sjaakleijting Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Hallo. Elke keer als de auto een paar uurtjes gestaan heeft (of s'morgens) en ik wil wegrijden (koude motor) zit het gaspedaal iets vast. Voor dat ik wegrij moet ik hem iets intrappen en dan zit ie los. Tijdens het rijden nergens last van....en ook niet als ik een half uur weg ben en dan start,dan kan ik gewoon zonder eerst in te trappen wegrijden. Het is puur en alleen als hij even gestaan heeft...dus een koude motor. We weten dat het zo is,en het word ook niet erger,dus we trappen hem eerst in en dan starten we de motor.....maar het lijkt mij niet dat dit goed is...of heeft iemand anders hier ook last van? Groet Sjaak. Quote
sjaakleijting Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 beetje WD40 op de scharnieren spuiten Ik ben een leek op dit gebied...maar wat is wd40? en welke scharnieren? Quote
gare aap Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 kan ook zijn dat je gaskabel toe is aan vervanging, maar ik weet niet of dat nog zo zit bij nieuwere auto's Quote
sjaakleijting Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 kan ook zijn dat je gaskabel toe is aan vervanging, maar ik weet niet of dat nog zo zit bij nieuwere auto's Het is een kia joice uit 2003.....maar in iedergeval bedankt....ik zal morgen eens kijken. Groet Quote
gare aap Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 en wat ook nog kan als het geen elektronisch gaspedaal is, dat je de kabel bij de carburateur over het dode punt heen moet zetten. maar ik weet niet hoe techniesch je bent. ik ken de auto techniesch ook niet dus misschien lul ik wel onzin. Quote
Crum Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 carburateur is eind jaren 80 al grotendeels van de markt verdwenen...maar klinkt als een vervuilt gasklephuis, maar bij de joice is dat nogal gedoe om die schoon te maken..en ze zijn er ook best gevoellig op.. Quote
sjaakleijting Posted January 9, 2012 Author Posted January 9, 2012 Vanmiddag is een collega bij mij langs geweest en heeft hetzelfde gehad met zijn mazda. Als je de gaskabel volgt kom je bij een catrolletje terecht waar de gaskabel zich oprolt ,als je het gaspedaal intrapt zie je dat bewegen,aan dat meganisme zit een soort van lipje dat blijft hangen. Nu heb ik dat ingespoten met kruipolie en een paar keer met het gaspedaal bewogen en het voelde al een stuk soepeler aan. Morgen even zien of dat het probleem was. Groet sjaak Quote
gare aap Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 idd, dan heb je dus geen elektronisch gaspendaal, en het kan zijn dat hij afgesteld moet worden, als het goed is zit er een schroef of iets dergelijks dat je dat hendeltje verder naar ''voor'' kan schroeven (dus dat hij eigenlijk stationair meer ''gas'' geeft) daardoor help je dat schuifje (als je die naar voor trekt geeft de auto gas) over zijn ''dode'' punt heen. iets verder naar voor helpen, dus dat de auto zo min mogelijk meer gas geeft, maar wel over zijn dode punt heen is. Succes Quote
gare aap Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 carburateur is eind jaren 80 al grotendeels van de markt verdwenen...maar klinkt als een vervuilt gasklephuis, maar bij de joice is dat nogal gedoe om die schoon te maken..en ze zijn er ook best gevoellig op.. ja zie je ik zit nog met een auto uit 1972, das makkelijker schroeven.... 1 Quote
sjaakleijting Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Nou vanmorgen vroeg even geprobeert...maar nergens geen last meer van,en vanavond ook niet ,en we hebben de auto vandaag niet gebruikt. Dus een beetje siliconepray doet wonderen. Quote
bigwade Posted January 10, 2012 Posted January 10, 2012 Helemaal Happy dus. Mooi man ! Al een beetje over de verbruikscijfertjes heen ? Quote
sjaakleijting Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Helemaal Happy dus. Mooi man ! Al een beetje over de verbruikscijfertjes heen ? hahahahha ja...met of zonder airco zit toch wel een wezelijk verschil in,ach en in het begin dan is ie nieuw dus dan rij je ook meer,nu staat hij soms 2 dagen stil. Maar idd....hij lust meer dan de baas. Maar als dat dan alles is vind ik het ok. Hiervoor hadden we een scenic, was zuiniger ( 1op 14) maar stond vaak bij de garage, Quote
sjaakleijting Posted January 23, 2012 Author Posted January 23, 2012 Gisteren bij een kennis van mij geweest die automonteur is geweest...maar het is niet het hendeltje van de gaskabel die verstelt moet worden. Vorige week zat het gaspedaal weer vast. Er zit geen speling in het gaspedaal...maar zeer waarschijnlijk is het roet in de gaskleppenhuis. Nu is mijn vraag.....kan ik dat makkelijk zelf doen,of moet ik ervoor naar de garage ?...en die zien de euro's al rinkelen als je aan komt rijden. Groet Sjaak Quote
Wimis on Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 Gisteren bij een kennis van mij geweest die automonteur is geweest...maar het is niet het hendeltje van de gaskabel die verstelt moet worden. Vorige week zat het gaspedaal weer vast. Er zit geen speling in het gaspedaal...maar zeer waarschijnlijk is het roet in de gaskleppenhuis. Nu is mijn vraag.....kan ik dat makkelijk zelf doen,of moet ik ervoor naar de garage ?...en die zien de euro's al rinkelen als je aan komt rijden. Groet Sjaak Hoi Sjaak, ik dacht dat er een automonteur langs geweest was............. Quote
sjaakleijting Posted January 23, 2012 Author Posted January 23, 2012 Ja idd...een voormalig automonteur.....nu ik de tekst teruglees...ja een beetje wazig hahahahha. Maar om een beetje duidelijker te zijn. Hij had geen tijd en had haast..dus daarom vraag ik het hier op het forum. Quote
sjaakleijting Posted January 24, 2012 Author Posted January 24, 2012 Geen leuke vakgarage in Bolsward ? O zeker zijn er goede garage's in bolsward.....ik denk dat het dat toch word,zelf durf ik het niet aan. Vroeger wel eens aan een brommer gesleuteld...was ook geen succes. Bedankt voor jullie feedback. Groet Quote
gare aap Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Gisteren bij een kennis van mij geweest die automonteur is geweest...maar het is niet het hendeltje van de gaskabel die verstelt moet worden.Vorige week zat het gaspedaal weer vast. Er zit geen speling in het gaspedaal...maar zeer waarschijnlijk is het roet in de gaskleppenhuis. Nu is mijn vraag.....kan ik dat makkelijk zelf doen,of moet ik ervoor naar de garage ?...en die zien de euro's al rinkelen als je aan komt rijden. Groet Sjaak Tja zelf doen?? ben je een beetje handig? ik heb zelf een 4BBL carburateur van een V8 geriviseerd, ben ik wel ff mee bezig geweest,(die zoals op de plaatjes), die vond ik behoorlijk pittig met al die kleine frotonderdelen enzo. maar met dat nieuwere spul tja.... als het dingetje al niet groot is (kan er ook niet veel inzitten ).. zou ik het zelf doen.. maar ja, ik ben ook van eerst losschroeven en dan denken misschien was dit niet zo slim..... maar da had ik ook bij de 4BBL . en is me toch ook gelukt...... makkelijk lullen achteraf .... succes iig met je keuze... Quote
bigwade Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 Ik denk dat we Sjaak maar naar een handige Joop moeten sturen........... Quote
sjaakleijting Posted January 24, 2012 Author Posted January 24, 2012 Ik denk dat we Sjaak maar naar een handige Joop moeten sturen........... Hahahaha idd Quote
gare aap Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 kan je dat ding ook niet op een sloop vinden.? dat je het apparaat geheel omschroeft? en dan met je eigen gasklephuis terug gaan en zeggen dat ie niks waard is..... die heb je niet van mij... Quote
sjaakleijting Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 Nou ik heb de stoute schoenen aangetrokken als een volledig niets wetende automonteur. Motorkap omhoog gehad en ja..ik heb een schroefje gevonden wat je aan kan draaien en dan hoor je de motor meer toeren maken. Nu heb ik hem maar een kwartslag gedraaid en het probleem is al verholpen....geen vastzittend gaspedaal meer,en de toeren blijven ook mooi laag. Bedankt voor jullie reactie's....scheelt weer 100 euro bij de garage. Groet Sjaak Quote
Recommended Posts