janusrowie Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Even een update ongeveer 2 maand geleden om de tafel gezeten met de dealer i.v.m. vsm probleem .Via een mail verkregen zou ik euro 2000 bij moeten betalen voor een nieuwe auto 5 deurs . Klinkt goed en hiermee wil ik wel in zee gaan . Er moest wel een goedkeuring plaats vinden van kia . na div malen bellen of de koop door kon gaan kon ik langs komen.Echter ik moest toen Euro 6000 bijbetalen .Nou hiermee kan ik overal terecht dus helaas geen verkoop Afgelopen week de wagen voor zijn eerste beurt 15000km gebracht om ook het euvel van dat geratel op te heffen. Interventie met participatie( alle rio kia hebben het geratel) maar...... de nokkenas is versteld geluid is nu normaal zegt men dus wat is nu normaal achteraf had het werk van de nokkenas dan niet gehoeven want het is normaal volgens de dealer ik begrijp het niet meer. Gasveren zijn gesmeerd en werkt weer okee. airco lucht is ook verholpen okee. rest mij de vraag: hebben inderdaad alle kia rio het geratel bij 2000 a 3000 toeren. KCG heeft u daar een antwoord op Quote
paulus30 Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Ik heb met mijn rio werkelijk nergens last van, enige is het paneel voor de pioneer 940, die kraakt als de airco aanstaat. tot nu toe alles oké (2500 km grereden Quote
Albert jan & Brigitte Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Wij hebben alleen bij kou last van een krakend dashboard en heel af en toe gaat die moeilijk in de achteruit. Nu 15000 km gereden en verder nergens last van. Quote
Cehen Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Even een update ongeveer 2 maand geleden om de tafel gezeten met de dealer i.v.m. vsm probleem .Via een mail verkregen zou ik euro 2000 bij moeten betalen voor een nieuwe auto 5 deurs . Klinkt goed en hiermee wil ik wel in zee gaan . Er moest wel een goedkeuring plaats vinden van kia . na div malen bellen of de koop door kon gaan kon ik langs komen.Echter ik moest toen Euro 6000 bijbetalen .Nou hiermee kan ik overal terecht dus helaas geen verkoop Afgelopen week de wagen voor zijn eerste beurt 15000km gebracht om ook het euvel van dat geratel op te heffen. Interventie met participatie( alle rio kia hebben het geratel) maar...... de nokkenas is versteld geluid is nu normaal zegt men dus wat is nu normaal achteraf had het werk van de nokkenas dan niet gehoeven want het is normaal volgens de dealer ik begrijp het niet meer. Gasveren zijn gesmeerd en werkt weer okee. airco lucht is ook verholpen okee. rest mij de vraag: hebben inderdaad alle kia rio het geratel bij 2000 a 3000 toeren. KCG heeft u daar een antwoord op ja Quote
Cehen Posted June 9, 2013 Posted June 9, 2013 Ja, mijn rio 1.25 heeft het ook.Heeft te maken met de nokkenas verstelling. Maak me er geen zorgen over. Motor loopt goed en nog lang garantie. Quote
Guest Warmentuuter Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Afgelopen week de wagen voor zijn eerste beurt 15000km gebracht om ook het euvel van dat geratel op te heffen. Interventie met participatie( alle rio kia hebben het geratel) maar...... de nokkenas is versteld geluid is nu normaal zegt men dus wat is nu normaal achteraf had het werk van de nokkenas dan niet gehoeven want het is normaal volgens de dealer ik begrijp het niet meer. rest mij de vraag: hebben inderdaad alle kia rio het geratel bij 2000 a 3000 toeren. Je schrijft van de nokkenas is versteld en dat het geluid nu normaal is. Was het dan achteraf dan niet de nokkenas ketting? Quote
handyman Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 nokkenas verstellen??? in dat geval zou de boel niet op tijd staan en de auto eikelig lopen. Het bekende kluitje in het riet verhaal van de dealert lijkt me Quote
Guest Warmentuuter Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 De nokkenas kan zich verstellen dmv nokkenasversteller De nokkenasversteller kantel de nokkenas minimaal voor meer vermogen bij acceleratie vanaf 2000 toeren. En deze kan een tikkend geluid geven als deze niet goed werkt. Maar zit deze in de Rio vraag ik me af. Als het wel zo is dan zou het probleem verholpen zijn Quote
janusrowie Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Hoop nog een weerwoord te horen van de kcg Heden nog steeds een ratel tussen 2000 en 4000 toren wordt als hinderend ervaren. O.a. Onderhoudsbeurt repartie heeft niet geholpen Quote
Baggio Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Bij het zelfde probleem, toen ik de auto kocht was deze super stil heb dit bij de dealer gemeld per mail echter als ik de auto ophaal wordt er niets verteld van hoe en wat. Auto heeft nig steeds de ratel en irriteerd mij erg. KCG misschien kunnen jullie dit communiceren met Kia NL, er zijn namelijk hee veel KIA's die er last van hebben ook Picanto. Ik wacht verdere berichtgeving af en maak weer een afspraak met de dealer:( Quote
Guest Warmentuuter Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Hoop nog een weerwoord te horen van de kcg Heden nog steeds een ratel tussen 2000 en 4000 toren wordt als hinderend ervaren. O.a. Onderhoudsbeurt repartie heeft niet geholpen Ik ben blij dat je een iets groter lettertype hebt genomen. Kan het nu zonder leesbril zien. Ik was al vragen aan het stellen namens de KCG. Maar ik begrijp eruit dat je probleem niet over is ondanks de reparatie en de dealer verteld dat het nu goed is. En de dealer kan ook niets meer voor je doen. Dit is kort samengevat je verhaal. Je oproep levert op dit moment drie reacties maar misschien rijden er meer rond met dit probleem. Ik zal met mijn collega's KCG leden in overleg treden. Probeer in die tijd wat meer reacties te krijgen. Quote
Baggio Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Is het misschien een idee om een poll te houden in een nieuw topic? Quote
janusrowie Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Ik ben blij dat je een iets groter lettertype hebt genomen. Kan het nu zonder leesbril zien. Ik was al vragen aan het stellen namens de KCG. Maar ik begrijp eruit dat je probleem niet over is ondanks de reparatie en de dealer verteld dat het nu goed is. En de dealer kan ook niets meer voor je doen. Dit is kort samengevat je verhaal. Je oproep levert op dit moment drie reacties maar misschien rijden er meer rond met dit probleem. Ik zal met mijn collega's KCG leden in overleg treden. Probeer in die tijd wat meer reacties te krijgen. Alvast bedankt voor deze serieuze reactie top Quote
janusrowie Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 Hierbij beschrijving copy factuur van de dealer o.a. verrichten werkzaamheden: Ratteled geluid bij distr. interventie met participatie van uw dealer sw ketting En spanners nazien sw ar arbeid sw gecontroleerd,is De nokkenasverstellen,geluid is normaal sw voor deze auto Quote
Guest Warmentuuter Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 http://www.kiaclub.nl/topic/13401-rammel-distibutieketting-bij-2000-a-3000-toeren-rio/ Ik heb even een nieuwe topic gemaakt betreft de rammel waar op kan worden gereageerd. Ik zal beide topic's in de gaten houden. Quote
Joencis Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Heb zelf ook iets vreemds ontdekt. Laatst (uiteraard nadat de auto goed warm was gereden) trapte ik bij het invoegen het gaspedaal volledig in en ontdekte toen dat er een soort vertraging in het gaspedaal zit. Als ik hem zeg maar voor 80% ingedrukt heb gaat de overige 20% erg stroef. Is dit normaal? Quote
Remko .me Posted June 12, 2013 Author Posted June 12, 2013 jep, dat is voor speed limiter, dat is de andere kant van cruise control. Stel je zet speed limiter op 100km/u dan kun je vol gas en gaat je auto niet harder dan 100km/u.. trap je die laatste 20% door, dan kun je er wel over heen.. Quote
Joencis Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 jep, dat is voor speed limiter, dat is de andere kant van cruise control. Stel je zet speed limiter op 100km/u dan kun je vol gas en gaat je auto niet harder dan 100km/u.. trap je die laatste 20% door, dan kun je er wel over heen.. Okee! Weer wat geleerd! Die gasten bij KIA zijn zo gek nog niet! Quote
Mel_Rio Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Heb zelf ook iets vreemds ontdekt. Laatst (uiteraard nadat de auto goed warm was gereden) trapte ik bij het invoegen het gaspedaal volledig in en ontdekte toen dat er een soort vertraging in het gaspedaal zit. Als ik hem zeg maar voor 80% ingedrukt heb gaat de overige 20% erg stroef. Is dit normaal? Hoi, Ik heb een soortgelijke klacht sinds dinsdag. Onlangs, merkte ik dat wanneer de motor net gestart is en wanneer ik het gespedaal intrap de auto heel moeilijk wegrijdt. Het gevoel is alsof de snelheid begrenst is. (ongeveer 20 km/u). En nee, mijn speed limiter staat niet aan. Maar zodra de motor weer warm is, is de klacht weer weg. Dus het gebeurt alleen in de eerste 3 minuten dat ik net weggereden heb richting naar mijn werk 's ochtends en wanneer ik naar huis ga 's middags. Binnenkort maar eens langsrijden bij de dealer om de motor uit te laten lezen. Quote
Jordan Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Heren. Ik heb een soortgelijk probleem eerder aangegeven. Ik heb de 1.1 CRDI en heb het idee dat er een vertraging in het gaspedaal zit. Ik heb geen speed limiter erop zitten. Ik heb ook niet echt idee dat het gebeurt op een vaste tijd. Het vermogen is er gewoon maar het duurt iets langer voordat de auto het vermogen aanspreekt. Het vreemde is dat ik het nooit bij koude motor heb maar pas later. Volgens mij na veel file rijden. Echt storend is het niet maar valt wel op. Quote
riodriver Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 zal ook m,n lijstje is erbij zetten. 1:krakend dashboard 2: kachelklep vervangen krakend dashboard ineens opgelost. 3: stuur bladderd af -vervangen. 4:weer kachelklep-vervangen 5: aircopomp-vervangen 6:koppeling maakt geluid nu [41000 km] Quote
Fotofreak61 Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Ik zie nog niemand met een lekkage ten hoogte van het kleine zijruitje (bestuurderskant) na een regenbui of wasbeurt . Krakend geluid ten hoogte dashboard / moeilijk in z'n achteruit / airco met een eigen leven enz enz . Quote
tyger Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Vervelend geluid luchtverplaatsing Passagierskant. Start/stop werkt enkel als de ventilatieknop op 0 staat. Quote
J31 Posted July 20, 2022 Posted July 20, 2022 Momenteel ben ik aan het kijken naar een eerste auto en het model Rio van kia leek mij erg interessant. Momenteel heb ik een model uit 2013 super pack gevonden. Nu lees ik dat er verschillende problemen zijn met het model uit 2013 is het verstandig om te kijken naar een nieuwer model of is een model uit 2013 betrouwbaar genoeg? En waar moet ik goed naar kijken als ik een proefrit maak met dit model? Quote
Recommended Posts