Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Audio Installatie Kia Rio

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allen, deze post heeft inmiddels zoveel pagina's dat het zoeken allemaal wat lastiger gaat via de telefoon. Hoop niet dat jullie het vervelend vinden. In ieder geval, kort geleden een subje geïnstalleerd en wil binnenkort de speakers voor vervangen. Pimtensen raadde de Rockford Fosgate R165X3 aan. Wat vinden jullie hiervan? Ergens las ik dat deze niet goed paste op de adapter die je erbij moet kopen? En verder qua geluid? Ondanks dat er een tweeter ingebouwd zit, begint volgens de specificaties het aantal hz pas bij 100 hz..vrij hoog vinden jullie niet of wordt de tweeter niet meegeteld? (Of is dan de bass juist slechter?) Zit mezelf nu f in de war te brengen. Komt door het tijdstip denk ik.

Al met al, wat denken jullie? (Ik behoud de originele hu, voor voorlopig).

Geplaatst

Als je naar de site van Pim Tensen gaat.....

http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/11195d-rockford-fosgate-r165x3-16-5cm-45-watt-rms-3-weg-speaker/?gclid=COLqqN-w0MgCFdQaGwod20wL4Q

.....en dan op het tabje Specificaties klikt, zie je dat daar een ander frequentiebereik wordt opgegeven, namelijk 52-20k Hz. Dit klinkt al meer aannemelijk dan die 100 Hz.

Wat betreft de klank, dat is erg persoonlijk. Mijn advies zou zijn om ergens te gaan luisteren met jouw eigen muziekstijlen. Voor dat geld heb je denk ik met dit setje een nette 3-weg speaker. Met de adapters zoals die hier vaker worden aangeraden (die van Opel dacht ik) past iedere 16,5cm speaker op de deur.

Geplaatst

Wat Patrick zegt, geluid is persoonlijk.

Echter een adapterring is noodzakelijk, ongeacht welk merk speaker je neemt.

Deze adapterringen heb je nodig http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-h-corsa-d-signum-vectra-c-acv-271230-07-16-5cm-speaker-adapter/#reactie_form

Geplaatst

Wat Patrick zegt, geluid is persoonlijk.

Echter een adapterring is noodzakelijk, ongeacht welk merk speaker je neemt.

Deze adapterringen heb je nodig http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/217l-speaker-adapters/230l-opel/2990d-opel-astra-h-corsa-d-signum-vectra-c-acv-271230-07-16-5cm-speaker-adapter/#reactie_form

Die bedoelde ik inderdaad. Kon ze zo snel niet vinden.

Geplaatst

Oke super bedankt mannen! Ik zag inderdaad het tabblad specificaties en daar wordt over een ander frequentiebereik gesproken dan op het eerste tabblad. Dank jullie!

Zijn er hier overigens Kia bezitters die iets aan geluidsdemping gedaan hebben? 

Geplaatst

Oke super bedankt mannen! Ik zag inderdaad het tabblad specificaties en daar wordt over een ander frequentiebereik gesproken dan op het eerste tabblad. Dank jullie!

Zijn er hier overigens Kia bezitters die iets aan geluidsdemping gedaan hebben? 

Check

Je kunt met demping helemaal los gaan, afhankelijk van hoe stil en trillingsvrij je het wil hebben. Wat ik aan zou raden is een starter set, bijvoorbeeld onderstaande set:

https://www.caraudioshop.nl/dempingsmateriaal/silent-coat-starter-set-silent-coat-starter-set

Heb deze set zelf ook gebruikt. Dan heb je 4 matten, schuim voor tussen de adapter en de deur, en een absorberend matje. Persoonlijk zou ik liever wat meer matten gebruiken, aangezien je daar het meeste resultaat mee hebt. Belangrijk is dat je zowiezo de binnenkant van de deur doet (en direct achter de speaker een 2e laag), eventueel kun je het paneel waar je de speaker op bevestigd ook doen.

Geplaatst

Check

Je kunt met demping helemaal los gaan, afhankelijk van hoe stil en trillingsvrij je het wil hebben. Wat ik aan zou raden is een starter set, bijvoorbeeld onderstaande set:

https://www.caraudioshop.nl/dempingsmateriaal/silent-coat-starter-set-silent-coat-starter-set

Heb deze set zelf ook gebruikt. Dan heb je 4 matten, schuim voor tussen de adapter en de deur, en een absorberend matje. Persoonlijk zou ik liever wat meer matten gebruiken, aangezien je daar het meeste resultaat mee hebt. Belangrijk is dat je zowiezo de binnenkant van de deur doet (en direct achter de speaker een 2e laag), eventueel kun je het paneel waar je de speaker op bevestigd ook doen.

Heb je dan voldoende voor de 4 deuren, of meteen 2 sets bestellen?

Ik heb rio 5 deurs.

Geplaatst

Heb je dan voldoende voor de 4 deuren, of meteen 2 sets bestellen?

Ik heb rio 5 deurs.

Ik heb bij mijzelf alleen de voordeuren gedempt. De genoemde set is net genoeg voor 2 deuren. Als je alle 4 de deuren wil doen, zou ik minimaal 2 sets halen, of alleen wat meer bitumen matten zodat je wat meer oppervlak kunt beplakken. Zoals ik al zei, met de bitumen matten heb je het beste resultaat. Die andere matjes die in de set zitten voegen naar mijn idee niet heel veel toe.

https://www.caraudioshop.nl/dempingsmateriaal/silent-coat-extra-volume-pack

Deze set heeft alleen bitumen matten van 4mm dik. Er zitten 12 sheets in zodat je per deur 3 sheets kunt gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld 2 sheets staand plakken, en de 3e er nog overheen direct achter de speaker. Het is zeker geen rocket science, als je maar zoveel mogelijk oppervlak van de deur beplakt (en achter de speaker een 2e laag).

Geplaatst

Ik heb bij mijzelf alleen de voordeuren gedempt. De genoemde set is net genoeg voor 2 deuren. Als je alle 4 de deuren wil doen, zou ik minimaal 2 sets halen, of alleen wat meer bitumen matten zodat je wat meer oppervlak kunt beplakken. Zoals ik al zei, met de bitumen matten heb je het beste resultaat. Die andere matjes die in de set zitten voegen naar mijn idee niet heel veel toe.

https://www.caraudioshop.nl/dempingsmateriaal/silent-coat-extra-volume-pack

Deze set heeft alleen bitumen matten van 4mm dik. Er zitten 12 sheets in zodat je per deur 3 sheets kunt gebruiken. Dan kun je bijvoorbeeld 2 sheets staand plakken, en de 3e er nog overheen direct achter de speaker. Het is zeker geen rocket science, als je maar zoveel mogelijk oppervlak van de deur beplakt (en achter de speaker een 2e laag).

Bedankt!

Geplaatst

Zo speakers geïnstalleerd. Super blij mee. Klinkt fantastisch. Het is de Rockford Fosgate geworden. Heb nu een kleine active subwoofer achterin en deze speakers voor. Bedankt voor jullie hulp!

Geplaatst

Klinkt een stuk beter hè.

Veel luisterplezier

Geplaatst

beste leden!

Ik probeer mijn pioneer radio er uit te krijgen en krijg dat dashboard gedeelte niet netjes los, iemand een handige tip? ben al 1 klipje armer en een kleine kras rijker. krijg aan de bovenkant met geen mogelijkheid de klipjes netjes los.

groetjes,

rick

Geplaatst

beste leden!

Ik probeer mijn pioneer radio er uit te krijgen en krijg dat dashboard gedeelte niet netjes los, iemand een handige tip? ben al 1 klipje armer en een kleine kras rijker. krijg aan de bovenkant met geen mogelijkheid de klipjes netjes los.

groetjes,

rick

voor wat voor auto wil je dit weten ???

Geplaatst

Hij rijdt in een rode Rio uit 2013.

het is een beetje lastig te zien als mensen hun avatar niet of niet volledig in vullen 

en om nu alles iedere keer na te lezen gaat weer wat ver 

Geplaatst

het is een beetje lastig te zien als mensen hun avatar niet of niet volledig in vullen 

Mijn excuus, ik had wat meer informatie er in moeten zetten inderdaad..... was volledig over mn toeren dat er een krasje op m`n dashboard zat :no:

Geplaatst

Ik denk, zoek ik dat ff op en dan mag de MASTER het antwoord geven op de vraag ;) Die kan het zoals blijkt veel beter dan dat ik dat kan. :clap:

Geplaatst

Haha ja en ik dacht dat ik 1 klipje gebroken had maar die is gewoon naar beneden gevallen en zie hem liggen maar kom er net niet bij, morgen nog een keer proberen zodra het licht is. het krasje is niet meer te zien na goed te poetsen. Misschien maar bij MASTER langs of het dashboard door de garage los laten halen. MASTER woont 38km bij mij vandaan (tot Edam is 38km) 

Geplaatst

neem een oude kleding haak en buig die in de vorm van een haakje 

daar zitten ook geen scherpe kantjes aan zo dat je geen krasjes meer maakt 

zit van af morgen in turkije  (eindelijk vakantie ) dus zul je wel even geduld moeten hebben maar anders ben je zeker welkom  :-)

• Like 1
Geplaatst

Ik heb helaas niet van die mooie haakjes, hoe zou ik dit beter kunnen doen.... de onderkant is al los.

Ik heb de ophanghaak aan het uiteinde van een soeplepel gebruikt om het afdekframe los te halen. Je kan er eventueel een doek omheen wikkelen om krassen tegen te gaan.

Stuur in de laagste stand en dan de haak achter het uiterst linkse deel van het frame plaatsen.

Dan trekken en de clipjes stuk voor stuk met de hand lostrekken.

Na de eerste ruk met de haak heb je genoeg ruimte om de clipjes met de hand los te trekken.

Geplaatst

neem een oude kleding haak en buig die in de vorm van een haakje 

daar zitten ook geen scherpe kantjes aan zo dat je geen krasjes meer maakt 

zit van af morgen in turkije  (eindelijk vakantie ) dus zul je wel even geduld moeten hebben maar anders ben je zeker welkom  :-)

Kijk eens aan! geniet er van! Dan ga ik binnenkort maar even langs de dealer.....ze moeten toch nog even naar mn MIC kijken.

• Like 1
Geplaatst

De pimpmasters hebben daar ooit een duidelijke handleiding voor gemaakt inclusief foto's. Volgens mij te vinden op hun fb

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...