Hitmark Geplaatst 19 Mei, 2012 Geplaatst 19 Mei, 2012 Is er ondertussen al iemand die zelf het radiopaneel van de standaard radio verwijderd heeft? Kan op dit forum helaas geen duidelijk antwoord vinden. Zijn er speciale sleutels voor nodig om het paneel te verwijderen? Zit goed vast ja, krijg het er ook niet uit. Ga maar eens info vragen bij de dealer.. Quote
blackviper Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Is er ondertussen al iemand die zelf het radiopaneel van de standaard radio verwijderd heeft? Kan op dit forum helaas geen duidelijk antwoord vinden. Zijn er speciale sleutels voor nodig om het paneel te verwijderen? wat wil je weten? Er zijn speciale tools om je plastic cover te verwijderen. Ik heb niet zelf gedaan maar het is geen rocket science. Als je wilt kan ik een foto maken van de oude cover zodat je kan zien hoe groot gebied je VOORZICHTIG zal moeten verwijderen. Geduld lijkt mij het toverwoord. Aangezien ik mijn nieuwe HU ook nog moest kopen en ik de installatie gratis kreeg heb ik het ofc laten doen. Quote
Jordan Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Beste Blackviper. Bedankt voor je reactie. Ik zou graag willen weten hoe ik de zwarte radio cover/paneel veilig en zonder schade kan verwijderen zodat ik bij de kabels en isostekkers kan komen achter de originele HU. Ik kan bij dit paneel nergens iets van een opening vinden waar eventueel speciale sleutels in passen om deze los te klikken. En de originele HU? Zit die geschroefd of geklikt. En ja als je een foto van de achterkant van de cover hebt graag. Dan zie je tenminste waar de bevestigingspunten zitten. Alvast bedankt. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Hallo allemaal, Ik heb de Pioneer TS-E1702i in alle 4 de deuren zitten dankzij de Opel Astra / Corsa Signat S60.4830-019 speaker adapters. Wat een verschil zeg! Echt véééél harder, zuiverder en voller geluid!! Ik heb ze aan een Pioneer AVH-2400BT HU hangen. Lowpass filter voor de sub op max (125 Hz) en highpass filter voor de deurspeakers op z'n laagst (50 Hz) dus ze kunnen lekker hard zonder vervorming! Hier zijn een paar foto's: Quote
blackviper Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Hallo allemaal, Ik heb de Pioneer TS-E1702i in alle 4 de deuren zitten dankzij de Opel Astra / Corsa Signat S60.4830-019 speaker adapters. Wat een verschil zeg! Echt véééél harder, zuiverder en voller geluid!! Ik heb ze aan een Pioneer AVH-2400BT HU hangen. Lowpass filter voor de sub op max (125 Hz) en highpass filter voor de deurspeakers op z'n laagst (50 Hz) dus ze kunnen lekker hard zonder vervorming! Hier zijn een paar foto's: Geen problemen met inbouw dieptes wanneer je ramen naar beneden zijn? Quote
blackviper Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Beste Blackviper. Bedankt voor je reactie. Ik zou graag willen weten hoe ik de zwarte radio cover/paneel veilig en zonder schade kan verwijderen zodat ik bij de kabels en isostekkers kan komen achter de originele HU. Ik kan bij dit paneel nergens iets van een opening vinden waar eventueel speciale sleutels in passen om deze los te klikken. En de originele HU? Zit die geschroefd of geklikt. En ja als je een foto van de achterkant van de cover hebt graag. Dan zie je tenminste waar de bevestigingspunten zitten. Alvast bedankt. Bijdeze: Hoge resolutie hier. Benodige tools zijn van Demontagesets voor dashboards. Deze moet je voorzichtig tussen je dashboard en de cover gedrukt worden: En dan loswippen. Voorzichtig en geduldig. Daarna zit hij vast in de 2din schuif met kruiskop schroeven. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Beste Blackviper. Bedankt voor je reactie. Ik zou graag willen weten hoe ik de zwarte radio cover/paneel veilig en zonder schade kan verwijderen zodat ik bij de kabels en isostekkers kan komen achter de originele HU. Ik kan bij dit paneel nergens iets van een opening vinden waar eventueel speciale sleutels in passen om deze los te klikken. En de originele HU? Zit die geschroefd of geklikt. En ja als je een foto van de achterkant van de cover hebt graag. Dan zie je tenminste waar de bevestigingspunten zitten. Alvast bedankt. Hallo Jordan, Hoe je het orginele paneel los krijgt weet ik zo niet, heb ik laten doen bij de Kia dealer, maar ik kan je wel de achterkant van het paneel laten zien. De orginele HU zit vast met 4 schroeven, daar heb ik ook maar ff 2 foto's van gemaakt zodat je een idee hebt hoe het vast zit (de schroeven zitten door de buitenste gaatjes van de bevestigingsplaatjes). De andere gaatjes houden de radio op z'n plek door 4 pinnetjes op het dashboard. Quote
Jordan Geplaatst 20 Mei, 2012 Geplaatst 20 Mei, 2012 Guys perfect. Dankjewel voor de reacties en foto's. Hier kan ik wat mee. Nu nog even die tools versieren en dan kan ik aan de slag. Thanks Quote
blackviper Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Iemand een idee wat de plus e wat de.min is? Oranje of groen? En aan de andere kant is het blauw of rood.. Wie weet t? Quote
Blue_eyes Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Heb je soms nog een connector-adapter nodig om de speakers aan te sluiten? Of kun je de standaard connectortjes zo op de nieuwe speakers prikken? Zie http://www.pimtensen...t-s62-3630-001/ Quote
blackviper Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Heb je soms nog een connector-adapter nodig om de speakers aan te sluiten? Of kun je de standaard connectortjes zo op de nieuwe speakers prikken? Zie http://www.pimtensen...t-s62-3630-001/ Daar heb je niets aan Je moet die dingen die aan het rode en zwarte draadje zitten hebben Ik heb paar uur geleden net gedaan. Quote
mcbeef Geplaatst 21 Mei, 2012 Geplaatst 21 Mei, 2012 Daar heb je niets aan Je moet die dingen die aan het rode en zwarte draadje zitten hebben Ik heb paar uur geleden net gedaan. Moet ik deze stekker adapters niet hebben dan? kan ik dan wel de nieuwe luidsprekers aansluiten zonder te knippen? Ik ben persoonlijk erg voorstander van clean-mods Quote
blackviper Geplaatst 22 Mei, 2012 Geplaatst 22 Mei, 2012 Moet ik deze stekker adapters niet hebben dan? kan ik dan wel de nieuwe luidsprekers aansluiten zonder te knippen? Ik ben persoonlijk erg voorstander van clean-mods Nee deze moet je niet hebben. Alleen die schuifstekkers heb je nodig. Je komt er niet zonde knippen. Als je kan solderen kan je het ook meteen aan de speaker solderen opzich. Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 22 Mei, 2012 Geplaatst 22 Mei, 2012 Geen problemen met inbouw dieptes wanneer je ramen naar beneden zijn? Nee, totaal geen probleem, het raam komt niet in de buurt van de speaker! Quote
Blue_eyes Geplaatst 22 Mei, 2012 Geplaatst 22 Mei, 2012 Nee deze moet je niet hebben. Alleen die schuifstekkers heb je nodig. Je komt er niet zonde knippen. Als je kan solderen kan je het ook meteen aan de speaker solderen opzich. Bedankt, maar hoe zit de standaard speaker dan aangesloten? Normaal zitten die toch met dat soort schuifconnectortjes aangesloten? Quote
j0ch3m1988 Geplaatst 23 Mei, 2012 Geplaatst 23 Mei, 2012 Bedankt, maar hoe zit de standaard speaker dan aangesloten? Normaal zitten die toch met dat soort schuifconnectortjes aangesloten? Hey Blue_eyes, De standaard speakers zitten inderdaad met een connectortje aangesloten. Ik heb die gewoon afgeknipt en een kroonsteentje gebruikt voor de nieuwe speakers. Verder heb ik ervoor gezorgt dat de kabels in de deur bungelen. Ik heb namelijk een gaatje in de speaker-adapter geboord en daar de speaker kabel doorheen gedaan. Dus de speakerkabel zit op de deur ipv erin, tussen de deur en de plastic kap dus. Want anders heb je wel kans dat het raam 'm een keer meepakt en kapot trekt ofzo (en het kan gaan rammelen). Ik doe er wel ff een paar foto's bij. Verder heb ik uitgezocht wat de + en de - van elke deurspeaker is. Dat zet ik later wel op dit forum. Alles zit nou weer netjes in elkaar en het klinkt 100x zuiverder, voller en het kan ook een stuk harder zonder vervorming. Er trilt verder ook weinig mee behalve dan de achteruitkijkspiegel maar dat is al gauw als je een sub hebt! Quote
mcbeef Geplaatst 23 Mei, 2012 Geplaatst 23 Mei, 2012 Vandaag 4 dozen JBL GTO-638 ontvangen, de ringen en bitumen verwacht ik ook deze week. Dan een keertje lekker klussen met demoniac Quote
mavi86 Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Ik heb de kia dealer vorige week gemaild over een mogelijke audio upgrade. Het duurde even maar vandaag de info binnen. Ze bieden een set tweeters + subwoofer aan. Bedraagd €346 incl montage. Veel meer informatie stond er niet in dus geen idee om welke tweeters, sub dit gaat. Ik gok dezelfde tweeters als in het navigatiepack. Wat vinden jullie hiervan? Quote
mcbeef Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Tja, dan heb je ws die tweeters wel mooi in je raamstijlen. Ben alleen bang dat je middentonen wel "uit de toon" vallen bij de rest aangezien je originele speakers in de deur zullen blijven zitten. Ik heb straks dus 4x die JBL GTO-638 ingebouwd en wel voor geen 130 euro Verwacht daar ook een redelijke vooruitgang van. Quote
J-J Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Tja, dan heb je ws die tweeters wel mooi in je raamstijlen. Ben alleen bang dat je middentonen wel "uit de toon" vallen bij de rest aangezien je originele speakers in de deur zullen blijven zitten. Ik heb straks dus 4x die JBL GTO-638 ingebouwd en wel voor geen 130 euro Verwacht daar ook een redelijke vooruitgang van. Ja ik ook, ben benieuwd. Quote
Neluzzz Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Ik heb de kia dealer vorige week gemaild over een mogelijke audio upgrade. Het duurde even maar vandaag de info binnen. Ze bieden een set tweeters + subwoofer aan. Bedraagd €346 incl montage. Veel meer informatie stond er niet in dus geen idee om welke tweeters, sub dit gaat. Ik gok dezelfde tweeters als in het navigatiepack. Wat vinden jullie hiervan? Opzich niet gek, die woofer die ik krijg, kost volgens Kia 300 incl. inbouw. Bedoelen ze in jouw geval ook een woofer onder de stoel? Zoja, dan ga ik ook voor dit pakket. Probleem volgens de dealer, waarom het wat langer gaat duren voordat deze in mijn auto ingebouwd gaat worden, is dat deze nog niet officieel als pakket aangeboden wordt. Ik krijg hem pas als deze officieel op de accessoirelijst komt te staan. Ik vind het maar vaag, maar als dit pakket van jouw al wel officieel wordt aangeboden, dan zou ik dat graag willen weten en welke woofer ze bedoelen. Quote
mavi86 Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Ik weet niet of het om hetzelfde gaat. De informatie in de mail was vrij karig. Ik heb er een mail achteraan gestuurd voor wat meer info. Ik hoop wel dat het gaat om een sub onder de stoel. Overigens heb ik wel ergens gelezen dat de rio eigenaren met het navigatiepack (dus incl tweeters) minder ontevreden zijn over het geluid. En dan een sub erbij zou het voor mij maby wel interessant zijn. Daarnaast vind mijn vriendin het wel fijn dat het via de kia dealer gaat ivm garantie. Maar ik twijfel toch nog wel Quote
blackviper Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Die garantie maakt geen bal uit.. speakers gaan echt niet zo snel stuk mits fatsoenlijk aangesloten. En je kan altijd garantie vorderen bij de partij die inbouwt. Of denk je dat KIA ineens zegt "Ja jammer joh dat je motor stuk is, je hebt geen garantie meer want je hebt er zelf speaker ingezet." Quote
Neluzzz Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 als je bericht hebt mavi, dan zou ik dat graag willen weten. Ik denk namelijk dat ik er sowieso tweeters bij wil en als dat in 1 keer kan. Ik ga morgen voor de zekerheid nog ff naar zo'n audioboer. Ff kijken wat zij mij kunnen bieden. Quote
mavi86 Geplaatst 24 Mei, 2012 Geplaatst 24 Mei, 2012 Is goed Neluzzz. Kun je met mij je ervaring van de audioboer delen? Daar wil ik zelf maby toch ook wel langs gaan. @Blackviper. Heb je idd wel gelijk in. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.