Tomajo Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Bij mijn nieuwe KIA Venga zag ik vandaag na het wassen een soort sticker of iets zitten. Ze zitten net voor de achterwielen aan beide kanten helemaal onderaan. Zijn ze bij de aflevering iets vergeten of heeft het een functie ??? Ton Quote
Guest Warmentuuter Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Zijn ze bij de aflevering iets vergeten of heeft het een functie ??? Ton Quote
Smart Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Gewoon laten zitten. Is niet voor de sier maar voor steenslagschade. Quote
Guest Warmentuuter Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Ton, Dit heeft inderdaad een functie. Het plastic zit daar om je lak te beschermen tijdens het instappen zodat schoenen de lak niet kunnen beschadigen. groet, de Warmentuuter Quote
Specialmade Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Bij mijn nieuwe KIA Venga zag ik vandaag na het wassen een soort sticker of iets zitten. Ze zitten net voor de achterwielen aan beide kanten helemaal onderaan. Zijn ze bij de aflevering iets vergeten of heeft het een functie ??? Ton @Ton, Normaal dien je deze stickers te laten zitten. Deze zijn om steenslag "op te vangen" en dus beschadigingen te voorkomen. Indien je, tenminste bij de voorwielen, een set spatlappen monteert kun je ervoor kiezen deze stickers weg te halen. Aan jou de keuze. Grtz. Specialmade Quote
Preston Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Ik heb spatlappen voor laten monteren maar mijn dealer adviseerde om toch de stickers te laten zitten. Mocht er toch op die plekken , steenslag, instap of andere beschadigingen op de lak komen dan valt dat niet onder de garantie. ( Ze moeten foto's opsturen naar KIA NL om garantieclaim op te geven ) Quote
bigwade Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Ik heb spatlappen voor laten monteren maar mijn dealer adviseerde om toch de stickers te laten zitten. Mocht er toch op die plekken , steenslag, instap of andere beschadigingen op de lak komen dan valt dat niet onder de garantie. ( Ze moeten foto's opsturen naar KIA NL om garantieclaim op te geven ) Dat lijkt me sterk. Die van mij had die plakkers niet eens. Quote
Preston Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Kan best dat het wel meevalt hoor BW. Maar omdat de stickers me niet irriteren en het advies van de dealer was voor mij de reden om ze te laten zitten. Je weet ut... ik bem nogal een lijdzaam tiepje.. Quote
Recommended Posts