Jump to content

Nieuwe recall Venga?

Venga OK

Recommended Posts

Mijn auto was vandaag voor een grote beurt bij de dealer (40.000 km).

Voor de beurt ook aangegeven dat de motor van het rechter voorraam weer een zwaar lopend geluid maakt bij het sluiten van het raam. Dit is door meerdere Venga rijders genoemd op deze site.

Vandaag kon de dealer dit punt niet oplossen en werd mij verteld dat beide motoren (links en rechts voor) en de raamrubbers links en rechts vervangen gaan worden. Dit zou een op komst zijnde recall zijn??

Iets hierover bekend bij andere Venga rijders? Ik heb een afspraak staan voor volgende week vrijdag om dit uit te voeren.

Ben benieuwd.

De grote beurt ging gepaard met een (voorgeschreven) wissel van de remvloeistof. Bij thuiskomst eens onder de auto gekeken om te kijken of ik sporen van onderhoud kon ontdekken aan de ontluchtingsnippels van de remklauwen. Niets te zien...

Bij navraag bij de dealer moesten zij toegeven dat dit inderdaad niet uitgevoerd is, maar wel op de rekening staat.

Het wisselen van het interieurfilter heb ik toen ook maar in twijfel getrokken.

Omdat de auto volgende week toch terug moet, afgesproken dat de remvloeistof dan alsnog wordt gewisseld. Ook wordt voor de zekerheid het interieur filter nog gechecked. Als de dealer me nou volgende week nog verrast met een mooie leenauto, dan is 't 'm maar weer vergeven.

Kortom, het kan geen kwaad om de werkzaamheden goed te checken.

Groet,

Peter

Guest Warmentuuter

Het is me wel opgevallen dat bij het sluiten van het raam het laatste stukje de motor er meer aan moet trekken om het dicht te krijgen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een beetje nieuwigheid was.

Wat ik wel kwalijk vind is het tweede stukje wat je schrijft Peter.

Als je een beurt uit laat voeren dan moeten ze wel alles doen was Kia voorschrijft en zeker als het op de rekening staat. Voor die zekerheid ga je naar de dealer en niet naar Beun de Haas.

Gelukkig krijg je niet het welles, niettes verhaal en doen ze het als nog.

Jij moet nog wat van ze hè ???.......HAHAHA!

Dealers moeten ook eens snappen dat ze op dit forum alle veren in hun reedt kunnen krijgen voor goed werk

maar ook de koude douche vanwege dit soort zaken als dingen niet uitvoeren maar wel op de bon zetten.

Dat laatste heeft een kwalijke geur, toch ?

• Like 1

Afgelopen Vrijdag is mijn Venga terug geweest voor de recall en het "afmaken van de grote beurt".

Om met het eerste te beginnen.

In beide voordeuren zijn de raamrubbers, de motoren en de hefmechanieken van de ramen vervangen. De ramen gaan zeer geruisloos omlaag en omhoog.

Laten we hopen dat dit ook zo blijft. Het ziet er in ieder geval goed uit. Het is netjes gedaan. In hoeverre dit een recall wordt, weet ik niet

Deze week heb ik een e-mail ontvangen van Kia met een klanttevredenheidsonderzoek. Ik heb deze gelegenheid benut om het voorval van de laatste grote beurt in aan te geven en een aantaal andere voorvallen waarbij de auto bij de garage geweest is en de werkzaamheden of niet goed waren uitgevoerd of er iets anders niet meer werkte. Het cijfer wat ik uitgedeeld heb, laat zich raden.

Bij het ophalen van mijn auto, had de dealer mijn ingevuld onderzoek (ik had aangegeven dat dit mocht, mits er iets mee gedaan werd)

Dit resulteerde in een goed gesprek met de chef werkplaats en een nieuwe man (met een volkswagen achtergrond). Kreeg uit dit gesprek wel de indruk dat service, en het verbeteren hiervan serieus aandacht krijgt. Met een tas vol excuses, een wijntje en een in gunstige zin aangepaste rekening van de grote beurt, de KIA dealer verlaten.

Ik hoop maar dat KIA rijders in de regio er iets van gaan merken.

Groet,

Peter

• Like 1

Guest Warmentuuter

Dit heb je goed opgelost.

De dealer kan aan deze problemen werken om het beter te doen en jij ben je verhaal kwijt.

Dealer blij en jij tevreden.

Guest Warmentuuter

Of de duvel er mee speelt. Sta vanavond in de parkeerkelder, raam open en pak het kaartje voor de slagboom en raam weer dicht. Prima dus. Boodschappen gedaan en staan weer voor de slagboom. Raam open, kaartje in het apparaat, slagboom open en dan denk je raam dicht. Nou mooi niet! Het ruitrubber zat klem tussen het raam. Er was geen beweging meer in het raam te krijgen. En wat dan....... raam open laten de hele nacht? Dus ik heb de Kia assist gebeld om raad. De beste mevrouw begreep de situatie volkomen en met 40 minuten stond er een monteur/berger en heeft het rubber tussen het raam lost weten te krijgen. Het beschadigde gedeelte werd eraf geknipt en weer terug gedrukt en het raam kon weer dicht. Dit verklaarde dus dat al in een eerder stadium het raam zwaar dicht ging.

Nog nooit heb ik gebruik gemaakt in Nederland van de (kia)wegenwacht in de 34 jaar dat ik autorijd maar de hulp was prima geregeld.

Morgen langs de dealer voor nieuwe rubbers.

Guest Warmentuuter

Vandaag bij de Autoplaza in Alkmaar geweest en er komen a.s maandag nieuwe ruit rubbers in.

Er was al wat bekend over de problemen met de ruit rubbers.

En Big Mac ik vond de tien kilometer lang zat met het open raam.

Heb een uur met een koud oor rond gelopen. :lol:

Mijn auto was vandaag voor een grote beurt bij de dealer (40.000 km).

Voor de beurt ook aangegeven dat de motor van het rechter voorraam weer een zwaar lopend geluid maakt bij het sluiten van het raam. Dit is door meerdere Venga rijders genoemd op deze site.

Vandaag kon de dealer dit punt niet oplossen en werd mij verteld dat beide motoren (links en rechts voor) en de raamrubbers links en rechts vervangen gaan worden. Dit zou een op komst zijnde recall zijn??

Iets hierover bekend bij andere Venga rijders? Ik heb een afspraak staan voor volgende week vrijdag om dit uit te voeren.

Ben benieuwd.

De grote beurt ging gepaard met een (voorgeschreven) wissel van de remvloeistof. Bij thuiskomst eens onder de auto gekeken om te kijken of ik sporen van onderhoud kon ontdekken aan de ontluchtingsnippels van de remklauwen. Niets te zien...

Bij navraag bij de dealer moesten zij toegeven dat dit inderdaad niet uitgevoerd is, maar wel op de rekening staat.

Het wisselen van het interieurfilter heb ik toen ook maar in twijfel getrokken.

Omdat de auto volgende week toch terug moet, afgesproken dat de remvloeistof dan alsnog wordt gewisseld. Ook wordt voor de zekerheid het interieur filter nog gechecked. Als de dealer me nou volgende week nog verrast met een mooie leenauto, dan is 't 'm maar weer vergeven.

Kortom, het kan geen kwaad om de werkzaamheden goed te checken.

Groet,

Peter

Beste peter,

Toevallig staat mijn venga op 30.000 km en moet volgens voorschriften een grote beurt hebben. ik lees dat jij deze beurt bij 40.000 km heb gegeven. Kan dit zonder problemen voor garantie etc. groetjes M.

Zoals Bigwade ook al aangaf. Grote beurt pas bij 40.000 (interval is 20.000 ipv 15.000 wat eerst werd afgegeven door de dealers)

Let wel even op de onderregel "per 12 maanden"....

Groet,

Peter

Guest Warmentuuter

Geen nieuwe ruitrubbers vandaag.

Er waren twee ramen binnen gekomen. (je kan ze maar op voorraad hebben :lol: )

Zaterdag ga ik in de herkansing om nieuwe rubber er in te laten plaatsen.

• 2 weeks later...
Guest Warmentuuter

Vandaag zijn de ruitrubbers vervangen.

De de zijramen gaan weer soepel open en dicht.

Tevens zijn de rubbers ingesmeerd met ik denk silicone-olie

Dat kan natuurlijk nooit kwaad.

Nu kunnen we eindelijk weer door de Mac Drive. :lol: :lol: