Jump to content

Ook een KIA Rio aangeschaft

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje lid van het forum omdat ik wat meer over de auto te weten wilde komen en uiteraard ook om wat mooie foto's te bekijken (die er helaas niet in grote getale zijn)

Deze week heb ik het besluit genomen en een KIA Rio aangeschaft, ik vond het nu financieel gezien een erg interessante timing om te gaan kopen.

Ik heb eerst naar een 2e hands VW Polo zitten kijken maar toen zag ik dat ik voor hetzelfde geld deze mooie nieuwe RIO kon krijgen dus toen was de keuze snel gemaakt.

Ik heb een zwarte KIA Rio 1.2 met superpack, chrome raam-lijsten, 17" velgen en een uitlaat-sierstuk genomen, dus dat zou er ongeveer als onderstaande foto uit moeten gaan zien.

Uiteraard heb ik gevraagd of ze dat ECO logo er af willen halen, dus die moet je wegdenken :)

De levertijd indicatie is nog niet bekend maar zojuist bij een dealer in Amersfoort geinformeerd en die kon zwarte superpacks binnen 6 weken leveren, dus ik hoop dat ik de mijne ook rond die tijd kan verwachten.

972627-5.jpg

Posted

Gefeliciteerd alvast met je nieuwe aanwinst, en wat staat die kleur hem goed zeg! Let bij afleveren wel even goed op de achterklep bij het eco-logo,die hadden ze er bij mij met iets te veel geweld verwijderd waardoor er een flinke kras op de achterklep zat.

post-5150-0-55892700-1322310514_thumb.jpg

Is wel weer opgelost en toen ook maar het Rio-logo weggelaten.

Veel rijplezier in je nieuwe Rio.

post-5150-0-81496000-1322247285_thumb.jpg

Posted

Ik vind zwart toch het mooiste staan bij auto's en helemaal met dat privacy glass erbij.

Ik had je bericht eerder inderdaad gelezen Mark, dus zal eerst even alles controleren daar.

Het Rio logo wil ik er wel oplaten zitten want dat vind ik we mooi staan.

Heb jij trouwens nog een duidelijkere foto van de raamlijsten? Vond die chrome rand op de voorbumper er trouwens ook wel mooi bij staan maarja tis toch elke keer weer 200 euro erbij.

Posted

Klik eens op mijn profiel,dan kan je die kleine foto vergroten en misschien heb je dan een duidelijker beeld.

Ik wilde die chromen rand op de voorbumper ook wel,net als de chromen sierstrip op de achterklep en de instaplijsten,maar tis en blijft een hoop geld voor een paar sier-randjes.

Guest Warmentuuter
Posted

Zo dat ziet er goed uit met die dubbele einddemper.

Zwart is ook een hele mooie kleur.

Maar je moet ook poetsen als hobby hebben :lol:

Alvast veel plezier toegewenst.

Posted

Klik eens op mijn profiel,dan kan je die kleine foto vergroten en misschien heb je dan een duidelijker beeld.

Ik wilde die chromen rand op de voorbumper ook wel,net als de chromen sierstrip op de achterklep en de instaplijsten,maar tis en blijft een hoop geld voor een paar sier-randjes.

Meer foto's van je auto zou toch leuk zijn :)

Die sierlijst op de voorbumper kost iets van 200 euro en dat vind ik ook teveel geld idd.

Je hebt wel van die flexibele chrome strips. Dan krijg je het effect wat je hieronder ziet (de vier horizontale lijnen) dus misschien is dat nog een optie.

AlfaRomeo-156-70776.jpg

Posted

Heb een foto gemaakt van dichtbij en in mijn garage geplaatst,misschien heb je er wat aan?

Posted

Heb een foto gemaakt van dichtbij en in mijn garage geplaatst,misschien heb je er wat aan?

Ja, thnx. Ziet er erg goed uit dat chrome met zwart.

Posted

Ik heb er sinds 2 dagen de GP Thunder 7500K in zitten. Ziet er mooi uit he?

Posted

Ik wil die er ook in gaan zetten, maar zit nog te twijfelen tussen 7500k en 8500k.

Maar ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken hehe.

Posted

Misschien een stomme vraag hoor. Maar ben op autotechnisch gebied echt een leek, maar ik weet wel wat ik mooi vind!! (klopt ik ben een vrouw hahhahaha)

Ik vind die witte lampen ook vele malen mooier dan die gele maar kan ik gewoon naar mijn garage gaan voor die lampen? En zijn ze gewoon legaal en het mag straks ook voor de apk?

Alvast bedankt voor het antwoorden

Posted

Misschien een stomme vraag hoor. Maar ben op autotechnisch gebied echt een leek, maar ik weet wel wat ik mooi vind!! (klopt ik ben een vrouw hahhahaha)

Ik vind die witte lampen ook vele malen mooier dan die gele maar kan ik gewoon naar mijn garage gaan voor die lampen? En zijn ze gewoon legaal en het mag straks ook voor de apk?

Alvast bedankt voor het antwoorden

Elke auto materiaalen handel verkoopt deze lampen dat is geen probleem

Wat betreft de apk is een ander verhaal

Inprincipe zal hij er niet op worden afgekeurd

Maar als er iets niet klopt aan het licht beeld wel

En dat is a l gauw met deze lampen

Maar wij keurmeesters zijn geen politie mensen en zullen aleen afkeuren als er iets niet niet klopt

Maar ook ik ga ze er in zetten ten eerste is je licht opbrengst/beeld vele maale beter dus ook veiliger

Zorg aleen wel dat je altijd reserve lampen hebt ik heb gehoord dat ze iets sneler stuk gaan ???

Maar dat weet ik niet heb ze zef nog nooit gebruikt maar als er een stuk gaat dat je wel een zelfde lamp naast zet

Vind oom agend ook leuk als je met 2 de zelfde lampen rijd anders bekeuring

Posted

ok super bedankt voor de info!!

ga er nog even over nadenken.....

Let er ook even op dat je wel de 55 watt uitvoering neemt er zijn er ook van 100watt maar dan moet je ook je zekeringen veranderen

• 1 month later...
Posted

Ik zie nu trouwens wel dat ze dat ECO logo er niet af hebben gehaald, misschien waren ze in de war met de stikker van 7 jaar garantie want die zie ik weer niet.

Maarja dan doe ik het zelf wel, zou geen probleem moeten zijn.

Posted

@ JJFS, dat logo is eenvoudig te verwijderen. Mooie auto, heb dezelfde opties alleen dan op een witte :)

Posted

Mooi man! Gefeliciteerd!

Wat zijn die raamlijsten toch mooi bij de zwarte Rio, erg geslaagd!!!!

Nu nog goeie foto's schieten ergens op een mooie plek :P

Eco logo is er makkelijk af te halen, verwarmen met een fohn en daarna met een visdraad er achterlangs... is die er zo weer af.

Posted

@Bink ik ben nog steeds jaloers op je mooie RVS ringen op je dashboard... jammer dat ze dat bij de 2012 versie pas gedaan hebben.

Je raamlijsten zijn nog steeds gaaf, vallen bij de zwarte Rio toch wat meer op..!

Posted

Remko, zouden ze die ringen niet los kunnen leveren aan je dealer ? Op zwart knalt het chroom er idd mooi uit, mijn oude Corsa had ook veel chromen elementen.