Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Roest

Gast Jeroen66475

Aanbevolen Berichten

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Vandaag de auto na de vorstperiode voor het eerst weer gewassen (met de hand) en kwam een aantal zaken tegen waar ik nou niet echt heel erg vrolijk van wordt:

1) Roestige wielmoeren

2) Roest aan het sluitmeganisme van de motorkap

3) Verdwenen conservering in de achterste wielkasten. Vooral dit laatste vind ik nogal zorgelijk. In eerste instantie dacht ik dat het geel zand was wat zich had opgehoopt in de wielkast maar het ging niet weg bij het schoonspuiten van de wielkasten (tuinslang). Bij nadere inspectie bleek het gewoon plaatwerk met grondverf. De conservering is ''omhoog gekropen'' en hoopt zich daar wat op. Het is zacht als een soort zwarte kit. In beide wielkasten hetzelfde probleem overigens.

Nog meer die dit ook hebben of is het exemplarisch?

post-4849-0-61494600-1329569921_thumb.jpg

post-4849-0-58543100-1329569995_thumb.jpg

post-4849-0-36214400-1329570007_thumb.jpg

Geplaatst

Die eerste twee punten zijn echt niet Picanto gerelateerd Jeroen. Heb jij die zaken ook wel eens goed bekeken bij al jou andere modellen en merken auto's?

Die twee punten zijn zaken waar ijzer op ijzer 'gewerkt' wordt. Onder de motorkap is het niet nodig om de sluiting te beschermen zoals in de deur. Dat daar oxidatie ontstaat wil nog niet zeggen dat dit ooit vervangen hoeft te worden en om nou te zeggen dat het uiterlijk van de wagen er 'schade' van ondervindt. Op de wielmoeren ontstaat ook altijd oxidatie. Mogelijk van de moer zelf of metaalpartikeltjes die afkomstig zijn van het gereedschap.

Het laatste punt is zeker een aandachtspuntje waarover je met de dealer even moet overleggen.

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Die eerste twee punten zijn echt niet Picanto .. ..Mogelijk van de moer zelf of metaalpartikeltjes die afkomstig zijn van het gereedschap.

Niet echt Picanto gerelateerd...? Uh..ik heb een Picanto en ik zie roest. En eh.. de auto is 6 maanden oud, nog nooit een stuk gereedschap aan de wielmoeren gezeten. Vind het wel erg vroeg hoor en het zegt volgens mij toch wel het een en ander over de kwaliteit van de auto en is niet positief voor mijn kwaliteitsbeleving. Zeker als optelsom met alle andere ''ongemakken'' (slecht starten, condens in de koplampen, verkleuring kunststof op dashboard, slijtplekken in vloermat, slecht oprollende gordels, defecte hoogteverstelling koplamp aan één kant, slappe koppelingskabel, haperend slot bestuurderskant en het hoge verbruik). Zonder die 7 jaar garantie zou ik mij ernstige zorgen maken.

Geplaatst

Komt door het wegenzout, wat altijd kwistig gestrooid wordt. dat vreet als het nat wordt overal in. Geldt voor alle merken auto's. Voor de winter ( het zoutstrooien) de motorruimte, velgen, bouten enz.) met WD-40 inspuiten doet wonderen.

Ik heb nergens roest hierdoor!

Geplaatst

Zeker als optelsom met alle andere ''ongemakken'' (slecht starten, condens in de koplampen, verkleuring kunststof op dashboard, slijtplekken in vloermat, slecht oprollende gordels, defecte hoogteverstelling koplamp aan één kant, slappe koppelingskabel, haperend slot bestuurderskant en het hoge verbruik). Zonder die 7 jaar garantie zou ik mij ernstige zorgen maken.

Jouw dealer hoeft zich even niet te vervelen.

Ik zou voor eind maart maar eens een afspraakje maken.

Geplaatst

Niet echt Picanto gerelateerd...? Uh..ik heb een Picanto en ik zie roest. En eh.. de auto is 6 maanden oud, nog nooit een stuk gereedschap aan de wielmoeren gezeten. Vind het wel erg vroeg hoor en het zegt volgens mij toch wel het een en ander over de kwaliteit van de auto en is niet positief voor mijn kwaliteitsbeleving. Zeker als optelsom met alle andere ''ongemakken'' (slecht starten, condens in de koplampen, verkleuring kunststof op dashboard, slijtplekken in vloermat, slecht oprollende gordels, defecte hoogteverstelling koplamp aan één kant, slappe koppelingskabel, haperend slot bestuurderskant en het hoge verbruik). Zonder die 7 jaar garantie zou ik mij ernstige zorgen maken.

Ik vind het toch altijd een beetje vreemd dat er publiekelijk zoveel geklaagd word over de auto's Wanneer ik zoveel klachten zou hebben zou ik toch eerst even alles op een rijtje zetten met mijn dealer en tot een oplossing zien te komen , en als dat niet lukt nou ja zelfs dan lost klagen nog niets op hoewel ik me er dan wel iets bij kan voorstellen

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Ik vind het toch altijd een beetje vreemd dat er publiekelijk zoveel geklaagd word over de auto's Wanneer ik zoveel klachten zou hebben zou ik toch eerst even alles op een rijtje zetten met mijn dealer en tot een oplossing zien te komen , en als dat niet lukt nou ja zelfs dan lost klagen nog niets op hoewel ik me er dan wel iets bij kan voorstellen

Het doel van een forum is ervaringen delen, informeren, op de hoogte houden, tips geven. Klagen vind ik zelf erg negatief klinken, ik hou het liever op anderen informeren over zaken die niet helemaal goed gaan of zijn. Als ik nu voor de keuze stond om een auto uit de A-klasse te kopen zou ik graag op de hoogte zijn van welke klachten er bij een specifiek model zijn zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. En als je dan dit forum leest weet je dat de Picanto (maar ook de Rio) niet geheel vrij is van ''kinderziektes'' en dat de kwaliteit van materialen en bepaalde onderdelen (nog) niet van het hoogste niveau is in z'n klasse. Het verbruik is dan wel weer op het hoogste niveau in z'n klasse ;)

Geplaatst

Het doel van een forum is ervaringen delen, informeren, op de hoogte houden, tips geven. Klagen vind ik zelf erg negatief klinken, ik hou het liever op anderen informeren over zaken die niet helemaal goed gaan of zijn. Als ik nu voor de keuze stond om een auto uit de A-klasse te kopen zou ik graag op de hoogte zijn van welke klachten er bij een specifiek model zijn zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. En als je dan dit forum leest weet je dat de Picanto (maar ook de Rio) niet geheel vrij is van ''kinderziektes'' en dat de kwaliteit van materialen en bepaalde onderdelen (nog) niet van het hoogste niveau is in z'n klasse. Het verbruik is dan wel weer op het hoogste niveau in z'n klasse ;)

Jeroen zou je je picanto ook hebben gekocht als je toe wist wat je nu weet en ervaart? En wat zegt je dealer er allemaal van?

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Ja absoluut. De Picanto is gewoon nog steeds toonaangevend in z'n klasse qua ruimte, rijden, interieur en design. Dat samen met de 7 jaar garantie en de hoge restwaarde prognose maakt de Picanto tot de beste keus. Maar dat neemt niet weg dat er nog genoeg punten overblijven die echt wel verbeterd kunnen worden. En hoe meer er over ''geklaagd'' wordt hoe meer een fabrikant de druk zal voelen om te verbeteren. Volgende week gaat ie voor z'n eerste beurt en heb er alle vertrouwen in dat het netjes wordt opgelost.

Geplaatst

Er is ook iets als eigen verantwoording ,

Die wielmoeren dat is logies dat die gaan roesten, beetje .wd 40 en je ben er van af ,

Net zo als die motorkap sluiting ,Likje vet erop ,

Geplaatst

Vandaag de auto na de vorstperiode voor het eerst weer gewassen (met de hand) en kwam een aantal zaken tegen waar ik nou niet echt heel erg vrolijk van wordt:

1) Roestige wielmoeren

2) Roest aan het sluitmeganisme van de motorkap

3) Verdwenen conservering in de achterste wielkasten. Vooral dit laatste vind ik nogal zorgelijk. In eerste instantie dacht ik dat het geel zand was wat zich had opgehoopt in de wielkast maar het ging niet weg bij het schoonspuiten van de wielkasten (tuinslang). Bij nadere inspectie bleek het gewoon plaatwerk met grondverf. De conservering is ''omhoog gekropen'' en hoopt zich daar wat op. Het is zacht als een soort zwarte kit. In beide wielkasten hetzelfde probleem overigens.

Nog meer die dit ook hebben of is het exemplarisch?

roestige wiel moeren moet je even melden bij je dealer dit komt door het warm worden en afkoelen van het metaal en dan een beetje pekel er bij en het is gebeurt waarschijnlijk even er een paar nieuwe er op en het is weer nieuw

motor kap sluiting doe je niks tegen er zitten 2 stalen delen tegen elkaar aan te schuuren dan heb je dat meteen gewoon goed in het vet zetten dan gaat dat 100 jaar mee

dat stuk van je bodem conservering wat er zo raar uit ziet daar moet wel even nieuwe op maar is een veel voorkomend iets ook bij andere merken komt meestal door het ophopen van sneeuw en ijs dan word die bodem bescherming kei hard en als er dan een tikie tegenaan komt of het opgehoopte sneeuw/ijs valt er af dan breekt dat gewoon los en ziet het er zo uit

en ik zie dat het presies op een rot punt zit maar dat er verder geen schade zit dus moeten ze even schoon maken en dan weer even goed in de undercoating zetten

klusje van niks voor die mannen

Gast Jeroen66475
Geplaatst

Nou vandaag is de auto voor de 1e beurt geweest en heb het lijstje met mankementen/ongemakken met de dealer besproken.

Slecht starten: Geen foutcodes gevonden

Condens in de koplampen: Gaat vanzelf over

Verkleuring kunststof op dashboard: Is nu eenmaal zo

Slijtplekken in vloermat: Normale slijtage (en te grote voeten :) )

Slecht oprollende gordels: Komt door ontbreken hoogteverstelling icm mijn lengte waardoor gordel dubbel komt te zitten.

Defecte hoogteverstelling koplamp aan één kant: Verholpen

Slappe koppelingskabel: Bijgesteld

Haperend slot bestuurderskant: Drupje olie

Hoge verbruik: Al eens eerder over gehad (rechter voetje, inrijden, producteigenschap en andere blabla) en geen zin dit weer aan te zwengelen.

Roestige wielbouten: ''Daar kunnen wij helaas niets aan doen''

Roest aan sluiting motorkap: Vergeten te vermelden

Verdwenen conservering in de achterste wielkasten: Wat nu bloot ligt zijn de kitnaden. Op deze kit hecht de conservering niet (goed). Op de kitnaden is nieuwe coating aangebracht.

Kosten €182,39 incl motorreiniger (Ik: ''Waarom?'' Dealer: ''Moet van Kia'') en interieurfilter. Wat mij tevens opviel was dat er nu 5W30 olie in zit ipv 10W40. Dan denk ik: Motorreiniger + dunnere olie, zijn ze achter de schermen bij Kia dan toch bezig om iets aan het hoge verbruik te doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...