handyman Geplaatst 19 December, 2012 Geplaatst 19 December, 2012 en dagrijverlichting vanaf 2011en dat " kost brandstof" Quote
Jiskefet Geplaatst 19 December, 2012 Geplaatst 19 December, 2012 Sommige hebben helaas nog wat tijd nodig om nieuw ontwikkelingen te accepteren. Dat was zo bij het dragen van gordels: “je verdrinkt als je in het water rijdt” (1970 – 1980); Stuurbekrachtiging: “de wagen wordt onbestuurbaar” (1980 - 1990); Elektronische inspuiting bij motoren “ motor loopt niet meer goed” (1990 – 2000); Airconditioning (“word je verkouden van” (2000 – 2010). En nu winterbanden: 'zomerbanden" zijn beter in de winter (2010 ~ ?). Ik snap niets van dat laatste. Maar in 2020 heeft elke auto gordels, elektronische inspuiting, stuurbekrachtiging, airconditioning en winterbanden. Waarom? Omdat het geen nut heeft? Wie zegt dat zomerbanden beter in de winter zijn ? Quote
Nick76 Geplaatst 19 December, 2012 Geplaatst 19 December, 2012 Heeft dit onderwerp iets te maken over dit topic. Maak dan een nieuw topic aan als we allen hier over wintermaanden willen praten Quote
RB- Geplaatst 6 Januari, 2013 Geplaatst 6 Januari, 2013 Lelijke tegenslag vandaag Mijn klachten -sinds een week een schurend geluid bij achteruitrijden -na aflevering zat er schade aan de binnenkant van de deurstijl, netjes gespoten.. Maar vandaag bij het wassen ontdekte ik dat het er weer zat,precies dezelfde plek.... -autootje afspuiten.. Spuit ik gewoon n de lak van de bumper af.. Aan de zeiknat onder de kopllamp (geen hoge druk en geen steenslag) van wat beter te kijken zie ik dat de lak gewoon onderop de bumper bij het wiel. Gebarsten is. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Januari, 2013 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2013 Bah, sterkte iig! Dat achteruit rijden heb ik ook... dat schijnt de koppelingsplaat te zijn die 'hard' is. Quote
Baggio Geplaatst 7 Januari, 2013 Geplaatst 7 Januari, 2013 Bah, sterkte iig! Dat achteruit rijden heb ik ook... dat schijnt de koppelingsplaat te zijn die 'hard' is. Heb jij het geluid ook als je van 2 naar 1 terug schakelt en dan wel blijven rijden, zodra je meer gas geeft hoor je hier ook weer dat irritante geluid. Verder voel ik een lichte trilling voor in de motor bij 3000 toeren, wie heeft dat ook? Quote
RB- Geplaatst 8 Januari, 2013 Geplaatst 8 Januari, 2013 Bumper wordt volgense week netjes gespoten, En nee dan heb ik dat geluid niet, waarom schakel je rijdens naar ze 1?? Nergens voor nodig.. Quote
Baggio Geplaatst 9 Januari, 2013 Geplaatst 9 Januari, 2013 Bumper wordt volgense week netjes gespoten, En nee dan heb ik dat geluid niet, waarom schakel je rijdens naar ze 1?? Nergens voor nodig.. Soms heb je dat net bij een stoplicht die van rood naar groen springt en toen hoorde ik dat. Quote
Nimo Geplaatst 9 Januari, 2013 Geplaatst 9 Januari, 2013 dan nog kun je het beste via zn 2 optrekken is iig wat ik doe Quote
Seafox Geplaatst 9 Januari, 2013 Geplaatst 9 Januari, 2013 (aangepast) Bah, sterkte iig! Dat achteruit rijden heb ik ook... dat schijnt de koppelingsplaat te zijn die 'hard' is. Ik heb er ook last van, is een bekent probleem je kan gewoon laten vervangen/afstellen bij de dealer. Word bij mij komende week vervangen. 9 Januari, 2013 aangepast door Seafox Quote
NieuweRio Geplaatst 2 Februari, 2013 Geplaatst 2 Februari, 2013 Gisteren zijn mijn koppelingsplaten vervangen. Bij het achteruit rijden gierde de versnellingsbak het uit. Verder maakt de aircopomp een vreemd geluid. De garage constateerde dat er een lagertje defect is in de pomp. Zodra de nieuwe aircopomp binnen is, wordt ook deze vervangen. Ik hoop wel dat dit het laatste is. Mijn Rio is van de eerste serie en kennelijk heeft deze veel kinderziektes. Overigens niets dan lof voor Autohaag Zeeuw, ze nemen de klachten echt serieus en denken mee aan een oplossing. Quote
Baggio Geplaatst 8 Februari, 2013 Geplaatst 8 Februari, 2013 Mijn auto is van de week weer bij de dealer geweest voor het "gra gra gra" geluid (waterpomp). Dealer heeft een kunststof ring bij de vooras vervangen voor een aluminium ring. Verder reageerde de Rio laat op het gas. Ook mijn klep in de verwarming was afgebroken deze is helaas nog niet gemaakt en staat nu in back order. Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar de Rio reageert weer prima op het gas, een is een stuk feller kan ik wel zeggen. Helaas is het "gra gra gra" geluid er nog steeds. Andere vraag, horen jullie ook af en toe een fluitend geluid vanuit de versnellingsbak? Dit is vooral in de 6e versnelling hoorbaar. Hierbij een filmpje van het geluid Rio waterpomp 1.mov Quote
mcbeef Geplaatst 9 Februari, 2013 Geplaatst 9 Februari, 2013 Ik heb sinds een maandje dat mijn stuur bij het draaien naar uiterst rechts een krakend geluid maakt, nog voordat de uiterste stand bereikt is zegmaar. Dit is bij het in en uitparkeren. Bij zeer lage snelheid dus. Quote
riodriver Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 mijn rio staat ook weer bij de garage tweede keer kachelklep voetruimte weer defect [asje] 30duizend km nu Quote
RB- Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 Mijn koppeling begint steeds harder te gieren :-/ Quote
Baggio Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 Mijn koppeling begint steeds harder te gieren :-/ Kun je het geluid omschrijven of laten horen d.m.v. Een filmpje? Quote
Martin1977 Geplaatst 11 Februari, 2013 Geplaatst 11 Februari, 2013 Mijn koppeling begint steeds harder te gieren :-/ Van onze Rio ook. Woensdag gaat hij naar de Dealer. Quote
Baggio Geplaatst 12 Februari, 2013 Geplaatst 12 Februari, 2013 Van onze Rio ook. Woensdag gaat hij naar de Dealer. Kun je het geluid omschrijven? Quote
Martin1977 Geplaatst 12 Februari, 2013 Geplaatst 12 Februari, 2013 Kun je het geluid omschrijven? Een schurend schrapend geluid bij het achteruit rijden. Quote
Martin1977 Geplaatst 13 Februari, 2013 Geplaatst 13 Februari, 2013 Zojuist bericht gehad van de dealer. Ook bij onze rio wordt het hele pakket vervangen . Alleen staan er zoveel in backorder dat het nog wel even kan duren eer de bestelde onderdelen er zijn . Wordt vervolgt. Quote
RB- Geplaatst 24 Februari, 2013 Geplaatst 24 Februari, 2013 Donderdag krijg ik het nieuwe pakket met 6800 km op de teller Quote
Baggio Geplaatst 24 Februari, 2013 Geplaatst 24 Februari, 2013 Zojuist bericht gehad van de dealer. Wat betekend het hele pakket? Ben benieuwd die van mij moet ook weer naar de dealer. Quote
RB- Geplaatst 24 Februari, 2013 Geplaatst 24 Februari, 2013 Drukgroep en koppeling, hoop dat die gevoelloze bende dan ook wat beter aanvoelt Quote
riodriver Geplaatst 25 Februari, 2013 Geplaatst 25 Februari, 2013 tis gewoon jammer ,gelukkig die 7 jaar he.maar eerst kachelklep,tweede een stuurwiel,derde weer kachelklep,vierde een koppeling.gaat wel erg veel worden nu,en dat airco geluid is weer weg bijmij ,anders word dat nr 5.verlang naar m,n oude rio op die manier. Quote
riodriver Geplaatst 25 Februari, 2013 Geplaatst 25 Februari, 2013 dit lees ik bij de Picanto forum, Wat betreft de vlekken in je bekleding. Dealer MOET de stoelen opnieuw wassen en impregneren, dit is een productie probleem en valt binnen de garantievoorwaarden. Is bij ons ook gedaan en hebben nu nergens last van. Zie elders in dit forum. Hebben wij dezelfde stoelen in de rio ............dan zullen wij dat ook vast krijgen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.