Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

De kogel is door de kerk.... mijn Pico en ik nemen afscheid van elkaar

Aanbevolen Berichten

Gast Marcvane86
Geplaatst

Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik de kogel door de kerk gejaagd, Pico gaat weg na 3 maanden en ruim 8000 km trouwe dienst.

Terug naar de dealer waar hij vandaan komt.

Ben met de auto op zich tevreden maar het verbruik van de kleine "zuinige" motor is me toch wat te gortig.

Met zijn grotere sterke broer van de dealer reed ik namelijk behoorlijk zuiniger.

Nou is het niet allemaal droevig nieuws, want ik heb ook weer een nieuwe auto besteld.

En neej, ik ga jullie nog niet verlaten want ik heb gekocht:

Eenzelfde Pico maar dan met de 1.2 motor uitvoeringbiggrin.gif

Zaterdag 26 November moet ie klaar staan, als ie tenminste 21 november echt van de boot rolt.

Dus mensen als je een gebruikte 3 deurs metallic zwart 1.0 comfort exterior pack zoekt hij is te koop bij de dealer van Muijlwijk in Schelluinen.

Groetjes Marc

post-4815-0-82526700-1321222510_thumb.jpeg

post-4815-0-57422800-1321222511_thumb.jpeg

Geplaatst

Ach, het blijft een Picant detail......! Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik de kogel door de kerk gejaagd, Pico gaat weg na 3 maanden en ruim 8000 km trouwe dienst.

Terug naar de dealer waar hij vandaan komt.

Ben met de auto op zich tevreden maar het verbruik van de kleine "zuinige" motor is me toch wat te gortig.

Met zijn grotere sterke broer van de dealer reed ik namelijk behoorlijk zuiniger.

Nou is het niet allemaal droevig nieuws, want ik heb ook weer een nieuwe auto besteld.

En neej, ik ga jullie nog niet verlaten want ik heb gekocht:

Eenzelfde Pico maar dan met de 1.2 motor uitvoering

Zaterdag 26 November moet ie klaar staan, als ie tenminste 21 november echt van de boot rolt.

Groetjes Marc

Hallo Marc,

Oei Oei, naar de 1.2 overgestapt ivm brandstof verbuik???

dan ben ik bang dat je deze pico ook vlug inruilt, want mijn Pico 1.2 rijd bijzonder schadelijk zie onderstaand verbruiklijstje:

Tankbeurt 1: 360 km met 27 liter is 1 op 13.3

Tankbeurt 2: 328 km met 29 liter is 1 op 11.3

Tankbeurt 3: 311 km met 27 liter is 1 op 11.5

Tankbeurt 4: 336 km met 28 liter is 1 op 12

Tankbeurt 5: 295 km met 28 liter is 1 op 10.5

Tankbeurt 6: 419 km met 31 liter is 1 op 13.5

Tankbeurt 7: 275 km met 25 liter is 1 op 11

Ben al terug gewesst bij de dealer, hebben metingen gedaan, maar het praatje veel stadswerk is weer een uitvlucht. :angry:

Gr Toine

Geplaatst

Ik heb het al eens eerder gemeld, "een Kia verbruikt minstens 25% meer dan in de folder, net als veel andere merken".

bicmac hier bewijst dat er zuinig te rijden is met de 1.0 Pica

Remko.me heeft zeer zuinig gereden met de Venga 1.4 en is nu goed op weg met de Rio 1.25

Zelf rij (reed) ik 1:12 met een SP3 2.0 aut , dus het kan.

Het heeft allemaal te maken met je voet, rij traject en duur/afstand.

Marcvan86 gaat het ook bezuren want met zijn zelfde rijstijl en voet gaat het weer mis met zijn 4 pitter.

Suc6 Marc met de nieuwe..

Heeft ook niet zoveel te maken met alleen optrekken maar meer met voor uitkijken en gas loslaten bij rood licht e/o file.

Heb nu als gast in auto's bij anderen gezien dat er echt veel te halen is.

Gek genoeg mag je daar niet over praten want ze rijden toch zo goed ??

Geplaatst

Ik ben net terug van 4 dagen Dusseldorf, 4 personen en kofferruimte volgepakt. 120 km/h op de snelweg en veel(60 km afstand) stadsverkeer. Dus niet mijn normale rijgedrag en de boordcomputer staat dan ook op 5,8 L/100 km gemiddeld; dat is zo'n 1 op 16,5 schat ik.

Geplaatst

Tankbeurt 1: 360 km met 27 liter is 1 op 13.3

Tankbeurt 2: 328 km met 29 liter is 1 op 11.3

Tankbeurt 3: 311 km met 27 liter is 1 op 11.5

Tankbeurt 4: 336 km met 28 liter is 1 op 12

Tankbeurt 5: 295 km met 28 liter is 1 op 10.5

Tankbeurt 6: 419 km met 31 liter is 1 op 13.5

Tankbeurt 7: 275 km met 25 liter is 1 op 11

Hoe is het toch mogelijk dat er zo grote verschillen in verbruik zitten tussen de ene persoon en de andere. (lees ene Picanto en ander Picanto)

Als ik Tankbeurt 5 zie dan moet ik toegeven dat zelfs mijn 2.0 sportage 3 zuiniger rijdt.

Ik zal waarschijnlijk nog 3 maanden moeten wachten voor mijn 1.2 picanto aanwezig is. Ik hoop dat die toch iets zuiniger rijdt dan het bovengenoemde staatje.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Ik snap dat ''horror'' verbruik van sommigen ook niet echt maar het kan bijna niet anders dan dat het toch echt aan de rijstijl ligt. Over 11.000 km ligt mijn gemiddeld verbruik op 1:18,9 met als hoogste verbruik 1:13,7 (400 km autobahn met gemiddeld 150/160 km/u) en als laagste verbruik 1:20,7 (snelweg 90/95 km/u). En voor de goede orde: Ik rij niet als een debiel die alle verkeer ophoud maar gewoon met het verkeer mee. Ben nog steeds niet tevreden maar die 1:23,8 van Kia heb ik definitief uit mijn hoofd gezet. Maar een gemiddeld verbruik van rond de 1:18/19 moet met een normale rijstijl te halen zijn. Maar zoals door Bigwade al terecht wordt opgemerkt zijn er heel veel automobilisten die van zichzelf vinden dat ze ''goed'' rijden maar als je er naast zit gaan je nekharen overeind staan van hun rijkunsten waarbij er liters brandstof worden verdampt door onnodige acties als snoeihard op stoplichten/kruisingen afrijden, veel te dicht op andere auto's rijden en dan constant remmen en gas geven, gas geven op uitvoegstroken maar ook s'morgens de auto starten en dan een half uur later vertrekken (''is ie lekker warm'') of juist s'morgens met koude motor vol gas weg denderen. Om dat te veranderen moet je er wel open voor staan en kritisch naar jezelf willen en/of kunnen kijken. En dat is voor veel rijbewijshouders toch een hele opgave.....innocent.gif

• Like 1
Geplaatst

Wij rijden momenteel 1 op 17 en meestal zit er maar 1 tot 2 personen in de auto. Kofferbak is leeg op een paar flessen water na.

Veel trajecten van 100km/h en airco uit.

Gast Marcvane86
Geplaatst

Ik heb het al eens eerder gemeld, "een Kia verbruikt minstens 25% meer dan in de folder, net als veel andere merken".

bicmac hier bewijst dat er zuinig te rijden is met de 1.0 Pica

Remko.me heeft zeer zuinig gereden met de Venga 1.4 en is nu goed op weg met de Rio 1.25

Zelf rij (reed) ik 1:12 met een SP3 2.0 aut , dus het kan.

Het heeft allemaal te maken met je voet, rij traject en duur/afstand.

Marcvan86 gaat het ook bezuren want met zijn zelfde rijstijl en voet gaat het weer mis met zijn 4 pitter.

Suc6 Marc met de nieuwe..

Heeft ook niet zoveel te maken met alleen optrekken maar meer met voor uitkijken en gas loslaten bij rood licht e/o file.

Heb nu als gast in auto's bij anderen gezien dat er echt veel te halen is.

Gek genoeg mag je daar niet over praten want ze rijden toch zo goed ??

Denk niet dat ik minder zuinig zal gaan rijden integendeel, heb namelijk reeds gereden met de 1.2 van de dealer en rij dan met een vlottere rijstijl nog voordeliger als nu met de 1.0

En zodra ik mijn eigen rijstijl in die auto toepaste werd ik nog vrolijker ging dan naar de 1 op 18,6 bij mijn woonwerk verkeer ritjes.

Ook heb ik pas een aantal dagen mogen rijden met de venga 1.4 om te kijken of ik die zou kopen.

daarmee reed ik met een vlottere rijstijl (dus niet zo als normaal) 1 op 15,4.

Heb zelf in de tijd dat ik bij Volvo NL actief ben geweest diverse test ritten gedaan, ben dus ook bekent met het zo gunstig mogelijk laten uitkomen van brandstof verbruik.

En ben dus volledig op de hoogte van dat er zeker een afwijking is met opgave en zelfs nog wel met importeur test ritten maar zoveel als de 1.0 is niet meer normaal.

Geplaatst

Beste Marc, ik kan niet anders zeggen dan, ga genieten van de nieuwe tuut........

Hebben we wel binnenkort een nieuw lid die zeurt over het verbruik van een 2e hands 1.0........

of niet..

Geplaatst

Ik wens je ook veel plezier met je nieuwe Picanto; en die ruikt natuurlijk ook weer heerlijk nieuw :), rijdt wat vlotter, dus meer rijplezier neem ik aan.

Geplaatst

ik heb al heel wat kia km er op zitten en ik kan vertellen dat kia erg gevoelig is voor merken benzine.

met shell en esso hall ik de meeste km uit een liter.

het slechtste met de witte pompen.

de rest van de merken zit er tussen in ,hoe dat komt zou het niet weten.

ik heb zelfs een keer octaan 100 getankt in duitsland merk er niets van.

Geplaatst

Ik probeer zo goedkoop mogelijk te tanken; merk maakt me niet uit. Mijn verbruik met de verschillende soorten is als volgt:

Shell pomp Fuel Save 95 1 op 19.50 2.535 km

witte pomp Super Euro 95 1 op 19.13 11.470 km

witte pomp Normaal 91 1 op 19.58 1.245 km

Geplaatst

Ook ik kijk toch wel naar de literprijs met mijn picanto, momenteel zit het verbruik van de mijne tussen de 1op13,5 en de 1op 15. Weet alleen niet of het iets uitmaakt dat ik het zgn oude model picanto heb.

Wat ik nog wel erbij moet zetten is dat ik bijna alles heb gereden op 80 km wegen en voornamelijk alleen in de auto.

Al met al ben ik er best tevreden mee.

Groetjes Marian

• 2 weken later...
Gast Marcvane86
Geplaatst

Morgen avond gaat mn huidige pico weg.

De nieuwe is vandaag binnen gekomen.

En word de komende dagen klaar gemaakt en dan donderdag avond rijden.

Heb er zo veel zin in.

Geplaatst

Ik hoop dat je verwachtingen waargemaakt worden; het is natuurlijk in de basis dezelfde auto, maar je hebt straks wel meer PK's ter beschikking; dus dat rijdt wel fijner dunkt me. Wel lekker als je dan weer een gloednieuwe auto hebt, die ruiken zo lekker :).

Geplaatst

Wel lekker als je dan weer een gloednieuwe auto hebt, die ruiken zo lekker :).

Volgens mij kan je daar een spray voor krijgen. Kan keer dat je dit gebruikt het nieuwe auto gevoel terug krijgen. Hoef je dus geen nieuwe auto voor te kopen. :D

Geplaatst

11,95 euro: New Car Smell Odor

nieuwe autogeur

De geur van nieuw in het interieur van uw auto versterkt het luxe gevoel. Ondanks dat uw wagen misschien al een dagje ouder wordt houdt uw de ambiance levendig door de geur van een nieuwe auto op te halen. Simpel weg op het tapijt, onder de vloermatten of in de luchtroosters sprayen. Wordt geleverd in een 16 OZ (472 ml) flacon met sprayer.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi,

Mijn Picanto 1.0 (nieuw) heb ik grotendeels op de snelweg gereden. Daar "blies" ik er toch nog veel voorbij (België) met 145>.

Gemiddeld kwam ik uit op 1:16,5 en vind dat zelf heel netjes. De airco heeft steeds aangestaan.

Advies: Inderdaad zou het helpen als je laagtoerig rijdt. Dan nog eens kijken wat het verschil is als de airco uit zou staan.

Geplaatst

:1174193: Ik zie zelf niet zo het nut van lange snelwegritten met de airco aan; behalve misschien in warmere tijden. Het schijnt dat de airco ook je lucht droger maakt, maar als ik eenmaal de ruiten ontwasemd heb, zie ik daar de noodzaak niet zo van in.

Mijn airco is op 17500 km misschien 10 uur aan geweest. 'Some like it hot' :)

Geplaatst

Juist new car smell gekocht. Het is wel van guys!! Hopelijk is het een goede geur.

Nu maar wachten op de levering. Ik zoek daar al jaren naar.

Ik heb het gekocht bij driven2shine.

THx. Voor de info.

(null)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...