Ga naar inhoud

Audio Installatie Kia Rio


2Fast

Aanbevolen Berichten

Heel blij dat iemand nu het antwoord heeft gevonden.

De JBL speakers die ik onlangs aan heb geschaft zijn dus gelukkig in het juiste formaat.

Nu inderdaad nog naar een oplossing zoeken voor de houd/ring of zelf wat gaan knutselen.

Welke speakers heb jij dan gekocht en waar? Wellicht een linkje? :-)

En Hitman, was het veel werk om die deurbinnenunit eraf te slopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, is niet moeilijk op de deur paneel er af te halen.

Er zitten drie schroefjes en dan voorzichtig lostrekken van de deur.

Het zit met kunststof pluggen in de deur vast.

Bij de achterdeur zit op de hoek bij het raam nog een kapje die je weg moet halen, zit ook in de deur geklikt.

Gewoon goed kijken en niet te wild...succes..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de fader van de radio volledig naar de achterluidsprekers verschuif (dus eigenlijk de voorspeakers uitschakel) hoor ik in de verte iets wat op geluid van muziek lijkt, volledig vlak, geen hoge - of lage tonen. Het geluidsniveau haalt ook niet dat van de voorste speakers. Is dit exemplarisch of hebben alle rio's dit? Ik ga er in ieder geval mee naar de dealer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de fader van de radio volledig naar de achterluidsprekers verschuif (dus eigenlijk de voorspeakers uitschakel) hoor ik in de verte iets wat op geluid van muziek lijkt, volledig vlak, geen hoge - of lage tonen. Het geluidsniveau haalt ook niet dat van de voorste speakers. Is dit exemplarisch of hebben alle rio's dit? Ik ga er in ieder geval mee naar de dealer!

klopt heb ik ook dus je bent niet de enige

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de fader van de radio volledig naar de achterluidsprekers verschuif (dus eigenlijk de voorspeakers uitschakel) hoor ik in de verte iets wat op geluid van muziek lijkt, volledig vlak, geen hoge - of lage tonen. Het geluidsniveau haalt ook niet dat van de voorste speakers. Is dit exemplarisch of hebben alle rio's dit? Ik ga er in ieder geval mee naar de dealer!

Dat hoort zo. ze hebben volgens mij geprobeerd de hoge tonen van voor te laten komen daar zit je tenslotte.. En ze hebben sub speakers achterin gezet om te laten lijken alsof je nog wat beat hebt.

:)

Daarom moet die rommel ook gewoon aangepast worden. Je kan beter een subwoofer erin leggen en je voor boxen veranderen plus tweeters plaatsen. Dan boeien je achter speakers niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan koop je degene die ik ook hebt ;)

De Pioneer ts-wx77a. Die heb ik in dat kleine vakje boven het reservewiel liggen en je kan er bagage opleggen.

(niet mijn achterbak)

Foto-RKJPTTIM.jpg

Ander oplossingen zijn de

TS-WX210A of als je geen losse sub wil subspeaker laten zetten in je deur (alhoewel je deur nogal meetrilt en dat kunststof nogal wat tegenhoud) of in je hoedenplank.

En natuurlijk voor goede 2weg speakers van gladen ofzo en tweeters.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het belachelijk dat er nog steeds niets te vinden is op internet voor de kia rio mbt audio.

Geen pas ringen of kant en klare speaker sets, Jammer.

@Blackviper, mooie sub, heb em ook klaar liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


De speakers die ik heb liggen zijn deze:

http://www.jbl.nl/jb...l/gto6528s.html

Heb je het er allemaal zelf in gezet? de binnenkant van de deur eraf gehaald en de speakers erin gezet? die speakers passen dus goed? of moest je nog extra gaten boren om de speaker te monteren? koop je die speakers trouwens per paar?

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij mij hebben ze de verkeerde raamstijlen geleverd. Zonder tweeter ruimte erin.. dus mijn avontuur moet nog even wachten. Denk dat ik ook maar gelijk de head unit vervang.

Kan je die achteraf zomaar vervangen dan?

Dan moet je zeker ook nog draden trekken en achter op de radio aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan koop je degene die ik ook hebt ;)

De Pioneer ts-wx77a. Die heb ik in dat kleine vakje boven het reservewiel liggen en je kan er bagage opleggen.

(niet mijn achterbak)

Foto-RKJPTTIM.jpg

Ander oplossingen zijn de

TS-WX210A of als je geen losse sub wil subspeaker laten zetten in je deur (alhoewel je deur nogal meetrilt en dat kunststof nogal wat tegenhoud) of in je hoedenplank.

En natuurlijk voor goede 2weg speakers van gladen ofzo en tweeters.

Waar heb jij die ingangen aan vast gemaakt? ik heb zelf de standaard inbouw radio die in de Kia Super pack zit, maar daar zitten volgens mij geen extra uitgangen voor een sub op. dus heb je hem op een speaker uitgang aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag de deur panelen eraf gehaald, best makkenlijk als je er eenmaal achter komt hoe ;).

Bij de Mediamarkt wat mooie speakers gehaald: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/GT6-6C-165MM-2-WAY-GT-COMPNENT-SPKR,10259,357017,264189.html

Op de site staat 85 euro maar ik kon ze bij de mediamarkt winkel voor 77 krijgen.

Ze passen goed in het speaker gat maar ze kunnen niet zo maar vast gemaakt worden met de oude bouten.

Dus ik moet daar nog iets op vinden, ik denk dat ik gewoon een gaatje erbij boor voor de bouten. maar nog even kijken wat het makkelijkste is.

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vandaag de deur panelen eraf gehaald, best makkenlijk als je er eenmaal achter komt hoe ;).

Bij de Mediamarkt wat mooie speakers gehaald: http://www.mediamark...017,264189.html

Op de site staat 85 euro maar ik kon ze bij de mediamarkt winkel voor 77 krijgen.

Ze passen goed in het speaker gat maar ze kunnen niet zo maar vast gemaakt worden met de oude bouten.

Dus ik moet daar nog iets op vinden, ik denk dat ik gewoon een gaatje erbij boor voor de bouten. maar nog even kijken wat het makkelijkste is.

Ik hou jullie op de hoogte!

Ja toch, liggen er zo af.

Ben niet zo'n voorstander van kaal op een deur schroeven.

Hopelijk komen er pas ringen voor de rio.

Ik wacht nog even af...

Er gaan wel Focal speakers in, die zijn al gekozen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja toch, liggen er zo af.

Ben niet zo'n voorstander van kaal op een deur schroeven.

Hopelijk komen er pas ringen voor de rio.

Ik wacht nog even af...

Er gaan wel Focal speakers in, die zijn al gekozen..

ja, ik doe het liever ook niet, maar ik ga even kijken of ik er misschien iets kan maken wat ik erop kan zetten. maar ik ben bang dat de box misschien tegen het deur paneel aankomt.

ik ga even deze week iets bekokstoven

Tot dan maar even deur paneel loos rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar heb jij die ingangen aan vast gemaakt? ik heb zelf de standaard inbouw radio die in de Kia Super pack zit, maar daar zitten volgens mij geen extra uitgangen voor een sub op. dus heb je hem op een speaker uitgang aangesloten?

Op de achter speakers.

Straks weet ik nog niet hoe ik het ga doen als er een andere head unit in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja kan je gewoon vervangen. Draden zal je wel moeten trekken ja.. Ze werken niet wireless helaas ;)

Jaja hehe, maar moet je dan niet je halve dashboard uit elkaar halen voor die 2 draadjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...