Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Wat vinden jullie van de software van het navigatie systeem . Ik vind het nog bitter slecht en met name de uitspraak van die mevrouw soms niet te verstaan. Dan maar meteen de vraag komt er nog een nieuwe software update ??

duske

Posted

Hallo,

Wat vinden jullie van de software van het navigatie systeem . Ik vind het nog bitter slecht en met name de uitspraak van die mevrouw soms niet te verstaan. Dan maar meteen de vraag komt er nog een nieuwe software update ??

duske

Huiswerk:

Google: Kia+navigatie+kiaclub.nl

of http://tinyurl.com/7d434zh

Niet zo lui zijn hè :wink:

Posted

Hallo,

duske

Helemaal mee eens!

Wil

Posted

Huiswerk:

Google: Kia+navigatie+kiaclub.nl

of http://tinyurl.com/7d434zh

Niet zo lui zijn hè :wink:

Ik zal je vertellen dat ik in tegenstelling wat jij sugereert helemaal niet lui Ik heb er de nieuwe software inzitten van septemeber 2011 en dat is nog steeds supper slecht Daarnaast heeft de dealer er deze in Spanje ook nogeens ingezet . maar vanaf dat moment is de uitspraak slecht en als ik indruk geen tol dan gaat hij gewoon via tolwegen en dat wil ik niet ben daarna naar de dealer gegaan in tilburg (Wat een services) en die heeft hem gerest en opnieuw de software gedownload Maar het probleem blijft Heb deze vraag al een keer geplaatst. Maar nu vroeg ik of er nog nieuwere softwareis en dat krijg ik een paar sites van jou maar daar kan ik niets mee.

Andere suggestie

Duske

Posted

Die tolwegen had ik ook eerst verkeerd geïnterpreteerd, je moet omgekeerd denken:). Staat er op de knop tolwegen gebruiken dan moet je er niet op klikken om ze te gebruiken maar is ingesteld om ze te gebruiken. In jou geval staat er op de knop tolwegen vermijden dan staat de navigatie ingesteld op tolwegen vermijden en moet je er niet op klikken om ze te vermijden. Klinkt omslachtig maar eens je het begrijpt valt het heel goed mee.

Posted

@duske

als je dit "vurige" draadje http://tinyurl.com/7jnv4sz uit de aangereikte google resultaten had aangeklikt had je kunnen zien dat dit de laatste versies zijn:

Software version: 5.1.3

Bt. Version:2.6.8

NAV. Version: 2011.05.25

Map database version. 310E7A2 (uitgegeven november 2011)

Firmware version: 1.4.1_SL

De map database moet je kopen.

Als alles correct is bijgewerkt en je behandeld tolwegen als hierboven zou

het goed moeten zijn.

Als het dan met stem etc. nog niet werkt zou ik het toestel laten vervangen.

Posted

Die tolwegen had ik ook eerst verkeerd geïnterpreteerd, je moet omgekeerd denken:). Staat er op de knop tolwegen gebruiken dan moet je er niet op klikken om ze te gebruiken maar is ingesteld om ze te gebruiken. In jou geval staat er op de knop tolwegen vermijden dan staat de navigatie ingesteld op tolwegen vermijden en moet je er niet op klikken om ze te vermijden. Klinkt omslachtig maar eens je het begrijpt valt het heel goed mee.

Zo gek ben ik nu ook weer niet Als er staat tolwegen gebruiken dan is hij ingetseld om ze te gebruiken en als er staat tolwegen vermijden dan betekent dat dat je ze niet gaat gebruiken. Maar als er nu staat tolwegen vermijden en je neemt een route en die leuke mevrouw zegt DENK ERAAN OP DEZE ROUTE ZIJN TOLWEGEN. en dat doet hij precies hetzelfde met snelwegen En dat is telkend mijn vraag geweest.

Dus naar mijn mening niet goed Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelgd

duske

Posted

@Duske,

Wat er met je navigatie, of met je instellingen, fout gaat kan ik zo niet beoordelen.

Wel kan ik je zeggen dat mijn navigatie systeem prima functioneert. Dit heb ik reeds

diverse malen uitgeprobeerd. Zowel het vermijden van tolwegen, veerboten en zelfs

tunnels omzeilt het systeem. Bij het uitschakelen van voornoemde opties volgt de

navigatie wel de route over tolwegen, veerboten en tunnels.

Grtz.

Specialmade

Posted

Zo gek ben ik nu ook weer niet Als er staat tolwegen gebruiken dan is hij ingetseld om ze te gebruiken en als er staat tolwegen vermijden dan betekent dat dat je ze niet gaat gebruiken. Maar als er nu staat tolwegen vermijden en je neemt een route en die leuke mevrouw zegt DENK ERAAN OP DEZE ROUTE ZIJN TOLWEGEN. en dat doet hij precies hetzelfde met snelwegen En dat is telkend mijn vraag geweest.

Dus naar mijn mening niet goed Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelgd

duske

Ik ben vorig weekend naar Parijs geweest en moet zeggen het werkt bij mij perfect.

De eerste maal deed de navigatie een ommetoertje maar de instelling stond op tolwegen vermijden, na deze verandert te hebben heb ik de juiste route gekregen, dezelfde of navigon op mijn iPhone, met tolwegen de korste baan.

Bij jou navigatie moet er duidelijk softwarematig een probleem zijn.

Posted

Ik ben vorig weekend naar Parijs geweest en moet zeggen het werkt bij mij perfect.

De eerste maal deed de navigatie een ommetoertje maar de instelling stond op tolwegen vermijden, na deze verandert te hebben heb ik de juiste route gekregen, dezelfde of navigon op mijn iPhone, met tolwegen de korste baan.

Bij jou navigatie moet er duidelijk softwarematig een probleem zijn.

Ik heb vanmorgen de Spaanse dealer gebeld en die deelde mij het volgende mede.

Over 2 weken komt er nieuwe software uit en gaat deze erin zetten mocht het dan nog niet goewd zijn komt er een nieuwe navigatie in

Duske

Posted

Krijg er vandaag een nieuwe navigatie in, ivm een loopwerkmelding.

Hoop dat er per ongeluk ook nieuwe kaarten op staan ;)

Posted

En Jawel!

Ben van:

Software version 5.0.1

BT Version 1.5.0

Navigation Version 2010.08.21

Map database version 309E79D

Firmware version 1.3.8_SL

naar:

Software version 5.1.3

BT Version 2.6.8

Navigation Version 2011.05.25

Map database version 309E7A2

Firmware version 1.4.1_SL

gegaan.

Dus inderdaad nieuwere kaarten erop. Grootste verbetering is eigenlijk dat mijn telefoon het nu enigszins fatsoenlijk doet met het systeem Kan nu gewoon het telefoonboek laten synchroniseren, en hij verbindt automatisch.

USB blijft overigens verschrikkelijk traag.

Posted

Je hebt de software update gekregen maar niet de kaartupdate. De nieuwe kaartupdate is de 'map database version' en die is 310E7A2 en niet 309E7A2 zoals jij aangeeft. Indien je dealer je heeft verteld dat hij je de nieuwe kaartupdate gratis heeft gegeven, heeft hij je goed bij je pietje, zoals wij dat plegen te zeggen ;)

Posted

Ja, ik zag net een ander topic waar inderdaad over de 310 versie gesproken werd. De dealer heeft mij geen kaart-update beloofd, maar ik hoopte dat die per ongeluk bij de nieuwe head-unit meegeleverd zou zijn.

Helaas niet het geval dus.

Wel vreemd overigens; want ik heb nu wel nieuwe POI's, en de inrit van mijn straat wordt nu wel goed weergegeven...

Posted

Krijg er vandaag een nieuwe navigatie in, ivm een loopwerkmelding.

Hoop dat er per ongeluk ook nieuwe kaarten op staan ;)

wat is een loopwerkmelding????

duske

Posted

Een foutmelding over het loopwerk :)

Posted
Wel vreemd overigens; want ik heb nu wel nieuwe POI's, en de inrit van mijn straat wordt nu wel goed weergegeven...

Niet vreemd hoor. Deze zijn inderdaad met de softwareupdate geüpdated. De dealer dient nog wel de Navteq kaartupdate á € 169,00 door te voeren.

Posted

Vrees niet dat dat erin zit...

Posted

Niet vreemd hoor. Deze zijn inderdaad met de softwareupdate geüpdated. De dealer dient nog wel de Navteq kaartupdate á € 169,00 door te voeren.

was deze topic begonnen om mijn probleem op te lossen maar dat is niet gebeurd en kon ook niet zo realistich ben ik wel Maar volgende week rij ik weer naar Spanje en ga daarna direct naar de dealer en laat jullie eerlijk weten wat deze heeft gedaan.

groet duske

Posted

Succes Duske, helaas kan ik je hiermee niet helpen.

• 2 weeks later...
Posted

Succes Duske, helaas kan ik je hiermee niet helpen.

Wie zou er mij een plezier willen doen. Ik zit nog steeds met het probleem maar denk nu dat het toch ergens anders aan ligt. Wie wil er voor mij eens uitproberen om in het navaigatie systeem

een route te plannen naar Alicante en dan in route opties tolwegen vermijden aanzetten Ik ben benieuwd of hij bij jullie ook dan raporteert <er zijn tolwegen in uw route.

Ik hoor het graag en voor diegene die het wil doen bijvoorbaat hartelijk dank

Ik zie er naar uit omdat ik volgende week bij de dealer sta in Spanje

Duske

Posted

Vooruit dan, van mijn steen een hart gemaakt (of zoiets ;) ) en een route naar Alicante gepland.

'Tolwegen vermijden' en inderdaad de waarschuwing 'attentie, er zijn tolwegen op Uw route'.

Software en kaarten zijn up-to-date.

Ik heb overigens de eerste route genomen die verschenen is, zonder te wachten op een alternatieve (het was maar frisjes in de auto op dit uur ;) )

Posted

Had de afgelopen week in Frankrijk hetzelfde probleem. Blijkbaar staat 'tolwegen vermijden' standaard aan, wat al voor wat problemen zorgde. Helemaal als er nog wordt gemeld dat er tolwegen zijn.

Vond het al gek dat ik ineens van de weg werd geleid ;)

Posted

Hoi Sjolp en MikeyMan,

Bedankt dat jullie dit hebben doen Op deze manier komen we er wel uit alleen hoe weet ik nog niet Het probleem is dus niet eenzijdig Ga wel hier verder mee want voor een navigatie systeem van deze prijs is dit te gek voor woorden .

Nogmaals bedankt en als jullie dit aankaarten bij de dealer misschien een optie.

Duske

Posted

Had de afgelopen week in Frankrijk hetzelfde probleem. Blijkbaar staat 'tolwegen vermijden' standaard aan, wat al voor wat problemen zorgde. Helemaal als er nog wordt gemeld dat er tolwegen zijn.

Vond het al gek dat ik ineens van de weg werd geleid ;)

MikeyMan,

jij hebt dit probleem en zoals je al zegt erg vervelend Ik ben naar Spanje gereden met 2 navigatie systemen een losse van Garmin eb beide aangezet maar de lg van kia stuurt me telkens via tolwegen en garmin doet het perfect .

Dit zou eigenlijk toch niet mogen en zeker gezien de prijs niet WAT GA JIJ ER AAN DOEN , en ik denk dat iedereen dit probleem heeft.

duske