :-)

Geplaatst

Mij lijkt dat het schuimeffect in het spul zit ?

Die drukbussen en spuitmondjes zullen niet echt anders zijn, toch ?

Als je het goed bekijkt zie je dat het water met zeep door een zoort sponsje word geperst

Volgens mij doet dit de boel opschuimen

Ze zegen ook als je meer schuim of dikker schuim wilt dat je van die dingen er bij moet doen ???

Dus ben benieuwd maar denk niet dat het goed komt met een plante spuit

Dus ben benieuwd of iemand dit al heeft geprobeert

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...