sjaakleijting Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Hallo. Elke keer als de auto een paar uurtjes gestaan heeft (of s'morgens) en ik wil wegrijden (koude motor) zit het gaspedaal iets vast. Voor dat ik wegrij moet ik hem iets intrappen en dan zit ie los. Tijdens het rijden nergens last van....en ook niet als ik een half uur weg ben en dan start,dan kan ik gewoon zonder eerst in te trappen wegrijden. Het is puur en alleen als hij even gestaan heeft...dus een koude motor. We weten dat het zo is,en het word ook niet erger,dus we trappen hem eerst in en dan starten we de motor.....maar het lijkt mij niet dat dit goed is...of heeft iemand anders hier ook last van? Groet Sjaak. Quote
sjaakleijting Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 beetje WD40 op de scharnieren spuiten Ik ben een leek op dit gebied...maar wat is wd40? en welke scharnieren? Quote
gare aap Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 kan ook zijn dat je gaskabel toe is aan vervanging, maar ik weet niet of dat nog zo zit bij nieuwere auto's Quote
sjaakleijting Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 kan ook zijn dat je gaskabel toe is aan vervanging, maar ik weet niet of dat nog zo zit bij nieuwere auto's Het is een kia joice uit 2003.....maar in iedergeval bedankt....ik zal morgen eens kijken. Groet Quote
gare aap Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 en wat ook nog kan als het geen elektronisch gaspedaal is, dat je de kabel bij de carburateur over het dode punt heen moet zetten. maar ik weet niet hoe techniesch je bent. ik ken de auto techniesch ook niet dus misschien lul ik wel onzin. Quote
Crum Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 carburateur is eind jaren 80 al grotendeels van de markt verdwenen...maar klinkt als een vervuilt gasklephuis, maar bij de joice is dat nogal gedoe om die schoon te maken..en ze zijn er ook best gevoellig op.. Quote