Remko .me Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Eigenlijk bij puur toeval liep ik tegen deze autoverlichting dealer aan. Ze verkopen al enige jaren verlichting van alle soorten; Pilot Xenon Xenon - Slimline Xenon - Light Budget - Premium Xenon Philips Blue Vision GP Thunder Xenonlook Dagrijverlichting LEDs - LED Stad - LED Kenteken - LED Interieur Veel van ons hebben al topics geopend in verschillende subforums voor de Rio, Sportage, Soul, etc... maar ik wil dit even wat centraler regelen. Ik heb een website gevonden die voor ons tegen een kortingsprijs kan leveren. Als KiaClub krijgen we een korting van 15% op alle producten. De verzendkosten zijn 6,75 euro. Voorbeeld: de GP Thunder Xenonlook 7500k kost nu €15,26 Staat je type die je zoekt er niet bij? Dan kun je even een mail sturen aan: Autoverlichting Reeuwijk <autoverlichting_reeuwijk@live.com>. ---- Het idee is, hoe meer wij bestellen hoe meer korting we opbouwen als club. Uit de mail van Reeuwijk: Wat dacht je (om te beginnen) van een korting van 15% op alle xenon, xenonlook, leds, en dagrijverlichting die je kunt vinden op www.autoverlichting-reeuwijk.nl? De bestellingen dienen dan wel via mail doorgegeven te worden, zodat ik zelf de korting kan berekenen op de totale bestelling. Dit kan helaas niet in de webwinkel. Leuk toch!? Ik stel voor dat we deze website zoveel mogelijk noemen in de topics, zodat we korting kunnen opbouwen. Want hoe meer hij verkoopt, hoe meer winst, inkoop, kost minder, dus meer korting.. etc - beetje IKEA achtig.. Quote
Remko .me Posted February 5, 2012 Author Posted February 5, 2012 het is trouwens zo dat ze ook Pilot Xenon hebben. Ik begreep dat ze alles kunnen leveren, even mailen lijkt de snelste weg. Quote
betominice Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 KIjk weer een leuk bericht dank je voor je inzet Remko lets make him sticky Quote
HellRaver Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Ik vind het jammer dat je op de site niet kan zoeken op merk en type... Aangezien ik niet zo thuis ben in de Xenon weet ik nu niet wat ik zou moeten bestellen en hoe makkelijk (of moeilijk) het is om de boel te vervangen voor Xenon. En dan heb ik het dus over de ombouwsets en niet over de lampjes want dat wijst voor zich. Quote
vand.m Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 @Remco.me : Jammer nu dat ik het al heb in laten bouwen. Als ik deze set had gekocht en had laten inbouwen had ik € 30,00 goedkoper uitgeweest. Ik ben net even te vroeg geweest.Maar goed, het zit er mooi in! Maar toch bedankt want mogelijk maak ik ooit nog weleens gebruik van die autoverlichting Reeuwijk. @HellRaver: Ik weet niet precies wat je zoekt maar als het gaat om een goede set die je ook zelf kunt inbouwen (ik had alleen het geduld niet om te wachten dus heb ik het laten doen) heb ik hier wat handleidingen: Deze is van elmerblues voor het inbouwen van de Pilot in een SP3: http://www.kiaclub.n...enon-in-de-sp3/ En deze stap voor stap handleiding ook voor het inbouwen van Pilot Proline Xenon is te vinden op internet: http://www.pilotxenonkit.nl/xenon-inbouwen.html Overigens heb ik de H7 duo kit met kleur 6000k. Mooi wit licht! Komt heel goed bij de LED verlichting. Ik hoop dat je er wat aan heb! Groet, vand.m Quote
Autoverlichting Reeuwijk Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Beste Kia rjders, Mochten jullie niet zeker weten welk type lamp je nodig hebt, is dit een handige tool: http://hidxenonverlichting.nl/welk-type-autolamp Het inbouwen van xenon neemt ongeveer 20-30 minuten in beslag, als je het nog nooit gedaan hebt. Er zit bij elke set een duidelijke beschrijving. Groetjes, Feike (Autoverlichting Reeuwijk) Quote
HellRaver Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Hoi Feike, Welkom bij de Kia club! Ik zou graag een Xenon set in mijn Kia Cee'd SportWagon willen alleen ben ik een beetje huiverig over het installeren. Is het echt zo makkelijk als je zegt? Dus dat ik als leek binnen 20/30 min de set kan inbouwen? Zo niet kan ik dan een beroep op jou doen om het te laten inbouwen? Zo ja waar kan dit? Natuurlijk zal ik net als bij de zonwering uitgebreid verslag doen en eventueel een handleiding maken... Groeten, Maikel 1 Quote
Autoverlichting Reeuwijk Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Beste Maikel, Het "moeilijkste" van het inbouwen is een gaatje van 25mm boren in de afsluitkap die je achter op je koplampunit plaatst. Verder wijst het zich voor zich. Ik werk wel samen met een lokale garage hier in de buurt om het in te laten bouwen, maar gezien de kosten voor enkel een xenonset inbouwen, zou ik je willen adviseren dit zelf te doen. Dit is wel rendabel als je alle verlichting rondom wilt vervangen... Groetjes, Feike Quote
HellRaver Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Hmmmm misschien een idee om weer eens een inbouwmeeting te organiseren ala de welbekende inbouwtoeterhoorn meeting Dan kunnen mensen gelijk de zonwering zien... Dus mensen met interesse? Zo halverwege het land (Utrecht)? Quote
Ferry82 Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Ik vraag me af of die GP Thunder Xenonlook 7500K nou toch niet teveel naar blauw neigt. Zie regelmatig KIA auto's rijden welke andere lampen dan de standaard hebben maar echt te blauw zijn. Is de GP Thunder Xenonlook 5800K dan niet stiekem beter (witter licht)? en ook kwa lichtopbrengst? Quote
Remko .me Posted February 6, 2012 Author Posted February 6, 2012 Valt mee, hier een foto van JosK; Quote
Ferry82 Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Ja maar volgens mij zeggen foto's helemaal niets omdat niet elke camera de kleur goed kan vastleggen zeker als je met lichtbundels te maken hebt. Op de foto hierboven ziet de kleur er wel perfect uit! maar is dit ook de kleur in het echt? Quote
Autoverlichting Reeuwijk Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 Je kunt het zo zien: GP Thunder 7500K: geel/wit GP Thunder 8500K: wit/blauw Quote
Remko .me Posted February 6, 2012 Author Posted February 6, 2012 De LED is iets blauwer dan de witte 7500k lampen. Ik vind te blauwe lampen niet mooi, dus gekozen voor 7500 Quote
Smart Posted February 6, 2012 Posted February 6, 2012 De GP Thunder 7500 neigt meer naar het witte, dan naar het blauwe. Je zou hem meer kunnen vergelijken met xenon 6000k, dus net iets van het witte kleurspectrum af. Deze link http://hidxenonverlichting.nl/welk-type-autolamp is m.i. gewoon gedateerd. De meeste Kia's zijn tegenwoordig uitgerust met H7 en niet meer met H4. 1 Quote
Autoverlichting Reeuwijk Posted February 10, 2012 Posted February 10, 2012 Even een update van mijn kant: Ik heb weer een nieuwe voorraad GP Thunder setjes binnen gekregen! Alles is dus weer te bestellen, voor de geinteresseerden! Groetjes, Feike Autoverlichting Reeuwijk Quote
Rio Rio Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Wat kost het inbouwen van een xenon set indien bij jullie gekocht? Voor een Kia Rio 2012. Alvast bedankt Quote
Autoverlichting Reeuwijk Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Bedankt voor het verwijzen naar m'n eerdere post. Het inbouwen van een set xenon kost meestal tussen de 80 - 100 euro. Dit kan niet bij mij, aangezien ik geen werkplaats heb. Ik lever alleen de produkten. Quote
Derrek Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ik heb nu 3 x een xenon-verlichtingsets ingebouwd (2 x auto en 1 x motor) en als je een beetje handig bent, dan is het goed te doen. Wel vind ik 30minuten erg optimistisch. Als je het goed wilt doen, neem dan de tijd. Laatst bij een Peugeot 106 heb ik de voorschakelballasten netjes onder de koplampen weggewerkt, maar om de koplampen te demonteren moest wel ook eerst de bumper er af! Ben een paar uurtjes bezig geweest, maar dan zit het ook netjes en helemaal naar mijn zin. De volgende inbouw wordt de Kia Rio (mei). 1 Quote
jvdpol Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Afgelopen maandagavond per email 2 setjes GP Thunder 7500k besteld bij Autoverlichting Reeuwijk en vandaag keurig verpakt binnen. Netjes! De kleur van de lampen komt aardig dicht bij de kleur van de dagrij leds. Het ziet er naar mijn idee nu een stuk strakker uit! Quote
Remko .me Posted February 22, 2012 Author Posted February 22, 2012 Heb je de bochtverlichting ook vervangen? Quote
Remko .me Posted February 22, 2012 Author Posted February 22, 2012 Ik moet dat ook nog steeds, groot licht wil ik eigenlijk ook nog vervangen. Heb nu alleen mijn normale licht met GP thunder Maar aan de andere kant, ik denk dat het het effect van bochtverlichting verminderd... Quote
jvdpol Posted February 22, 2012 Posted February 22, 2012 Bochtverlichting is vervangen ook een fluitje van een cent. De lampen zitten met een klemverbinding vast. Ik heb nog geen praktijk ervaring met de verlichting, alleen stilstaand even bekeken. Misschien dat ik zo nog even een rondje ga rijden. Quote
Recommended Posts