thuis42 Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Vandaag bij de delaer geweest ivm krakend geluid vering achter net alsof er een schokbreker stuk is. Geluid is door de dealer geconstateerd, auto op de brug gehad, ze hebben niets kunnen vinden. Er zijn 2 schokbrekers besteld voor achter en zullen woensdag worden vervangen. Toch raar voor een auto die maar 6000 km heeft gelopen. Eerst de aircopomp daarna de koppeling toen voetverwarming en nu de schokbrekers Quote
Remko .me Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Lijkt me een beetje overdreven. Geen last van krakende vering, kan me ook niet voorstellen dat er nieuwe in moeten na 6000km, applaus voor de dealer die dit wel doet. Hebben ze niet geprobeerd om het in te spuiten of zoiets? We horen het wel. Quote
bigwade Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 De Kia SP2 had daar ook enorm last van en het gaat om de draagarmrubbers. Dat een dealer dat niet weet en lukraak schokbrekers gaat bestellen zegt veel over de kennis van de chef werkplaats. Mijn huidige (niet Kia) auto heeft er bij vorst ook last van. Siliconenspray of vet zou helpen voor het geluid. Functioneel is er niks aan de hand ahw. Quote
thuis42 Posted February 13, 2012 Author Posted February 13, 2012 Ik kan jullie melden dat het niet zo een geluid is waarbij je de rubbers in sprayt dit is hetzelfde geluid als een kapotte schokbreker. Bij mijn opel had ik een krakend geluid dat ik met siliconenspray kon oplossen dit is toch iets anders en heel gehorig net alsof je met de achterkant gedeeltelijk de grond raakt Doet het voornamelijk als de in gaten of drempls rijdt Quote
bigmac Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ik kan me voorstellen dat er ergens een kunststof kapje over die schokbreker zit dat ergens langs schuurt bij inveren. Quote
Recommended Posts