Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Na 1800 rijd mijn rio nog super :)

Nu ging ik hem gisteren wassen en kwam ik opeens vage licht blauwe "brandgaatjes" tegen op mijn lak .

Het lijken wel kleine roestplekjes.

Iemand idee wat het is en hoe je het weg kan halen ?

Volgens mijn schoonvader komt het door het slijpsel van de rails als ik hem bij het station zet ...

Moet toch niet kunnen?

Groetjes

Posted

vliegroest, je bent de eerste sinds tijden en je schoonvader heeft

waarschijnlijk gelijk..

Had zelf een witte als eerste melding verwacht :wink:

Posted

Zeker garantie als het bij afleveren was, maar niet als het komt doordat jij hem naast het station parkeert.

Ik heb op mijn auto geen vliegroest, in ieder geval niet gezien nog, zal er is beter op letten.

Wat bedoel je bigwade met sinds lange tijd?

Posted

zoek effe op vliegroest.

Je leest het forum kennelijk zeer selectief.

Bij de pro-ceed, en dan met name de witte, is dit een nogal hot item geweest.

Vooral bij de Belgische lezertjes...

Posted

Wat is vliegroest eigenlijk? Je moet wel opletten als je je wagen dicht bij de sporen plaatst want als een trein remt is dat metaal op metaal en dat geeft natuurlijk zwart stof. Ook als het om een elektrische trein gaat moet je opletten want de stroomafnemers van de trein slaan vonken weg, 3000 volt. Je wagen staat dicht bij de sporen ( straal 10 à 15 meters) kan je brandvlekken krijgen. Natuurlijk niet als hij verder staat.

Posted

Ja, als de wind verkeerd zit is alles mogelijk. Ook bij vriesweer is het erger opdat er dan ijsvorming op de bovenleiding zit en je krijgt soms vuurwerk:).

Posted

Hallo allemaal,

Na 1800 rijd mijn rio nog super :)

Nu ging ik hem gisteren wassen en kwam ik opeens vage licht blauwe "brandgaatjes" tegen op mijn lak .

Het lijken wel kleine roestplekjes.

Iemand idee wat het is en hoe je het weg kan halen ?

Volgens mijn schoonvader komt het door het slijpsel van de rails als ik hem bij het station zet ...

Moet toch niet kunnen?

Groetjes

Ik heb hem trouwens voor een misverstand te voorkomen, nog nooit neergezet bij het station of industrieterrein.
Posted

Of iemand heeft 'n rotje op je auto gegooid. Dat had ik vorig jaar en gaf ook van die roodachtige puntjes, maar wel heel plaatselijk (5 cm)