Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal.

Zoals jullie weten hebben we net na de kerstdagen onze kia joice uit 2003 opgehaald,daarom nu even een update.

Nu ruim 7 weken hebben we deze kia,en vooraf waren we toch een beetje sceptis om een kia aan te schaffen.

Maar prijs en ruimte hebben ons doen besluiten om het toch maar te proberen.

Tot nu toe een goede keus.

De pluspunten

# Laatst even 2 matrassen opgehaald van 2 meter lang...zonder problemen met de achterklep dicht.

# Starten lopen..ook in deze barre winter,met 12 graden onder nul.

# Genoeg zit ruimte,ook voor onze kinderen die ook steeds langer worden.(beenruimte)

# Hij rijd heerlijk,stevig en robuust,als een blok op de weg.

# Windgevoeligheid valt mij reuze mee, hiervoor een renault scenic gehad en die was toch een stuk onstabieler met zijwind.

# Rammeltjes zoals hier ergens op het forum werd beschreven valt ook reuze mee.

# Ik lees ook veel via google dat mensen hem niet moeders mooiste vinden,valt ook wel weer mee,ziet er stoer uit.

Nu de minpunten

# Hij lust hem wel qua benzine (scheelt wel airco aan of uit)

# Duurt even voordat de hele auto van binnen warm is (grote auto..duurt langer)

# Achteruit in parkeren moet echt wel even wennen,spiegels geven ander beeld dan werkelijkheid.

# Achterste 2 stoelen vallen wel een beetje tegen,je kan 7 jongens meenemen voor het voetbal maar dan moeten de tassen op schoot en de kleinste jongens op de laatste bank.

# wegenbelasting is 56 euro per maand (1325 kg)

Komende zomer met de caravan erachter,ben benieuwd hoe de kia joice zich dan gedraagt...ik hou jullie op de hoogte.

Nou dit was het wel,als het zo blijft dan zweer ik voortaan bij de kia.

Als ik een cijfer moet geven voor de kia joice dan is het toch wel een ruime 7,voor ons is het een aanrader voor meer mensen die twijfelen over een goedkope maar grote , robuuste auto.

Groet Sjaak

Posted

Leuk te lezen dat het goed gaat met de megatuut.

Met die caravan er achter zou ik nu alvast wat benzine gaan hamsteren :wink:

• 2 weeks later...
Posted

Hoi Sjaak,

Goed te horen dat er meerdere Joice rijders zijn die zo tevreden zijn met de auto.

Je pluspunten sta ik helemaal achter (m.u.v. starten en lopen, maar dat is gewoon mijn pech geweest deze winter (lees mijn andere topic)... Nu kan die weer jaren mee (in ieder geval 1 jaar) en start en loopt die hopelijk wel telkens weer :-) )

Je minpunten: ik rij hem op g3-lpg, daar lust die hem ook hartstikke goed, maar goedkoper... Ik rij normaal ongeveer 1 op 8. Ik heb een keer een caravanvakantie gehad van Groningen naar Luxemburg, daar kreeg die een droge keel van want hij reed 1 op 5.

Qua warm worden van de auto: ik krijg hem niet warm, alleen als ik stil sta of in stadsverkeer met veel verkeerslichten, dan wil die wel een beetje opwarmen. Laatst (vorige week) van Groningen naar Den Haag geweest..., ik vertrok in Groningen met -17 graden. Pas in de file voor de rotonde bij Joure kwam er even een beetje warme lucht uit de ventilator en daarna in de file bij Amsterdam kon ik weer ontdooien... Voor de rest van de rit was het net een vrieskist...

Voor het achteruit rijden heb ik parkeersensoren in laten bouwen. Daar heb ik nog geen dag spijt van gehad!!!!! Dat is echt een uitkomst bij deze auto.

En wat je zegt over die 2 achterste plekken klopt..., dat zijn echte kinderplekken...

Veel plezier met je joice !!!

Groet, Richard

• 1 month later...
Posted

He Sjaak,

Heb bijna 10 jaar Joice gereden en enkele jaren terug (met enige weemoed) afscheid genomen.

Kan je zeggen dat wij, gezin met 4 kids, veel gemak en plezier in onze ''bus'' hebben gehad.

We hebben de auto absoluut betrouwbaar mogen ervaren, zorg wel dat je de distributieriemen bij de KIA dealer laat doen, een secuur werkje!

Auto is ruim, multifunctioneel te gebruiken als personenbus, bestelwagen, caravantrekker (houd um wel op toeren in de bergen!).

In de vakanties regelmatig met zijn 7enen, dakkoffer, fietsen aan de klep en volle caravan op stap, geen probleem. Ook voor wedstrijden uit ben je ineens een geliefde ouder van het team . . . .

Lust inderdaad een goede slok benzine (1:8-10 snelweg 11-12), olieverbruik minimaal mits gebruik syntetische olie. Praktische tip, je kunt geluidsnivo iets beperken door de motorkap te voorzien van isolatie of plakplaten.

Rijd nu (uiteraard) weer KIA en wel de Ceed, enkele kids nu ook zelf rijbewijs en nemen deze dus regelmatig mee, gebruikt aanzienlijk minder benzine.

• Like 1
Posted

Hoi martin.

Fijn om te horen dat de joyce jullie goed is bevallen.

Deze zomer gaan wij van friesland naar limburg met de caravan op vakantie,dus weinig bergen.

Wat de wedstrijden aangaat ..hahahahaa ik had er afgelopen week gelukkig maar 4 in van die knapen.

• Like 1
  • 1 month later...
Posted

Nu weer een kleine update van mijn kant.

In het begin had ik last van rare trillingen in de kia joice.

Tijdens 100 km per uur begon het te trillen en een soort van flapperend geluid,we snapte er niets van.

Na een paar weken de banden eens na gekeken bleek er een vlak stuk op de linkerachterband te zitten.

Reserve band erom en geen last meer gehad.

Nu hebben we in april veel kilometers gemaakt van 1x van bolsward naar varseveld en weer terug (ruim 400 km),en een week later van bolsward naar hapert en ook weer terug (+- 500 km) en geen trilling meer gevoelt.

Tot nu toe een perfecte auto voor ons.....en ja qua tanken en met deze prijzen tegenwoordig is het wel verstandig om op de dwaze donderdag bij de tango te tanken hahahahah

Groet Sjaak

• Like 1