Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Sinds enkele dagen doen de achteruitrijlichten en de parkeersensor achter niks meer.. Ik vermoed dat de schakelaar (als die erop zit) kapot is.

Iemand een idee waar ik die kan vinden??

Alvast bedankt!

Posted

Ik kan niet uit ervaring spreken voor dat specifieke type sportage, maar vrijwel zonder uitzondering zit er op de versnellingsbak een schakelaar gemonteerd die daar verantwoordelijk voor is. Controleer ook de bedrading naar de schakelaar.

Posted

Tegenwoordig zit er ook dikwijls een schakelaar (micro switch) op het pookmechanisme die indrukt bij in 'R' zetten, anders de lederen pookzak een losklikken en de pookmeckaniek eens bestuderen of je daar nergens een schakelaar met elektrische aansluiting ziet zitten??? ;)

Posted

bij de sportage zit er een schakelaar op de bak, schakelaar kan je doormeten (weerstand meten) als je de bak in R zet, je kan ook de stekker doorverbinden. Als de lampen dan gaan branden is de schakelaar defect.

Posted

bij de sportage zit er een schakelaar op de bak, schakelaar kan je doormeten (weerstand meten) als je de bak in R zet, je kan ook de stekker doorverbinden. Als de lampen dan gaan branden is de schakelaar defect.

Kan je daar een beetje aardig bijkomen?

Posted

durf ik niet zeker te zeggen, misschien moet je nog wel de complete luchtfilterbak loshalen..misschien zit er ook nog wel een neutraalschakelaar op, maar dat weet ik niet zeker.

Posted

durf ik niet zeker te zeggen, misschien moet je nog wel de complete luchtfilterbak loshalen..misschien zit er ook nog wel een neutraalschakelaar op, maar dat weet ik niet zeker.

Oke maar hij zit wel onder de luchtfilterbak?

• 10 months later...
Posted

En de oorzaak gevonden? Ik heb sinds twee dagen hetzelfde probleem sportage 2.0 crdi uit 2005

Posted

? Wie helpt mij... Schakelaar achteruit rijlichten, goed, lampjes goed, zekering goed.... Ik weet niet waarom mijn achteruitrijverlichting niet werkt snik snik snik

Posted

Nee helaas particulier gekocht....maar het geeft gewerkt , want ik verbaasde me hoeveel licht het gaf tijdens het achteruit rijden in het donker

Posted

Ga het nogmaals geheel na lopen.... Dank u wel!

Welke kabel ( kleur)) zou het kunnen zijn?

• 8 months later...