Jump to content

Kia Optima Hybrid 2011!

Smart

Recommended Posts

Echt een mooie car....laat maar snel komen op.de weg.

Guest Warmentuuter

Wat wordt het toch mooi met al die Kia's op de weg.. :D

Een mooie auto en ik denk dat de andere merken zich langzamerhand achter de oren gaan krabben.

De Koreanen zijn goed onderweg de laatste tijd.

Ik heb 'm vorige week bij de dealer gezien. Daar was de buitenmedewerker van Kia Nederland aanwezig. Deze man vertelde me dat er momenteel twee in Nederland aanwezig zijn voor de presentatie aan de pers en dat hij altijd alle nieuw te introduceren voertuigen voro Kia test.

Hij was er dik tevreden mee.

Ik heb even in de auto mogen zitten en bewonderen. Ik moet zeggen het is een prachtige bak geworden hoor. Wat een stroomlijn en wat een luxe!

Volgens mij, gezien ze ook gaan meedingen in het leasesegment, een geduchte concurrent voor de gevestigde Europese orde! Die kunnen hun borst nat maken!

Laat maar komen die Optima!

BaBaCC

Ook ik vind het een mooie bak. Maar ik voorzie alleen maar succes als er a)een stationwagen variant bij komt en b)een lage vanafprijs (zoals het broertje i40) c)lage bijtellingtarief. Ik geloof dat in alle gevallen daar geen sprake van is (met de info die ik nu heb). Het lage bijtelling tarief van 20%, interessant voor de zakelijke rijder, geldt alleen voor de power hybrid (nog voorlopig niet leverbaar).

De 1.6GDI wordt ook niet leverbaar. In de eerste instantie een 1.7CRDI en later een 2.0CVVT (raar, niet de 2.0GDI?).

Vanafprijs 34.895,-

En dat is te duur.

De Optima is niet het broertje van de I40. Dat is mij afgelopen zaterdag duidelijk gemaakt door mensen van KMBE en Hyundai. De I40 staat nl op hetzelfde platform als de cee'd en schijnt kwa lengte iets groter te zijn dan de cee'd. De Optima schijnt zelfs groter te zijn dan de Magentis.

Technisch qua bodemplaat misschien niet het broertje, maar het zijn wel degelijk allebei D-segmenters. Kijk maar naar de afmetingen.

Ik denk dat het D-segment voor zowel een Kia als een Hyundai te klein is voor Nederland, om zowel de i40 als Optima in een station en sedan uitvoering te hebben. Vandaar dat ze hebben gekozen om een relatief uitgeklede station als Hyundai in de markt te zetten (gezien de vanaf prijs) en duidelijk de Optima er boven te positioneren in een loaded sedan uitvoering.

De Hyundai is echt als concurrent gericht op de passat variant/mondeo wagon en de Optima een lexus/bmw killer, iets in die geest.

De Optima afgelopen weekend al kunnen voelen en bekijken op het Autosalon in België. Nu nog via KIA BE een lange testrit regelen.

Doe je een woordje voor de collega's ook ? ;)

Ook ik vind het een mooie bak. Maar ik voorzie alleen maar succes als er a)een stationwagen variant bij komt

komt er dus niet hebben wij geleerd in Brussel. :no:Jammer... :(

Technisch qua bodemplaat misschien niet het broertje, maar het zijn wel degelijk allebei D-segmenters. Kijk maar naar de afmetingen.

De buitenafmetingen ogen misschien gelijk, maar 't gaat hem over de beenruimte. De wielbasis van de optima zou wat langer zijn volgens de mannen die het konden weten op het salon.