Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Apart 'aanloop' geluid Rio

Motorgeluid probleem..  

44 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb dit probleem...

• Wel, mijn auto is gekocht in < augustus 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < september 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < oktober 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < november 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < december 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < januari 2012
    • Niet

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Smart heeft mij gevraagd om uit te zoeken wie dit probleem allemaal heeft.

Het probleem is als volgt:

Als je met de airco aan hebt gereden en je zet de airco uit, maakt de motor een soort aanloop geluid. Het geluid wordt na loop van tijd steeds erger en lijkt iets met de airco te maken hebben. Het is echter nog niet zeker wat het probleem is.

Het geluid neemt weg als je de airco aanzet, maar ook dit is niet altijd zo. Bij sommige leden is de v-snaar minder strak gezet, maar dat neemt het geluid niet weg, dus lijkt niet de juiste oplossing.

De heren die ons Kia rijders vertegenwoordigen bij de directie van Kia Nederland willen kijken of dit onder de aandacht kan komen, maar we moeten eerst inventariseren wanneer de problemen ontstaan en of het misschien wel een productiefout is bij slechts enkele van ons.

Daarom, zouden jullie de pollvraag willen beantwoorden?

---- Hieronder een filmpje, waarin je het geluid kunt horen. Horen jullie het ook? Je hoort de motor draaien, daarnaast hoor je een 'grrt, grrt, grrt, grrt, grrt,....' geluid.

http://www.youtube.com/watch?v=VH7aPqf_3E0

• Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Smart heeft mij gevraagd om uit te zoeken wie dit probleem allemaal heeft.

Het probleem is als volgt:

Als je met de airco aan hebt gereden en je zet de airco uit, maakt de motor een soort aanloop geluid. Het geluid wordt na loop van tijd steeds erger en lijkt iets met de airco te maken hebben. Het is echter nog niet zeker wat het probleem is.

Het geluid neemt weg als je de airco aanzet, maar ook dit is niet altijd zo. Bij sommige leden is de v-snaar minder strak gezet, maar dat neemt het geluid niet weg, dus lijkt niet de juiste oplossing.

De heren die ons Kia rijders vertegenwoordigen bij de directie van Kia Nederland willen kijken of dit onder de aandacht kan komen, maar we moeten eerst inventariseren wanneer de problemen ontstaan en of het misschien wel een productiefout is bij slechts enkele van ons.

Daarom, zouden jullie de pollvraag willen beantwoorden?

---- Hieronder een filmpje, waarin je het geluid kunt horen. Horen jullie het ook? Je hoort de motor draaien, daarnaast hoor je een 'grrt, grrt, grrt, grrt, grrt,....' geluid.

http://www.youtube.c...h?v=VH7aPqf_3E0

Erg herkenbaar dit geluid, kwam bij mij tijdens het inrijden langzaam tevoorschijn. Dealer heeft er een nieuwe waterpomp ingezet, nieuwe aircopomp en gaf aan dat de airco niet volledig was afgevuld. Dit is ook gebeurt. Nu is het geluid weg.

Geplaatst

Remko als het probleem opgelost kan worden via de dealer, vinden wij dat ook prima hoor.

Hij is natuurlijk de eerst aangewezene om jouw probleem te tackelen.

Dus leg hem deze oplossing voor en/of laat hem contact leggen met die dealer. Voorleggen

aan KMNL is niet meteen noodzakelijk als het opgelost kan worden bij je eigen dealer.

Geplaatst
......maar meneer Peter is op vakantie. :)

Venga met winst verkocht en een bonus ontvangen.....!:lol:

Oh sorry, nu weer OT!

Geplaatst

Venga met winst verkocht en een bonus ontvangen.....!:lol:

Oh sorry, nu weer OT!

ManManMan, dacht exact hetzelfde, die zit lekker met een kokteeltje ergens in de west.

Geplaatst

Ok, de dealer in Assen heeft het gevonden en er is een belangrijke mededeling om verdere schade te voorkomen.

ZET JE AIRCO ALTIJD AAN, DUS NIET UIT! HET PROBLEEM WORDT ERGER ALS JE DE AIRCO UITZET. ALS JE HET PROBLEEM HEBT EN JE ZET JE AIRCO UIT, KRIJG JE TE MAKEN MET PROBLEMEN MET JE WATERPOMP WAT SCHADE KAN VEROORZAKEN.

DE AIRCOPOMP EN EVENTUEEL WATERPOMP MOET VERVANGEN WORDEN, GA DIRECT NAAR JE DEALER INDIEN JE DIT PROBLEEM OOK HEBT. JE DEALER KAN BIJ KIA ONDERDELEN BESTELLEN OM HET PROBLEEM OP TE LOSSEN.

Geplaatst

Remko, prettig dat er een oplossing is. Fijn dat je ons en vooral de Rio-rijders deelgenoot hebt gemaakt.

Geplaatst

Ok, de dealer in Assen heeft het gevonden en er is een belangrijke mededeling om verdere schade te voorkomen.

ZET JE AIRCO ALTIJD AAN, DUS NIET UIT! HET PROBLEEM WORDT ERGER ALS JE DE AIRCO UITZET. ALS JE HET PROBLEEM HEBT EN JE ZET JE AIRCO UIT, KRIJG JE TE MAKEN MET PROBLEMEN MET JE WATERPOMP WAT SCHADE KAN VEROORZAKEN.

DE AIRCOPOMP EN EVENTUEEL WATERPOMP MOET VERVANGEN WORDEN, GA DIRECT NAAR JE DEALER INDIEN JE DIT PROBLEEM OOK HEBT. JE DEALER KAN BIJ KIA ONDERDELEN BESTELLEN OM HET PROBLEEM OP TE LOSSEN.

Remko, ik heb dus precies hetzelfde, zoals in jouw filmpje en ook als ik gasgeef en wegrijd in de 1e en 2e versnelling.

Is bovenstaand een officieel bericht van deze dealer? Zo ja, kan ik dit dan als extra bewijs meenemen naar mijn lokale dealer? Wordt dit denk je ook door KIA NL kenbaar gemaakt?

Geplaatst

En natuurlijk, print dit topic uit en laat het hem zien. Maar geloof me, de dealer is al op de hoogte. De monteur kwam naar mijn auto, zei tegen de andere monteur, weer een rio met dit probleem. De Opel Astra schijnt hetzelfde te hebben trouwens, maar dat ter zijde. Hij zei dat kia nl de dealer had geïnformeerd, dus neem ik aan alle dealers.

Geplaatst

En natuurlijk, print dit topic uit en laat het hem zien. Maar geloof me, de dealer is al op de hoogte. De monteur kwam naar mijn auto, zei tegen de andere monteur, weer een rio met dit probleem. De Opel Astra schijnt hetzelfde te hebben trouwens, maar dat ter zijde. Hij zei dat kia nl de dealer had geïnformeerd, dus neem ik aan alle dealers.

Als de dealer al op de hoogte is waarom nemen ze dan uit zich zelf geen contact op <_< Zou wel zo klant

vriendelijk zijn :angry:. Ik heb de onze gister net weer op gehaald ( had iets in de lak gevonden wat er niet thuis hoorde) (netjes opgelost)

Maar er heeft niemand zowel de werkplaats als de verkoper mij gevraagd of er rare geluiden waren geconstateerd. :(

Geplaatst

Remko, bedankt, goed werk.

Betekent dit dat je de airco altijd aan moet laten staan en dat dit het verbruik behoorlijk doet opschroeven of is een structurele oplossing mogelijk?

Geplaatst

Weten jullie ook of bij de toekomstige lichting Rio's dit probleem al meteen door de dealers zal worden aangepakt? Onze Rio is nu in bestelling en deze zal naar verwachting jan/feb 2012 geleverd worden. Door deze berichten maak ik me wel een beetje zorgen.sad.gif

Geplaatst

Geen zorgen maken, het is geen groot probleem. Kwestie van nieuwe aircopomp en klaar.

Je kunt er mee door rijden, anders was er allang een terugroepactie.

Geplaatst

Ik ben er net bij mijn dealer geweest en heb voor vrijdag een afspraak gemaakt. Ik heb het probleem uitgelegd, maar het leek er niet echt op alsof er daadwerkelijk een belletje ging rinkelen. Zouden alle dealers al wel informatie hebben gehad van Kia NL?

Vrijdag zal ik in ieder geval het geluid laten horen.

Geplaatst

Weten jullie ook of bij de toekomstige lichting Rio's dit probleem al meteen door de dealers zal worden aangepakt? Onze Rio is nu in bestelling en deze zal naar verwachting jan/feb 2012 geleverd worden. Door deze berichten maak ik me wel een beetje zorgen.sad.gif

Zulk soort berichten hebben allang de fabriek bereikt en men houdt hiermee rekening met nieuwe Rio's,

anders rijzen de kosten de pan uit. Daar zit men bij Kia ook niet op te wachten.

Geplaatst

Zulk soort berichten hebben allang de fabriek bereikt en men houdt hiermee rekening met nieuwe Rio's,

anders rijzen de kosten de pan uit. Daar zit men bij Kia ook niet op te wachten.

Smart, weet jij toevallig of alle dealers hiervan op de hoogte (horen te) zijn?

Bij mij werd er niet echt gereageerd alsof het overeenstemde met een eventuele boodschap van KIA NL. Vrijdag ga ik naar Wassink, want hij begint nu wel heel vervelend te klinken.

Geplaatst

Nee, ik ben van deze problematiek bij de Rio niet op de hoogte. Ik neem aan dat de dealers inmiddels wel via

het netwerk geïnformeerd zijn, maar dat de dealers deze nieuwsbulletins nog niet allemaal vers op hun netvlies

hebben staan. Bij Wassink wel aangeven dat deze problemen als zeer serieus worden aangemerkt door

verschillende dealers. Je hebt garantie en ze zullen heus niet toestaan dat de boel onnodig in de soep wordt gereden.

Kump goe!;)

Geplaatst

Ik heb nog geen raar bijgeluid gehoord, heb al wel een paar keer tijdens het rijden de airco uitgezet. Die airco aanzetten (of niet uitdoen), geldt dat altijd ? want je verbruik loopt dan wel op. Ik bedoel; ik heb geen bijgeluid; moet ik wel steeds de airco aan blijven houden ? Is dat wat de dealer wil adviseren, of geldt dit alleen indien je het bijgeluid hebt en om schade te voorkomen ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...