Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste forum leden,

Ik heb inmiddels van mijn dealer een belletje gehad dat mijn Sportage binnen is.. :clap:

Nu wil ik de verlichting van mijn koplampen vervangen met de lampen hier onder.

5800K SUPER-WHITE

7500K WHITE-BLUE

8500K XENON-BLUE

Ik wil één setje kopen. Kan iemand mij helpen met de maat. Ik weet dus niet of het nu een: H1, H3, H4, H7, H8, H9, H10 of H11

moet zijn.

Daarnaast: 55W of 100W?

Op de KIA site kan dit niet terug vinden.

En wat is het verschil buiten de prijs tussen de Xenonlook GP Thunder en Xenonlook ALPHA lights?

Alvast bedankt voor een reactie.

Gr,

Dave

Posted

Volgens de bestuurders gebruiks aanwijzing zitten er h7 lampen in ( ff googelen)

Lampen in europa zijn altijd 55w 100w word gebruikt in america

Je kan ze wel gebruiken maar dan moet je wel je zekeringen veranderen (zwaarder)

Ook worden de lampen heeter dus let daar even op

Het verschil zou ik niet weten van merk lampen

En hoe hoger het K nummer hoe meer licht er uit komt (kort uitgelegt)

Ook is het handig om te zorgen voor reseve lampen je mag namenlijk niet met twee verschillende koplampen rijden (geel en wit licht naast elkaar)

Guest Timo0103
Posted

Hij wilt xenonlook, dus niet xenon zelf.

Als je voor een goede kleur met je led wilt, kies dan 7500, die passen perfect van de GP Thunder.

Ja dat begrijp ik maar het resultaat is gewoon minimaal en zonde van je geld.

Die ervaring heb ik, wat heb je er aan als ze na een half jaar stuk zijn.

Posted

Iedereen bedankt voor de reacties,

Is het dus echt zo dat deze lampen nog geen halfjaar meegaan?

@Remko

Het is een leuk setje, echter heb ik op dit gebied twee linkerhanden. :blush:

Ik zoek (google) nog even verder.

Posted

Het vervangen van de lamp is heel gemakkelijk en je kun er goed bij even de schroefdop losmaken en het ijzeren hendeltje openen en de lamp gaat er zo uit ik heb het ook gedaan bij mij zitten er phillips blue vision in is net iets witter en licht opbrengst is super is een 4300 k lamp dus niet zozeer een blauw effect maar beter als de orgineel. Ik heb gelezen dat als naar 5000k en hoger gaat je kleur blauwer wordt dus meer xenon look maar je op licht opbrengst gaat inleveren. Ik heb het dan wel over een 55 watt lamp en niet over een 100 watt. Bij 100watt zou een probleem met de warmte kunnen voorkomen en dit schade kunnen geven aan je lamp unit.

Posted

Als je nog even wacht met bestellen..

Ik ben bezig met het regelen van een korting op Xenon Pilot, Xenonlook GP Thunder....

hoop op veel korting, maar nog even afwachten.

Het is toch zondag dus kan het wel een dagje wachten toch ;)

Posted

Foutje, het moest tegen Timo0103 zijn.

Het is een leuk setje, echter heb ik op dit gebied twee linkerhanden. :blush:

@Remko, ik kan nog wel even wachte, ik hoor het wel.

Guest Timo0103
Posted

Op het forum staat ergens een uitgebreide handleiding over het inbouwen van de xenon lampen.

Kan niet mis gaan en anders is er vast wel iemand die even wil helpen denk ik.

Posted

Op het forum staat ergens een uitgebreide handleiding over het inbouwen van de xenon lampen.

Kan niet mis gaan en anders is er vast wel iemand die even wil helpen denk ik.

Dit is de handleiding voor het zelf inbouwen van de Pilot Proline Xenonlampen. http://www.kiaclub.nl/topic/7094-xenon-in-de-sp3/

Ik heb net de Xenon lampen van Pilot laten inbouwen voor € 50,00 De set kost €199,00. Dus met inbouwen was ik €249,00 kwijt.

Ik had overwogen het zelf te doen maar ik had geen geduld om tot betere temperaturen buiten te wachten.

Je kunt bij die garage waar ze inbouwen ook zelf je set mee nemen dan kost het € 70,00 euro voor het inbouwen.

Ze hebben de balasten netjes onder de koplampen weggewerkt zonder de koplamp te verwijderen.

Groet,

vand.m

Posted

Je hebt gelijk, de link gaf aan welke werkzaamheden zij allemaal uitvoeren!

Posted

Ik heb Pilot genomen! Ik ben o.a. afgegaan op elmerblues. Die schreef veel onderzocht te hebben over Xenon en kwam tot de conclusie dat Pilot een goed produkt is. Voor zover ik het zelf hebben kunnen nagaan is dat ook zo !

2 jaar garantie op balasten en lampen.

Ik geloof smart ooit iets met zijnPilot lampen had wat zonder problemen werd opgelost.

Ik hecht nu eenmaal ook waarde aan de ervaringen uit de praktijk! Zegt ook veel over een produkt.

Er zal ongetwijfeld ook wel vergelijkbare zijn die goedkoper zijn maar ik ben tot nu toe tevreden.Ook al zitten ze er net in.

Groet,

vand.m

Posted

Goed keus vand.m! Pilot is een uistekend product.

Ongetwijfeld zullen er ook andere goede xenonmerken beschikbaar zijn,

alleen wordt Pilot veel meer door garagebedrijven achteraf geïnstalleerd.