Jump to content

parkeersensoren voorzijde sportage 3

Recommended Posts

Posted

iemand bekend met de parkeersensoren voor de voorzijde van de sportage, zitten helaas niet bij het duurste pakket,alleen achter.

bij dealer 419,- incl montage.

iemand andere tips?

en weet iemand of er voorbereidingen zijn voor parkeersensoren voor?

Guest Breda1912
Posted

Ik wacht al meer dan 6 maanden op mijn Sportage maar heb besloten om de parkeersensoren voor van de order af te laten halen. Volgens KIA Nederland moeten ze geplaatst worden naast de kentekenpaat en onder de mistlampen (totaal 4 stuks). Dan wordt er geboord in het gespoten gedeelte en moeten de sensoren dus in de kleur gespoten worden. Ze worden dus altijd achteraf door de dealer geplaatst. Omdat de dealer ze op het zwarte kunststof gedeelte naast de mistlampen wilde plaatsen en ik dat niet mooi vond heb ik besloten de bestelling te annuleren.

Ik ga straks eerst zonder sensoren voor proberen en laat ze eventueel bij een autoshop inbouwen. Zij durven het wel aan om te boren in de lak, ze hebben er meer ervaring in, en de prijs is even hoog.

Met vriendelijke groeten.

Posted

geen ervering mee, maar vond dit op google:

KINGCO Park

De enige echte onzichtbare parkeersensoren voor auto, bestelwagen of camper. KingCo Park sensoren zijn uiterst precies inclusief op de uiterste hoeken van uw bumpers. Leverbaar in diverse types, zoals met en zonder waarschuwing display en ook als duo voor en achter tegelijk. KingCo Park sensoren verpesten niet uw bumper, deze blijft fabrieks orgineel door de montage aan de binnenzijde van de bumper.

Posted

Beste Sportage rijders,

Ik heb al diverse afbeeldingen gezien van parkeersensors voorzijde Sportage, en moet zeggen zeer teleurstellend.

Voor een auto van die prijsklasse en dan op deze manier afgewerkt zeer triest.

Ik heb al in diverse auto`s zelf de installatie verricht en kreeg vaker te horen wie heeft deze gemonteerd in positieve zin.

Naar jaren lang testen blijf ik toch gaan voor het merk easypark http://www.easypark.nl/parkeersensoren/xtravision.php want je weet parkeersensors zijn een hulpmiddel bij het parkeren.

Maar moet zeggen dat ik wel altijd blindelings vertrouwde op het systeem, voor mensen die niet handig zijn adviseer ik het volgende bedrijf aan http://www.carprofession.nl/ zeker gezien ervaring plus garantie wat ze geven op het product (ik heb geen relatie met dit bedrijf).

Het mooie van dit bedrijf is dat ze de sensors in de bumper in frezen zodat deze gelijk komen te liggen met de bumper, moet zeggen dit geeft nog een mooiere look.

Mijn Sportage wordt omstreeks juni geleverd volgens dealer alleen ben ik nog aan het twijfelen sensors te laten in frezen wanneer ik dit niet doe bouw ik met het weer zelf in.

En ik vindt persoonlijk dat de sensors altijd in kleur van de auto moet zijn , dan krijg je het wauw effect.

Deze parkeersensoren zijn van de 3e en laatste generatie.

De parkeersensoren hebben dus geen last van weerinvloed en zijn overspuitbaar (ook metallic lak).

Gr.

Posted

@Soomers.

Ik denk dat dit afhankelijk is van je dealer hoe en wat er voorin gaat. In m'n garage kan je miss. zien waar ze bij mij zitten..

Ze hebben een maximale radius uitslag van 120 cm en zijn speaker gebonden . ( L hoor ik via Linkse box en R via de rechtse .. voorzijjde allebei :wink:

Als je bij de interieurfoto kijkt zit de aan/uit schakelaar meest links van het rijtje schakelaars links naast het stuur.

Al met al ben ik er tevreden over.

Posted

Beste Labramatier,

Heb even in je afbeeldingen gekeken moet zelf zeggen dat dit verzorgd uitziet als ik me niet vergis zijn dit twee sensors?

Is dit het originele systeem van KIA en waar heb jij de chroomkleur strips gekocht?

gr.

Posted

Beste elmerblues,

Als je een speed switch monteert wordt het systeem automatisch geactiveerd.

Hierdoor worden onnodige valse meldingen voorkomen bij het Easypark systeem.

De Speed Switch is ontworpen om het snelheidssignaal van de ingebouwde Vehicle Speed Sensor (VSS) te

onderbreken wanneer de snelheid 25 km/h of hoger is, hierdoor worden onnodige valse meldingen voorkomen. (rijwind etc.)

De Speed Switch vervangt de bestaande aan/uit schakelaar maar kan ook in serie worden aangesloten.

Het LED lampje brandt als de ontsteking is ingeschakeld en gaat uit bij een snelheid van 25 km/h of hoger.

Programmeermodus

1. Houd de knop 3 seconden ingedrukt, de LED gaat knipperen. (programmeermodus geactiveerd.).

2. Rijd vervolgens met het voertuig tot de gewenste snelheid en druk dan nogmaals op de knop, de LED gaat uit en het

gewenste schakelmoment is ingesteld.

NB : Als de "Speed" draad (paarse draad) niet is aangesloten met de VSS zal het systeem altijd ingeschakeld zijn (ook

boven de 25 km/h)

Posted

@Soomers :

Klopt , voor zitten 2 sensoren. Ik heb geen idee of het de KIA uitvoering is.. ik heb tegen de dealer gezegd.. " kwil géén zwarte doppies op de lak zien én het moet goed werken "

Dealer voert ook Toyota en ze hebben in de werkplaats enkele echt handige knapen lopen dus kan ook zijn dat ze een "eigen" systeem hebben.

De grilstrips zijn via Ebay gekocht.. voor € 50,00 incl. verz.kosten kon ik me geen buil vallen dacht ik.. en de dealer heeft ze erop "geplakt "

Nu na 7 maanden zien ze er nog netjes uit ..en zitten nog goed vast. SP3 gril

@Elmerbleus :

Schakelaar voor de sensoren voor is inderdaad als je ze alleen wilt gebruiken bij parkeren. Zelf laat ik het grotendeels op ON staan .. op de rijksweg zijn ze dan wel eens even te horen b.v. bij wegversmalling en er zijn van die betonnen wandjes gezet, als er een motor vlak langs me voorbijgaat of als ik té dicht bij een vrachtwagen kom ( vlgs. de sensoren ). Vind ik het echt hinderlijk worden dan zet ik ze uit zoals bij stortregen e.d....

( Mijn vrouw zet ze op de Venga alleen aan bij het parkeren )

Bij filerijden heb ik geen extra valse meldingen ... behalve als ik te dicht achter m'n voorganger kruip natuurlijk. :innocent:

• 2 months later...
Posted

Hierbij plaats ik een foto van een Sportage 3 met achteraf gemonteerde parkeersensors voorzijde.

Gr.

ziet er netjes uit
Posted

Hierbij plaats ik een foto van een Sportage 3 met achteraf gemonteerde parkeersensors voorzijde.

Gr.

Waar heb je deze laten plaatsen? Mijn dealer zegt dat hij enkel diegene kan plaatsen die niet gespoten kunnen worden. Dus niet op de gelakte delen.

Hoe worden deze aangestuurd? Zou volgens hem ook nog een probleem zijn.

grts

Geert

Posted

Beste Geert,

Dit is gedaan door Marcel van der Loo http://www.carprofession.nl/ deze persoon kan de werkzaamheden ook verrichten bij jou thuis.

Het grote voordeel is dat hij al jaren lang ervaring heeft en bij veel garage bedrijven kind aan huis is dit wil toch zeggen dat hij goed werk aflevert plus dat het systeem betrouwbaar is.

Voor een offerte zou ik hem toch persoonlijk benaderen, dit was mijn offerte De eventuele kosten zouden voor u zijn :

599,- Parkeersensoren voor EasyPark 4SLiF + spuiten + speedswitch + voorrijkosten.

Komt u naar ons dan kunt u 50,- euro minder rekenen.

Voordelen van Speedswitch : Als je een speed switch monteert wordt het systeem automatisch geactiveerd.

Hierdoor worden onnodige valse meldingen voorkomen bij het Easypark systeem.

De Speed Switch is ontworpen om het snelheidssignaal van de ingebouwde Vehicle Speed Sensor (VSS) te

onderbreken wanneer de snelheid 25 km/h of hoger is, hierdoor worden onnodige valse meldingen voorkomen. (rijwind etc.)

De Speed Switch vervangt de bestaande aan/uit schakelaar maar kan ook in serie worden aangesloten.

Wat ik nog kwijt wil worden, ik heb geen aandelen in deze firma maar als iemand vakwerk aflevert mag dit ook gezegd worden.

:taz:

Guest Breda1912
Posted

Beste Geert,

Zie mijn post van 17 januari jl. Ik heb naar KIA Nederland gebeld en de originele set moet naast de nummerplaat en onder de mistlampen worden geplaatst. Op het lakgedeelte dus en dus zullen ze gespoten moeten worden. Dealers kiezen vaak voor de makkelijkste oplossing en plaatsen de sensoren in het zwarte kunststofgedeelte.

Om die reden heb ik ze geannuleerd.

Met vriendelijke groeten,

Jef

Posted

iemand bekend met de parkeersensoren voor de voorzijde van de sportage, zitten helaas niet bij het duurste pakket,alleen achter.

bij dealer 419,- incl montage.

iemand andere tips?

en weet iemand of er voorbereidingen zijn voor parkeersensoren voor?

Als je in België die parkeersensoren vooraan laat installeren, ben je er met 350 euro inclusief vanaf.

Ik heb ook enkel achteraan sensoren en ben ook van plan deze in België te laten installeren.

• 4 months later...
Posted

Bij mij zijn er door de dealer ook voorsensoren ingezet, keurig in bodykleur gespoten. Ze zijn wel heel erg gevoelig en beginnen al bij 2 meter te piepen. Je krijgt dus wel veel ' valse' signalen.

Zo'n speedswitch klinkt als een prachtige oplossing, maar is die ook los te koop en niet al te ingewikkeld om alsnog in te bouwen vraag ik me af?

Posted

Met de gewone sensoren is ook niets mis...ze zijn alleen wel wat erg ' alert' en daarom zou een snelheidsafhankelijk aan/ uit schakelen wel fijn zijn.

• 3 weeks later...
Posted

Beste MGA 1600,

Deze speedswitch is ook los te koop, heb hem op 18 km/h geprogrammeerd.

onderbreken wanneer de snelheid 25 km/h of hoger is, hierdoor worden onnodige valse meldingen voorkomen.

(rijwind etc.)

Het LED lampje brandt als de ontsteking is ingeschakeld en gaat uit bij een snelheid van 25 km/h of hoger.

Programmeermodus

1. Houd de knop 3 seconden ingedrukt, de LED gaat knipperen. (programmeermodus geactiveerd.).

2. Rijd vervolgens met het voertuig tot de gewenste snelheid en druk dan nogmaals op de knop, de LED gaat uit en het

gewenste schakelmoment is ingesteld.

NB : Als de "Speed" draad (paarse draad) niet is aangesloten met de VSS zal het systeem altijd ingeschakeld zijn (ook

boven de 25 km/h).

Gr.

post-5309-0-42471900-1349272229_thumb.jpg

• 2 weeks later...
Posted

hey allemaal,

bij mij zitten de voor en achtersensoren standaard gemonteerd;6 vooraan en 4 achteraan.

Het betreft de i-touch versie die zowel voor ,achter en zijwaarts de omgeving detecteerd,dit is nodig om

het Park Assist Systeem te informeren zodat de wagen zichzelf kan parkeren ,indien gewenst natuurlijk.

De .afstand tussen de wagen en het obstakel wordt visueel en met geluid weergeven en bijgestaan met de achteruitrijcamera(alleen voor achteruit te rijden)

Systeem werkt prima

groetjes Mike